Antibiootit ja Roa samaan aikaan?

pelkään pahenemisvaihetta

Eli kysyisin, voiko Roaccutania ja akneen määrättyjä antibiootteja (nyt Apocyclin 500mg) käyttää samaan aikaan? Pelottaa hirmuisesti se pahenemisvaihe. Ajattelin, että voisiko niin tehdä, että käyn ennen tämän ekan antibioottikuurini loppua (yht. 3kk 1 pilleri/pv, jäljellä 3 vkoa) pyytämässä Roaa, ja söisin sitten molempia kunnes antibiootit loppuu.. Ja pointtina se, että pahenemisvaihetta ei tulisi tai se olisi edes lievempi. Ja se, että tämä Apocyclin on auttanut vain vähän, ja olen melko varma, että kuurin loputtua akne puhkeaa taas riemuisasti kukkaan. Siksi en välttis haluaisi pitää kovin suurta taukoa ennen Roan aloittamista.

Olen löytänyt aika vaihtelevaa tietoa netistä, toisille on jotain antibiootteja määrätty lievittämään pahenemista, toiset taas sanovat, ettei niitä saa käyttää Roan aikana. Minulla on lievä mutta sitkeä ja haittaava akne. Olen 16 v.

6

2394

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • käyttää

Elikkä nuo tetrasykliinit aiheuttaa mm. aivovaurioita, jos niitä käyttää samaan aikaan isotretinoin kanssa. Pyydä lääkäriltä vaikka Kefaleksia tai kortisonia pahenemisvaiheeseen, mutta älä missään nimessä syö noita apocyclineita Roan kanssa.

• Apocyclin

Oikeestikko? No jaa, kysyn kyllä vielä asiaa lääkäriltä, kun sinne menen käymään.

• Pampula 2

Itse aloitin Roan rinnakkaisvalmisteen kolmisen viikkoa sitten niin, että edellisenä päivänä söin viimeisen Apocyklinin. Lääkäri pyysi tekemään näin. Ainakaan vielä ei ole kunnon pahenemista tullut, vaikka lääke selvästi jo vaikuttaa. Iho hilseilee, uusia finnejä ei tule.

• Uncut

Tetrasykliinejä ei saa missään nimessä käyttää samaan aikaan Roan kanssa. Mulle määrättiin pahenemisvaiheeseen pitkä kuuri (50pv) Kefalexia samaan aikaan syötäväksi. Maha sekasin vieläkin vähän sen takia, vaikka syömisestä melkein vuosi aikaa.

• roan syönyt

Yleensä ensin halutaan kokeilla mietoja keinoja ennen roa kuuria, joten luultavasti lääkäri käskee syödä tuo antibioottikuuri loppuun. Mutta tosiaan tuota kyseistä antibioottia ja roaa ei voi syödä samaan aikaan. Voithan kysyä roaa jo nyt, niin että jättäisit tuon antibioottikuurin syömättä loppuun, en sit tiiä suostuuko lääkäri siihen, (soita mieluummin ja kysy, niin ei tarvitse maksaa turhasta käynnistä jos ei sitä saakaan). Ja kun sitten jossain vaiheessa saat reseptin niin pyydä samalla joku antibiootti mitä voi syödä roan kanssa pahenemisvaiheeseen, ja aloitat jos se paheneminen alkaa, se alkaa auttaa kyllä tosi nopeasti, mulla se oli kefexin ja söin sitä muistaakseni v. 20pv,jo parin pvän päästä iho alkoi rauhoittua ja melkein kaikki finnit lähti tuon kuurin avulla, sen jälkeen ei enää tullut niin pahoja finnejä, vaan satunnaisia, mutta kaikki on yksilöllistä. Reseptin saa yleensä aika moneen pakettiin, joita voi sitten hakea jos paheneminen jatkuu.

• pahenemisvaihetta

Moi!

Joo älä missään nimessä mee ominpäin syömään antibiootteja samaan aikaan Roan kanssa, varsinkaan tetrasykliineja. Ehdoton ei.

Mulla sama tilanne, eli söin 3kk antibiootteja, alkuun tuntui että iho lähti paranemaan mutta sitten kuitenkin iho lopussa kääntyi vaan huonompaan suuntaan. Söin kuitenkin kuurin loppuun. Tämän jälkeen sain lääkäriltä Roa reseptin, ja aloitettiin varovasti. Söin 2 vk vain yhden pillerin per päivä, jonka jälkeen vuoropäivin 1 ja 2. Mulla ei tullut mitään pahenemisvaihetta kun aloitettiin varovasti. Sitten kun iho alkaa jo olla selvästi parempi, niin vaihdettiin että otin 2 pilleriä päivässä ja aivan loppuvaiheessa voi ottaa jopa 3.

Tuntui aluksi hulluta että mitä paremmaksi iho menee, sitä enemmän annostusta lisätään mutta näin mulle ei ainakaan tullut mitään pahenemisvaihetta eikä sivuoireet kuten ihon ja huulten kuivuminen olleet niin voimakkaita. Olen nimittäin syönyt joskus vuosia sitten Roa kuurin aikaisemmin ja aloitettiin heti suuremmalla annostuksella ja muistan että tuolloin oli pahenemisvaihe ja aivan hirveätä ihon kuivumista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      94
      4263
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3233
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2350
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1358
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      949
    6. 141
      948
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      904
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      842
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      786
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      780
    Aihe