Onko 7-vuoden takainen rattijuopumus este pääsyyn poliisikouluun. Kyseessä on nuoruuden töppäys ja sen jälkeen eletty puhtainpaperein. Vai meneekö nämä aina tapauskohtaisesti?
Vastaukset 4
- -mutta-
Ennen ei päässy postinkantajaksikaan jos oli rikosrekisterissä merkintä.Puhun ajasta,jolloin postimiehet olivat valtion virassa.Selvitä reilusti oman paikkakuntasi poliisipäällikön kanssa.
- fifthgrade
Ei ole, sillä rikosrekisterimerkintä häviää viidessä vuodessa.
Toki rekisteriin jää kirjattuna merkintä, että olet puhaltanu ratista, mutta viiden vuoden jälkeen "näin pieni" rike ei vaikuta ainakaan poliisikouluun haettaessa.
Järjestelmä toimii siten, että on kolmea erilaista turvaluokitustutkimusta, eli vastuulliseen tehtäviin haettavat "turvatutkitaan" kaikenlaisten tälläisten sattumien takia.
Tutkijat ilmoittavat oman mielipiteensä onko henkilö kelpoinen haettavaan tehtävään, eli he eivät kerro mikä rike on kyseessä (tämä vain jos 5 vuotta on kulunut)
Poliisikoulu on sen verran kevyt vielä, että viiden vuoden puhtaan elämän jälkeen on hyvät edelleytykset päästä. Ja hyvä poliisihan on aina vähän likainen ;) - kopropoliisi
no mites jos on virkamiehen vastustaminen tilillä?
- polliisipatu
No tuohan kelpaa jo työkokemukseksi : )
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 921592
- 841075
Miksi kumppaniehdokkaan oma elämä on teille ongelma?
Täällä monesti kuulee vaatimuksia siitä, että kumppaniehdokkaalla ei saisi olla lemmikkejä, lapsia, kavereita, eksiä, su395999- 68985
Oikea nainen
On äärimmäisen naisellinen, pienikokoinen, kapeaharteinen, pienet kapeat kasvot, paksut huulet, kauniit hiukset, upeat t177934- 94851
- 64633
Olen pahoillani mies ihan kaikesta
Et sinä ole edes tehnyt mitään väärää. Eihän kenestäkään ole pakko tykätä. Pyydän anteeksi kaikkea häiriköintiä, joka on60622Minä olen käyttänyt mustan magian riittejä ja taikoja aiheuttaakseni epäonnea ja pahaa joillekin
Ne jutut on toimineet. Olen harjoittanut tätä parisenkymmentä vuotta170603- 37598