Kuinka kertoa äidille hiivatulehdukseta?

mrrrrrrr

Elikkä pari päivää on tuossa kutissut ja valkovuoto tavallista paksumpaa=/. Haluisin jotain lääkitystä koska tuntuu tosi inhottavalta. Mietin vain, että miten kertoa äidille, kun oon vasta 13, eihän hiivatulehdukset oo kuitenkaan normaaleja tässä iässä.. HELP. Eikä sit mitään läppiä, ei oo oikeesti yhtään hauskaa..

5

3104

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asdasdasdasda

ihan niinku kerrot päänsärystä tai mahakivusta. se on ihan yhtä luonnollinen asia. jokaisella naisella on se luultavasti ainakin kerran elämässä eli en usko että tulee minään järkytyksenä.

• tuossa iässä

Hiivatulehduksen voi kuule saada ihan minkä ikäinen tahansa. Sinua paljon nuoremmatkin.

Tosin sinun oireesi eivät suoraan viittaa hiivatulehduksen. Kutisuttaa voi muutenkin ja valkovuodon paksuus taas on ihan normaalia, sen pitääkin olla välillä paksumpaa. Kirveleekö? Onko valkovuoto pahanhajuista? Onko se kokkareista? Nämä olisivat selviä merkkejä hiivatulehduksesta.

Äidille voit sanoa ihan suoraan, että epäilet hiivatulehdusta. Se pitäisi kuitenkin käydä joka tapauksessa lääkärillä toteamassa, koska olet ensikertalainen.

Kutinaan voit käyttää jotain intiimialueelle sopivaa perusvoidettakin, jos se kutina on häpyhuulilla. Sisääsi älä mene työntämään mitään voiteita. Kutina voi johtua ihan kuivasta ihosta tai vaikkapa pesuaineärsytyksestä alushousuissa.

• vain..

No ihan vain kertomalla, että epäilet hiivatulehdusta.

Kun ei se todellakaan ole edes mikään harvinainen vaiva tai välttämättä liity millään tavalla seksiin; eli sen puolesta voit olla aivan huoletta.

Toki tiuhat yhdyntävälit voivat aiheuttaa hiivatulehdusta, mutta sinun kohdallasi se tuskin on todennäköinen, ikäsi nimittäin huomioon ottaen. Tavallisimpia syitä saada hiivatulehdus ovat liian tiuhat pesut, tiukat ja hankaavat vaatteet, pikkuhousunsuojat ja terveyssiteet sekä e-pillerit ja antibioottikuurit. Eli voi napsahtaa kenen kohdalle tahansa ja todennäköisesti myös äitisi on kärsinyt joskus kyseisestä vaivasta, eli rohkeasti kertomaan vain.

• miraih

Hiivasieni tulehdus on kuule täysin normaalia.
      Se ei ole sukupuoli tauti.
      Ja tartteeko sun kertoo ees äitilles?
      Ei tartte.
      Säästät omia rahojas ja meet apteekkiin ja pyydät sieltä hiivasienitulehdukseen tarkotettuu rasvaa.
      Ne neuvvoo siellä miten sitä käytetään.
      Rasvan nimi on canesten.
      Nää tulehdukset voi tulla siitä jos käytät paljon strigejä tai peset suihkussa alapääs saippualla.
      Ennemmin kannattaa pestä vedellä tai jollain todella miedolla saippualla.
      Mä tiedän kuinka kamalaa tollane kutina voi olla kun mullakin on ollut monen monta kertaa tollanen tulehdus.
      Enkä sillon joskus oo ees kertonu äiteelleni mitään.
      Lampsinu vaan apteekkiin.
      Hiivatulehdukset ovat täysin normaaleja iha missä iässä vaan.
      Ja jos sun on pakko mennä kertoon äitilles ni voit sanoo et tää ei oo sukupuoli tauti.
      Ois se meinaa aika kumma jos sun äitis ei tiä mikä on hiivasieni tulehdus...

• Anonyymi

Mulla on ollut ihan sama muutamana päivän ja olen epäillyt kanssa hiivatulehdusta. Ku tossut on kamalsti ja välillä kirvellyt. Mutta miten hiivatulehdus todetaan? Pitääkö niiku mennä apteekista vaan pyytää vai pitääkö jossain lääkärissä käydä?

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      48
      1548
    2. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      76
      1355
    3. Kaupan työtekijä

Kyllä on pahaa katsottavaa kun myyjällä on purtu kaula, hyvin epäsoveliasta
      Kuhmo
      24
      1060
    4. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      87
      1036
    5. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      87
      965
    6. Ai miehillä ei ole varaa maksaa

Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee
      Ikävä
      187
      896
    7. Olet mielessäni

viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s
      Ikävä
      20
      841
    8. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      99
      835
    9. Olen paremman näköinen kuin sinä

Jos aletaan sille tielle mies.
      Ikävä
      82
      811
    10. 70
      779
    Aihe