Kortti lähtee...

...jos...

... suojatien eteen on pysähtynyt auto ja ajat siitä ohi. Tuo on törkeä liikenteen vaarantaminen ja siitä lähtee kortti hyllylle.
Joka päivä näkee miten joku vaarantaa sekä korttinsa että jalankulkijan hengen!

17

574

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • The Rat

Kortti voi lähteä, jos ajaa siitä *pysähtymättä* ohi.

Törkeää liikenteenvaarantamista se on, mikäli tuo pysähtynyt auto estää näkyvyyden suojatielle riittävän hyvin.

Käytännössä esimerkiksi itse pysähdyn harvoin, ja silloinkin lähinnä vittuillakseni, jos joku on esimerkiksi pysähtynyt risteyalueelle suojatien eteen (tosi hyvä paikka). Sen sijaan hiljennän niin paljon, että pystyn ajamaan turvallisesti kyseisestä kohdasta. Paljonko se sitten on, riippuu täysin tilanteesta. Joskus mennään 40 km/h, joskus 4 km/h. Pysähtyminen ei sinänsä enää turvallisuutta paranna, melkein päin vastoin... :)

• Dorkilo

Toi lisääkin turvallisuutta liikenteessä, kun kaikki besserwisserit vääntelee sääntöjä koska he tietävät paremmin... ;-)

• The Rat
        Dorkilo kirjoitti:

Toi lisääkin turvallisuutta liikenteessä, kun kaikki besserwisserit vääntelee sääntöjä koska he tietävät paremmin... ;-)

Koitapas sitten vielä selittää millä tavoin toimintani ei lisää turvallisuutta, tai mielumminkin miten se sitä vaarantaa?

• Dorkilo
        The Rat kirjoitti:

Koitapas sitten vielä selittää millä tavoin toimintani ei lisää turvallisuutta, tai mielumminkin miten se sitä vaarantaa?

Päättelet itse siis, että kun VAIN sinä toimit omien säntöjesi mukaan, se lisää turvallisuutta. Tuo on niin aukotonta päättelyä, että luovutan suosiolla. Olet varmastikin tosi turvallinen kuski.
        Toivottavasti ei kuitenkaan asuta samassa kaupungissa.

• yksi ongelma
        Dorkilo kirjoitti:

kun porukkaa alkaa itse laatimaan toimintasääntöjä oman,minusta tuntuu-periaatteella. Liikennesääntöjen tarkoitushan on luoda yhteiset pelisäännöt kaikille mutta myös luoda toisille osapuolille "tunne" siitä että toinenkin OLETETTAVASTI toimii näiden pelisääntöjen mukaan. Tässä tapauksessa siis jalankulkijan olisi mahdollista voida LUOTTAA siihen että suojatietä lähestyvä autoilija noudattaa näitä pelisääntöjä eikä siis siellä omassa peltikopissaan aseta omia toimintatapoja tyyliin ajanpa tuosta suojatien edestä ihan vaan pikkuhiljaa. Kyllä se jalankulkija odottaa ja jos ei odotakaan niin siihen sattuu vaan ehkä pikkasen vähemmän koska ajan vain niin hiljaa(!).

On kummallista miten jotkut ovat niin viisaita ja hyviä että uskovat siihen omaan viisauteensa ja paremmuuteen että kuvittelevat muidenkin olevan pakotettu niitä noudattamaan. Ikäänkuin olisi vain heidän luomat,muita PAREMMAT säännöt. Tuolla liikenteessä kun on jonkunverran paljon näitä omia lakeja noudattavia liikkujia. LIIKENNETURVALLISUUS EI VARMASTI PARANE JOS KAIKKI AJAVAT OMIEN MUKA TURVALLISEMPIEN SÄÄNTÖJEN MUKAAN! Sääntöjenluojia kun on niin suuri määrä.

• osoitat
        The Rat kirjoitti:

että olet tiedostanut ja ymmärtänyt tilanteen.

Valitettavasti sitä ymmärryksen tasoa ei pystytä mittamaan kun ajokorttia myönnetään.

Otan osaa puolestasi, ei ole helppo olla kun ei ymmärrä asioita mutta yrittää täytyy.

• "varantaa kortin"

Mitä yksi kortti, jos jalnkulkija jää alle?
      Täytyisi vähitellen oppia ajatelemaan liikenneturvallisuutta. Liikennesäänöt ovat juuri liikenneturvallisuuden takia säädetyt.
      Ajokortin vaarantaminen tai ylinopeuden pelko eivät ole oikea peruste liikennesääntöjen noudattamiseksi vaan turvallinen liikenne.
      NYKYINEN LIIKENNE VALVONTA nolarajoineen on muuttanut autoilijoiden asennetta sääntöihin ja hämärtää turvallisuuden merkitystä rahastuksen peloksi.

• se käy?

kuinka vaarantaa korttinsa hengen?

• ...kuole...

... niin kortti kuolee vähäksi aikaa (3kk) jos sattuu kytät paikalle. Ei o kortissa henkeä jos se on hyllyllä lol

• kuullutkaan että
        ...kuole... kirjoitti:

... niin kortti kuolee vähäksi aikaa (3kk) jos sattuu kytät paikalle. Ei o kortissa henkeä jos se on hyllyllä lol

jokin olisi vain tilapäisesti/määräaikaisesti kuollut. Kyllä se kuolema on yleensä aika lopullinen tapahtuma.

• ...valitettavasti...
        kuullutkaan että kirjoitti:

jokin olisi vain tilapäisesti/määräaikaisesti kuollut. Kyllä se kuolema on yleensä aika lopullinen tapahtuma.

...käy sen jalankulkijan osalta, jos ikävästi käy. Sanotaan vaikka sitten että kortti on koomassa.

• paskaa!

Siitä tulee 12 päiväsakkoa. Kortti ei lähde!

• ...erittäin...

...törkeä teko. Ei suojatiestä saa tehdä giljotiinia.

• minä vaan
        ...erittäin... kirjoitti:

...törkeä teko. Ei suojatiestä saa tehdä giljotiinia.

elämä päättyy pääsääntöisesti kuolemaan.

• minä vaan
        minä vaan kirjoitti:

elämä päättyy pääsääntöisesti kuolemaan.

meitä on täällä 2 ole sinä minä vaan1 niin minä olen minä vaan sopiiko?

• minä vaan

siitä tulee

• ...nyt...

...itsestään selvää että tuollaiset 4 kaistan ylittävät suojatiet pitäisi laittaa liikennevaloille tai vallan tehdä jokin muu väylä jalankulkijoille. Mutta niinkauan kuin niitä on niin pysähdyttäisiin siihen suojatien eteen 1. jos siinä on jo pysähtynyt auto toisella kaistalla, 2. jalankulkija jo astunut suojatielle, 3. mummo nurin keskellä tietä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      60
      3639
    2. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      43
      3546
    3. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2811
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      46
      2546
    5. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      54
      1973
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      15
      1629
    7. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1493
    8. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      21
      1469
    9. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      106
      1317
    10. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      180
      1251
    Aihe