Polvitaive kipu

Hilkka 50

Osaatteko sanoa mistä johtuu kun minulla on ollut polvi tapeessa kipu jo muutaman viikon.Kun liikun kipu pahenee,jalkaa ei saa ojennettua kunnolla ja illalla on kova särky,joka säteilee pohkeen ulkosyrjään.Ulkoisesti taipeessa ei näy nitään,edes suonikohjuja.Olen kiitollinen jo asiallisista vastauksista.

5

8188

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -- -- --

jalkaasi tai polvi vääntynyt jossain tilanteessa? Kyseessä voisi olla kierukkavamma, kuluma tai sitten vain tosi kireät lihakset. Jalkojen lihakset tarvitsevat päivittäistä venyttelyä; tutkippa jalkojen anatomiaa niin huomaat mihin kohti lihakset kiinnittyvät. Tuo vaikuttaa siltä että sivureisilihas kiskoo polvea ja siitä säteilee kipu pohkeeseen. Vähän vaikea kohta venyttää mutta kyllä siihenkin venytys löytyy, etsi netistä tai kysy fysioterapeutilta.

• etsiä_

googlesta vaiva nimeltä bakerin kysta. Oireet saattaisi sopia siihenkin?

• tutulta

Olen 46 vuotias ja 3 vuotta esitin saman
      kysymyksesi työpaikkalääkärille. Lähete
      polvien röngteniin. Erikoislääkärin lausunto
      oli karmea - erittäin paha artroosi eli polvien
      nivelen kuluma. Tästä jatkoi keskussairaalan kirurgin juttusille ja kuvien perusteella hän vain totesi vasta nähtyään minut kävelevän - ihmetteli. No hän arvioi polven tekonivelleikkauseen menevän 1 -10 vuotta. MUTTA
      hän kirjoitti arthryl reseptin, joilla lääkitsin polviani. Olin harrastanut liikuntaa aktiivisesti tuohon asti, mutta rajoitus oli raju. Totesin vain vaimolleni, että lähden pyörälenkille kun polvet ovat taas niin "oudot".
      Kipuja oli koko ajan varsinkin lepotilassa, mutta hankin kenkiin geelipohjalliset ja liikuin
      ja liikuin ja etenkin pyöräilin kun muuta en voinut harrastaa. Nyt 2009 hiihdän, sauvakävelen yms. En tiedä mikä polviini auttoi, mutta voin
      vain sanoa että polveni ei parin vuoden aikana
      taipunut eikä mennyt suoraksi täysin normaalisti ja leposärky oli todella paha. Suosittelen pyöräilyä ja jos rustoja polvessa on jäljellä niin arthrylia sekä kenkiin geelipohjallisia.
      Ja mikä tärkeintä polvien kuntosaliharjoittelu
      pienillä painolla esim. soutulaite ei rasita niveliä. Bakerin Kystaa minäkin "toivoin" aikanaan 2004 oireensyyksi, muuta minulla todettiin pahanlaatuinen kuluma polvissa.
      Lopuksi totean että pahimmillaan kävelin "parhaimmillaan" muutama sata metriä ja
      polvi lähti alta. Ennen Polvitaive oireita minulle kovassa rasituksessa kertyi aina nestettä polveen, mikä sitten lääkärin toimesta punktioitiin pois. HV

• PK

Olen itse 12 vuotias ja satutin polveni koulun liikunta tunnilla, kun hyppäsin lumihankeen.
        Oletko vääntänyt polven jossakin. Tuntuu kuin koko polvi vääntyisi toiselle puolelle.
        Jalan suoristaminen on kivuliasta yleensä, koska polveen on kerääntynyt nestettä.
        Suosittelen lääkärissä käymistä, sillä jos nestettä ei poisteta, saattaa se tulehtua pahasti.
        Polveni on vääntynyt jo 3 kertaa, mutta yritän olla aina varovainen.

• !!!!!!

Mulla itsellä mystisesti tuli kans taive kipeeksi... Terkkari sano että kannaattaa käydä lääkärillä oska muuta ne ei voi siis terkkarit sanoa että sinne siis! OOn 11

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      48
      1568
    2. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      76
      1355
    3. Kaupan työtekijä

Kyllä on pahaa katsottavaa kun myyjällä on purtu kaula, hyvin epäsoveliasta
      Kuhmo
      27
      1112
    4. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      88
      1064
    5. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      88
      980
    6. Ai miehillä ei ole varaa maksaa

Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee
      Ikävä
      188
      914
    7. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      99
      855
    8. Olet mielessäni

viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s
      Ikävä
      20
      851
    9. Olen paremman näköinen kuin sinä

Jos aletaan sille tielle mies.
      Ikävä
      82
      821
    10. 70
      789
    Aihe