Olen 15-vuotias poika. ns. Akne kulkee oravanpyörää. Välillä saattaa olla että on jopa viikko ettei yhtään finniä, sitten YHTÄKKIÄ saattaa tulla jopa 5 yhdessä yössä.
Nyt käytän skinorenia, Bactosania, juon hitosti vettä ja nykyään myös en käytä maitotuotteita.
Tosiaan ois kiva että ois niinku ennen että sai finnin ehkä kerran kuukaudessa.
Pitäskö hakea lääkäristä vaikka tetrasykliinikuuri joka vähän rauhottaisi ihoa?
Milloin ihotautilääkärille?
2
585
Vastaukset
- suosittelen...
Minun mielestäni ihotautilääkärille kannattaa mennä aivan heti kun ongelmia alkaa ilmetä. Kehottaisin siis menemään ehdottomasti, jos tilanne kerran tuntuu hankalalta.
Monet tuntuvat ajattelevan, että ihotautilääkärille mennään aknen takia vasta sitten kun iho on semmoinen "pizzanaama", mutta asia ei tosiaankaan ole niin, vaan siinä vaiheessahan on jo pysyvien vaurioiden estämiseksi liian myöhäistä.
Eikä siitä lääkärillä käymisestä mitään haittaakaan voi olla, joten mitä sitä turhia viivyttelemään. Lääkäri osaa sitten arvioida, että minkä tasoista hoitoa tarvitaan. - ex-pitsapää
Ihotautilääkärille meno voi olla ihan hyvä ajatus. Sun kuvaus tästä aknesta ei kuitenkaan mun mielestä kuulosta niin pahalta, etteikö vois hoitaa ihan normi lääkärikäynnillä. Mä menin ihotautilääkärille vasta kun tuli tarve Roaccutanille ja sen jälkeen ei kyllä mitään enää ole ollutkaan ja kuurista sentään 2 vuotta jo aikaa. En kuitenkaan usko, että noihin kuvauksiin sopii vielä Roaccutan. Sil oli sellasia haittavaikutuksia, etten enää toista samanlaista söis. Kaikenlisäks vielä tosi kallis kuuri. Loppusumma tais olla 8kk jälkeen jotain 500-600€. Mä luulen, ettei sun ongelma ole vielä ihan tätä luokka, joten varmaan Roaccutanin voi pois sulkea. Vähän kun tappais kärpästä konekiväärillä.
Sen sijaan tetrasykliini vois olla hyvä. Vie aknen pois eikä maksa oikeestaan mitään. Ite syöny sen kolmesti, akne katoaa... Tosin tulee takas, mut onhan sekin jo apu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "974309Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293243No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452360- 351358
- 10979
- 141958
- 6904
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12842Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124786- 11780