Kertokaas, te jotka tiedätte, miten esimerkiksi http://www.tienaaautollasi.fi (yritys!) voi maksa jopa 300€/kk _yksityiselle_ henkilölle ilman työsopimusta? Siis, eikö tuollaisessa toiminnassa tuon "työnantajan" (=mainostajan myyjä) pitäisi maksaa kaiken maailman sotumaksuja yms.?
Edellä mainitulla sivulla sanottiin, että autoonsa mainoksia laittava joutuu itse maksamaan/ilmoittamaan verot. Mitä veroa ko. tulo on, ja miten se ilmoitettaisiin (freelancer/taiteilija -lomake?)?
Kertokaa/selittäkää joitakin lakipykäliä, asia todella kiinnostaa!
En ole itse liittymässä ko. palveluun, en itse asiassa edes omista autoa. Kunhan vain mietin palvelun toimintaa. Mutta siis, jonkinlainen vastaus olisi upea!
Yksityisille maksaminen?
5
566
Vastaukset
- mikään
yritys, vaan yksityisen tekemä nettisivu. Oikea yritys laittaisi yhteystietonsa. Millään sivulla olevilla tiedoilla ei löydy mitään ytj:stä
- ihme.ttelijä
Väärin, domainin WHOIS-tietojen mukaan domainin omistaa Paapio Oy, toimiala: "Suora- ja ulkomainonta".
Eli kyllä, kyseessä on yritys, ja vielä mainontaan erikoistunut.
Mutta siis, onko tässä kyse jonkinlaisesta vuokran ja palkkion sekasikiöstä? Se kuitenkin on selvää että sivusto on jonkin sortin mainosagentin ylläpitämä. Tuo palkkiojärjestelmän rakenne jotenkin epäilyttää...
- tili.mies
Yksityiselle palkansaajalle ei voi maksaa palkkaa pidättämättä veroa. Tässä palvelun tuottaja on selkeästi työnantaja, jonka kuuluu maksaa työnantajan sivukulut sekä pidättää vero saajan verokortin mukaisesti. Ihmettelisin kovasti jos ovat jonkun muun laillisen keinon keksineet kiertää velvoitteitaan työnantajana.
- aivan helposti
Yritys voi aivan hyvin ostaa tuotteita tai vuokrata mainostilaa yksityiseltä. Siitä yritys vaan ei voi saada alv-vähennystä.
Yksityinen taas maksaa/ilmoittaa myyntinsä verottajalle aivan normaalisti veroilmoituksessa.
Mistä ihmeestä keksit, että pitää olla työsopimus, kun kerran asiaan ei liity työnteko?- ihme.ttelijä
Juu, ajattelin ehkä hieman epäloogisesti, tuntui vaan jotenkin niin palkanomaiselta tuo viritys. Rinnastin kai internetmainontaan, jossa eivät tulot sitten enää olekaan vuokratuloja. Vai olenko tässäkin asiassa väärässä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "984446Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293303No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452370- 351378
- 341113
- 321036
- 121033
- 158997
- 6924
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12862