Jos alkion voisi

siirtää toiselle

Tuli tuossa toista ketjua lukiessa mieleen, kun nämä abortin vastustajat täällä kertovat, että jos itse ei lasta halua, voi sen abortin sijaan antaa toiselle/toisille. Se on totta ja olisin ehdottomasti niin tehnyt, jos joku olisi halunnut minun alkioni, joka tuli ulos raskausviikolla 7 3. Miten tässä olisi voitu toimia? Olisiko sen voinut siirtää suoraan lasta haluavan kohtuun? Itse en missään nimessä sitä olotilaa, joka minulla oli (raskauspahoinvointi) olisi jatkanut. Eikö tässä olisi ratkaisu sekä niille, jotka ovat tulleet "vahingossa" raskaaksi ja ketkä ei raskauttaan halua jatkaa sekä niille, ketkä katkerasti täällä murhaprovoja kirjoittelevat, eivätkä tule raskaaksi?

10

411

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ihan pienen alkionhan

voi siirtää. Hedlmöityneitä munasolujahan voidaan jopa pakastaa, samoin kuin spermaakin. Aika ihmeellistä.

• olla?

että milloin niitä voi vielä pakastaa. Mutta aika matala varmaan. Mutta siinähän olisi ratkaisu. Kaikki voittais.:) Odottaja, alkio ja lapsia toivova pariskunta.

• ap-kirjoittaja

koska täällä kärkytään murhaviestein aborttien sijaan adoptiolapsia. Itse en koskaan halua lasta odottaa, synnyttää saati pitää ja tulin vahingossa raskaaksi, niin tuohan olisi ollut mainio ratkaisu näille lapsen kärkkyjille. Siinä kaikki osapuolet olisivat ns. voittaneet.

• 1977

Jos Suomessa tulee tahtomattaan raskaaksi yli 10 tuhatta naista vuosittain, riittäisiköhän kaikille alkiolle ottajat? Vai ovatko abortin vastustajat niin tosissaan asiallaan, että ottaisivat jatkuvasti (vuosittain) alkion kasvtettavakseen? Ja varsinkin kun suurimmalla osalla abortinvastustajia ei liene ole todellista tarvetta ottaa ulkopuolista alkiota, vaan voisivat tehdä myös biologisesti oman lapsen? Jättäisivätkö tekemättä oman, että saisivat pelastettua muiden alkioita?

• sitten

varmaan sen voisi pakastaa myös itseä varten, myöhemmin istutettavaksi? Useimmat varmaan tekisi näin.

• 1977
        sitten kirjoitti:

varmaan sen voisi pakastaa myös itseä varten, myöhemmin istutettavaksi? Useimmat varmaan tekisi näin.

Itse en ainakaan tekisi niin, vaan luotan kaikessa mielumin luomuun, luonnonmukaiseen viljelyyn.

Totta, olisihan se hyvä olla pakastimessa varalta, jos luomusti ei tärppäisi, niin sitten se olisi hätävarana, olisi mahdollisuus silti saada biologinen oma...

• se olisi
        1977 kirjoitti:

Itse en ainakaan tekisi niin, vaan luotan kaikessa mielumin luomuun, luonnonmukaiseen viljelyyn.

Totta, olisihan se hyvä olla pakastimessa varalta, jos luomusti ei tärppäisi, niin sitten se olisi hätävarana, olisi mahdollisuus silti saada biologinen oma...

enää "luomu" jos on säilötty pakastimessa?

Ota huomioon myös että ei se välttämättä enää kiinnittyisi uudelleen..ei sekään mikään varma tae biologiseen lapseen (elävänä säilymiseen) olisi.

• 1977
        se olisi kirjoitti:

enää "luomu" jos on säilötty pakastimessa?

Ota huomioon myös että ei se välttämättä enää kiinnittyisi uudelleen..ei sekään mikään varma tae biologiseen lapseen (elävänä säilymiseen) olisi.

Niin. Koska se ei enää edes kiinnittyisi välttämättä, niin ei se kovin luonnonmukainen ole, sillä yleensä nuo 6 viikkoiset alkiot ovat kiinnittyneitä.

Olen siis mielelläni elikkimättä jumalaa ja yritän vain luonnonmukaisein keinoin saada lsta jos olen halutakseni. Sitten jos haluan ja en luomuna saa, niin sitten pitänee yrittää tyytyä muiden luomutuotteisiin. En suoraan sanottuna edes tiedä uskaltaisinko ottaa edes adoptiossa mitään keinotekoisesti luotua vastaan, eihän sitä vauvasta näe millaisia vaikeuksia sillä myöhemmin voi kehittymisen suhteen olla. Luonnollisessa vauvassa varmaan paremmat mahdollisuudet olla kaikki kunnossa...

• juu...
        1977 kirjoitti:

Niin. Koska se ei enää edes kiinnittyisi välttämättä, niin ei se kovin luonnonmukainen ole, sillä yleensä nuo 6 viikkoiset alkiot ovat kiinnittyneitä.

Olen siis mielelläni elikkimättä jumalaa ja yritän vain luonnonmukaisein keinoin saada lsta jos olen halutakseni. Sitten jos haluan ja en luomuna saa, niin sitten pitänee yrittää tyytyä muiden luomutuotteisiin. En suoraan sanottuna edes tiedä uskaltaisinko ottaa edes adoptiossa mitään keinotekoisesti luotua vastaan, eihän sitä vauvasta näe millaisia vaikeuksia sillä myöhemmin voi kehittymisen suhteen olla. Luonnollisessa vauvassa varmaan paremmat mahdollisuudet olla kaikki kunnossa...

sano vasta sen jälkeen kun olet vuosikausia yrittänyt turhaan saada sitä luomulasta, ja kun tajuat että vaihtoehtoja tuskin on jos sen lapsen haluaa ehkä joskus saada...

• 1977
        juu... kirjoitti:

sano vasta sen jälkeen kun olet vuosikausia yrittänyt turhaan saada sitä luomulasta, ja kun tajuat että vaihtoehtoja tuskin on jos sen lapsen haluaa ehkä joskus saada...

...hyvä olla se hätävara siellä pakastimessa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4078
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      24
      2901
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2310
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      34
      1321
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      899
    6. 131
      875
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      874
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      811
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      756
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      750
    Aihe