Täällä puhutaan paljon juopoista, nuorista bilettäjistä ja äänekkäistä naapureista, jotka ärsyttävät yöelämällään.
Kysynkin nyt, miksei toisenlaiselle naapurihäiriköinnille saada loppua. Nimittäin ne häiriköt, jotka valittavat kaikesta ja tekevät henkistä kiusaa naapureilleen.
Itse he elelevät muka kuin herran kukkarossa, sääntöjä viilaten. Yleensä ovat myös luikerrelleet taloyhtiön hallitukseen tai muuhun piiriin, jolla on valtaa talon asioihin. Sieltä käsin he terrorisoivat muiden elämistä ja keksivät ties mitä päättömyyksiä aiheuttaen muille ihmisille merkittävää haittaa ja pahaa mieltä.
Minusta normaalien työssäkäyvien ihmisten oikeus on asua rauhassa. Miten tällaiset valittavat kiusankappaleet saadaan kuriin? Ongelmahan on se, että he soluttautuvat päättäjien piiriin, ja näennäisesti ovat itse "esimerkkejä". Todellisuudessa he aiheuttavat jatkuvaa kaaosta kerrostaloelämiseen sekä käyttävät valtaansa väärin.
Häirikkönaapurit
15
2277
Vastaukset
- sipeser
Keuhkovammaiset yskivät yötäpäivää, eturauhaisvaivaiset lorottevat kelloon katsomatta ja lapset rääkyvät kuin pistetyt siat vähän väliä. Miksi näitä ei koeta ongelmiksi?
Jos kerran vuodessa joku pitää bileet tai satuu naurahtamaan äänekkäästi hiljaisuuden jälkeen niin heti alkaa kaamee kitinä. Elikoita pelätään kuin ruttoa, vaikka omat lapset kusevat käytäviin ja piirtelevät kirkkoveneitä käytäviin. Lisäksi vielä eläkeläiset kyttäävät sinua ja marisevat huutaen puhelimiinsa. Seriorien televisit lisäksi ovat täysillä, vaikka kaiken järjen mukaan eihän sen äänen yli pitäisi kuulua remonttiäänet. - kerrostaloasukas
Yleensä vanhat jarrut harrastavat tuollaista. Soluttautuvat muita osakkeenomistajia nuoleskellen taloyhtiöiden hallituksiin päästäkseen ajamaan OMIA etujaan, ei muiden. Minunkin alakerrassa asuu muuan vanha lehmä joka otti nokkiinsa siitä kun en jutellut enkä tervehtinyt häntä kuten muita naapureita. Kostoksi oli käynyt repimässä eräänä aamuna parvekkeen kaiteelle rakentamani "puluvaijerin" joka estää lintuja laskeutumasta kaiteelleni. Menin puhuttelemaan ämmää ja se teksti mitä ämmän suusta tuli, oli kuin joltain kymmenvuotiaalta! Ämmälle en kuitenkaan antanut periksi vaan rakensin uuden puluesteen. Ei ole uskaltanut käydä sitä enää terrorisoimassa. En myöskään kiinnitä ämmään mitään huomiota edelleenkään.
Ämmä muuten itse syötti aiemmin lintuja vaikka taloyhtiön rapussa on isolla kirjoitettu lappu jossa kielletään ankarasti lintujen syöttäminen taloyhtiön alueella. Sanoin ämmälle tästäkin vastineeksi vittuilusta ja ilmoitin myös isännöitsijälle. Ämmähän tietysti oli kieltänyt kaiken ja laittanut syyn alakerran vanhalle miehelle joka sen varoituksen sitten saikin. Taloyhtiön isännöitsijäkin näkyy olevan sellainen nysväke ettei uskalla sanoa mitään näille vanhoille hallituksen ämmille.- ........
parvekelasit niin et tarvi typeriä vaijereita.
- kerrostaloasukas
........ kirjoitti:
parvekelasit niin et tarvi typeriä vaijereita.
Voi pyhä yksinkertaisuus.. -.- Ensinnäkin tämä on vuokra-asunto enkä minä tänne omilla rahoillani ole mitään parvekelasituksia ostelemassa. Muutenkin on paljon helpompi ja halvempi tapa laittaa vaijeri jolloin linnut eivät istu kaiteelle. Isännöitsijän neuvosta sen siihen laitoinkin ja hyvin on toiminut. Lisäksi mikään laki tai kukaan ei voi kieltää vaijereita joten revi poika rukkaseen. Kuulutko muuten itse samaan roskasakkiin kuin tämä alakerran ämmä kun tuollaista paskaa jauhat? Yksinäinen ja katkera vanha letukka?
- ämmää,
ämmän, Ämmälle, ämmään,
Ämmä, ämmälle, Ämmähän, ämmille.
(Tekstisi typistettynä) - YksVaannn
Oikeesti ei noin vähästä voi saada varoitusta ?! Kun ei kunnon syystäkään eli pileistä yöaikaan saa. Vaikka mun naapuri pilettää arkisin ja viikonloppuisin hyvin myöhään ei ole saanut varoitusta valituksistani huolimatta. Joulun aikaan kun olin matkoilla hän oli saanut varoituksen mikä oli erittäin iloinen tieto. Nyt on taas pileet käynnissä, aikaisemmasta kokemuksesta tiedän, että ne jatkuu aamuun asti. Tänään soitan poliisit. Tämän ko. naapurin vuoksi sain töissä itse huomautuksen kun myöhästyin. En saanut tarpeeksi unta, nukuin pommiin kun nukahdin vasta aamuyöstä pileiden loputtua. Enköhän voi mennä hakemaan naapurilta sitten rahaa, kun potkut tulee.
- en asu kerrostalossa
Häirikkönaapurit paukuttelevat autonovia, tosi
voimakkaasti kaiken muun lisäksi.
Autot kyllä vaihtuneetkin, mutta sama ovien
paukuttelu jatkuu.
Ei kai aina voi olla niin huono tuuri autonostossa, ettei ovet mene kiinni kuin kovalla paukkeella.
Kaikilla ihmisillä on oikeus, lepoon ja rauhaan.
Juhlia tai muita kutsuja pidettäessä, hieno tapa
imoittaa naapurille tarvitsemme ajoneuvoille tilaa.Mutta vastaavasti ajateltava että naapureillakin, käy vieraita.
Jotkut naapurit ei ajattele ja huomaaa, että muillakin on elämää.Välillä surua,tarvitsevat rauhaa.
Ei naapurin vieraat voi tosta noin vaan parkkeerata autojansa toisen pihalle.
Muuten eikö meidän työssäkäyvienkin "kunnollisten"
ihmisten tarvi olla kunnolla kotonakin? Myös naapurustolle..sääntö vai poikkeus - keskellämme
Ei niistä mihinkää pääse, noista huonovointisista ihmisistä, kiusaajista. Heitä on työpaikoilla ja yhteisöissä.
Toisten asiat tuntuvat kiinnostavan ja he tietävät ainoan oikean tavan olla ja elää. EIkä ikä tuohon "vaivaan" tuo parannusta, päinvastoin, vanha paska se vasta haiseekin.- ettei nuori työssäkäyvä
henkilö edes vuosiin aina hoksaa, millaista kiusantekoa ja pahaa puhetta kierrätetään hänestä näiden iäkkäiden ja paljon aikaa omaavien naapureiden keskuudessa, monissa rivitaloyhtiöissä ainakin.
Itse olen tajunnut vasta vuosien jälkeen, että jouduin lopullisesti tällaisten kynsiin, kun en onnistunut saamaan aina omaa työtä ja olin liian ystävällinen. Tämäkin työasia on käännetty selitykseksi sille, että olen aina eri mieltä heidän väitteistään. Siis eihän tuollainen voi saada edes vakinaista työtä. Toisaalta, kyllä minäkin heidän työnsä tapaisia hanttihommia osaisin tehdä. Nykypäivänä työtilanne on lisäksi toinen kuin silloin kun he olivat vielä töissä. Huono työtilannekin hyödynnettiin, sehän on hyvä syy sepittää lisää puheita ja saada uusia ihmisiä uskomaan ko. henkilöstä pahaa.
Perustavaa laatua olevan virheen tein, kun ystävällisesti aloin keskustella uutena asukkaana heidän kanssaan. No, olihan heillä pari nuorempaa asukasta myös tuttuina, niitä, joilla ei ollut juuri töitä ja koulutusta. Siksi meninkin lankaan. Minuun tutustuttiin vain, että saataisiin tietoja ja mahdollisuus esittää ihan hulluja väitteitä henkilökohtaisesti. Noihin puheenaiheisiin ei olisi kannattanut sanoa mitään, olla vaan ihan hiljaa. Muutama nuori asukas niin menettelikin ja hymyili vaan.
Kaiken lisäksi lähellä asui iäkäs nainen, joka oli ihastuttanut yli 30 vuotta nuoremman miehen itseensä ja he asuivat yhdessä. Voimissani ja nuoruuden suvaitsevaisuudella aloin puhella hänen kanssaan - moni taloyhtiön asukas halveksi heitä avoimesti. Mutta ei suinkaan ikäeron vuoksi, huomasin lopulta. Rouva ollut vilpitön. Hän muutti kaikki asiat hiukan ja kertoi eteenpäin, kuka edes hetken kuunteli pihalla. Jaksoin vuosia, enkä edes tajunnut, että hän koko ajan mustamaalasi minua miehelleen ja kaikille. Hän inhosi sisämmässään minua, vaistosin sen ja joskus kuulin sanoistakin, mutta seurasi ja kuunteli koko ajan pihan tilannetta osaakseen vetää oikeaan suuntaan. Jokainen arvaa ainakin yhden syyn. Minä hoksasin viimeiseksi. Niin se mies hänellä oli, en vain olisi häneen kuuna päivänä ihastunut.
Siis vaikket tee tai ole tehnyt kuin siivoustöitä tai vastaavaa synnyinkuntasi tehtaassa näyttää se kasvattavan ihmisen tietämystä melkoisesti. Heillä on kanttia nollata jokainen asiantuntijatietokin ilmeenkään värähtämättä. On turha yrittää puhua ystävällisesti ja kertoa mitään faktoja, vaikka ne olisi heille hyödyllisiä. Nämä ihmiset kieltäytyvät ottamasta mitään vastaan. Ei, no ei kai niin. Sensijaan he puhuvat kovalla tietävällä äänellä ohi kulkiessaan ja latelevat ilmaan ohjeita, jos satun olemaan ulkosalla pihallani. Isännöitsijäkin saa heiltä aina viime käden oikean tiedon asioista. Ja ajatella, tämä lähes satavuotias rouva hyödynsi nämä monet muut ja kierrätti aina tilanteen tullen omat juttunsa joukkoon. Viime aikoina hän on sepittänyt jo ihan uskomattomia väitteitä taitavasti. Epäilen häntä jo kyllä vanhuuden höperöksi.
Kaiken lisäksi tällaiset ihmiset ei näe mitään tarvetta kunnostaa kotiaan, siivota säännöllisesti ja pestä mattoja ja vaatteita. Jopa ulkoalueet jäävät hoitamatta, kun kitsaus kasvaa iän myötä. Vaikka taloyhtiö homehtuisi, he viimeksi haistavat sen. Uskomatonta, että tallaisia ihmisiä on taloyhtiössä useita. Pahinta on, että he haluavat häiritä, vaikka kuinka haluaisi olla omissa oloissa, hoitaa ja suunnitella omia hommiaan.
Onko kellään vastaavaa kokemusta? - naapurin kanssa
ettei nuori työssäkäyvä kirjoitti:
henkilö edes vuosiin aina hoksaa, millaista kiusantekoa ja pahaa puhetta kierrätetään hänestä näiden iäkkäiden ja paljon aikaa omaavien naapureiden keskuudessa, monissa rivitaloyhtiöissä ainakin.
Itse olen tajunnut vasta vuosien jälkeen, että jouduin lopullisesti tällaisten kynsiin, kun en onnistunut saamaan aina omaa työtä ja olin liian ystävällinen. Tämäkin työasia on käännetty selitykseksi sille, että olen aina eri mieltä heidän väitteistään. Siis eihän tuollainen voi saada edes vakinaista työtä. Toisaalta, kyllä minäkin heidän työnsä tapaisia hanttihommia osaisin tehdä. Nykypäivänä työtilanne on lisäksi toinen kuin silloin kun he olivat vielä töissä. Huono työtilannekin hyödynnettiin, sehän on hyvä syy sepittää lisää puheita ja saada uusia ihmisiä uskomaan ko. henkilöstä pahaa.
Perustavaa laatua olevan virheen tein, kun ystävällisesti aloin keskustella uutena asukkaana heidän kanssaan. No, olihan heillä pari nuorempaa asukasta myös tuttuina, niitä, joilla ei ollut juuri töitä ja koulutusta. Siksi meninkin lankaan. Minuun tutustuttiin vain, että saataisiin tietoja ja mahdollisuus esittää ihan hulluja väitteitä henkilökohtaisesti. Noihin puheenaiheisiin ei olisi kannattanut sanoa mitään, olla vaan ihan hiljaa. Muutama nuori asukas niin menettelikin ja hymyili vaan.
Kaiken lisäksi lähellä asui iäkäs nainen, joka oli ihastuttanut yli 30 vuotta nuoremman miehen itseensä ja he asuivat yhdessä. Voimissani ja nuoruuden suvaitsevaisuudella aloin puhella hänen kanssaan - moni taloyhtiön asukas halveksi heitä avoimesti. Mutta ei suinkaan ikäeron vuoksi, huomasin lopulta. Rouva ollut vilpitön. Hän muutti kaikki asiat hiukan ja kertoi eteenpäin, kuka edes hetken kuunteli pihalla. Jaksoin vuosia, enkä edes tajunnut, että hän koko ajan mustamaalasi minua miehelleen ja kaikille. Hän inhosi sisämmässään minua, vaistosin sen ja joskus kuulin sanoistakin, mutta seurasi ja kuunteli koko ajan pihan tilannetta osaakseen vetää oikeaan suuntaan. Jokainen arvaa ainakin yhden syyn. Minä hoksasin viimeiseksi. Niin se mies hänellä oli, en vain olisi häneen kuuna päivänä ihastunut.
Siis vaikket tee tai ole tehnyt kuin siivoustöitä tai vastaavaa synnyinkuntasi tehtaassa näyttää se kasvattavan ihmisen tietämystä melkoisesti. Heillä on kanttia nollata jokainen asiantuntijatietokin ilmeenkään värähtämättä. On turha yrittää puhua ystävällisesti ja kertoa mitään faktoja, vaikka ne olisi heille hyödyllisiä. Nämä ihmiset kieltäytyvät ottamasta mitään vastaan. Ei, no ei kai niin. Sensijaan he puhuvat kovalla tietävällä äänellä ohi kulkiessaan ja latelevat ilmaan ohjeita, jos satun olemaan ulkosalla pihallani. Isännöitsijäkin saa heiltä aina viime käden oikean tiedon asioista. Ja ajatella, tämä lähes satavuotias rouva hyödynsi nämä monet muut ja kierrätti aina tilanteen tullen omat juttunsa joukkoon. Viime aikoina hän on sepittänyt jo ihan uskomattomia väitteitä taitavasti. Epäilen häntä jo kyllä vanhuuden höperöksi.
Kaiken lisäksi tällaiset ihmiset ei näe mitään tarvetta kunnostaa kotiaan, siivota säännöllisesti ja pestä mattoja ja vaatteita. Jopa ulkoalueet jäävät hoitamatta, kun kitsaus kasvaa iän myötä. Vaikka taloyhtiö homehtuisi, he viimeksi haistavat sen. Uskomatonta, että tallaisia ihmisiä on taloyhtiössä useita. Pahinta on, että he haluavat häiritä, vaikka kuinka haluaisi olla omissa oloissa, hoitaa ja suunnitella omia hommiaan.
Onko kellään vastaavaa kokemusta?Tuolla alla kirjoitin jo kerran, että älkää hyvät ihmiset puhuko naapureillenne mitään. Korkeintaan tervehtikää.
Kun aletaan tuttavalliseksi, siitä ei hyvää seuraa. Kohta tuttavallisuuden nimissä voidaan tulla valittamaan vaikka siitä, että puistelet mattoja pihamaalla häiritsevästi.
Omat seinänaapurini eivät tervehdi minua. Se on ok, koska tiedän miksi näin on. Hekin haluavat olla rauhassa kaikenlaisilta juoruilta ja valituksilta. Sananen kyllä on vaihdettu marketeissa törmätessä, mutta rajat on asetettu selvästi.
Itse valitettavasti olin sinisilmäinen, ja erehdyin juttelemaan niitä näitä eräälle naapurille. Sen jälkeen sitä valitusta ja mielen pahoittamista on riittänyt. Ovelasti hän naamioi henkisen väkivaltansa hyvien tekojen sekaan, välillä lainaa jopa tavaroita jotta voisi tiukan paikan tullen sanoa "miten naapurini voi sanoa minusta noin, kun lainailen hänelle sitä ja tätä, minähän olen vain mukava".
Valitettavasti tutustuin eräänä päivänä toiseenkiin naapuriin, koska tuli soittamaan ovikelloa. Toivottavasti ei tarvitse sen koommin meidän enää turinoida. Henkilö suorastaan huokui vihamielisyyttä, jolle odottaa vain sopivaa kohdetta. - tervehdin naapureitani
naapurin kanssa kirjoitti:
Tuolla alla kirjoitin jo kerran, että älkää hyvät ihmiset puhuko naapureillenne mitään. Korkeintaan tervehtikää.
Kun aletaan tuttavalliseksi, siitä ei hyvää seuraa. Kohta tuttavallisuuden nimissä voidaan tulla valittamaan vaikka siitä, että puistelet mattoja pihamaalla häiritsevästi.
Omat seinänaapurini eivät tervehdi minua. Se on ok, koska tiedän miksi näin on. Hekin haluavat olla rauhassa kaikenlaisilta juoruilta ja valituksilta. Sananen kyllä on vaihdettu marketeissa törmätessä, mutta rajat on asetettu selvästi.
Itse valitettavasti olin sinisilmäinen, ja erehdyin juttelemaan niitä näitä eräälle naapurille. Sen jälkeen sitä valitusta ja mielen pahoittamista on riittänyt. Ovelasti hän naamioi henkisen väkivaltansa hyvien tekojen sekaan, välillä lainaa jopa tavaroita jotta voisi tiukan paikan tullen sanoa "miten naapurini voi sanoa minusta noin, kun lainailen hänelle sitä ja tätä, minähän olen vain mukava".
Valitettavasti tutustuin eräänä päivänä toiseenkiin naapuriin, koska tuli soittamaan ovikelloa. Toivottavasti ei tarvitse sen koommin meidän enää turinoida. Henkilö suorastaan huokui vihamielisyyttä, jolle odottaa vain sopivaa kohdetta.Tiedän naapurin joka valitti, kun ei tiennyt mitä
naapuri ajattelee.On nimitellyt naapuria hulluksi
ja kaikkea muuta.Kulki eri kaduilla selitellen, ettei tiedä mitä naapurin päässä liikkuu??
Naapureilla saattaa olla luulo että hallitsevat naapuriaan,näin muuten onkin eivät anna rauhaa ja
elintilaa yhteisöissä.Ovat nostaneet itsensä ikäänkuin ylimmälle jalustalle.
Kaikki ei tietenkään nosta itseään jalustalle,
vaikka näyttöä olisikin.
Vihamielisyys ja ylimielisyys johtaa tietyissä
ihmisissä, kaikenlaisiin sivistymättömiin tekoihin. - Anonyymi
ettei nuori työssäkäyvä kirjoitti:
Onko kellään vastaavaa kokemusta?Yläkerran paksumahanen isäntä paskoo ilkeyttään joka aamu klo tasan 7 kauheeta ääntä pitävät pommit suoraan pöntön veteen, ei piruuttaan laita aluspaperia pönttöön vaimentaa molskahduksia. Vittumainen luonne on silläkin paskamahalla.
- Anonyymi
Käy ne epänormaalitkin töissä hhahhaa
- Anonyymi
Onko kukaan törmännyt ilmiöön jossa väärin jaettua postia naapuri ei ole toimittanut oikealle henkilölle vaan pn avannut postin , saanut henkilökohtaisia tietoja kyseisestähenkilöstä ja jopa yrittänyt näin saada viranomaisilta esim.terveystietoja?
Itse havaitsin ettämulle tsrkoitettua potilähetystä ei ollutkaan tullut kotiin eli posti on mennyt vääräle henkilölle. Tämä henkilö tuntuu tietävän ykdotyidasioistani kummallisen paljon ja on ehkä yrittänyt jopa esiintyä minuna. No, tätä on vaimea todistaa, mutta kun kyseinen henkilö tulee vastaan, hän käyttäytyy kummallisesti. Itselleni on tullut kyseisen henkilön postia ja o,en sina palauttanut ne eli tiputtanut pistiluukusta sisälle. Mutta tuskin toisinpäin on käynyt
eli hän on pitänyt mulle tarkoitetun postin itsellään ja yrittänyt tonkia lisää tietoja.
- Anonyymi
Niinpä.Mutta jokaisella ihmisellä pitää olla oikeus raitiiseen sisäilmankin! Tarkoitaa sitä jos talossa on tupakointi Parvekella koskee kaikkia.Eikä 1 henkilöllä ole oikeus tupakoida parvekella ilta myöhäisellä.Se haju tulee muihin asuntoihin 24h 7 päivää kelonajoista huolimatta.Toinen ettei saada kissanhiekka astiaa putsattua,jos putsataan sen hiekan jossa kakka/pisaa roska pussin säilytys paikka ei ole parveke!Haisee muihin parvekeisin heti jo nolla kelillä.Lisäksi keskusilmaston kautta ne kissan kusen hajut tulee sietä henkilön wc tila keskusilmaston kautta muihin keroksiin ja muiden wc tiloihin.Mutta näitä henkilö ei itse haista joka tuottaa ne hajut,värillä toiminoillaan.On ikävä jos jotkut taas kärsii meluhaitat ilta myöhäsellä.Mitähän läkettä asiaan on. Yksi 3 henkilön saman rapun eri huoneistoissa asuvan nimet paperin.Häirntä ajan kelot,pvämärät ja kiikutus Kinteistön isänöitsijälle se lappu.alkaa tapahtuu.Oli kyse melu ,haju häirintä .toimii. terv.Helsinki itäinen kaupungin osa vuokratalo Helsingin kaupungin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1727143
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes672906- 562208
Kolari Klaukkala
Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se671395Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä
Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.3651346- 561284
Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!
Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l191219Toivoisin, että lähentyisit kanssani
Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä171030Kevyt on olo
Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <384998Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan
Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni79990