Sisaret hennot vaaleat, rööki huulessa tauolla saikun pihalla. Siinä vasta ällöttävä yhdistelmä.
Siviilissä ollaan tupakkaa vastaan! Koulutus on mennyt perille ja vaarat tiedetään teoriassa. Ammattietiikkaa voisi myös opettaa.
Mahtaa olla potilaat iloisia kun röökille haiseva hoitaja tulee hoitamaan. Sairaalan lähettyvillä asuvana näen ikkunasta suoraan heidän röökipaikalle. Erään hoitsun tunnenkin. Ei tupakoi omasta mielestään mutta spaddu huuleen tauolla.
Ilolla olen seurannut niiden sairaaloiden ja muidenkin työnantajien päätöksiä jotka kieltävät tupakoinnin työaikana.
Sairaalat ja tupakointi
5
443
Vastaukset
- Omark
Tosiasiaa, joka sana. Entisenä hoitajana tiedän, että joissain hoitoyhteisöissä jo aiemmin tupakoinnin lopettaneet sortuvat uudelleen polttamaan. Työ on stressaavaa, mutta huono selitys silti. Enemmänkin osoittaa itsenäisen ajattelun ja tahdon lujuuden puutetta.
Nuorien hoitajien kohdalla pätee varmaan sama kuin muidenkin nuorien: ihminen uskoo olevansa haavoittumaton ja ikuisesti nuori - kunnes ensimmäisen kerran sairastuu vakavasti. Eli ne teoriassa opitut tiedot ovat hyvin kaukana omaksutuista.
Olenpa tavannut sellaisenkin oppisopimuksella hoitajaksi kouluttautuneen naisen, joka edelleenkin uskoi, että tupakka on hyväksi hengityselintulehduksissa! Tämän kaltaista propakandamainontaa saatettiin harjoittaa reilut puoli vuosisataa sitten, ja silloinkin oli jo epäillys asioiden oikeasta laidasta.
Olen entisessä ammatissani ja entisessä työpaikassani (tällä vuosituhannella, huom.) altistunut tahtomattani tupakansavulle, joka kulkeutui potilas-/työtiloihin osaston tupakkatiloista. Tupakkahuoneet oli rakennettu potilaita varten, mutta hoitajat niissä savusivat. Yleensä kun pitkäaikaissairaaloiden potilasaineistosta tupakoitsijat ovat jo päässeet katselemaan porkkanoiden kasvua alhaalta päin ja savuttomat ovat jääneet elämään jatkoajalla...
On ihan asiallista nostaa keskustelua tästä aiheesta. Yhteyttä voi ottaa vaikka sairaalan ylihoitajaan. Sekin on mahdollista, että sairaala on virallisesti savuton, ja kyseessä on epävirallisesti hyväksytty käytäntö.- tupakalle....
Kauhea marina joissakin hoitajayhteisöissä ikuisesta resurssipulasta. Liikaa töitä ja liian vähän henkkilökuntaa.
Tänään työvuoron aikana laskin eräänkin hoitajan tauot, 6 lyhyttä savukkeen mittaista. HUH
Kanslia oli vaihto paikka, jossa vastaava hoitaja jakoi savuttelu vuoroja. .. Nyt on sun vuoro pitää tauko.
Salassa sauhuttelijat erikseen. Eräskin neljän lapsen hoitsu äiti käy salaa piipahtelemassa jottei maine tupakoitsijana kiiri lähipiiriin saakka.
Tupakka jokaisen oma asia, mutta helposti tulee muidenkin asiaksi. - ei toimi
Olen itse yliopistosairaalassa töissä. Meidän sairaalamme on ollut jo muutaman vuoden ns. savuton, mutta se on ikävä kyllä ihan tyhjää puhetta. Julistettiin hienot periaatteet ja henkilökuntaa(kin) kiellettiin tupakoimasta parvekkeilla ja ulko-ovien läheisyydessä ja sanottiin että pitää mennä virallisiin tupakkakoppeihin. Henkilökunta ei kehdannut mennä työpuvuissaan potilaiden sekaan ja matkakin pidentyi, joten ensin polteltiin ilman lupaa takaovilla ja parvekkeilla ja sitten lopulta luvan kanssa, kun todettiin että sitä tehdään joka tapauksessa. Edelleen on voimassa tarjous ilmaisista tupakastavieroituskursseista, nikotiinikorvaustuotteista ym. Toivottavasti edes joku tarttuu niihin täkyihin.
- kubu
Et taida tietää, että nikotiinista eron pääseminen on vaikeanpaa kuin huumeista. Yritä sinä olla edes yksi päivä ilman kahvia
- potilas...
niin hoitajahan on ihan normaali ihminen.kun tupakointia kielletään niin se tulisi kieltää sitten esim:leipämyyjä haisee tupakille.linnanmäen työntekijät haisee tupakille ja lapset haistaa!
kiskan täti kans.
entäs mäkkärit ja vastaavat?huonoa mainosta muksuille.
no niin.se joka tupakoi niin kielletään hoitajalta tämä...hui,mahtaa olla aika kiukkuinen hoitsu kun tarpeeksi tunteja tupakitta.
ainakin jorvissa on ns.henkilökunnan sallittu tupakointialue niin kaukana ettei sinne ehdi tauolla.
potilaiden tupakointi on sateessa ja tuiskussa ulkona,ja kyllä tupakoivat menee.menee tippatelineillä,pyörätuoleilla jne.
samaten ovet lukkoon 21.ja ei tupakointia)
niin itse tupakoin,mutta mielummin voittaisin itseni ja olisin onnellinen jos kykenisin lopettamaan.
mutta en usko että minä tai monikaan tupakoitsija lopettaa käskystä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Natomaa hyökkäsi Iraniin
Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu7242391Trump aloitti III maailmansodan tänään.
Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?3441997Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä251866Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o101673Rakas tiedät, että toivoisin
Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja581488Viesti miehelle
Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise121022Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu181009- 63865
- 55860
Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?2808