Maailman paras olut1

Heretic19

"Närke Kaggen Stormaktsporter on maailman paras olut."

Ihan mielenkiinnosta tahtoisin maistaa kyseistä olutta, vaikka se onkin valmistettu ruotsissa. Yritin etsiä missä sitä olisi saatavilla, mutta tuloksetta. Sattuuko kukaan tietämään?

13

1320

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Siellä on yleensä aina hyviä oluita tarjolla.

    • Käyttäjä!!!

      On vain yksi olut ja se on KARHU, kaikki muut ovat korvikkeita!!!

      • kun...

        myönnät Karhun ja muidenkin suomalais"oluiden" olevan tiskivettä.


    • Olutharrastaja

      Kaggen (= tynnyri) on Närke Stormaktsporterin tammitynnyrissä kypsytetty versio. Sitä tehdään hyvin pieniä eriä kerralla, joten sen löytäminen Ruotsistakin on todella onnenkauppaa. Nyt sen voitettua Ratebeerin parhaan oluen tittelin tulee löytäminen olemaan vieläkin vaikeampaa.

      Suomessa olutta oli viimeksi Suuret Oluet - Pienet Panimot -tapahtumassa Lahdessa ja Helsingin Rautatientorilla kesällä 2008. 0,25 litran pullo maksoi 12-15 euroa.

      Ja kyllä, on se hintansa väärti, mutta ei omasta mielestäni aivan maailman paras.

      • mutta yksi

        unohtui. Närke Kaggen Stormaktsporter on pikkulinnun (juomatalo pikkulintu) maahantuomaa tavaraa, eikä sitä käsittääkseni löydy kotimaasta mistään muusta ravintolasta kuin pikkulinnusta.


      • koskaan
        mutta yksi kirjoitti:

        unohtui. Närke Kaggen Stormaktsporter on pikkulinnun (juomatalo pikkulintu) maahantuomaa tavaraa, eikä sitä käsittääkseni löydy kotimaasta mistään muusta ravintolasta kuin pikkulinnusta.

        kuullut, että nimissä käytetään isoja alkukirjaimia? Tämä koskee myös Juomatalo Pikkulintua.


      • koskaan
        koskaan kirjoitti:

        kuullut, että nimissä käytetään isoja alkukirjaimia? Tämä koskee myös Juomatalo Pikkulintua.

        huomannut, että olet aivan väärällä palstalla, täällä keskustellaan alkoholista ei kieliopista, vai mitä?

        Mene takaisin kivesi alle ja pysy siellä jos et mitään muuta asiallista keksi.


      • tässä...
        koskaan kirjoitti:

        huomannut, että olet aivan väärällä palstalla, täällä keskustellaan alkoholista ei kieliopista, vai mitä?

        Mene takaisin kivesi alle ja pysy siellä jos et mitään muuta asiallista keksi.

        mikään pistä silmääsi: "Närke Kaggen Stormaktsporter on pikkulinnun (juomatalo pikkulintu) maahantuomaa tavaraa"?

        Eli oluen nimi on kylläkin isoilla alkukirjaimilla (kuten kuuluukin), mutta ei heti perään seuraava maahantuojan nimi???

        Miksiköhän mielestäsi moista kutsutaan?


      • ottannut
        tässä... kirjoitti:

        mikään pistä silmääsi: "Närke Kaggen Stormaktsporter on pikkulinnun (juomatalo pikkulintu) maahantuomaa tavaraa"?

        Eli oluen nimi on kylläkin isoilla alkukirjaimilla (kuten kuuluukin), mutta ei heti perään seuraava maahantuojan nimi???

        Miksiköhän mielestäsi moista kutsutaan?

        mitään kantaa siihen miten hyvä tai huono olut on, joka oli pääasia. Pikkulintu pienellä tai isolla p:llä oli vain huomautus siitä, että olutta ei välttämättä kannata muualta etsiä.

        Oluesta vielä:

        Närke Kaggen Stormaktsporter on tumma portteri, ei ehkä maailman paras olut tai edes portteri, mutta aivan kelvollinen juoma. Maistettu on - Pikkulinnussa. Pikkulintu tuottaa ja on mukana kehittämässä ko oluita myös itse. Mukana hommassa on Ruotsalaisia ja Norjalaisia sekä luonnollisesti muutaman kotimainen panimo. Näistä oluista itse asiassa löytyy ne omat suosikit.

        Suomessa on vai sellainen tyyli, että kun joku guru ylistään jotain olutta - lauma alamaisia yhtyy kuoroon ja listasijoitus on sillä selvä. Itse en laita ko listoille paljonkaan painoa, oma arvio on se joka ratkaisee onko kyseessä minkäkin laatuinen olut.

        Maisteri voi korjata kielioppivirheet ja lähettää ne vaikka kielenhuoltopoliisille, mutta älä tänne kirjoittele ongelmistasi.


      • Pallo on pyöreä
        ottannut kirjoitti:

        mitään kantaa siihen miten hyvä tai huono olut on, joka oli pääasia. Pikkulintu pienellä tai isolla p:llä oli vain huomautus siitä, että olutta ei välttämättä kannata muualta etsiä.

        Oluesta vielä:

        Närke Kaggen Stormaktsporter on tumma portteri, ei ehkä maailman paras olut tai edes portteri, mutta aivan kelvollinen juoma. Maistettu on - Pikkulinnussa. Pikkulintu tuottaa ja on mukana kehittämässä ko oluita myös itse. Mukana hommassa on Ruotsalaisia ja Norjalaisia sekä luonnollisesti muutaman kotimainen panimo. Näistä oluista itse asiassa löytyy ne omat suosikit.

        Suomessa on vai sellainen tyyli, että kun joku guru ylistään jotain olutta - lauma alamaisia yhtyy kuoroon ja listasijoitus on sillä selvä. Itse en laita ko listoille paljonkaan painoa, oma arvio on se joka ratkaisee onko kyseessä minkäkin laatuinen olut.

        Maisteri voi korjata kielioppivirheet ja lähettää ne vaikka kielenhuoltopoliisille, mutta älä tänne kirjoittele ongelmistasi.

        Sanat "Ruotsalaisia" ja "Norjalaisia" kirjoitetaan pienellä alkukirjaimella, eli "ruotsalaisia" ja "norjalaisia".


      • tuottaa edelleen
        ottannut kirjoitti:

        mitään kantaa siihen miten hyvä tai huono olut on, joka oli pääasia. Pikkulintu pienellä tai isolla p:llä oli vain huomautus siitä, että olutta ei välttämättä kannata muualta etsiä.

        Oluesta vielä:

        Närke Kaggen Stormaktsporter on tumma portteri, ei ehkä maailman paras olut tai edes portteri, mutta aivan kelvollinen juoma. Maistettu on - Pikkulinnussa. Pikkulintu tuottaa ja on mukana kehittämässä ko oluita myös itse. Mukana hommassa on Ruotsalaisia ja Norjalaisia sekä luonnollisesti muutaman kotimainen panimo. Näistä oluista itse asiassa löytyy ne omat suosikit.

        Suomessa on vai sellainen tyyli, että kun joku guru ylistään jotain olutta - lauma alamaisia yhtyy kuoroon ja listasijoitus on sillä selvä. Itse en laita ko listoille paljonkaan painoa, oma arvio on se joka ratkaisee onko kyseessä minkäkin laatuinen olut.

        Maisteri voi korjata kielioppivirheet ja lähettää ne vaikka kielenhuoltopoliisille, mutta älä tänne kirjoittele ongelmistasi.

        maisterille ongelmia, lähetä kielioppivihjeesi vaikka kuulonhuoltoliittoon tai minne tahansa, mutta älä leiki Elvistä ellet osaa laulaa.
        Pysy poissa ihmisten ilmoilta, ei kukaan ole oikeasti jutuistasi kiinnostunut.


      • kirjoitetaan
        tuottaa edelleen kirjoitti:

        maisterille ongelmia, lähetä kielioppivihjeesi vaikka kuulonhuoltoliittoon tai minne tahansa, mutta älä leiki Elvistä ellet osaa laulaa.
        Pysy poissa ihmisten ilmoilta, ei kukaan ole oikeasti jutuistasi kiinnostunut.

        erisnimenä isolla alkukirjaimella. Kyseinen liitto ei kuitenkaan ole ensisijaisen järkevä kohde oikeinkirjoitusvihjeille, mutta sinä näytät olevan.

        Ja kuulisitpa, kun laulan "Love me tender" tai "It's now or never"...


    • olutporsas

      suomalaiset pikahiivaohratärkkelys"oluet" boikottiin niin kauaksi aikaa,että alkavat tehdä kunnon olutta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mites meillä nainen tämä yhteys

      Onko se yhteistä se kokemus siitä, että tunnemme syvästi toisemme? Tunnemme vetoa ja sielunyhteyttä, jotain kuin toisest
      Ikävä
      65
      1208
    2. Miltä kaivattusi näyttää

      Kehtaako esitellä kenellekään? 🤣🙆‍♂️
      Ikävä
      46
      839
    3. Se viime kohtaaminen

      Oli naine vähän sellainen kohmea. Nopeasti yritin etsiä merkkejä sinusta mutta en saanut mitään ilmi. Ajattelin että ny
      Ikävä
      49
      769
    4. Olen lihonut vähän

      Sekin nolottaa. Onneksi ei nähdä ihan heti. Ehdin palata ennalleni.
      Ikävä
      93
      743
    5. Ihan rakentavassa mielessä

      Haluaisin nainen kysyä sinulta ja myös itseltäni että mitä me oikein odotellaan? Olisiko aika jo käydä edes treffeillä?
      Ikävä
      58
      740
    6. Taidan olla ihan sairas

      Kun mietin jo meidän yhteisen lapsen nimeä 😄
      Ikävä
      76
      690
    7. Toivoisin niin

      Että edes kerran heräisin vierestäsi uuteen aamuun.. 💔
      Ikävä
      41
      661
    8. Mitä haluaisit sanoa

      Minulle? Tiedän että aikaa on kulunut mutta ihan mielenkiinnosta, kuitenkin kutkuttelit mun sisintä. T. V
      Ikävä
      42
      615
    9. Tiedät, että ottaisin yhteyttä heti

      Ja ihan kevyesti, jos vain tietäisin, että se on toivottua. Miehelle naiselta.
      Ikävä
      28
      611
    10. Miksi, siis miksi haluat kirjoitella minun kanssa?

      En vain oikeen ymmärrä. Onko sulla tylsää, vai mikä homma?
      Ikävä
      49
      594
    Aihe