Olen seurustellut puoli vuotta yrittäjän kanssa. Hänellä on kuusi eri yritystä. Heitin puolivitsillä, että meidän pitäisi mennä naimisiin. Hän sanoi, ettei voi mennä naimisiin, koska vaikka tekisimme avioehdon, niin minulle tulisi automaattisesti päätösvalta kaikissa hänen yritystään koskevissa asioissa. Ja vaikka eroaisimme, hän joutuisi silti pyytämään minulta allekirjoitukset kaikkiin firman papereihin.
Olin ihan, että mitä hä. Ei tämä nyt voi olla totta. Kyllähän yrittäjätkin naimisiin menevät. Hänen rahansa ovat hänen ja minun rahani ovat minun. Hänen liiketoimintansa on hänen asiansa ja minä en halua sekaantua siihen mitenkään.
Keksiikö joku, mistä hän on keksinyt tämän? Sen uskon, ettei hän halua kanssani naimisiin, mutta tämä on uskomattomin tekosyy, mitä olen kuullut.
Naimisiin yrittäjän kanssa
11
977
Vastaukset
- Älä usko sitä
Höhheli äijä sulla.
- quas
Aikamoista kusetusta...
Olen yrittäjä, ei edes avioehtoa, mieheni on yrityksen äänetön yhtiömies ja siltikään en tarvitse hänen allekirjoituksiaan mihinkään.
Toki tajuan sen että eron sattuessa, koska minulla ei ole avioehtoa, niin puolet menisi miehelleni. Kohdallani en pidä sitä mitenkään isona riskinä kolmenkymmenen avioliittovuoden, onnellisen sellaisen, jälkeen.
Älä edes ajattele tuollaista miestä siipaksesi vaan anna ensi tilassa kenkää sille.- Yrittäjän Morsian
Kiitos vastauksesta.
En tiedä enää, mitä sanoa.
Olen hiljaa.
- Nimetön
Nuo tekosyyt eivät pidä paikkaansa, mutta muutama muu ongelma yrittäjän puolisolla on. Et ole esimerkiksi oikeutettu ansiosidonnaiseen työmarkkinatukeen työttömyyden sattuessa jos miehelläsi on yritys. Valtio kun olettaa hänen palkkaavan sinut töihin alasta riippumatta. Muutenkin talousasioissa kannattaa olla tarkkana..esimerkiksi yhteinen talous tulisi olla sitä että omistatte esimerkiksi asunnon yksityisinä henkilöinä, ei siten että miehesi yritys omistaa osan ja sinä osan. Tuollaisissa tilanteissa yrityksen joutuessa ongelmiin olet aika heikoilla. No, näyttihän tuo muutenkin aika epätodennäköiseltä että naimisiin päädytte...
- Sivutoiminen yrittäjä
Onko sellaisesta tietoa tai onko jotain ennakkotapauksia olemassa siitä, miten suhtaudutaan ansiosidonnaisen osalta sivutoimisen yrittäjän puolisoon, joka ei omista yritystä, ei ole päättävässä asemssa (tj, hp), eikä työskentele yrityksessä.
Itselläni on sivutoiminen yritys ja olen huolestunut puolisoni asemasta siinä tilanteessa, että hän joutuisi työttömäksi. Yritys ei kokopäiväisesti työllistä edes yhtä henkilöä, joten sen vuoksi olen myös palkkatyössä. Puolisoni ei osallistu yrityksen toimintaan millään lailla. - pari sanaa
Mieheni on yrittäjä ja kyllä minä saan ansiosidonnaista aina kun olen työttömänä. (olen pätkätyöläinen)
Joskus olen joutunut tekemään selvityksen miksi en työllisty mieheni yritykseen, mutta sitäkään en ole joutunut tekemään enään pariin vuoteen. - eli...
Sivutoiminen yrittäjä kirjoitti:
Onko sellaisesta tietoa tai onko jotain ennakkotapauksia olemassa siitä, miten suhtaudutaan ansiosidonnaisen osalta sivutoimisen yrittäjän puolisoon, joka ei omista yritystä, ei ole päättävässä asemssa (tj, hp), eikä työskentele yrityksessä.
Itselläni on sivutoiminen yritys ja olen huolestunut puolisoni asemasta siinä tilanteessa, että hän joutuisi työttömäksi. Yritys ei kokopäiväisesti työllistä edes yhtä henkilöä, joten sen vuoksi olen myös palkkatyössä. Puolisoni ei osallistu yrityksen toimintaan millään lailla.Yrittäjän puoliso on oikeutettu aivan samaan työttömyysturvaan kuin tavallinen työntekijäkin. Työttömyystoimistossa yrittävät kyllä aina saada yrittäjän puolisoa työllistymään puolison yrityksessä, mutta jos ei työllisty, niin eivät he voi mitään etuuksia poistaa.
Minullakin on puoliso ollut usein työttömänä täysillä työttömyysetuuksilla, vaikka itse yrittäjä olenkin. - Yksi huoli pois
pari sanaa kirjoitti:
Mieheni on yrittäjä ja kyllä minä saan ansiosidonnaista aina kun olen työttömänä. (olen pätkätyöläinen)
Joskus olen joutunut tekemään selvityksen miksi en työllisty mieheni yritykseen, mutta sitäkään en ole joutunut tekemään enään pariin vuoteen.Kiitokset vastauksistanne - tuo puoli on hieman huolestuttanut ja halusin varmistua, ettei siitä tule missään vaiheessa ongelmaa. Puolisoni on toistaiseksi hyvin työn syrjässä kiinni, mutta koskaanhan ei tiedä, mitä huominen tuo tullessaan. Toivottavasti työkkärin kanssa ei joudu edes tekemisiin.
- Yrittäjän Morsian
Hän väitti nyt, että aina kun hän menee jollekin notaarille, häneltä kysytään, onko hän naimisissa. Ilmeisesti tästä hän on päätellyt, että se olisi huono juttu, jos olisi naimisissa.
Yritin sanoa, että kyllä yrittäjätkin ovat naimisissa ja se on eri asia, jos käy takailemaan toisen lainoja, mutta hän on sitä mieltä, että vaimo sotkee kaikki bisnekset.
En minä nyt ymmärrä. - Vanha ketku
Pitää olla useita firmoja, jotta voi aina jättää maksut ja verot pystyyn ja kaivaa puhtaan laatikosta esiin.
Naimisiin mennessä tulisi ilmi, että äijä on tyhjä.- sinä se uskalsit
sinä se uskalsit sanoa suoraan syyn !!!
aivan varmasti on noin, jos ei kerran parempaa selitystä löytänyt naimisiin menox.
Jos on noin monta yritystä kun sanoo ja kaikki toimii hyvin, niin ei varmasti antais edes tollasta selitystä =)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m894484Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o1013870Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363539- 513220
- 432892
Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu182539Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest222412- 232116
UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?
Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami161791Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?351725