Jos luet ajatuksella loppuun asti, niin saat siunauksen elämääsi. Alussa on sellaista josta voit olla eri mieltä, mutta älä loukkaannu siitä. Saat menestymisen salaisuuden niin helpolla tavalla, että kannattaa lukea.
Olet siunaus.
”Niin minä teen sinusta suuren kansan, siunaan sinut ja teen sinun nimesi suureksi, ja sinä olet tuleva siunaukseksi” (1. Mooseksen kirja 12:2).
Vaikka sanotaan Jumala siunauksen antaa, niin tarvitaan myös astia jonka kautta siunaus tulee näkyviin. ”Sinä olet tuleva siunaukseksi”, me tulemme siunaukseksi toisille, meistä tulee siunaus.
Ei tässä ole otettu itselleen Jumalan kunniaa, vaan on kysymys siitä että olemme yhtä Jumalan kanssa. Niin yhtä ettei meitä voida erottaa, jos Jumala on siunaus niin me olemme siunaus, jos Jumala on pyhä niin me olemme pyhiä, jos Jumala on synnitön niin me olemme synnittömiä. Myös toisinpäin, jos me olemme syntisiä niin Jumala on syntinen, jos me olemme saastaisia, niin Jumala on saastainen. Näin yhtä olemme., Jeesus teki meidät tällaisiksi, hän kantoi kaiken mitä täydellisyydestä puuttuu. Mitään ei jäänyt sovittamatta ja meistä tehtiin täydellisiä uusia luomuksia.
Uskommeko täydelliseen sovitukseen vai uskommeko ainoastaan syntien anteeksi saamiseen. Ei täydellisyyteen uskominen ole yhtään vaikeampaa, kuin vain osaan siitä, joka tapauksessa luonnollinen järki sotii vastaan. On kysymys siitä millaisena itsemme näemme, jos katsomme uskon silmillä niin näemme eri tavoin kun katsomalla luonnollisilla silmillä. Kaikki aistimme voi väittää että olemme syntisiä, mutta jos Jeesus on kantanut syntimme niin emme voi enää olla syntisiä, muuten täytyy kieltää Kristus ja hakea synnit takaisin.
Jos aloitamme uskolla ja jatkamme lihassa, niin siitä tulee armahdettu syntinen, voimaton kristitty joka aloitti Kristuksen voimassa ja jatkaa omassa voimassa. Jos taas aloitamme uskolla ja jatkamme uskolla niin näemme vain täydellisen ja synnittömän, Jumalan kanssa yhtä olevan kristityn.
”Sinä olet tuleva siunaukseksi”, uskosta kertoja oli meille siunaus ja opettaja joka opetti pysymään uskossa oli siunaus, mutta se joka käänsi katseemme pois Kristuksesta oli kirous. Käänsi katsomaan itseemme, omiin vajauksiimme, omiin mahdollisuuksiimme, synteihimme, tekemättä jättämisiimme yms. sulki meidät samalle tasolle kun olimme ennen uskoon tuloa. Ennen uskoa tarvittiin synnin tuntoa, koska muuten emme olisi koskaan tarvinneet Kristusta armahtajaksi. Meidän piti katsoa itseämme nähdäksemme oman mahdottomuutemme, se oli lain tehtävä.
”Kristus on lain loppu”, se tarkoittaa sitä että katseemme tulee pysyä Kristuksessa, ei enää lain kuulu tuomita niin kuin alussa, emme katso enää itseämme vaan Kristusta joka on tehnyt kaiken täydelliseksi, silloin olemme yhtä Jumalan kanssa. ”Sama voima joka herätti Kristuksen kuolleista, asuu meissä”.
”Katsokaa Herran kirkkautta niin kuin kuvastimesta, niin muututte saman kirkkauden kuvan kaltaisiksi kirkkaudesta kirkkauteen.”
Usko on näin yksinkertaista, ei tarvitse muuta kuin katsoa Kristusta ja samalla koko maailmankaikkeuden voima virtaa sisällemme. Epäusko on myös yhtä yksinkertaista, ei tarvitse kuin katsoa itseemme ja samalla sekunnilla kaikki Jumalallinen voima on kadonnut. Katsomalla Kristusta, muutumme Jumalan kanssa yhdeksi, siksi tulisi aina katsoa uskon silmillä ja luonnollisilla silmillä vain silloin, kun se ei ole ristiriidassa Jumalan Sanan kanssa.
Monet sellaisetkin jotka eivät Jumalasta mitään tiedä, tuntevat vetovoiman lainalaisuuden.
Mielikuvaharjoituksilla he ovat oppineet parantamaan minkä tahansa sairauden ja saamaan itselleen kaiken haluamansa. Ne kääntävät ainoastaan mielikuvassa katseensa kaikkeen siihen mitä haluavat, ja vetovoima hoitaa loput. Jos ne esim. sairastuvat niin ne katselevat itseään mielikuvassa terveenä, jos tarvitsevat rahaa niin ne katselevat mielikuvassa rahan kulkeutuvan luokseen, he luottavat että vetovoima tekee oman osuutensa. Eikö vielä enemmän uskovien pitäisi hallita sama, katsoa Kristusta kaiken voittajana, yltäkylläisyytenä, voimana, viisautena, siunauksena, varjeluksena yms.
Maailmassa 1 prosentti ihmisistä hallitsee 97% kaikista tuloista, ne ovat ihmisiä jotka ovat oppineet vetovoiman salaisuuden. Vedämme puoleemme sitä mitä päässämme liikkuu, halusimme tai emme, tiedostamme sitä tai emme. Siksi pelkästään Kristukseen katsominen, muuttaa elämämme jokaisella osa-alueella täydelliseksi taivasten valtakunnaksi.
Jos esim. pelkäämme, emme silloin katso Kristukseen, vaan itseemme omiin mahdollisuuksiimme ja samalla vedämme puoleemme sitä mitä pelkäämme. Näin kävi Jobille, niin hurskaalle miehelle ettei toista löytynyt maailmasta. ”Kaikki se tapahtui mitä pelkäsin”.
Mielikuvaharjoitus vaikuttaa heti, sitä ei joudu odottamaan, ajatelkaa vaikka jotain eroottista ajatusta, niin huomaatte että samalla hetkellä ruumiissanne tapahtuu jotain. Ajatelkaa jotain iloista, niin samalla hetkellä tulette iloisiksi. Ajatelkaa jotain pahaa, niin samalla hetkellä tulette vihaisiksi. Jokainen ajatuksemme luo sanamme tekomme ja kohtalomme, siksi Jeesus tuo synnin ajatuksien tasolle, ”jos katsot naista himoitaksesi häntä, niin olet tehnyt aviorikoksen sydämessäsi”.
Voimme esittää suurta uskon sankaria ja opettaa toisiamme, mutta Jumalaa emme pysty huijaamaan. Todellinen uskomme näkyy jokaisessa ajatuksessamme, luotammeko oikeasti, uskommeko oikeasti, vai onko uskomme vain teatteria. Meidän ei tarvitse antaa 97 % kaikesta vain yhdelle prosentille ihmisistä, sillä voimme jokainen ottaa oman siivumme jos haluamme, se on niin helppoa että lapsikin sen osaa.
NÄIN SAAT KAIKEN MITÄ TAHDOT
124
2304
Vastaukset
- Inhottavaa tekstiäsi
en pystynyt lukemaan kuin kymmenkunta riviä.
- Kumpaa katselet, itseäsi ja...
Huomaan ettet lukenut kuin 10 riviä, olisit lukenut sen lopusta, niin olisit lukenut kirjoituksen kokonaan.
Jumala asuu meissä!
Kumpaa katselet, itseäsi ja omia mahdollisuuksiasi, vai Jumalaa ja Jumalan mahdollisuuksia.
"Minä olen teidän kanssanne elämänne jokaisena hetkenä."
"Ei mikään voi olla teitä vastaan, koska Minä olen teidän kanssanne".
"Sama voima joka herätti Kristuksen kuolleista, asuu teissä". - Sarpatin leski
Kumpaa katselet, itseäsi ja... kirjoitti:
Huomaan ettet lukenut kuin 10 riviä, olisit lukenut sen lopusta, niin olisit lukenut kirjoituksen kokonaan.
Jumala asuu meissä!
Kumpaa katselet, itseäsi ja omia mahdollisuuksiasi, vai Jumalaa ja Jumalan mahdollisuuksia.
"Sama voima joka herätti Kristuksen kuolleista, asuu teissä".Kuuluukohan EsaT vapahtaja Josifin seurakuntaan?
Stalin lupasi 1939 vapahtaa suomalset. Armossaan hän lupasi suomalaisille vapauden ja 8 tunnin työpäivän. Suomalaisilla oli jo molemmat ennestään. 105 päivää saarnaa kesti, sitten vapahtaja Josif keräsi lähetyssaarnaajansa jatkokurssille miettimään.
Nyt EsaT haluaa Jumalan lapsille kaiken, vaikka näillä on jo kaikki!
Se tapa, jolla EsaT näitä Herramme hyvyyksiä hankkii, nostaa vanhurskaan kulmakarvat koholleen. Menetelmä on kovin konspiratiivinen. Ukko Laestadius saattaisi puhua jo armonvarkaasta.
Mitä vanhurskaat mahtoivat tarkoittaa sanoessaan, että synnintunto on korkeampi kuin amontunto? Syntisille on paikka Jeesuksen sylissä. Voimme näet käydä uskalluksella armoistuimen tykö ja saada laupeuden (Hepr 4:16).
Saamme lähetyä Kristusta pelotta eli uskalluksella. Hän on meidän vanhurskautemme ja kaikki hänen lahjansa ovat myös meidän.
Siksi voimme sanoa:
Herra on minun paimeneni,
ei minulta mitään puutu.
Vanhurskaalla on siis kaikki. Hän tietää saavansa kaiken, mitä tarvitsee. Hyvä paimen johdattaa hänet virvoittavan veden ääreen ja viheriöitsevälle niitylle lepäämään.
Mikä on lampaan levätessä, kun Herra itse antaa ruohon kasvaa.
Synnittömällä ei ole asiaa armoistuimen eteen, eikä varastettu armo häntä auta viimeisellä tuomiolla. Silloin on vastassa kova sana: "menkää pois te väärintekijät..".
Niilo Tuomenoksan virren sanoin:
Näin syntisenä Herra,
mun täytyy vaeltaa.
Sun kanssas tiellä taivaan
perille uskaltaa
En paremmaks voi tulla
en hyväks ollenkaan.
Ja kuitenkin oi, Herra,
Sun käsiis jäädä saan. - mutta et tainut ymmärtää ki...
Sarpatin leski kirjoitti:
Kuuluukohan EsaT vapahtaja Josifin seurakuntaan?
Stalin lupasi 1939 vapahtaa suomalset. Armossaan hän lupasi suomalaisille vapauden ja 8 tunnin työpäivän. Suomalaisilla oli jo molemmat ennestään. 105 päivää saarnaa kesti, sitten vapahtaja Josif keräsi lähetyssaarnaajansa jatkokurssille miettimään.
Se tapa, jolla EsaT näitä Herramme hyvyyksiä hankkii, nostaa vanhurskaan kulmakarvat koholleen. Menetelmä on kovin konspiratiivinen. Ukko Laestadius saattaisi puhua jo armonvarkaasta.
Mitä vanhurskaat mahtoivat tarkoittaa sanoessaan, että synnintunto on korkeampi kuin amontunto? Syntisille on paikka Jeesuksen sylissä. Voimme näet käydä uskalluksella armoistuimen tykö ja saada laupeuden (Hepr 4:16).
Saamme lähetyä Kristusta pelotta eli uskalluksella. Hän on meidän vanhurskautemme ja kaikki hänen lahjansa ovat myös meidän.
Siksi voimme sanoa:
ei minulta mitään puutu.
Vanhurskaalla on siis kaikki. Hän tietää saavansa kaiken, mitä tarvitsee. Hyvä paimen johdattaa hänet virvoittavan veden ääreen ja viheriöitsevälle niitylle lepäämään.
Synnittömällä ei ole asiaa armoistuimen eteen, eikä varastettu armo häntä auta viimeisellä tuomiolla. Silloin on vastassa kova sana: "menkää pois te väärintekijät..".
Näin syntisenä Herra,
mun täytyy vaeltaa.
perille uskaltaa
En paremmaks voi tulla
en hyväks ollenkaan.
Ja kuitenkin oi, Herra,
Sun käsiis jäädä saan.Kirjoitit paljon sanoja, mutta et tainut ymmärtää kirjoittamaasi, puhumattakaan siitä että olisit saanut sen elämäksi.
Kirjoitit:
"Herra on minun paimeneni, ei minulta mitään puutu."
"Hyvä paimen johdattaa hänet virvoittavan veden ääreen ja viheriöitsevälle niitylle lepäämään."
Kirjoitit myös:
"Näin syntisenä Herra, mun täytyy vaeltaa.
En paremmaks voi tulla, en hyväks ollenkaan."
Nämä ovat niin suuressa ristiriidassa, ettei voi kun käyttää Jaakobin sanoja, "älköön sellainen luulkokkaan saavansa".
Ymmärrän jos epäilee vahingossa huomaamattaan, mutta en enää silloin jos epäilee tahallaan ja oikein julistaa epäuskoa päälleen. Epäuskokin on synti. - Sarpatin leski
mutta et tainut ymmärtää ki... kirjoitti:
Kirjoitit paljon sanoja, mutta et tainut ymmärtää kirjoittamaasi, puhumattakaan siitä että olisit saanut sen elämäksi.
Kirjoitit:
"Hyvä paimen johdattaa hänet virvoittavan veden ääreen ja viheriöitsevälle niitylle lepäämään."
Kirjoitit myös:
Nämä ovat niin suuressa ristiriidassa, ettei voi kun käyttää Jaakobin sanoja, "älköön sellainen luulkokkaan saavansa".
Ymmärrän jos epäilee vahingossa huomaamattaan, mutta en enää silloin jos epäilee tahallaan ja oikein julistaa epäuskoa päälleen. Epäuskokin on synti.Rakas vastaaja.
Sille ei voi mitään, jos mielessäsi on ristiriita sielläkin, missä sitä ei ole.
Näin on meissä ihmisissä eri henki; niin on kerran tapahtuva, että toinen otetaan ja toinen jätetään.
Usko ei ilmeisesti ole sinun juttusi.
Toivomme, että Herra itse avaa sinulle, ihminen ei siihen pysty. - !Vastaus
Kumpaa katselet, itseäsi ja... kirjoitti:
Jumala asuu meissä!
"Sama voima joka herätti Kristuksen kuolleista, asuu teissä"....että "Jumala Pokansa Jeesuksen Kristuksen ja Pyhän Hengen kautta asuu meissä".
Älä ryhdy Jumalan lapsille opettajaksi, vaan rukoile oman tuntosi heräämistä, lain kautta oikeaan synnin tuntoon. Silloin alkaa Jumalan armo ja anteeksiantamus kelpaamaan ja nykyiset sairaat luulot omasta vahvuudesta katoavat kuin akanat tuuleen. Jumala tahtoo totuutta salatuinpaan asti, hän on pyhä ja me olemme syntiset. Väärä vahvuus ja hengellinen ylpeys perustuvat valheeseen, ja kuten tiedetään, saatana on valheen isä.
Ihmisjärki on luonnon tilassa sokea, siinä menevät silloin myös käsitykset hyvästä ja pahasta täysin sekaisin.
Hyvään mielikuvaan itsestään langennut ihminen on todella vaarallisessa tilassa. Hän edustaa niitä terveitä joista Jeesus sanoo, että he eivät parannusta tarvitse. kUOLLUT USKO ON VAHVA KUIN NAUTAHÄRÄN VUOTA.
Ihminen joka elää lähellä Jumalaa on hyvin tietoinen syntisyydestään, ja siksi hän tarvitsee joka hetki JUMALAN ARMOA, JA ANTEEKSIANTAMUSTA. - on yksi asia ainakin varmaa...
!Vastaus kirjoitti:
...että "Jumala Pokansa Jeesuksen Kristuksen ja Pyhän Hengen kautta asuu meissä".
Älä ryhdy Jumalan lapsille opettajaksi, vaan rukoile oman tuntosi heräämistä, lain kautta oikeaan synnin tuntoon. Silloin alkaa Jumalan armo ja anteeksiantamus kelpaamaan ja nykyiset sairaat luulot omasta vahvuudesta katoavat kuin akanat tuuleen. Jumala tahtoo totuutta salatuinpaan asti, hän on pyhä ja me olemme syntiset. Väärä vahvuus ja hengellinen ylpeys perustuvat valheeseen, ja kuten tiedetään, saatana on valheen isä.
Ihmisjärki on luonnon tilassa sokea, siinä menevät silloin myös käsitykset hyvästä ja pahasta täysin sekaisin.
Hyvään mielikuvaan itsestään langennut ihminen on todella vaarallisessa tilassa. Hän edustaa niitä terveitä joista Jeesus sanoo, että he eivät parannusta tarvitse. kUOLLUT USKO ON VAHVA KUIN NAUTAHÄRÄN VUOTA.
Ihminen joka elää lähellä Jumalaa on hyvin tietoinen syntisyydestään, ja siksi hän tarvitsee joka hetki JUMALAN ARMOA, JA ANTEEKSIANTAMUSTA.Niin kauan kun halveksit lähimmäisiäsi, on yksi asia ainakin varmaa, se ettet tiedä Jumalasta mitään.
- teutatess
mutta et tainut ymmärtää ki... kirjoitti:
Kirjoitit paljon sanoja, mutta et tainut ymmärtää kirjoittamaasi, puhumattakaan siitä että olisit saanut sen elämäksi.
Kirjoitit:
Kirjoitit myös:
Ymmärrän jos epäilee vahingossa huomaamattaan, mutta en enää silloin jos epäilee tahallaan ja oikein julistaa epäuskoa päälleen. Epäuskokin on synti.Hiukan funtsais, paljon lähenpänä, opn sarpatin leski taivasta, kuin esat. on se hyvä ett helvet on olemassa .
- teutatess
Kuuluukohan EsaT vapahtaja Josifin seurakuntaan?
Siksi voimme sanoa:
ei minulta mitään puutu.
Näin syntisenä Herra,
mun täytyy vaeltaa.
perille uskaltaa
En paremmaks voi tulla
en hyväks ollenkaan.
Ja kuitenkin oi, Herra,
Sun käsiis jäädä saan.Ettekö jo huomannut kiitos leski .
- mutta en ota sitäkään vastaan.
teutatess kirjoitti:
Hiukan funtsais, paljon lähenpänä, opn sarpatin leski taivasta, kuin esat. on se hyvä ett helvet on olemassa .
Voi sitä helvettiä noinkin tarjota, mutta en ota sitäkään vastaan. Tiedän jo mitä helvetti on enkä kaipaa sieltä murustakaan.
- P-R.Säter
on yksi asia ainakin varmaa... kirjoitti:
Niin kauan kun halveksit lähimmäisiäsi, on yksi asia ainakin varmaa, se ettet tiedä Jumalasta mitään.
Ei eksynyttä pidäkään halveksia. Ihminen on aina arvokas. Toivomme EsaT:lle parannuksen armoa.
Kamalaa se on seurata ihmisen lujaa itsevanhuskautta. On täällä kauniistikin puhuttu, eiks vaan?
Isä menee edelleen ulos neuvomaan häntä. Kunpa se sana kelpaisi. - omavanhurskaat tekevät näin
P-R.Säter kirjoitti:
Ei eksynyttä pidäkään halveksia. Ihminen on aina arvokas. Toivomme EsaT:lle parannuksen armoa.
Kamalaa se on seurata ihmisen lujaa itsevanhuskautta. On täällä kauniistikin puhuttu, eiks vaan?
Isä menee edelleen ulos neuvomaan häntä. Kunpa se sana kelpaisi.Ei eksynyttä pidäkään halveksia. Ihminen on aina arvokas. Toivomme EsaT:lle parannuksen armoa. Kamalaa se on seurata ihmisen lujaa itsevanhuskautta. On täällä kauniistikin puhuttu, eiks vaan?
Isä menee edelleen ulos neuvomaan häntä. Kunpa se sana kelpaisi. >>>>>
Yhdyn näihin sanoihin ja aamenta päälle - Ade
Suotta olet ennakkoluuloinen ja haukut Esa T:n tekstiä.
Itse olen joutunut tutustumaan mielikuvaharjoittelu-tekniikkaan ja NLP-menetelmään ammatillisten opintojeni yhteydessä. (Googlettamalla internetistä löytyy paljon tietoa kummallakin nimikkeellä). Minulla on omakohtaistakin kokemusta mielikuvien voimasta.
Kun menin työelämään enkä saanut heti loppututkielmaa (gradua) tehdyksi, vaan se jäi roikkumaan, kynnys sen tekemiseen kasvoi niin suureksi, että en enää uskonut saavani sitä koskaan valmiiksi.
Avukseni tuli nuori lääketieteen opiskelija, joka valoi minuun uskoa: "Sen teet, mihin uskot", hän sanoi toistaen minulle amerikkalaisen pappismiehen Pealen kirjoittaman kansantajuisen ja innostavankin kirjan nimeä. Opiskelija jopa lahjoitti kirjan minulle, koska halusi, että lukisin sen. Hän uskoi itse Pealen ajatuksiin ja saaneensa opiskelupaikkansakin niiden kannustamina.
Kiitos Pealen ajatuksille aloin kielteisten mielikuvien sijaan ("en kyllä saa ikinä gradua tehdyksi") harjoitella myönteistä ajattelua ja vakuutella itselleni, että päättäisin vielä kunnialla opintoni.
Ja ihme tapahtui: sain kuin sainkin lopputyöni tehdyksi ja valmistuin, leipätyöni ohella. Minulle se oli kokemus siitä, miten mahdoton muuttui mahdolliseksi.
Mielestäni Esa T. puhuu tästä samasta asiasta, muun muassa.
Kristityn ei tietenkään kannata kaikkea tahtoa, vaan jopa olla tarkkana, mitä tahtoo. Ja joka tapauksessa rukoilla Jumalan johdatusta tahtomisiinsa. - Tuntui hyvältä lukea, että ...
Ade kirjoitti:
Itse olen joutunut tutustumaan mielikuvaharjoittelu-tekniikkaan ja NLP-menetelmään ammatillisten opintojeni yhteydessä. (Googlettamalla internetistä löytyy paljon tietoa kummallakin nimikkeellä). Minulla on omakohtaistakin kokemusta mielikuvien voimasta.
Kun menin työelämään enkä saanut heti loppututkielmaa (gradua) tehdyksi, vaan se jäi roikkumaan, kynnys sen tekemiseen kasvoi niin suureksi, että en enää uskonut saavani sitä koskaan valmiiksi.
Avukseni tuli nuori lääketieteen opiskelija, joka valoi minuun uskoa: "Sen teet, mihin uskot", hän sanoi toistaen minulle amerikkalaisen pappismiehen Pealen kirjoittaman kansantajuisen ja innostavankin kirjan nimeä. Opiskelija jopa lahjoitti kirjan minulle, koska halusi, että lukisin sen. Hän uskoi itse Pealen ajatuksiin ja saaneensa opiskelupaikkansakin niiden kannustamina.
Kiitos Pealen ajatuksille aloin kielteisten mielikuvien sijaan ("en kyllä saa ikinä gradua tehdyksi") harjoitella myönteistä ajattelua ja vakuutella itselleni, että päättäisin vielä kunnialla opintoni.
Ja ihme tapahtui: sain kuin sainkin lopputyöni tehdyksi ja valmistuin, leipätyöni ohella. Minulle se oli kokemus siitä, miten mahdoton muuttui mahdolliseksi.
Kristityn ei tietenkään kannata kaikkea tahtoa, vaan jopa olla tarkkana, mitä tahtoo. Ja joka tapauksessa rukoilla Jumalan johdatusta tahtomisiinsa.Kiitos Ade.
Tuntui hyvältä lukea, että edes yksi kirjoittaja täällä ymmärtää mistä puhuttiin. Vaikka NLP-menetelmä ei olekkaan suoraan hengellinen, niin silti Pyhähenki vahvistaa sen hyvin pitkälle.
"Sen teet, mihin uskot", myös Jeesus sanoo ihan samaa, "kaikki on mahdollista sille joka uskoo". Ajatuksemme kertoo sen mihin oikeasti uskomme, mihin oikeasti luotamme. Ajatuksia seuraa tunteet, toiveet, sanat ja teot, siksi mielikuvaharjoittelu on kaiken alkulähteelle menemistä.
Tätä voisi sanoa vaikka kaiken perustukseksi. Jeesus on perustus ja Jeesus nimittää itseään Sanaksi ("alussa oli Sana, ja Sana oli Jumala..."), mutta sanoja ennen on oltava ajatus, mitä sanoo. Olisi kuitenkin saivartelua irroittaa sana ajatuksista, sillä ne kuuluvat yhteen.
"Niin kuin oli alussa, kaikki luotiin Sanan voimalla".
Raamattu alkaa luomiskertomuksella ja Johanneksen evankeliumi alkaa myös.
Ensin luojana oli Jumala ja nyt luojana oli luotu joka käytti sanoja. - mitä tarvitaan
Ade kirjoitti:
Kristityn ei tietenkään kannata kaikkea tahtoa, vaan jopa olla tarkkana, mitä tahtoo. Ja joka tapauksessa rukoilla Jumalan johdatusta tahtomisiinsa.Ei ihminen saa , kuten esa esittää, mutta Jumala antaa ystäviä lähelle, sanomia ystävien kautta ja välillä vieraidenkin kautta siitä, että jätä pois paholaisen painolasti ja jatka sitä tietä, mikä on oikea.
Laiskuus ja sen rinnakkaistuotteet saa ihmisen voimattomaksi yrittämisessä.
Jumala taas kannustaa kaikessa siinä, mikä on ihmiselle tärkeää.
Usein tärkeitä pyrkimyksiä ovat esim. työ ja siihen viittaavat opinnot.
Onhan sanottu, että " otsasi hiessä sinun pitää leipäsi syömän". - ajatuskulkuja
Tuntui hyvältä lukea, että ... kirjoitti:
Kiitos Ade.
Tuntui hyvältä lukea, että edes yksi kirjoittaja täällä ymmärtää mistä puhuttiin. Vaikka NLP-menetelmä ei olekkaan suoraan hengellinen, niin silti Pyhähenki vahvistaa sen hyvin pitkälle.
"Sen teet, mihin uskot", myös Jeesus sanoo ihan samaa, "kaikki on mahdollista sille joka uskoo". Ajatuksemme kertoo sen mihin oikeasti uskomme, mihin oikeasti luotamme. Ajatuksia seuraa tunteet, toiveet, sanat ja teot, siksi mielikuvaharjoittelu on kaiken alkulähteelle menemistä.
Tätä voisi sanoa vaikka kaiken perustukseksi. Jeesus on perustus ja Jeesus nimittää itseään Sanaksi ("alussa oli Sana, ja Sana oli Jumala..."), mutta sanoja ennen on oltava ajatus, mitä sanoo. Olisi kuitenkin saivartelua irroittaa sana ajatuksista, sillä ne kuuluvat yhteen.
"Niin kuin oli alussa, kaikki luotiin Sanan voimalla".
Raamattu alkaa luomiskertomuksella ja Johanneksen evankeliumi alkaa myös.
Ensin luojana oli Jumala ja nyt luojana oli luotu joka käytti sanoja."Pyhä Henki vahvistaa sen hyvin pitkälle...."
Hyvin pitkälle??? Puoliväliin, varttia vaille?
Loppu on siis ihmisestä tai alakerran herrasta?
Pyhän Hengen ja saatanan synergiaa? - "Jeesus tuli että meil...
mitä tarvitaan kirjoitti:
Ei ihminen saa , kuten esa esittää, mutta Jumala antaa ystäviä lähelle, sanomia ystävien kautta ja välillä vieraidenkin kautta siitä, että jätä pois paholaisen painolasti ja jatka sitä tietä, mikä on oikea.
Laiskuus ja sen rinnakkaistuotteet saa ihmisen voimattomaksi yrittämisessä.
Jumala taas kannustaa kaikessa siinä, mikä on ihmiselle tärkeää.
Usein tärkeitä pyrkimyksiä ovat esim. työ ja siihen viittaavat opinnot.
Onhan sanottu, että " otsasi hiessä sinun pitää leipäsi syömän".>Onhan sanottu, että " otsasi hiessä sinun pitää leipäsi syömän".<
Miksi omistat syntiinlankeemuksen kirouksia itsellesi? "Jeesus tuli tekemään tyhjäksi kaikki Perkeleen teot."
Jeesus teki tyhjäksi joka ainoan syntiinlankeemuksen kirouksen, siksi Jeesus tuli.
"Jeesus tuli että meillä olisi elämä ja yltäkylläisyys..." - ja jättää sen mikä ei ole J...
ajatuskulkuja kirjoitti:
"Pyhä Henki vahvistaa sen hyvin pitkälle...."
Hyvin pitkälle??? Puoliväliin, varttia vaille?
Loppu on siis ihmisestä tai alakerran herrasta?
Pyhän Hengen ja saatanan synergiaa?Voit poimia kaikesta hyvän, ja jättää sen mikä ei ole Jumalasta.
"Koetelkaa kaikki, ja pitäkää se mikä on hyvä..." - !Vastaus
"Jeesus tuli että meil... kirjoitti:
>Onhan sanottu, että " otsasi hiessä sinun pitää leipäsi syömän".<
Miksi omistat syntiinlankeemuksen kirouksia itsellesi? "Jeesus tuli tekemään tyhjäksi kaikki Perkeleen teot."
Jeesus teki tyhjäksi joka ainoan syntiinlankeemuksen kirouksen, siksi Jeesus tuli.
"Jeesus tuli että meillä olisi elämä ja yltäkylläisyys..."...käsität kaiken lihallisesti.
Vain Hengestä uudestisyntynyt käsittää hengellisiä ulottuvuuksia. Vain hengellinen
koettelemuksien ahjossa koeteltu ihminen tietää mitä Raamattu tarkoittaa sanoessaan:
"Jeesus tuli että meillä olisi elämä ja yltäkylläisyys..." - saat yltäkylläisyydenkin pu...
!Vastaus kirjoitti:
...käsität kaiken lihallisesti.
Vain Hengestä uudestisyntynyt käsittää hengellisiä ulottuvuuksia. Vain hengellinen
koettelemuksien ahjossa koeteltu ihminen tietää mitä Raamattu tarkoittaa sanoessaan:
"Jeesus tuli että meillä olisi elämä ja yltäkylläisyys..."No siinäpä ymmärrät ja vielä niin hyvin, että saat yltäkylläisyydenkin puutteeksi ja kurjuudeksi.
- elää tämä elämä
"Jeesus tuli että meil... kirjoitti:
>Onhan sanottu, että " otsasi hiessä sinun pitää leipäsi syömän".<
"Jeesus tuli että meillä olisi elämä ja yltäkylläisyys..."Siitä on kyse.
Olet oikeassa, että hengellistä ravintoa saa muutenkin, tosin sekin on usein hien ja kyynelien päässä, ennen kun sen voi uskoa itselle.
Jotkut itkevät ilosta , jotkut onnesta ja surustakin.
Syntiinlankeamus on totta ja se on meissä kaikissa.Synnitöntä ei ole.
Me saamme armon uskoa kuitenkin ja se on vain pala siitä kakusta , jota joskus saamme sitten syödä.
Nyt voimme hetkittäin olla vapaita ja maistaa onnentunnetta. - "Hedelmistä puu tunnet...
elää tämä elämä kirjoitti:
Siitä on kyse.
Olet oikeassa, että hengellistä ravintoa saa muutenkin, tosin sekin on usein hien ja kyynelien päässä, ennen kun sen voi uskoa itselle.
Jotkut itkevät ilosta , jotkut onnesta ja surustakin.
Syntiinlankeamus on totta ja se on meissä kaikissa.Synnitöntä ei ole.
Me saamme armon uskoa kuitenkin ja se on vain pala siitä kakusta , jota joskus saamme sitten syödä.
Nyt voimme hetkittäin olla vapaita ja maistaa onnentunnetta.Kirjoitit ainakin kauniisti, josta näkee että olet uskossa. "Hedelmistä puu tunnetaan".
Tähän yhteen kohtaan haluan silti sanoa kommenttini, "synnitöntä ei ole".
Jos Jeesus on antanut synnit anteeksi, niin ne on totisesti anteeksi annettu. Synti on pyyhitty pois ja viety niin kauaksi kuin itä on lännestä.
Jos sen jälkeen on vielä syntinen, niin pitää kieltää Jeesus, ja hakea synnit takaisin. - EslestLukija
"Hedelmistä puu tunnet... kirjoitti:
Kirjoitit ainakin kauniisti, josta näkee että olet uskossa. "Hedelmistä puu tunnetaan".
Tähän yhteen kohtaan haluan silti sanoa kommenttini, "synnitöntä ei ole".
Jos Jeesus on antanut synnit anteeksi, niin ne on totisesti anteeksi annettu. Synti on pyyhitty pois ja viety niin kauaksi kuin itä on lännestä.
Jos sen jälkeen on vielä syntinen, niin pitää kieltää Jeesus, ja hakea synnit takaisin.Kuten apostoli Jaakob sanoo, on jokainen valehtelija, jos sanoo, ettei hänessä ole syntiä.
Syntihän ei lähde ihmisestä mihinkään. Perisyntikin pysyy, se syntien alkusyy.
Syntiä ei muisteta, jos uskoo Kristukseen. Sitä´ei siis poisteta lopullisesti, vaan sitä ei lueta.
Usko ei ole mikään olotila, joka telkkarin tavalla olisi päällä aivan kuin napista painaen. Kokonaan.
Usko horjuu koko ajan, ja se tuottaa tekoina, ajatuksina ja tekemättä jättämisinä aina uutta syntiä, joka minuutti. - niin ei tarvitse sen jälkee...
EslestLukija kirjoitti:
Kuten apostoli Jaakob sanoo, on jokainen valehtelija, jos sanoo, ettei hänessä ole syntiä.
Syntihän ei lähde ihmisestä mihinkään. Perisyntikin pysyy, se syntien alkusyy.
Syntiä ei muisteta, jos uskoo Kristukseen. Sitä´ei siis poisteta lopullisesti, vaan sitä ei lueta.
Usko ei ole mikään olotila, joka telkkarin tavalla olisi päällä aivan kuin napista painaen. Kokonaan.
Usko horjuu koko ajan, ja se tuottaa tekoina, ajatuksina ja tekemättä jättämisinä aina uutta syntiä, joka minuutti.Usko sinäkin Jeesukseen, niin ei tarvitse sen jälkeen olla syntinen.
"Ilman uskoa ei kukaan voi olla Herralle otollinen". - sinua kaikkialla!
niin ei tarvitse sen jälkee... kirjoitti:
Usko sinäkin Jeesukseen, niin ei tarvitse sen jälkeen olla syntinen.
"Ilman uskoa ei kukaan voi olla Herralle otollinen".Minä uskon Vapahtajaani.
Sen sijaan pakenen sinua ja sinun antikristillisiä oppejasi.
Puhut niin kuin viimeisten aikojen eksyttäjät, jotka huutavat " katsokaa, täällä on Kristus".
Näitä huutajia Jeesus neuvoi karttamaan.
Sanasi eivät perustu evankeliumin totuuteen, eivätkä ne aja Kristusta. - niin et puhuisi noin.
sinua kaikkialla! kirjoitti:
Minä uskon Vapahtajaani.
Sen sijaan pakenen sinua ja sinun antikristillisiä oppejasi.
Puhut niin kuin viimeisten aikojen eksyttäjät, jotka huutavat " katsokaa, täällä on Kristus".
Näitä huutajia Jeesus neuvoi karttamaan.
Sanasi eivät perustu evankeliumin totuuteen, eivätkä ne aja Kristusta.Jos uskoisit, niin et puhuisi noin.
- jankutasävaan
niin et puhuisi noin. kirjoitti:
Jos uskoisit, niin et puhuisi noin.
on tää onnelaa!
ateistit ja EsaT!!! Siinä on piru piirittämässä kahdelta puolelta palstaa! Loppupelissä samaa porukkaa!! - Huhhuhuu
jankutasävaan kirjoitti:
on tää onnelaa!
ateistit ja EsaT!!! Siinä on piru piirittämässä kahdelta puolelta palstaa! Loppupelissä samaa porukkaa!!kaarneenpojat!
- Tunnustuksestasi
Huhhuhuu kirjoitti:
kaarneenpojat!
Hienoa! Taas saamme nähdä, miten syvällistä hengellisyyttä Suomeen syntyy, kun Galatalaiskirjeen lukeminen kielletään.
- Ade
jankutasävaan kirjoitti:
on tää onnelaa!
ateistit ja EsaT!!! Siinä on piru piirittämässä kahdelta puolelta palstaa! Loppupelissä samaa porukkaa!!Minä en ole ateisti, vaan kaukana siitä. Kissa rikkoi tietokoneeni näppäimet ja kirjoittaminen on työlästä. Joten sanon vain, että paheksun ahdasmielisiä näkemyksiäsi.
- Valehtelet!
Tunnustuksestasi kirjoitti:
Hienoa! Taas saamme nähdä, miten syvällistä hengellisyyttä Suomeen syntyy, kun Galatalaiskirjeen lukeminen kielletään.
Ei tunnu uskottavaltakaan.
- ja siitä pääsisi eroon jos ...
Ade kirjoitti:
Minä en ole ateisti, vaan kaukana siitä. Kissa rikkoi tietokoneeni näppäimet ja kirjoittaminen on työlästä. Joten sanon vain, että paheksun ahdasmielisiä näkemyksiäsi.
Ahdasmielisyys on pelkoa ja siitä pääsisi eroon jos uskoisi oikeasti Jeesukseen.
Niin kauan kun Jeesus on vain huulilla ja sydän kaukana Herrasta, se näkyy happamina hedelminä. - ansolla
Valehtelet! kirjoitti:
Ei tunnu uskottavaltakaan.
Silloin kun et tiedä edes sitä mitä tunteet ovat, niin vaikene lopullisesti tällä palstalla.
Sillä ei ole mitään merkitystä miltä sinusta "tuntuu".
Sillä on merkitys mitä Lahden esikoislestadiolaisten rukoushuoneessa on tapahtunut, josta rukoushuoneesta pilkkaajat ovat ehtineet tännekin asti useita kymmeniä kertoja, saatanallisine valheineen. - Vääristelet totuutta
ansolla kirjoitti:
Silloin kun et tiedä edes sitä mitä tunteet ovat, niin vaikene lopullisesti tällä palstalla.
Sillä ei ole mitään merkitystä miltä sinusta "tuntuu".
Sillä on merkitys mitä Lahden esikoislestadiolaisten rukoushuoneessa on tapahtunut, josta rukoushuoneesta pilkkaajat ovat ehtineet tännekin asti useita kymmeniä kertoja, saatanallisine valheineen.Valhetta kaikki tyynni, kukaan ei ole koskaan kieltänyt raamatun lukua, eikä tulekaan kieltämään.
Kerrot vielä niin, kuin olisit ollut paikalla. - aivan varma asia.
Vääristelet totuutta kirjoitti:
Valhetta kaikki tyynni, kukaan ei ole koskaan kieltänyt raamatun lukua, eikä tulekaan kieltämään.
Kerrot vielä niin, kuin olisit ollut paikalla.On kielletty, aivan varma asia. ei kuulu kristillisyyteen, on hajottavaa toimintaa.
Lahdessakin ensin kiellettiin, sitten boikotoitiin pyhien toimesta, sitten otettiin varmempiin käsiin. on kielletty muutakin Lutherin lukemista. Onhan galattalaiskirje vaarallinen, koska se paljastaa nykymenon valheellisuuden.
- tai muun pysäyttävän
kovan kokemuksen, jota et saa uskottelemalla väistymään! Ja eiköhän sellainen ennenpitkää tulekin. Se olisi armoa.
Vain saatana (ja hänen harhauttamansa poloinen) houkuttelee "Saat tässä elämässä kaiken, mitä haluat!"-tyyppisellä höpinällä.- Uskon Jumalan Sanaan.
"Saat tässä elämässä kaiken, mitä haluat!"
Näin Jumalan Sana sanoo!
"Kaikki mitä elämään ja Jumalisuuteen tarvitaan on jo annettu ja saatte sen Kristuksen tuntemisen mukaan." - Sarpatin leski
Uskon Jumalan Sanaan. kirjoitti:
Näin Jumalan Sana sanoo!
"Kaikki mitä elämään ja Jumalisuuteen tarvitaan on jo annettu ja saatte sen Kristuksen tuntemisen mukaan."Meille luvataan täydellinen sovitus, jos teemme sitä ja sitä.
Onneksi ei tarvitse tuotakaan ostaa!
Meillä on jo täydellinen sovitus!
Sen sisältökin on eri; se ei ole romua ja tavaraa ja mainetta, vaan rauha Jumalan kanssa ja iankaikkinen elämä.
Mitään ei siis puutu,
"kun on täysi sovitus, sielun turva, pelastus"
Halleluja! Ei tarvitse mennä kauppiaan apulaiseksi sijoja paimentamaan ja sovittelemaan.
Ajatelkaa, ystävät, sitä onnea! - !Vastaus
Uskon Jumalan Sanaan. kirjoitti:
Näin Jumalan Sana sanoo!
"Kaikki mitä elämään ja Jumalisuuteen tarvitaan on jo annettu ja saatte sen Kristuksen tuntemisen mukaan."Totuus nimittäin on että me itse ja kaikki meissä ja koko maailmassa on, se on LAHJAA Jumalalta.
Asiat ovat perin yksinkertaisia kun ne oikein ymmärtää.
Edellä mainitusta syystä Jumalan tahto on että me elämme KOKONAAN hänen varassaan, ja että USKOMME kaiken sen mitä meillä on, hänen armonsa sanan haltuun.
Matt. 7:3 Kuinka näet rikan, joka on veljesi silmässä, mutta et huomaa malkaa omassa silmässäsi?
Matt. 7:4 Taikka kuinka saatat sanoa veljellesi: 'Annas, minä otan rikan silmästäsi', ja katso, malka on omassa silmässäsi?
Matt. 7:5 Sinä ulkokullattu, ota ensin malka omasta silmästäsi, ja sitten sinä näet ottaa rikan veljesi silmästä.
Matt. 7:6 Älkää antako pyhää koirille, älkääkä heittäkö helmiänne sikojen eteen, etteivät ne tallaisi niitä jalkoihinsa ja kääntyisi ja repisi teitä.
Matt. 7:7 Anokaa, niin teille annetaan; etsikää, niin te löydätte; kolkuttakaa, niin teille avataan.
Matt. 7:8 Sillä jokainen anova saa, ja etsivä löytää, ja kolkuttavalle avataan.
Matt. 7:9 Vai kuka teistä on se ihminen, joka antaa pojallensa kiven, kun tämä pyytää häneltä leipää,
Matt. 7:10 taikka, kun hän pyytää kalaa, antaa hänelle käärmeen?
Matt. 7:11 Jos siis te, jotka olette pahoja, osaatte antaa lapsillenne hyviä lahjoja, kuinka paljoa ennemmin teidän Isänne, joka on taivaissa, antaa sitä, mikä hyvää on, niille, jotka sitä häneltä anovat!
Matt. 7:12 Sentähden, kaikki, mitä te tahdotte ihmisten teille tekevän, tehkää myös te samoin heille; sillä tämä on laki ja profeetat. - Kuolleenuskonpappi
!Vastaus kirjoitti:
Totuus nimittäin on että me itse ja kaikki meissä ja koko maailmassa on, se on LAHJAA Jumalalta.
Asiat ovat perin yksinkertaisia kun ne oikein ymmärtää.
Edellä mainitusta syystä Jumalan tahto on että me elämme KOKONAAN hänen varassaan, ja että USKOMME kaiken sen mitä meillä on, hänen armonsa sanan haltuun.
Matt. 7:3 Kuinka näet rikan, joka on veljesi silmässä, mutta et huomaa malkaa omassa silmässäsi?
Matt. 7:4 Taikka kuinka saatat sanoa veljellesi: 'Annas, minä otan rikan silmästäsi', ja katso, malka on omassa silmässäsi?
Matt. 7:5 Sinä ulkokullattu, ota ensin malka omasta silmästäsi, ja sitten sinä näet ottaa rikan veljesi silmästä.
Matt. 7:6 Älkää antako pyhää koirille, älkääkä heittäkö helmiänne sikojen eteen, etteivät ne tallaisi niitä jalkoihinsa ja kääntyisi ja repisi teitä.
Matt. 7:7 Anokaa, niin teille annetaan; etsikää, niin te löydätte; kolkuttakaa, niin teille avataan.
Matt. 7:8 Sillä jokainen anova saa, ja etsivä löytää, ja kolkuttavalle avataan.
Matt. 7:9 Vai kuka teistä on se ihminen, joka antaa pojallensa kiven, kun tämä pyytää häneltä leipää,
Matt. 7:10 taikka, kun hän pyytää kalaa, antaa hänelle käärmeen?
Matt. 7:11 Jos siis te, jotka olette pahoja, osaatte antaa lapsillenne hyviä lahjoja, kuinka paljoa ennemmin teidän Isänne, joka on taivaissa, antaa sitä, mikä hyvää on, niille, jotka sitä häneltä anovat!
Matt. 7:12 Sentähden, kaikki, mitä te tahdotte ihmisten teille tekevän, tehkää myös te samoin heille; sillä tämä on laki ja profeetat.Sielu ei voi elää, olla hurskas, vapaa ja kristitty MISSÄÄN muualla taivaassa ja maan päällä KUIN pyhässä evankeliumissa, Kristuksen saarnaamassa Jumalan sanassa, niin kuin hän sanoo Joh 11:25, ...
Saamme siis olla varmoja siitä, että sielulta saa puuttua kaikki muu paitsi Jumalan sana ja ettei mikään voi sitä auttaa, jos Jumalan sana puuttuu. Mutta, jos sillä on SANA, nii se ei enää tarvitsekaan MITÄÄN MUUTA, vaan sana antaa sille kylliksi iloa, ruokaa, rauhaa, valoa, taitoa, vanhuskautta, totuutta, viisautta, vapautta ja kaikkea hyvää ylenpalttisesti.
--
M.Luther: Kristityn vapaudesta - siksi sanasi tulee lähettäj...
Toivota vaan vakavaa sairautta ja koettelemusta, mutta en ota sitä vastaan, siksi sanasi tulee lähettäjälle takaisin.
"Jos toivotatte rauhaa, eikä rauhaa oteta vastaan, niin rauha palaa lähettäjälleen."
Samalla tavalla jokainen sana joka lähtee suustamme, tulee lähettäjälle takaisin. "Sana ei tyhjänä palaja, vaan se tekee tehtävänsä joka sille on annettu." - muistuttaa!
siksi sanasi tulee lähettäj... kirjoitti:
Toivota vaan vakavaa sairautta ja koettelemusta, mutta en ota sitä vastaan, siksi sanasi tulee lähettäjälle takaisin.
"Jos toivotatte rauhaa, eikä rauhaa oteta vastaan, niin rauha palaa lähettäjälleen."
Samalla tavalla jokainen sana joka lähtee suustamme, tulee lähettäjälle takaisin. "Sana ei tyhjänä palaja, vaan se tekee tehtävänsä joka sille on annettu."Jeesushan julisti muutakin kuin rauhaa.
Korasin ja Betsaida, joille Kristuksen vanhurskaus ja evankeliumin totuus ei kelvannut, saivat aika kovankin tuomion.
Heittivätkö sanat takaisin kuten EsaT? - vaan Jumalan sana tekee sen.
muistuttaa! kirjoitti:
Jeesushan julisti muutakin kuin rauhaa.
Korasin ja Betsaida, joille Kristuksen vanhurskaus ja evankeliumin totuus ei kelvannut, saivat aika kovankin tuomion.
Heittivätkö sanat takaisin kuten EsaT?En minä ole heittänyt sanoja takaisin, vaan Jumalan sana tekee sen. En todellakaan halua yhtään ainoaa kirousta päälleni. Minä ainoastaa sanoin, etten ota sanojasi vastaan.
Saat toki myös muistuttaa, mutta muista silti ettei mikään lainalaisuus päästä siitä, etteikö sanat tulisi takaisin lähettäjälleen. - ajattelisit
Meille luvataan täydellinen sovitus, jos teemme sitä ja sitä.
Onneksi ei tarvitse tuotakaan ostaa!
Meillä on jo täydellinen sovitus!
Sen sisältökin on eri; se ei ole romua ja tavaraa ja mainetta, vaan rauha Jumalan kanssa ja iankaikkinen elämä.
Mitään ei siis puutu,
"kun on täysi sovitus, sielun turva, pelastus"
Halleluja! Ei tarvitse mennä kauppiaan apulaiseksi sijoja paimentamaan ja sovittelemaan.
Ajatelkaa, ystävät, sitä onnea!ihan omassa hiljaisuudessa,pelkkää parpatusta vaan...
- Sarpatin leski
ajattelisit kirjoitti:
ihan omassa hiljaisuudessa,pelkkää parpatusta vaan...
En voi olla hiljaa! Olen niitä kiviä, joiden on pakko julistaa Herramme valtakunnan evankeliumia!
Sinun on parempi vaihtaaa kanavaa, jos tuntuu pahalta. - saatanan sanoja
Juuri tuollaisia sanoja käytti saatana, kun Jeesusta houkutteli siellä vuorella.
" saat kaiken mitä tahdot, jos..." - näkisittepä joskus Jumalaakin.
saatanan sanoja kirjoitti:
Juuri tuollaisia sanoja käytti saatana, kun Jeesusta houkutteli siellä vuorella.
" saat kaiken mitä tahdot, jos..."Näette saatania joka paikassa, näkisittepä joskus Jumalaakin.
Ei Jeesus tarvinnut saatanalta mitään, sillä kaikki oli jo Hänen. - kuitenkaan
näkisittepä joskus Jumalaakin. kirjoitti:
Näette saatania joka paikassa, näkisittepä joskus Jumalaakin.
Ei Jeesus tarvinnut saatanalta mitään, sillä kaikki oli jo Hänen.Lue kohta uudestaan, kun kerkeät.
Saatana lupaili vaikka mitä, jota Jeesus ei kieltänyt tai mitätöinyt.
Jeesus totesi, että hän ei pidä muita jumalia.
Taitaa saatanalla olla valta antaa kunniaa, valtaa, rahaa ja mitä vaan loistoa tässä maailmassa.
Älä turhaan aliarvioi saatanaa.
Sitten jos tarkemmin mietitään, että mitä se saatana oikein tarjoaakaan, niin huomaamme, että se kaikki on syntiä ja esteeksi autuudelle. - se on valehtelija valheen i...
kuitenkaan kirjoitti:
Lue kohta uudestaan, kun kerkeät.
Saatana lupaili vaikka mitä, jota Jeesus ei kieltänyt tai mitätöinyt.
Jeesus totesi, että hän ei pidä muita jumalia.
Taitaa saatanalla olla valta antaa kunniaa, valtaa, rahaa ja mitä vaan loistoa tässä maailmassa.
Älä turhaan aliarvioi saatanaa.
Sitten jos tarkemmin mietitään, että mitä se saatana oikein tarjoaakaan, niin huomaamme, että se kaikki on syntiä ja esteeksi autuudelle.Kuule saatanalla ei ole mitään annettavaa, se on valehtelija valheen isä, lupaa muttei mitään anna, eikä se voikkaan antaa.
Valta voima ja kunnia on Jumalan käsissä, "sinun on valta voima ja kunnia iankaikkisesti Aamen."
Mitä siihen saatanan aliarvioimiseen tulee, niin siitäkin Jeesus itse on antanut tuomionsa.
"Mustakaa että tämän maailman ruhtinas on jo voitettu"
"Jeesus on tehnyt tyhjäksi kaikki perkeleen teot".
"Hän joka on meissä on suurempi kuin saatana"
"Mikään ei voi olla meitä vastaan, koska Herra on meidän kanssamme".
MINÄ EN VOITETTUA VIHOLLISTA KUMARRA.
Sinä voit uskoa kunnioittaa ja pelätä saatanaa niin paljon kuin haluat, mutta minä en.
Niin paljon se on aikanaan minua kiduttanut, että lopun elämääni pidän sen jalkojeni alla.
Jos joskus minulla on sille jotain asiaa,niin kirjoitan sen kengän pohjiini.
"Ajakaa pois riivaajia ja pahoja henkiä, parantakaa sairaita ja herättäkää kuolleita."
Jos jotain olen oppinut elämäni aikana, niin tämän Jeesuksen antaman käskyn osaan unissakin. - !Vastaus
Kuolleenuskonpappi kirjoitti:
Sielu ei voi elää, olla hurskas, vapaa ja kristitty MISSÄÄN muualla taivaassa ja maan päällä KUIN pyhässä evankeliumissa, Kristuksen saarnaamassa Jumalan sanassa, niin kuin hän sanoo Joh 11:25, ...
Saamme siis olla varmoja siitä, että sielulta saa puuttua kaikki muu paitsi Jumalan sana ja ettei mikään voi sitä auttaa, jos Jumalan sana puuttuu. Mutta, jos sillä on SANA, nii se ei enää tarvitsekaan MITÄÄN MUUTA, vaan sana antaa sille kylliksi iloa, ruokaa, rauhaa, valoa, taitoa, vanhuskautta, totuutta, viisautta, vapautta ja kaikkea hyvää ylenpalttisesti.
--
M.Luther: Kristityn vapaudestaJoh. 1:1 Evankeliumi Johanneksen mukaan
Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
Joh. 1:2 Hän oli alussa Jumalan tykönä.
Joh. 1:3 Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.
Joh. 1:4 Hänessä oli elämä, ja elämä oli ihmisten valkeus.
Joh. 1:5 Ja valkeus loistaa pimeydessä,
Joh. 1:7 Hän tuli todistamaan, todistaaksensa valkeudesta, että kaikki uskoisivat hänen kauttansa.
Joh. 1:8 Ei hän ollut se valkeus, mutta hän tuli valkeudesta todistamaan.
Joh. 1:9 Totinen valkeus, joka valistaa jokaisen ihmisen, oli tulossa maailmaan.
Joh. 1:10 Maailmassa hän oli, ja maailma on hänen kauttaan saanut syntynsä, ja maailma ei häntä tuntenut.
Joh. 1:11 Hän tuli omiensa tykö, ja hänen omansa eivät ottaneet häntä vastaan.
Joh. 1:12 Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä,
Joh. 1:13 jotka eivät ole syntyneet verestä eikä lihan tahdosta eikä miehen tahdosta,...
...vaan Jumalasta.
*) Joh. 1:14 Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta. - !Vastaus
se on valehtelija valheen i... kirjoitti:
Kuule saatanalla ei ole mitään annettavaa, se on valehtelija valheen isä, lupaa muttei mitään anna, eikä se voikkaan antaa.
Valta voima ja kunnia on Jumalan käsissä, "sinun on valta voima ja kunnia iankaikkisesti Aamen."
Mitä siihen saatanan aliarvioimiseen tulee, niin siitäkin Jeesus itse on antanut tuomionsa.
Sinä voit uskoa kunnioittaa ja pelätä saatanaa niin paljon kuin haluat, mutta minä en.
Niin paljon se on aikanaan minua kiduttanut, että lopun elämääni pidän sen jalkojeni alla.
"Ajakaa pois riivaajia ja pahoja henkiä, parantakaa sairaita ja herättäkää kuolleita."
Jos jotain olen oppinut elämäni aikana, niin tämän Jeesuksen antaman käskyn osaan unissakin.Juuri totesit ettei saatanalla ole mitään annettavaa.
Sinun kauttasi on ollut kuitenkin joka päivä tarjolla niin paljon hyvää saatanalta, ettei ole hyvätosikaan. Nyt on parempi että panet äijä pillit pussiin ja vetäydyt rukoilemaan itsellesi lain kautta hertätystä synnin tuntoon. - halle-lujaa
!Vastaus kirjoitti:
Joh. 1:1 Evankeliumi Johanneksen mukaan
Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
Joh. 1:2 Hän oli alussa Jumalan tykönä.
Joh. 1:3 Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.
Joh. 1:4 Hänessä oli elämä, ja elämä oli ihmisten valkeus.
Joh. 1:5 Ja valkeus loistaa pimeydessä,
Joh. 1:7 Hän tuli todistamaan, todistaaksensa valkeudesta, että kaikki uskoisivat hänen kauttansa.
Joh. 1:8 Ei hän ollut se valkeus, mutta hän tuli valkeudesta todistamaan.
Joh. 1:9 Totinen valkeus, joka valistaa jokaisen ihmisen, oli tulossa maailmaan.
Joh. 1:10 Maailmassa hän oli, ja maailma on hänen kauttaan saanut syntynsä, ja maailma ei häntä tuntenut.
Joh. 1:11 Hän tuli omiensa tykö, ja hänen omansa eivät ottaneet häntä vastaan.
Joh. 1:12 Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä,
Joh. 1:13 jotka eivät ole syntyneet verestä eikä lihan tahdosta eikä miehen tahdosta,...
...vaan Jumalasta.
*) Joh. 1:14 Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.psyykelääkkeet!
- silloin pääsisit eroon halv...
!Vastaus kirjoitti:
Juuri totesit ettei saatanalla ole mitään annettavaa.
Sinun kauttasi on ollut kuitenkin joka päivä tarjolla niin paljon hyvää saatanalta, ettei ole hyvätosikaan. Nyt on parempi että panet äijä pillit pussiin ja vetäydyt rukoilemaan itsellesi lain kautta hertätystä synnin tuntoon.Uskoisit sinäkin Jeesukseen, silloin pääsisit eroon halveksimisesta ja tuomitsemisesta.
Pyydä Jeesusta tulemaan elämääsi Herrana. - !Vastaus
silloin pääsisit eroon halv... kirjoitti:
Uskoisit sinäkin Jeesukseen, silloin pääsisit eroon halveksimisesta ja tuomitsemisesta.
Pyydä Jeesusta tulemaan elämääsi Herrana.Siksi en ole saatanan kätyrien hööpötettävissä.
En silloinkaan kun vihollinen lähestyy lampaaksi naamioituna, kuten sinun tapauksessasi!! - .......................
!Vastaus kirjoitti:
Siksi en ole saatanan kätyrien hööpötettävissä.
En silloinkaan kun vihollinen lähestyy lampaaksi naamioituna, kuten sinun tapauksessasi!!Sanoistasi näemme mihin sinä uskot!!!
- !Vastaus
....................... kirjoitti:
Sanoistasi näemme mihin sinä uskot!!!
Sinä uskot omaan valheeseesi! Tee parannus ja usko evankeliumi, niin pääset taivaaseen.
- erehtynyt pahasti
se on valehtelija valheen i... kirjoitti:
Kuule saatanalla ei ole mitään annettavaa, se on valehtelija valheen isä, lupaa muttei mitään anna, eikä se voikkaan antaa.
Jos jotain olen oppinut elämäni aikana, niin tämän Jeesuksen antaman käskyn osaan unissakin.Saatanalla on todellakin paljon annettavaa.
Rikkauksia , valtaa , kunniaa yms.
Ne kaikki ovat kuitenkin esteenä taivaaseen menoon.
Moni ihminen hukkuu siihen maailman arvostukseen ja ottavat jopa valtaa käsiinsä, tehden sitten typeryyksiä.
Kyllä Jeesuksen ohjeet ovat köyhälle, pienelle ja hengellisesti janoiselle.
Ei maallisesti mahtailevalle. - Saatanalla ei ole mitään mu...
erehtynyt pahasti kirjoitti:
Saatanalla on todellakin paljon annettavaa.
Rikkauksia , valtaa , kunniaa yms.
Ne kaikki ovat kuitenkin esteenä taivaaseen menoon.
Moni ihminen hukkuu siihen maailman arvostukseen ja ottavat jopa valtaa käsiinsä, tehden sitten typeryyksiä.
Kyllä Jeesuksen ohjeet ovat köyhälle, pienelle ja hengellisesti janoiselle.
Ei maallisesti mahtailevalle.Voi kun olet erehtynyt pahasti.
Saatanalla ei ole mitään muuta annettavaa kuin valhetta.
"Jumalan on valta, voima ja kunnia Aamen."
- Esa T
"Mitä tapahtuu, jos usean ihmisen halut ja tavoitteet ovat toisensa poissulkevia?"
Juri tämä on se tekijä miksi toisessa paikassa kaikki on helpompaa, Esim. toisessa maanosassa sama rukoilija saa nähdä paljon parantumisihmeitä ja toisessa hyvin vähän, onko niitä toisensa poissulkevia ajatuksia paljon tai vähän? Alue jonka päällä on vahva epäusko, paljon epäileviä ihmisiä on erilainen kuin alue jossa on paljon uskon henkeä.
Jeesuskin ajoi epäilijät ensin pois, ennen kuin herätti kuolleen, tai ei tehnyt montaakaan ihmettä kotikaupungissa jossa ei uskottu Häneen.
Lähes kaikki huippu-urheilijat käyttää mielikuvaharjoitusta hyväksi, kuitenkin vain yksi voi voittaa. Tässä elämässä voi olla kuitenkin monta voittajaa, se ei ole samalla tavalla toiselta pois niin kuin urheilukilpailussa. Voittaja voi olla ahne ja pitää kaiken itsellään, mutta voi olla myös antelias ja jakaa siunausta myös toisille.
”Kaikki on mahdollista sille joka uskoo”
Silloin kun vasta harjoittelee mielikuvaharjoituksia, on tärkeää aliottaa otollisesta aiheesta ja alueesta, koska pettymys on pahin vihollinen uskolle. ”On helpompi voittaa kokonainen kaupunki, kuin yksi pettynyt ihminen”. Myös vihollinen tekee kaikkensa saadakseen uskon pettymykseksi, sillä sen jälkeen sama ihminen ei enää usko siihen että voisimme itse vaikuttaa uskomalla asioihin.
Paavali olisi usein halunnut mennä eri kaupunkeihin kertomaan Jeesuksesta, mutta Pyhähenki oli eri mieltä, Jumala tiesi että muuten menee yksi hyvä työntekijä piloille.
Kun lähdemme muuttamaan omaa elämäämme, niin kannattaa jättää aikataulut ja työjärjestykset pois ja antaa ne Pyhänhengen tehtäväksi. Kannattaa katsoa vain lopputulosta, itseään voittajana, silloin rattaihin heitetyt kapulat voivat ainoastaan hidastaa vauhtia, mutta eivät pysty pysäyttämään lopputulosta.- Sarpatin leski
Jumalan lapsen ei tarvitse lähteä mielikuvaharjoitteluun eikä itsesuggestioon. Me saamme kaiken, mitä me tarvitsemme.
Meidän uskomme perustus on Kristus.
ITESUGGESTIO VAI KRISTUS?
Apostolisen uskon mukaan ihminen ei voi väsätä itselleen siunausta, eikä armolahjoja.
Pyhä Henki ei ole ihmisen jaettavissa ja komennettavissa, eivät myöskään Pyhän Hengen hedelmät.
Jumala yksin tekee kaiken, kuten Paavali sanoo Tim 2:13 "sillä Jumala on se, joka teissä vaikuttaa sekä tahtomisen että tekemisen, että hänen hyvä tahtonsa tapahtuisi."
Jeesus sanoo: "ilman minua te ette voi mitään"
Muutenhan ei Jeesuksen olisi tarvinnut rukoilla:
"että heitä pahasta varjelisit (Joh 17:16)
Tässäkin me olemme Jeesuksen rukouksen ja Isän varjeluksen varassa, emme oman suggestiomme.
"Sun on, Jeesus, hallussasi uskoni ja kilvoitus.
Niin on myöskin hallussasi matkan päässä vapahdus"
Tällaista on Kristus-usko. Se hakee turvansa ja voimansa yksin Kristuksesta.
Siihen on 1 edellytys. Ihmisen on tultava köyhäksi, kuten Jeesus sanoi rikkaalle nuorukaiselle. Hänen on tunnettava itsensä.
Köyhyys on tietoisuutta siitä, ettei mikään oma hurskaus, oma mielikuvaharjoittelu tai hyvä kristillinen elämä tuo ihmistä lähemmäksi Jumalaa ja pelastusta. On siis pyydettävä armoa. Tämä edellyttää myös, että ihminen hyväksyy tuomion, hän ei saa sitä paeta, kuten Adam pakeni paratiisissa. Armon pyytäminen edellyttää siis kaikkien omien keinojen loppumista.
Vanhurskaat esivanhempamme puhuivat tyhjäksi tulemisesta. Senkin tekee siis Jumala.
"Tee minut kelpaavaiseksi, tyhjäksi kokonaan,
armoa kerjääväiseksi, armosi että nään". - jos uskot niin se näkyy sii...
Jumalan lapsen ei tarvitse lähteä mielikuvaharjoitteluun eikä itsesuggestioon. Me saamme kaiken, mitä me tarvitsemme.
Apostolisen uskon mukaan ihminen ei voi väsätä itselleen siunausta, eikä armolahjoja.
Pyhä Henki ei ole ihmisen jaettavissa ja komennettavissa, eivät myöskään Pyhän Hengen hedelmät.
Jumala yksin tekee kaiken, kuten Paavali sanoo Tim 2:13 "sillä Jumala on se, joka teissä vaikuttaa sekä tahtomisen että tekemisen, että hänen hyvä tahtonsa tapahtuisi."
Tässäkin me olemme Jeesuksen rukouksen ja Isän varjeluksen varassa, emme oman suggestiomme.
Siihen on 1 edellytys. Ihmisen on tultava köyhäksi, kuten Jeesus sanoi rikkaalle nuorukaiselle. Hänen on tunnettava itsensä.
Köyhyys on tietoisuutta siitä, ettei mikään oma hurskaus, oma mielikuvaharjoittelu tai hyvä kristillinen elämä tuo ihmistä lähemmäksi Jumalaa ja pelastusta. On siis pyydettävä armoa. Tämä edellyttää myös, että ihminen hyväksyy tuomion, hän ei saa sitä paeta, kuten Adam pakeni paratiisissa. Armon pyytäminen edellyttää siis kaikkien omien keinojen loppumista.
Vanhurskaat esivanhempamme puhuivat tyhjäksi tulemisesta. Senkin tekee siis Jumala.
armoa kerjääväiseksi, armosi että nään"."Tee minut kelpaavaiseksi, tyhjäksi kokonaan,
armoa kerjääväiseksi, armosi että nään".
Tyhjäksi kokonaan tarkoittaa itseämme, omia mahdollisuuksiamme, mutta ei Kristusta joka asuu meissä kaikkivaltiaana Jumalana.
Mitä heikompi ja syntisempi olet, sitä enemmän pitää riisua pois sitä mikä tulee itsestämme.
Kristus ei myöskään tehnyt meistä kerjäläisiä kerjäämään armoa, vaan Hän teki meistä Kuninkaan lapsia, joilta ei mitään puutu.
Usko Kristukseen, jos uskot niin se näkyy siinä ettet ole enää alennustilassa.
Ne joilla Kristus on vain huulilla, näkyy alennustilasta josta ei yritetäkkään nousta ylös. "Vastustakaa perkelettä, niin se jättää teidät rauhaan". - !Vastaus
armoa kerjääväiseksi, armosi että nään".Eihän omaa sormeaan imemällä mitään hengellistä ravintoa saa. Ainoastaan itsekeskeisyys itsetyytyväisyys omahyväisyys ja narsismi vahvistuvat.
- !Vastaus
jos uskot niin se näkyy sii... kirjoitti:
armoa kerjääväiseksi, armosi että nään".
Tyhjäksi kokonaan tarkoittaa itseämme, omia mahdollisuuksiamme, mutta ei Kristusta joka asuu meissä kaikkivaltiaana Jumalana.
Mitä heikompi ja syntisempi olet, sitä enemmän pitää riisua pois sitä mikä tulee itsestämme.
Kristus ei myöskään tehnyt meistä kerjäläisiä kerjäämään armoa, vaan Hän teki meistä Kuninkaan lapsia, joilta ei mitään puutu.
Usko Kristukseen, jos uskot niin se näkyy siinä ettet ole enää alennustilassa.
Ne joilla Kristus on vain huulilla, näkyy alennustilasta josta ei yritetäkkään nousta ylös. "Vastustakaa perkelettä, niin se jättää teidät rauhaan"....siis ihmisissä.
On olemassa vain TYYNNI KELVOTTOMIKSI TULLEITA HEITTIÖITÄ, JOTKA KAIKKI OVAT KUOLEMAAN TUOMITTUJA ROISTOJA, Jeesuksen murhaajia.
Myöskin Esa T.
Ja niin kauan kun tämä (joka on totuus sinustakin), ei sinulle avaudu niin se on merkki uudestisyntymättömyydestä. Laki ei ole saanut herättää tuntemaan syntejäsi, ja se (ylpeys) on esteenä armon kerjäämiselle. - "Suu puhuu sydämen kyl...
!Vastaus kirjoitti:
Eihän omaa sormeaan imemällä mitään hengellistä ravintoa saa. Ainoastaan itsekeskeisyys itsetyytyväisyys omahyväisyys ja narsismi vahvistuvat.
Etkö vieläkään ymmärrä?
"Suu puhuu sydämen kyllyydestä".
Jokainen sanasi kertoo, että Jumala on vain sinun huulillasi, ja sydän on kaukana Jumalasta.
Kun avaat suusi olet avannut sydämesi kaikkien nähtäväksi. Niin kauan kun siellä on rakkaudettomuutta, halveksuntaa ja tuomitsemista, niin kauan jokainen näkee että sydämeläsi on saastaa eikä Kristusta. - niin sitten sinussa on Kris...
!Vastaus kirjoitti:
...siis ihmisissä.
On olemassa vain TYYNNI KELVOTTOMIKSI TULLEITA HEITTIÖITÄ, JOTKA KAIKKI OVAT KUOLEMAAN TUOMITTUJA ROISTOJA, Jeesuksen murhaajia.
Myöskin Esa T.
Ja niin kauan kun tämä (joka on totuus sinustakin), ei sinulle avaudu niin se on merkki uudestisyntymättömyydestä. Laki ei ole saanut herättää tuntemaan syntejäsi, ja se (ylpeys) on esteenä armon kerjäämiselle.Usko sinäkin Jeesukseen, niin sitten sinussa on Kristus täydellisenä ja synnittömänä.
- eslestLukija
!Vastaus kirjoitti:
...siis ihmisissä.
Myöskin Esa T.
Ja niin kauan kun tämä (joka on totuus sinustakin), ei sinulle avaudu niin se on merkki uudestisyntymättömyydestä. Laki ei ole saanut herättää tuntemaan syntejäsi, ja se (ylpeys) on esteenä armon kerjäämiselle.Näin kovaan kuoreen ei yksikään moitteen sana saa säröä. Siitä olen varma. Kenties nämäkin jäljet johtavat palstan lainvalvonnan suuntaan.
Menestysteologi vain parantaa juoksuaan kuin hengellinen sika. Moitteet eivät siinä auta.
Jumalalla on keinonsa tehdä ihminen tyhjäksi, jos hän haluaa pelastaa tämän. Monet ajalliset tapahtumat voivat herättää ihmisen huomaamaan olevansa Jumalan vihollinen ja vailla armoa.
Siksi meidän on jätettävä hänet saatnan haltuun toivoen, että sielu pelstuisi.
Hänelle tekstien mukaan risti on tappoväline. Siksi hän on edelleen samassa vasaranvarressa roomalaisten sotamiesten kanssa.
Jumalan lapselle risti kertoo sovituksen hinnasta ja ylösnousemuksen voitosta. Risti on tyhjä. Se ei ole tapppoväline vaan voittoviiri. - Ei voi näkyä missään, koska...
eslestLukija kirjoitti:
Näin kovaan kuoreen ei yksikään moitteen sana saa säröä. Siitä olen varma. Kenties nämäkin jäljet johtavat palstan lainvalvonnan suuntaan.
Menestysteologi vain parantaa juoksuaan kuin hengellinen sika. Moitteet eivät siinä auta.
Jumalalla on keinonsa tehdä ihminen tyhjäksi, jos hän haluaa pelastaa tämän. Monet ajalliset tapahtumat voivat herättää ihmisen huomaamaan olevansa Jumalan vihollinen ja vailla armoa.
Hänelle tekstien mukaan risti on tappoväline. Siksi hän on edelleen samassa vasaranvarressa roomalaisten sotamiesten kanssa.
Jumalan lapselle risti kertoo sovituksen hinnasta ja ylösnousemuksen voitosta. Risti on tyhjä. Se ei ole tapppoväline vaan voittoviiri."Jumalan lapselle risti kertoo sovituksen hinnasta ja ylösnousemuksen voitosta."
Missä sinun ylösnousemusvoittosi näkyy?
Ei voi näkyä missään, koska ensin ristin pitää tehdä tehtävänsä.
Sinun pitäisi riisua vanha ihminen tekoinensa, mutta sinä ruokit sitä. Ruokit tuomitsemalla vaikka Jeesus sanoo selvästi, "älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi". - 9999992
"Suu puhuu sydämen kyl... kirjoitti:
Etkö vieläkään ymmärrä?
Jokainen sanasi kertoo, että Jumala on vain sinun huulillasi, ja sydän on kaukana Jumalasta.
Kun avaat suusi olet avannut sydämesi kaikkien nähtäväksi. Niin kauan kun siellä on rakkaudettomuutta, halveksuntaa ja tuomitsemista, niin kauan jokainen näkee että sydämeläsi on saastaa eikä Kristusta.Pyhä Henki nuhtelee sinua synnin tähden, tuomion tähden ja vanhurskauden tähden!
Jos et kuule tänään, saat kuunnella samaa nuhdetta iankaikkisesti! Amen! - pyhälle lihalle
Ei voi näkyä missään, koska... kirjoitti:
"Jumalan lapselle risti kertoo sovituksen hinnasta ja ylösnousemuksen voitosta."
Sinun pitäisi riisua vanha ihminen tekoinensa, mutta sinä ruokit sitä. Ruokit tuomitsemalla vaikka Jeesus sanoo selvästi, "älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi".Ikävä kyllä, meidän Jumalan lasten tehtävä on julistaa katumattomille ja omahyväisille lakia:
”Toinen lain käyttö on jumaluusopin mukainen eli hengellinen. Se tähtää rikkomusten suurentamiseen; sitä vaaditaan aivan erikoisesti Mooseksen laissa siinä tarkoituksessa, että
sen vaikutuksesta synti lisääntyisi ja moninkertaistuisi, etenkin omassatunnossa.
Tätä Paavali suurenmoisella tavalla tutkistelee Roomalaiskirjeen seitsemännessä luvussa. Lain
oikea tehtävä sekä sen pääasiallinen ja omalaatuinen käyttö siis on se, että se paljastaa
ihmiselle hänen syntinsä, sokeutensa, kurjuutensa, jumalisuuden puutteensa, tietämättömyytensä Jumalasta, Jumalaa kohtaan osoittamansa vihan ja halveksimisen sekä
Jumalan edessä ansaitsemansa kuoleman, helvetin, tuomion ja vihan. Ulkokultaisille, yliopistosofisteille ja jokaiselle ihmiselle, joka vain kulkee lain tahi itsevanhurskauden
kuvitteluissa, tämä lain käyttö on täydellisesti tuntematon. Mutta lannistaakseen ja musertaakseen tuon raivoisan, hirviömäisen pedon, nimittäin vanhurskaus- ja hartausharhaluulon, Jumalan täytyi Siinain vuorella antaa uusi laki niin suurin juhlallisuuksin ja ulkonaisesti niin pelkoa nostavasti, että koko kansa oli kauhun järkyttämä
(2 Moos. 19, 18; 20, 18).
Kun näet järki inhimillisen itsevanhurskausluulottelun, paisuttamana ylpistyy, luullen moisen vanhurskauden tähden olevansa Jumalan mieleinen,
täytyy Jumalan lähettää joku Herakles – nimittäin laki – käymään käsiksi siihen hirviöön, täysin innoin paiskaamaan sen kumoon ja tekemään siitä lopun. WA 40 I, 480-481. - katso vaikka omia kirjoituk...
9999992 kirjoitti:
Pyhä Henki nuhtelee sinua synnin tähden, tuomion tähden ja vanhurskauden tähden!
Jos et kuule tänään, saat kuunnella samaa nuhdetta iankaikkisesti! Amen!Aloittaisit sen nuhtelun kuuntelemisen ensin itse omalla kohdallasi, katso vaikka omia kirjoituksiasi ja tee parannus aina kun on vähänkin halveksuntaa, pilkkaa, tuomiota, riitaa, vihaa, kärsimättömyyttä yms.
- niin se on täynnä tuomiota ...
pyhälle lihalle kirjoitti:
Ikävä kyllä, meidän Jumalan lasten tehtävä on julistaa katumattomille ja omahyväisille lakia:
”Toinen lain käyttö on jumaluusopin mukainen eli hengellinen. Se tähtää rikkomusten suurentamiseen; sitä vaaditaan aivan erikoisesti Mooseksen laissa siinä tarkoituksessa, että
sen vaikutuksesta synti lisääntyisi ja moninkertaistuisi, etenkin omassatunnossa.
Tätä Paavali suurenmoisella tavalla tutkistelee Roomalaiskirjeen seitsemännessä luvussa. Lain
oikea tehtävä sekä sen pääasiallinen ja omalaatuinen käyttö siis on se, että se paljastaa
ihmiselle hänen syntinsä, sokeutensa, kurjuutensa, jumalisuuden puutteensa, tietämättömyytensä Jumalasta, Jumalaa kohtaan osoittamansa vihan ja halveksimisen sekä
Jumalan edessä ansaitsemansa kuoleman, helvetin, tuomion ja vihan. Ulkokultaisille, yliopistosofisteille ja jokaiselle ihmiselle, joka vain kulkee lain tahi itsevanhurskauden
kuvitteluissa, tämä lain käyttö on täydellisesti tuntematon. Mutta lannistaakseen ja musertaakseen tuon raivoisan, hirviömäisen pedon, nimittäin vanhurskaus- ja hartausharhaluulon, Jumalan täytyi Siinain vuorella antaa uusi laki niin suurin juhlallisuuksin ja ulkonaisesti niin pelkoa nostavasti, että koko kansa oli kauhun järkyttämä
(2 Moos. 19, 18; 20, 18).
Kun näet järki inhimillisen itsevanhurskausluulottelun, paisuttamana ylpistyy, luullen moisen vanhurskauden tähden olevansa Jumalan mieleinen,
täytyy Jumalan lähettää joku Herakles – nimittäin laki – käymään käsiksi siihen hirviöön, täysin innoin paiskaamaan sen kumoon ja tekemään siitä lopun. WA 40 I, 480-481."Ikävä kyllä, meidän Jumalan lasten tehtävä on julistaa katumattomille ja omahyväisille lakia:"
Sinunkin olisi hyvä tarkistaa tehtävääsi, mihin se on omalla kohdallasi johtanut?
Kun katson sydämeesi, niin se on täynnä tuomiota ja halveksuntaa, sitäkö tahdot toisille opettaa? - Mieti sitä
Etkö vieläkään ymmärrä?
Kun avaat suusi olet avannut sydämesi kaikkien nähtäväksi. Niin kauan kun siellä on rakkaudettomuutta, halveksuntaa ja tuomitsemista, niin kauan jokainen näkee että sydämeläsi on saastaa eikä Kristusta.Etkö sinä vieläkään ymmärrä, että täällä on useita kirjoittajia, enkä minä vastaile täällä itselleni. Tärkeintä sinun olisi ymmärtää jo tänään, että ainoa josta sinä olet vastuussa, olet sinä itse. Minä julista Kristusta ihmisille parannukseksi, niin paisuneille joita sinä edustat, kuin epäuskoisillekin joita täällä on ahkeroinut häiriköimässä.
Sinun rakkaudestasi en ole tähän mennessä havainnut jälkeäkään, jos se sinua yhtään helpottaa? Enkä minä odota sinua "rakastamaan" minua! - Painu siis matkoisihi!
Minun rakkauteni ei pelasta maailmaa, eikä minun verelläni soviteta sinunkaan syntejäsi, tee siis parannus ja usko OMAKOHTAISESTTI evankeliumi Kristuksesta, niin pelastut. - !Vastaus
niin sitten sinussa on Kris... kirjoitti:
Usko sinäkin Jeesukseen, niin sitten sinussa on Kristus täydellisenä ja synnittömänä.
Kiitos Jeesuksen! Hän minussa ja minä hänessä, hän ottaa syntini ja lahjoittaa tilalle vanhurskautensa, olen vanhurskas pyhä ja pyhdas, hallelujaa!
- !Vastaus
eslestLukija kirjoitti:
Näin kovaan kuoreen ei yksikään moitteen sana saa säröä. Siitä olen varma. Kenties nämäkin jäljet johtavat palstan lainvalvonnan suuntaan.
Jumalan lapselle risti kertoo sovituksen hinnasta ja ylösnousemuksen voitosta. Risti on tyhjä. Se ei ole tapppoväline vaan voittoviiri.Jos Jumala ei uskoa anna, ei sitä ihminen mistään itselleen ota.
Siksi Jumala murskaa lain kautta ylpeän ihmisen tyhjäksi, että hän voisi lahjoittaa hänelle vanhurskautensa.
Uskova ei ketään moiti todetessaan tämän tyhjäksi. Se on nimittäin kehoitus nousta ensimmäiselle askeleelle elämän tiellä.
Vain tyhjään sydämeen Jumala voi vuodattaa Henkensä. Jumala YKSIN on vanhurska, ja hän vanhurskauttaa sen jolla on usko Jeesukseen. - !Vastaus
Ei voi näkyä missään, koska... kirjoitti:
"Jumalan lapselle risti kertoo sovituksen hinnasta ja ylösnousemuksen voitosta."
Sinun pitäisi riisua vanha ihminen tekoinensa, mutta sinä ruokit sitä. Ruokit tuomitsemalla vaikka Jeesus sanoo selvästi, "älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi".ITSE juuri teet sitä, mistä toista moitit.
Omavanhurskaille on tyypillistä että he eivät tarvitse itse parannusta, vain muut tarvitsevat heidän mielestään parannusta, ja sekin pitäisi tehdä heille. Voi pyhä yksinkertaisuus sinua tyhmä ihminen. Juuri sinä olet se mies joka täällä muita tuomitset. - !Vastaus
niin se on täynnä tuomiota ... kirjoitti:
"Ikävä kyllä, meidän Jumalan lasten tehtävä on julistaa katumattomille ja omahyväisille lakia:"
Sinunkin olisi hyvä tarkistaa tehtävääsi, mihin se on omalla kohdallasi johtanut?
Kun katson sydämeesi, niin se on täynnä tuomiota ja halveksuntaa, sitäkö tahdot toisille opettaa?Jumalan sana on sydämen ja aivoitusten tuomitsija et sinä, - hengellisessä ylpeydessäsi ja sokeudessasi paisunut ihmisraukka. :-)))
Alastomuutesi häpy loistaa todella kauaksi, ja kirkkaana!! Äijän koko hengellinen elämä pyörii oman haisevan navan ympärillä eikä Jumalan sanasta ole hajuakaan.
Hepr. 4:10 Sillä joka on päässyt hänen lepoonsa, on saanut levon teoistaan,...
...hänkin, niinkuin Jumala omista teoistansa.
Hepr. 4:11 Ahkeroikaamme siis päästä siihen lepoon, ettei kukaan lankeaisi seuraamaan samaa tottelemattomuuden esimerkkiä.
Hepr. 4:12 Sillä Jumalan sana on elävä ja voimallinen ja terävämpi kuin mikään kaksiteräinen miekka ja tunkee lävitse, kunnes se erottaa sielun ja hengen, nivelet sekä ytimet, ja on sydämen ajatusten ja aivoitusten tuomitsija;
Hepr. 4:13 eikä mikään luotu ole hänelle näkymätön, vaan kaikki on alastonta ja paljastettua hänen silmäinsä edessä, jolle meidän on tehtävä tili. - !Vastaus
katso vaikka omia kirjoituk... kirjoitti:
Aloittaisit sen nuhtelun kuuntelemisen ensin itse omalla kohdallasi, katso vaikka omia kirjoituksiasi ja tee parannus aina kun on vähänkin halveksuntaa, pilkkaa, tuomiota, riitaa, vihaa, kärsimättömyyttä yms.
Toistenko?
Toistenkin! Mutta me olemme jo kuulleet Jumalan sanan sen uskolla vastaan ottaneet ja syntyneet Jumalan lapsiksi.
Ennen kaikkea sinun tulee nyt hiljentyä kuuntelemaan Jumalan sanaa, jos mielit päästä taivaaseen.
Et sinä Jeesuksen verellä puhtaaksi pestyjä Jumalan lapsia tuomitsemalla taivaaseen kostu, se on varma asia. Tuomitse sillä konstilla ainoastaan itsesi. - "Suu puhuu sydämen kyl...
Mieti sitä kirjoitti:
Etkö sinä vieläkään ymmärrä, että täällä on useita kirjoittajia, enkä minä vastaile täällä itselleni. Tärkeintä sinun olisi ymmärtää jo tänään, että ainoa josta sinä olet vastuussa, olet sinä itse. Minä julista Kristusta ihmisille parannukseksi, niin paisuneille joita sinä edustat, kuin epäuskoisillekin joita täällä on ahkeroinut häiriköimässä.
Sinun rakkaudestasi en ole tähän mennessä havainnut jälkeäkään, jos se sinua yhtään helpottaa? Enkä minä odota sinua "rakastamaan" minua! - Painu siis matkoisihi!
Minun rakkauteni ei pelasta maailmaa, eikä minun verelläni soviteta sinunkaan syntejäsi, tee siis parannus ja usko OMAKOHTAISESTTI evankeliumi Kristuksesta, niin pelastut.Edelleen jatkuu halveksiminen.
"Suu puhuu sydämen kyllyydestä". - !Vastaus
Edelleen jatkuu halveksiminen.
"Suu puhuu sydämen kyllyydestä".Painu "sydänten ja avoitusten tuntija" muualle täältä häiriköimästä!
- teu
armoa kerjääväiseksi, armosi että nään".Minusta tuo hengellinen lulu, kertoo muustakin
Koska valaise'e koin tähtönen, mua köyhää kerjääjää koska vakuudeksi armosta jo valo koittanee. ... - teu
Edelleen jatkuu halveksiminen.
"Suu puhuu sydämen kyllyydestä".Ja vastaan kuin Aarno Kasvio, jossakin mainoksessa, hän sanoi Voi mitä haperoa .
En paremmin sano . - !Vastaus
teu kirjoitti:
Ja vastaan kuin Aarno Kasvio, jossakin mainoksessa, hän sanoi Voi mitä haperoa .
En paremmin sano .Jumala ei anna mitään, jos olisi esimerkiksi tarkoitus alkaa ylpeänä kerskumaan itsestään ja omista tekemisistään internetissä.
Kaikki mitä anotaan vain siksi, että saisi kuluttaa lahjan omissa himoissaan, ja omiin tarkoituksiinsa niillä ylpeilläkseen internetissä, on kelvotonta anomista.
Esa T. on kiistatta väärällä tiellä, eläen ylpeydestä paisuneena vailla tosellista synnin tuntoa, katumusta ja parannusta. - Kuinka läpinäkyvä ihminen o...
!Vastaus kirjoitti:
Jumala ei anna mitään, jos olisi esimerkiksi tarkoitus alkaa ylpeänä kerskumaan itsestään ja omista tekemisistään internetissä.
Kaikki mitä anotaan vain siksi, että saisi kuluttaa lahjan omissa himoissaan, ja omiin tarkoituksiinsa niillä ylpeilläkseen internetissä, on kelvotonta anomista.
Esa T. on kiistatta väärällä tiellä, eläen ylpeydestä paisuneena vailla tosellista synnin tuntoa, katumusta ja parannusta.Kerrot vain oman motiivisi!
Kuinka läpinäkyvä ihminen onkaan? Jokainen sanasi kertoo mitä sydämeltäsi löytyy. - Silloin kun uskoo Jeesuksee...
teu kirjoitti:
Minusta tuo hengellinen lulu, kertoo muustakin
Koska valaise'e koin tähtönen, mua köyhää kerjääjää koska vakuudeksi armosta jo valo koittanee. ...Koska?
Silloin kun uskoo Jeesukseen, silloin "valo koittanee".
Tarkoitan tällä todellista uskoa, joka on myös sydämessä.
Suusta tulleista sanoista jokainen näkee, onko se Kristus myös sydämessä.
"Koetelkaa itseänne oletteko uskossa". - EslestLukija
Kuinka läpinäkyvä ihminen o... kirjoitti:
Kerrot vain oman motiivisi!
Kuinka läpinäkyvä ihminen onkaan? Jokainen sanasi kertoo mitä sydämeltäsi löytyy.Sinun oppisi on kuvattu Galatalaiskirjeessä.
Oletpa sitten ihminen tai enkeli, mutta Paavalin sanoin olet kyllä kirottu. - EslestLukija
Silloin kun uskoo Jeesuksee... kirjoitti:
Koska?
Silloin kun uskoo Jeesukseen, silloin "valo koittanee".
Tarkoitan tällä todellista uskoa, joka on myös sydämessä.
Suusta tulleista sanoista jokainen näkee, onko se Kristus myös sydämessä.
"Koetelkaa itseänne oletteko uskossa".Henki todistaa meidän henkemme kanssa, että olemme Jumalan lapset.
Menestysteologin kauniitkaan sanat eivät todista yhtään mitään. Ne lähtevät teeskentelystä, kunnianhimosta, petollisuudesta ja Simon noidan hengestä.
Uskon merkki on
- oikea itsensä tunteminen ja synnin tunto
kun Sanan kirkas
valo paljastaa salaisuudet = P.Hengen työ.
- ilo armosta ja rakkaus evankeliumia kohtaan
JA rakkaus Jumalaa kohtaan. Luottamus sanaan.
- rakkaus Jumalaa kohtaan hyväksyy myös tuomion
Jumalan vanhurskauden edessä. Siinä ei mikään
inhimillinen kestä.
- tuomion hyväksyminen ehdottomana johtaa
siihen, että joutuu hyväksymään YKSIN
Kristuksen sovintoarmon ja sijaiskärsimyksen.
Muuta tietä ei ole, koska omat ansiot eivät
riitä. On vain pyyntö "Jeesus Davidin poika,
armahda minua!".
- tarttuminen tarjottuun armoon, ainoaan turvaan - ydämesi on täynnä tuomiota ...
EslestLukija kirjoitti:
Henki todistaa meidän henkemme kanssa, että olemme Jumalan lapset.
Menestysteologin kauniitkaan sanat eivät todista yhtään mitään. Ne lähtevät teeskentelystä, kunnianhimosta, petollisuudesta ja Simon noidan hengestä.
Uskon merkki on
- oikea itsensä tunteminen ja synnin tunto
kun Sanan kirkas
valo paljastaa salaisuudet = P.Hengen työ.
- ilo armosta ja rakkaus evankeliumia kohtaan
JA rakkaus Jumalaa kohtaan. Luottamus sanaan.
- rakkaus Jumalaa kohtaan hyväksyy myös tuomion
Jumalan vanhurskauden edessä. Siinä ei mikään
inhimillinen kestä.
- tuomion hyväksyminen ehdottomana johtaa
siihen, että joutuu hyväksymään YKSIN
Kristuksen sovintoarmon ja sijaiskärsimyksen.
Muuta tietä ei ole, koska omat ansiot eivät
riitä. On vain pyyntö "Jeesus Davidin poika,
armahda minua!".
- tarttuminen tarjottuun armoon, ainoaan turvaanÄlä petä itseäsi, sydämesi on täynnä tuomiota ja halveksuntaa. Kristus on vain huulillasi ja sydän täynnä saastaa.
- sanonut samaa
ydämesi on täynnä tuomiota ... kirjoitti:
Älä petä itseäsi, sydämesi on täynnä tuomiota ja halveksuntaa. Kristus on vain huulillasi ja sydän täynnä saastaa.
Niin ne sanoivat aikanaan Paavalistakin.
- ettei Paavali puhunut lihan...
sanonut samaa kirjoitti:
Niin ne sanoivat aikanaan Paavalistakin.
Se ero kuitenkin oli, ettei Paavali puhunut lihan mukaan.
- tuomitsee rikkojansa.
ettei Paavali puhunut lihan... kirjoitti:
Se ero kuitenkin oli, ettei Paavali puhunut lihan mukaan.
koska siis elät lihan mukaan, tuomitsee sinut laki. tee parannus, taivaan valtakunta on sinua lähestynyt. tee parannus, ennen kuin pitkä iankaikkisuus alkaa.
- Kukahan täällä rikkoo?
tuomitsee rikkojansa. kirjoitti:
koska siis elät lihan mukaan, tuomitsee sinut laki. tee parannus, taivaan valtakunta on sinua lähestynyt. tee parannus, ennen kuin pitkä iankaikkisuus alkaa.
Taidat olla vähän sekaisin. Kukahan täällä rikkoo?
"Laki tuomitsee rikkojansa." Silti halveksit, tuomitset ja valehtelet. Huulillasi on Kristus ja sydän on täynnä saastaa. HERÄÄ. - !mutmut
Kukahan täällä rikkoo? kirjoitti:
Taidat olla vähän sekaisin. Kukahan täällä rikkoo?
"Laki tuomitsee rikkojansa." Silti halveksit, tuomitset ja valehtelet. Huulillasi on Kristus ja sydän on täynnä saastaa. HERÄÄ.Hänen autuutensa perustuukin vihollisen laatimaan itsepetokseen, ei Jumalan armoon Jeesuksessa Kristuksessa, joka tulee lahjana SYNTISILLE. Omavanhurskas ei tarvitse parannusta, sillä hän on parantumattomasti
"terve". - Puhutaan Kristuksesta ja op...
!mutmut kirjoitti:
Hänen autuutensa perustuukin vihollisen laatimaan itsepetokseen, ei Jumalan armoon Jeesuksessa Kristuksessa, joka tulee lahjana SYNTISILLE. Omavanhurskas ei tarvitse parannusta, sillä hän on parantumattomasti
"terve".Siltä todella näyttää, ei tunneta syntejä vaikka jokainen sana on lähimmäisten halveksuntaa.
Puhutaan Kristuksesta ja opetetaan toisia, mutta ei uskota siihen tippaakaan. "Sydän on kaukana Jumalasta".
Niin kauan kun sanat kertoo rakkaudettomuudesta, tuomitsemisesta, halveksimisesta, on sydämessä saastaa. "Suu puhuu sydämen kyllyydestä".
"Koetelkaa itseänne oletteko uskossa". - teuta
Puhutaan Kristuksesta ja op... kirjoitti:
Siltä todella näyttää, ei tunneta syntejä vaikka jokainen sana on lähimmäisten halveksuntaa.
Puhutaan Kristuksesta ja opetetaan toisia, mutta ei uskota siihen tippaakaan. "Sydän on kaukana Jumalasta".
Niin kauan kun sanat kertoo rakkaudettomuudesta, tuomitsemisesta, halveksimisesta, on sydämessä saastaa. "Suu puhuu sydämen kyllyydestä".
"Koetelkaa itseänne oletteko uskossa".Nöyryyttä ja elämme Kristuksen kanssa .
Mutta sinä esat, et siltikään ole tuomari, sinä et voi meille mitään, koska sinäkin olet vain IHMINEN. Myös liian suuret lupaukset on synti.
Oletko koskaan ajatellut switä tosi tarkasti, saanen huomauttaa. Kun sinä kysyt noista synneistä kuten rakkaudettomuudesta ym. olen melko varma, että sinunkin sydän on kaukana Jumalasta !!!
Teen sinulle yhden kysymyksen, kuinka olet tullut itses kanssa toimeen ? - !Vastaus
Puhutaan Kristuksesta ja op... kirjoitti:
Siltä todella näyttää, ei tunneta syntejä vaikka jokainen sana on lähimmäisten halveksuntaa.
"Koetelkaa itseänne oletteko uskossa".Sillä sinä tuosta tuomiohengestäsi pääset.
- Esa T
teuta kirjoitti:
Nöyryyttä ja elämme Kristuksen kanssa .
Mutta sinä esat, et siltikään ole tuomari, sinä et voi meille mitään, koska sinäkin olet vain IHMINEN. Myös liian suuret lupaukset on synti.
Oletko koskaan ajatellut switä tosi tarkasti, saanen huomauttaa. Kun sinä kysyt noista synneistä kuten rakkaudettomuudesta ym. olen melko varma, että sinunkin sydän on kaukana Jumalasta !!!
Teen sinulle yhden kysymyksen, kuinka olet tullut itses kanssa toimeen ?Teen sinulle myös yhden kysymyksen. Kumpana haluat että teitä pidän? Toivon että vastaat, sillä siitä tiedän jatkanko nuhtelua.
Sananlaskut. 9
7 Jos omahyväistä ojennat, hän pilkkaa sinua,
jos jumalatonta nuhtelet, saat solvauksen.
8 Omahyväistä älä nuhtele, hän vihastuu sinuun,
nuhtele viisasta, niin hän rakastaa sinua.
9 Neuvo viisasta, ja hän viisastuu yhä,
opeta hurskasta, ja hän oppii lisää.
10 Herran pelko on viisauden alku, Pyhän tunteminen on ymmärryksen perusta.
Haluatko että pidän teitä viisaana ja hurskaana, vai haluatteko että pidän teitä jumalattomana ja omahyväisenä?
Jos olisitte ateistejä ja Jumalan kieltäjiä, niin en nuhtelisi teitä halveksimisesta, tuomitsemisesta ja pilkkaamisesta, mutta jos olette viisaita ja hurskaita, niin jatkan nuhtelua koska saan siitä siunauksen elämääni.
Vastaan vielä sinun kysymykseesi.
"Teen sinulle yhden kysymyksen, kuinka olet tullut itses kanssa toimeen ?"
Olen ollut 10 vuotta helvetissä saatanan kidutettavana, ja sinä aikana en tullut itseni kanssa toimeen. Olin vankina omassa ruumiissani joka ei ollut yhtään minuuttia ilman kipua. Mutta nyt olen saanut olla monta vuotta taivasten valtakunnassa yltäkylläisyydessä, ja voin sanoa täydestä sydämestä, että tulen itseni kanssa hyvin toimeen. - teutan kansa
teuta kirjoitti:
Nöyryyttä ja elämme Kristuksen kanssa .
Teen sinulle yhden kysymyksen, kuinka olet tullut itses kanssa toimeen ?se on teutalta syvällinen kysymys! taitaa kumminkin kimmahtaa tien oheen ja tulla tallatuksi!
moni ei huomaa ristiriitaisuuttaan ja vilpillisyyttään.
Jumala näkee sydämeen, eikä sillon ulkokultaisuus ja teeskennelty pyhyys ja kerska manestys auta yhtään.
Takana voi olla Pyhän Henken pilkka. Ihminen ei näe syntisyyttänsä, vaan hurskastelee, vaikka onkin kuollut.
Jeesus varotti fariseuksia pyhänhenken pilkasta.
Sanoi näitä valkiaksi kalkitun haudan seinäksi, missä sisällä on raatoja. Heiltä oli omatunto lopullisesti paadutettu, mutta muille saarnasivat silti hyvistä teoista ja menestyksestä siinä.
On se kamala tunnottomuus ihmisellä, joka ei näe syynalaista tilaansa joka hetki. Soon armonvaras! - teutt
Esa T kirjoitti:
Teen sinulle myös yhden kysymyksen. Kumpana haluat että teitä pidän? Toivon että vastaat, sillä siitä tiedän jatkanko nuhtelua.
Sananlaskut. 9
Haluatko että pidän teitä viisaana ja hurskaana, vai haluatteko että pidän teitä jumalattomana ja omahyväisenä?
Jos olisitte ateistejä ja Jumalan kieltäjiä, niin en nuhtelisi teitä halveksimisesta, tuomitsemisesta ja pilkkaamisesta, mutta jos olette viisaita ja hurskaita, niin jatkan nuhtelua koska saan siitä siunauksen elämääni.
Olen ollut 10 vuotta helvetissä saatanan kidutettavana, ja sinä aikana en tullut itseni kanssa toimeen. Olin vankina omassa ruumiissani joka ei ollut yhtään minuuttia ilman kipua. Mutta nyt olen saanut olla monta vuotta taivasten valtakunnassa yltäkylläisyydessä, ja voin sanoa täydestä sydämestä, että tulen itseni kanssa hyvin toimeen.sama minäs pidät.
Samarialaisena sun kuuluukin Jumalan lapsia pittää, koskas silmäs ova sokkeet, ekkä Herran kirkkautta nää.
Me pidämme sun aina vanhimpana veljenä. Herra sun tuomittee ja sana on jo tuaminnu. - sillä siitä Jumala antoi ni...
teutt kirjoitti:
sama minäs pidät.
Samarialaisena sun kuuluukin Jumalan lapsia pittää, koskas silmäs ova sokkeet, ekkä Herran kirkkautta nää.
Me pidämme sun aina vanhimpana veljenä. Herra sun tuomittee ja sana on jo tuaminnu.Ei ole ihan sama minä sinua pidän, koska Jumalan Sana sanoo, "älä nuhtele jumalatonta."
Jos sanot olevasi jumalaton tai ateisti, niin lakkaan nuhtelemasta sinua.
Kiitos kuitenkin vanhemman veljen tittelistä, sillä siitä Jumala antoi niin hyvän todistuksen, etten toista niin hyvää raamatusta löydä.
"Olet aina ollut Minun kanssani, ja kaikki mikä on Minun on myös sinun".
Koska pidätte minua vanhempana veljenä, niin täytyy myöntää että se on suurin arvonanto mitä tässä maailmassa voi ihmisiltä saada. Kaikki mikä on maailmankaikkeuden Jumalan on myös minun. Kiitos vielä kerran vanhemman veljen tittelistä. - teu?
sillä siitä Jumala antoi ni... kirjoitti:
Ei ole ihan sama minä sinua pidän, koska Jumalan Sana sanoo, "älä nuhtele jumalatonta."
Jos sanot olevasi jumalaton tai ateisti, niin lakkaan nuhtelemasta sinua.
Kiitos kuitenkin vanhemman veljen tittelistä, sillä siitä Jumala antoi niin hyvän todistuksen, etten toista niin hyvää raamatusta löydä.
"Olet aina ollut Minun kanssani, ja kaikki mikä on Minun on myös sinun".
Koska pidätte minua vanhempana veljenä, niin täytyy myöntää että se on suurin arvonanto mitä tässä maailmassa voi ihmisiltä saada. Kaikki mikä on maailmankaikkeuden Jumalan on myös minun. Kiitos vielä kerran vanhemman veljen tittelistä.Me Jumalan lapset nuhtelemme jumalatontakin. Hänenlaisensa pelastuvat ennemmin kuin vanhempi veli pyhyydessään.
Kristus kuoli koko maailman syntien edestä, siis vanhemmankin veljen. Tämä yleinen vanhurskaus ei kuitenkaan pelasta ainuttakaan maailman ihmistä.
Tarvitaan näet henkilökohtainen usko. Kenelläkään ei uskoa edes voi olla ilman sanaa ja sakramentteja. Monet jäävät perintöään ilman.
Kaikki on sinunkin, mutta omistamaan pääset vasta uskossa. Sitä vailla pitää edelleenkin suuttua tuhlaajapojan ilosta syötetyn vasikan äärellä. Mokomakin syntinen, joka aivan syyttä, suotta otettiin armoihin! - mutta minä en koska uskon J...
teu? kirjoitti:
Me Jumalan lapset nuhtelemme jumalatontakin. Hänenlaisensa pelastuvat ennemmin kuin vanhempi veli pyhyydessään.
Kristus kuoli koko maailman syntien edestä, siis vanhemmankin veljen. Tämä yleinen vanhurskaus ei kuitenkaan pelasta ainuttakaan maailman ihmistä.
Tarvitaan näet henkilökohtainen usko. Kenelläkään ei uskoa edes voi olla ilman sanaa ja sakramentteja. Monet jäävät perintöään ilman.
Kaikki on sinunkin, mutta omistamaan pääset vasta uskossa. Sitä vailla pitää edelleenkin suuttua tuhlaajapojan ilosta syötetyn vasikan äärellä. Mokomakin syntinen, joka aivan syyttä, suotta otettiin armoihin!Te saatte nuhdella jumalatontakin niin paljon kuin haluatte, mutta minä en koska uskon Jumalan Sanaan joka sanoo, "älä nuhtele jumalatonta".
Saatte uskoa myös sakramentteihin, mutta minä en koska sellaista sanaa ei löydy Jumalan sanasta.
Te saatte myös tuomita minut niin paljon kuin haluatte, en teidän todistustanne kaipaa. Minulle riittää Jumalan todistus joka sanoo, "Olet aina ollut Minun kanssani ja kaikki mikä on Minun on myös sinun".
Mitä siihen uskomiseen tulee, niin koettelen sen Jumalan Sanalla enkä yhdenkään ihmisen mielipiteellä tai sanomisella. "Suu puhuu sydämen kyllyydestä". Välillä luen omia kirjoituksiani ja koettelen sillä mitä sydämessäni on. Olenko oikeasti uskossa, luotanko oikeasti Jumalaan, vai onko Kristus vain huulillani.
Kopioi yksikin esimerkki jossa olen halveksinut, tuominnut tai pilkannut lähimmäisiäni. Julistanut heikkoutta, syntisyyttä, vajautta, sairautta, köyhyyttä, puutetta yms. Niin teen heti parannuksen. - tuhlari,
teu? kirjoitti:
Me Jumalan lapset nuhtelemme jumalatontakin. Hänenlaisensa pelastuvat ennemmin kuin vanhempi veli pyhyydessään.
Kaikki on sinunkin, mutta omistamaan pääset vasta uskossa. Sitä vailla pitää edelleenkin suuttua tuhlaajapojan ilosta syötetyn vasikan äärellä. Mokomakin syntinen, joka aivan syyttä, suotta otettiin armoihin!itseäsi tuhlaajapojan paikalla?olet pahasti erehtynyt,hedelmät paljastavat sinut armonvarkaaksi.
- teuta
Esa T kirjoitti:
Teen sinulle myös yhden kysymyksen. Kumpana haluat että teitä pidän? Toivon että vastaat, sillä siitä tiedän jatkanko nuhtelua.
Sananlaskut. 9
Olen ollut 10 vuotta helvetissä saatanan kidutettavana, ja sinä aikana en tullut itseni kanssa toimeen. Olin vankina omassa ruumiissani joka ei ollut yhtään minuuttia ilman kipua. Mutta nyt olen saanut olla monta vuotta taivasten valtakunnassa yltäkylläisyydessä, ja voin sanoa täydestä sydämestä, että tulen itseni kanssa hyvin toimeen.Ensin sinun pitää oppia sinuttelemaan minua.
Niin tuo kirjoitteleminen käy luonikkaasti .
Sinun vastauksesi oli sellainen, kuin pikkuisen odotinkin, kun monasti näitä asioita miettii ja laittaa paremmuus järjestykseen, tulee mieleen se että ei saa pitää itsestä liikaa, vaan tulee pitää kohtuullisesti itsestään .
Kysyi minulta sananlaskuista, täytyy sanoa, että eine niin tuttuja ole kuin pitäisi, joten aivan pienenä vastaan Sanl. 9:9 . Ja täkin vain sen tähden että jotain on vastattava.
Mutta sanoisin sinulle, että sopii 12 jakeesta loppuun .
Sitten luin sinun tekstiä, että sinä haluat olla edelleen se vanhempi veli ? Lue esat, vielä .
Minä haluan olla nuorenpi veli! - teuta
teutan kansa kirjoitti:
se on teutalta syvällinen kysymys! taitaa kumminkin kimmahtaa tien oheen ja tulla tallatuksi!
moni ei huomaa ristiriitaisuuttaan ja vilpillisyyttään.
Jumala näkee sydämeen, eikä sillon ulkokultaisuus ja teeskennelty pyhyys ja kerska manestys auta yhtään.
Takana voi olla Pyhän Henken pilkka. Ihminen ei näe syntisyyttänsä, vaan hurskastelee, vaikka onkin kuollut.
Jeesus varotti fariseuksia pyhänhenken pilkasta.
Sanoi näitä valkiaksi kalkitun haudan seinäksi, missä sisällä on raatoja. Heiltä oli omatunto lopullisesti paadutettu, mutta muille saarnasivat silti hyvistä teoista ja menestyksestä siinä.
On se kamala tunnottomuus ihmisellä, joka ei näe syynalaista tilaansa joka hetki. Soon armonvaras!Niin sinä huomasit, vaikka kysymys oli yksinkertainen se on puhutteleva , kirjoitan vain sen tähden, että olen sinunkanssa samaa mieltä .
- mutta ei auta
teuta kirjoitti:
Ensin sinun pitää oppia sinuttelemaan minua.
Sinun vastauksesi oli sellainen, kuin pikkuisen odotinkin, kun monasti näitä asioita miettii ja laittaa paremmuus järjestykseen, tulee mieleen se että ei saa pitää itsestä liikaa, vaan tulee pitää kohtuullisesti itsestään .
Kysyi minulta sananlaskuista, täytyy sanoa, että eine niin tuttuja ole kuin pitäisi, joten aivan pienenä vastaan Sanl. 9:9 . Ja täkin vain sen tähden että jotain on vastattava.
Sitten luin sinun tekstiä, että sinä haluat olla edelleen se vanhempi veli ? Lue esat, vielä .
Minä haluan olla nuorenpi veli!jos ei ole kokenut niitä asioita...
- Haluan todella olla se vanh...
teuta kirjoitti:
Ensin sinun pitää oppia sinuttelemaan minua.
Minä haluan olla nuorenpi veli!Haluan todella olla se vanhmpi veli, joka sai käsittämättömän hyvän todistuksen isältä. "Olet aina ollut Minun kanssani ja kaikki mikä on Minun on myös sinun". En kuitenkaan halua olla hyljeksimässä nuorempaakaan, vaan olla toivottamassa myös hänet tervetulleeksi sisälle taivastenvaltakuntaan.
Toivon myös, ettei nuorempi ota sitä tuomarinpaikkaa, tuomitsemalla ja vääntämällä vanhempaa kurkusta.
"ei saa pitää itsestä liikaa, vaan tulee pitää kohtuullisesti itsestään ."
Mikä on liikaa? Ei se ole liikaa jos omistaa itselleen Jumalan lupaukset, "kaikki mikä on Minun on myös sinun". Se on liikaa, jos tuomitsen kanssapalveliani, koska silloin luulot itsestäni on liian suuret. Ei ole vanhemmalle veljelle kunniaksi nuoremman tuomitseminen, eikä ole myöskään kunniaksi nuoremmalle veljelle vanhemman tuomitseminen. "Isä meni ulos ja nuhteli vanhempaa". Nyt isä tulee ulos ja nuhtelee nuorempaa. - !hallelujaa
Haluan todella olla se vanh... kirjoitti:
Haluan todella olla se vanhmpi veli, joka sai käsittämättömän hyvän todistuksen isältä. "Olet aina ollut Minun kanssani ja kaikki mikä on Minun on myös sinun". En kuitenkaan halua olla hyljeksimässä nuorempaakaan, vaan olla toivottamassa myös hänet tervetulleeksi sisälle taivastenvaltakuntaan.
Toivon myös, ettei nuorempi ota sitä tuomarinpaikkaa, tuomitsemalla ja vääntämällä vanhempaa kurkusta.
Mikä on liikaa? Ei se ole liikaa jos omistaa itselleen Jumalan lupaukset, "kaikki mikä on Minun on myös sinun". Se on liikaa, jos tuomitsen kanssapalveliani, koska silloin luulot itsestäni on liian suuret. Ei ole vanhemmalle veljelle kunniaksi nuoremman tuomitseminen, eikä ole myöskään kunniaksi nuoremmalle veljelle vanhemman tuomitseminen. "Isä meni ulos ja nuhteli vanhempaa". Nyt isä tulee ulos ja nuhtelee nuorempaa.Tarkkaavainen Raamatun lukija panee heti merkille sen että ns. tuhlaajapojan vertaus ei puhu lainkaan nuoremman ja vanhemman veljen suhteesta keskenään, vaan ISÄN SUHTEESTA kumpaankin veljeen erikseen, ja kummankin veljen suhteesta omaan isäänsä.
_______
Eihän nuorempi veli ole vanhemman veljen kurkkuun tarttumassa, vaan riemuitsee isän tarjoamista lahjoista täysin rinnoin yhdessä rakkaiden ystäviensä kanssa.
Mutta vanhempi veli ei iloinnut isän runsaasta anteliaisuudesta nuoremmalle veljelle. Eikä hän mennyt nuoremman veljensä tervetulijaisjuhlaan mukaan iloitsemaan ja riemuitsemaan, vaan ryhtyi torumaan isäänsä, joka järjesti tällaiset ratkiriemulliset pidot koko omaisuutensa rillutelleelle nuoremmalle veljelle.
Sama kateus ja siitä johtuva viha palaa tänäänkin kun toinen saa kaiken lahjaksi, ilman omia ansioitaan ja ylistää siitä Jumalaa yletyin käsin. Nopeasti alkaa kuulumaan seuraavanlaisia ääniä: "Mikähän tuokin luulee olevansa, kun armosta uskoo pelastuvansa. Toista se on minulla, on rukoukset, armolahjat, pyhä elämä,
on hengellistä tavaa vaikka muille jakaa." "Kuuntelisivat edes mitä asiaa minulla on."
Ihminen joka on mielessään kasvanut hyväksi ihmiseksi on vietellyt itsensä syvälle synnin rapakkoon, - valheeseen. Niin kuin Raamattu puhuu Jeesuksen omalla suulla:
Mark. 10:17 Ja hänen sieltä tielle mennessään juoksi muuan hänen luoksensa, polvistui hänen eteensä ja kysyi häneltä:
"Hyvä opettaja, mitä minun pitää tekemän, että minä iankaikkisen elämän perisin?"
Mark. 10:18 Mutta Jeesus sanoi hänelle:
"Miksi sanot minua hyväksi?
Ei kukaan ole hyvä paitsi Jumala yksin. - että hyvyys on yksi hengen ...
!hallelujaa kirjoitti:
Tarkkaavainen Raamatun lukija panee heti merkille sen että ns. tuhlaajapojan vertaus ei puhu lainkaan nuoremman ja vanhemman veljen suhteesta keskenään, vaan ISÄN SUHTEESTA kumpaankin veljeen erikseen, ja kummankin veljen suhteesta omaan isäänsä.
_______
Eihän nuorempi veli ole vanhemman veljen kurkkuun tarttumassa, vaan riemuitsee isän tarjoamista lahjoista täysin rinnoin yhdessä rakkaiden ystäviensä kanssa.
Mutta vanhempi veli ei iloinnut isän runsaasta anteliaisuudesta nuoremmalle veljelle. Eikä hän mennyt nuoremman veljensä tervetulijaisjuhlaan mukaan iloitsemaan ja riemuitsemaan, vaan ryhtyi torumaan isäänsä, joka järjesti tällaiset ratkiriemulliset pidot koko omaisuutensa rillutelleelle nuoremmalle veljelle.
Sama kateus ja siitä johtuva viha palaa tänäänkin kun toinen saa kaiken lahjaksi, ilman omia ansioitaan ja ylistää siitä Jumalaa yletyin käsin. Nopeasti alkaa kuulumaan seuraavanlaisia ääniä: "Mikähän tuokin luulee olevansa, kun armosta uskoo pelastuvansa. Toista se on minulla, on rukoukset, armolahjat, pyhä elämä,
on hengellistä tavaa vaikka muille jakaa." "Kuuntelisivat edes mitä asiaa minulla on."
Ihminen joka on mielessään kasvanut hyväksi ihmiseksi on vietellyt itsensä syvälle synnin rapakkoon, - valheeseen. Niin kuin Raamattu puhuu Jeesuksen omalla suulla:
Mark. 10:17 Ja hänen sieltä tielle mennessään juoksi muuan hänen luoksensa, polvistui hänen eteensä ja kysyi häneltä:
"Hyvä opettaja, mitä minun pitää tekemän, että minä iankaikkisen elämän perisin?"
Ei kukaan ole hyvä paitsi Jumala yksin."Mark. 10:18 Mutta Jeesus sanoi hänelle:
Ei kukaan ole hyvä paitsi Jumala yksin."
Myös tarkkaavainen lukia huomaa sen, että hyvyys on yksi hengen hedelmistä. Ja jos olemme Pyhänhengen johdatuksessa, niin hyvyys kuuluu automaattisena hedelmänä elämäämme.
"En elä enää minä, vaan Kristus minussa."
Nyt elää hyvä, Jumala yksin. - !hallelujaa
!hallelujaa kirjoitti:
Tarkkaavainen Raamatun lukija panee heti merkille sen että ns. tuhlaajapojan vertaus ei puhu lainkaan nuoremman ja vanhemman veljen suhteesta keskenään, vaan ISÄN SUHTEESTA kumpaankin veljeen erikseen, ja kummankin veljen suhteesta omaan isäänsä.
_______
Ei kukaan ole hyvä paitsi Jumala yksin.Ihminen on paha, sen todistaa me itse (valvovalla kristityllä) ja kaikki meidän ympärillämme tapahtuva kehitys.
Jumala tahtoo että me tunnustamme pahuutemme ja tulisimme KOKONAAN HÄNESTÄ RIIPPUVIKSI:
Matt. 7:8-19 Sillä jokainen anova saa, ja etsivä löytää, ja kolkuttavalle avataan.
Vai kuka teistä on se ihminen, joka antaa pojallensa kiven, kun tämä pyytää häneltä leipää, taikka, kun hän pyytää kalaa, antaa hänelle käärmeen?
Menkää ahtaasta portista sisälle. Sillä se portti on avara ja tie lavea, joka vie kadotukseen, ja monta on, jotka siitä sisälle menevät; mutta se portti on ahdas ja tie kaita, joka vie elämään, ja harvat ovat ne, jotka sen löytävät.
Kavahtakaa vääriä profeettoja, jotka tulevat teidän luoksenne lammasten vaatteissa, mutta sisältä ovat raatelevaisia susia. Heidän hedelmistään te tunnette heidät. Eihän orjantappuroista koota viinirypäleitä eikä ohdakkeista viikunoita?
Näin jokainen hyvä puu tekee hyviä hedelmiä, mutta huono puu tekee pahoja hedelmiä.
Ei saata hyvä puu kasvaa pahoja hedelmiä eikä huono puu kasvaa hyviä hedelmiä.
Jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, hakataan pois ja heitetään tuleen. Niin te siis tunnette heidät heidän hedelmistään.
- lainaus päättyy -
________
Kun väärä väärä profeetta lukee tämän raamatunpaikan, hän sekoaa sukkiinsa välittömästi.
Hän lukee niin, että tässä kehoitetaan juuri Jeesuksen omalla suulla pahaksi todettuja ihmisiä muuttumaan hyviksi. Eihän Raamatussa näin lue missään, että pahasta hyvä tulisi.
Raamatussa sanotaan niin, että ota vastaan Jeesus Kristus niin sinä ja sinun perhekuntasi pelastuvat. Joka uskoo ja kastetaan se pelastuu.
KRISTUS ITSE ON TUO HYVÄ PUU. KUN IHMINEN OTTAA USKOSSA PYHÄN KASTEEN KAUTTA VASTAAN (JUMALAN ARMOSTA) JEESUKSEN KRISTUKSEN, niin siinä tapahtuu puutarhakielellä ilmaistuna OKSASTAMINEN!
Hunoon puuhun (minä ja sinä) oksastetaan jalopuun oksa, joka puolestaan kantaa hyvää hedelmää, - se meihin oksastettu Jeesus oksa kantaa hedelmää Jumalalle. - Nuorempi-
Haluan todella olla se vanhmpi veli, joka sai käsittämättömän hyvän todistuksen isältä. "Olet aina ollut Minun kanssani ja kaikki mikä on Minun on myös sinun". En kuitenkaan halua olla hyljeksimässä nuorempaakaan, vaan olla toivottamassa myös hänet tervetulleeksi sisälle taivastenvaltakuntaan.
Mikä on liikaa? Ei se ole liikaa jos omistaa itselleen Jumalan lupaukset, "kaikki mikä on Minun on myös sinun". Se on liikaa, jos tuomitsen kanssapalveliani, koska silloin luulot itsestäni on liian suuret. Ei ole vanhemmalle veljelle kunniaksi nuoremman tuomitseminen, eikä ole myöskään kunniaksi nuoremmalle veljelle vanhemman tuomitseminen. "Isä meni ulos ja nuhteli vanhempaa". Nyt isä tulee ulos ja nuhtelee nuorempaa.lähimmäistään vastaan vai mistä Jeesus nuhteli?
- ......................
Nuorempi- kirjoitti:
lähimmäistään vastaan vai mistä Jeesus nuhteli?
Täällä rikkoo.
- teuta
Mikä on liikaa? Ei se ole liikaa jos omistaa itselleen Jumalan lupaukset, "kaikki mikä on Minun on myös sinun". Se on liikaa, jos tuomitsen kanssapalveliani, koska silloin luulot itsestäni on liian suuret. Ei ole vanhemmalle veljelle kunniaksi nuoremman tuomitseminen, eikä ole myöskään kunniaksi nuoremmalle veljelle vanhemman tuomitseminen. "Isä meni ulos ja nuhteli vanhempaa". Nyt isä tulee ulos ja nuhtelee nuorempaa.Kun Veljesten isä tuli vanhemman veljen luo, niin hän sanoi ne kauniit sanat, Ja myös sen joka aavistelin. Niin olisi sinunkin pitänyt, tulla ja ottaa osaa tervetuliaisjuhliin ? Eikä missään ole mainittu, Tekikö vanhempiveli parannusta pahoista sanista, sekä katkeroittaessaan Isää.
Jos normaalissa elämässä täällä, olisi van.veli jo varmasti tehnyt parannuksia .
- jatkan tähän
"Ihminen on paha, sen todistaa Raamattu".
Eikö Jumala luonut ihmisen?
Luoko Jumala pahaa?
Jumala itse sanoo katsoessaan luomistyötään, "kaikki oli hyvää".
Syntiinlankeemuksessa rikottiin Jumalan luoma kuva, mutta "Jeesus tuli ja teki tyhjäksi kaikki perkeleen teot." Myös ihminen korjattiin täydelliseksi Jumalan kuvaksi.
Ei meidän pitänyt uskoa viholliseen vaan Kristukseen.- !Hallelujaa
Juuri tässä on se salaisuus jonka vain uudestisyntynyt ymmärtää.
Sitä Jeesus kutsuu ahtaaksi portiksi.
Joka ei voi syntisenä uskoa itseään armosta autuaaksi, sen on valitettavasti mentävä helvettiin,...
- koska vain syntinen voi olla pyhä,
- vain väärä voi olla vanhurslkas ja
- vain saatainen voi olla puhdas.
- Omavanhurskaus ei salli tulla syntiseksi
- omsavanhurskaus ei salli tulla vääräksi
- omavanhurskaus ei salli tulla saastaiseksi
Tämän seurauksena ihminen elää koko elämänsä ajan vihollisen sepittämässä valheessa (hyvänä ihmisenä) tulematta
- tuntemaan totuutta,
- tulematta tuntemaan tietä ja
- tulematta tuntemaan elämää.
Terveet kun eivät tarvitse parantajaa, niin kuin Jeesus itse sanoo. Jeesus Kristus on tie totuus ja elämä.
1. Tim. 1:12-15 Minä kiitän häntä, joka minulle on voimaa antanut,...
...Kristusta Jeesusta, meidän Herraamme, siitä, että hän katsoi minut uskolliseksi ja asetti palvelukseensa minut, entisen pilkkaajan ja vainoojan ja väkivallantekijän. Mutta minä sain laupeuden, koska olin tehnyt sitä tietämättömänä, epäuskossa; ja meidän Herramme armo oli ylen runsas, vaikuttaen uskoa ja rakkautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa.
Varma on se sana ja kaikin puolin vastaanottamisen arvoinen, että Kristus Jeesus on tullut maailmaan syntisiä pelastamaan,...
...joista minä olen suurin.
1. Tim. 1:16 Mutta sentähden minä sain laupeuden,...
...että Jeesus Kristus minussa ennen muita osoittaisi kaiken pitkämielisyytensä, esikuvaksi niille, jotka tulevat uskomaan häneen,...
______
*) itsellensä iankaikkiseksi elämäksi.
______
1. Tim. 1:17 Mutta iankaikkiselle kuninkaalle, katoamattomalle, näkymättömälle, ainoalle Jumalalle, kunnia ja kirkkaus aina ja iankaikkisesti! Amen. - Hyvästä ei tule pahaa
!Hallelujaa kirjoitti:
Juuri tässä on se salaisuus jonka vain uudestisyntynyt ymmärtää.
Sitä Jeesus kutsuu ahtaaksi portiksi.
Joka ei voi syntisenä uskoa itseään armosta autuaaksi, sen on valitettavasti mentävä helvettiin,...
- koska vain syntinen voi olla pyhä,
- vain väärä voi olla vanhurslkas ja
- vain saatainen voi olla puhdas.
- Omavanhurskaus ei salli tulla syntiseksi
- omsavanhurskaus ei salli tulla vääräksi
- omavanhurskaus ei salli tulla saastaiseksi
Tämän seurauksena ihminen elää koko elämänsä ajan vihollisen sepittämässä valheessa (hyvänä ihmisenä) tulematta
- tuntemaan totuutta,
- tulematta tuntemaan tietä ja
- tulematta tuntemaan elämää.
Terveet kun eivät tarvitse parantajaa, niin kuin Jeesus itse sanoo. Jeesus Kristus on tie totuus ja elämä.
1. Tim. 1:12-15 Minä kiitän häntä, joka minulle on voimaa antanut,...
...Kristusta Jeesusta, meidän Herraamme, siitä, että hän katsoi minut uskolliseksi ja asetti palvelukseensa minut, entisen pilkkaajan ja vainoojan ja väkivallantekijän. Mutta minä sain laupeuden, koska olin tehnyt sitä tietämättömänä, epäuskossa; ja meidän Herramme armo oli ylen runsas, vaikuttaen uskoa ja rakkautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa.
Varma on se sana ja kaikin puolin vastaanottamisen arvoinen, että Kristus Jeesus on tullut maailmaan syntisiä pelastamaan,...
...joista minä olen suurin.
1. Tim. 1:16 Mutta sentähden minä sain laupeuden,...
...että Jeesus Kristus minussa ennen muita osoittaisi kaiken pitkämielisyytensä, esikuvaksi niille, jotka tulevat uskomaan häneen,...
______
*) itsellensä iankaikkiseksi elämäksi.
______
1. Tim. 1:17 Mutta iankaikkiselle kuninkaalle, katoamattomalle, näkymättömälle, ainoalle Jumalalle, kunnia ja kirkkaus aina ja iankaikkisesti! Amen.Kuten sanoin, "Jeesus teki tyhjäksi kaikki perkeleen teot". Hyvästä ei tule pahaa.
Usko siihen Jeesukseen josta puhut.
"Varma on se sana ja kaikin puolin vastaanottamisen arvoinen, että Kristus Jeesus on tullut maailmaan syntisiä pelastamaan,..."
Jokainen aistimme tuntee syntiinlankeemuksen kirouksen, mutta tarvitaan uskoa Kristukseen jos haluaa tuntea myös pelastuksen. - !Hallelujaa
Hyvästä ei tule pahaa kirjoitti:
Kuten sanoin, "Jeesus teki tyhjäksi kaikki perkeleen teot". Hyvästä ei tule pahaa.
Usko siihen Jeesukseen josta puhut.
"Varma on se sana ja kaikin puolin vastaanottamisen arvoinen, että Kristus Jeesus on tullut maailmaan syntisiä pelastamaan,..."
Jokainen aistimme tuntee syntiinlankeemuksen kirouksen, mutta tarvitaan uskoa Kristukseen jos haluaa tuntea myös pelastuksen.Mutta sellainen oppi on hereesiaa, jonka mukaan liha teksi parannuksen ja uudestisyntyisi.
Lihan saasta ei suinkaan poistu kasteessa niin kuin Raamattukin hyvin todistaa. Mutta ihminen puetaan Kristuksen vanhurskauden vaatteella.
Jumala ei näe syntejämme katsoessaan poikansa Jeesuksen ansioon (uhriin tyntiemme edestä), tämä on oikea ja Raamatun mukaisen vanhurskauttamisoppi.
Muunlaiset opetukset ovat valhetta. - vaan ajatuksia sanoja ja te...
!Hallelujaa kirjoitti:
Mutta sellainen oppi on hereesiaa, jonka mukaan liha teksi parannuksen ja uudestisyntyisi.
Lihan saasta ei suinkaan poistu kasteessa niin kuin Raamattukin hyvin todistaa. Mutta ihminen puetaan Kristuksen vanhurskauden vaatteella.
Jumala ei näe syntejämme katsoessaan poikansa Jeesuksen ansioon (uhriin tyntiemme edestä), tämä on oikea ja Raamatun mukaisen vanhurskauttamisoppi.
Muunlaiset opetukset ovat valhetta.Liha ei tarkoita ruumistamme, vaan ajatuksia sanoja ja tekoja jotka ovat Jumalan Sanaa vastaan. Ne kuuluu kuolettaa Hengen avulla.
Meidän ruumiimme ja elämämme on Pyhänhengen temppeli, eikä Pyhähenki asu saastasessa kodissa. Siksi Jeesus teki meistä uusia luomuksia.
"Jokainen joka on Kristuksessa on uusi luomus, vanha on kadonnut ja uusi on tilalle tullut."
Raamattu puhuu maallisesta majasta joka kerran puretaan, mutta sillä ei ole mitään tekemistä lihan kanssa. - tuo sokeus
vaan ajatuksia sanoja ja te... kirjoitti:
Liha ei tarkoita ruumistamme, vaan ajatuksia sanoja ja tekoja jotka ovat Jumalan Sanaa vastaan. Ne kuuluu kuolettaa Hengen avulla.
Meidän ruumiimme ja elämämme on Pyhänhengen temppeli, eikä Pyhähenki asu saastasessa kodissa. Siksi Jeesus teki meistä uusia luomuksia.
"Jokainen joka on Kristuksessa on uusi luomus, vanha on kadonnut ja uusi on tilalle tullut."
Raamattu puhuu maallisesta majasta joka kerran puretaan, mutta sillä ei ole mitään tekemistä lihan kanssa.Ihmettelen tuota EsaT:n sitkeää jankuttamista.
Koko Uusi testamentti puhuu tuota vastaan. Onko kysymyksessä trolli tai todella joku täysin Kristuksen menettänyt??
No, Paavali ei ainakaan ollut näitä EsaT:n pyhiä:
(Roomalaisille 7,18)
Sillä minä tiedän, ettei minussa, se on minun lihassani, asu mitään hyvää. Tahto minulla kyllä on, mutta voimaa hyvän toteuttamiseen ei;
(Galatalaisille 2,20)
ja minä elän, en enää minä, vaan Kristus elää minussa; ja minkä nyt elän lihassa, sen minä elän Jumalan Pojan uskossa, hänen, joka on rakastanut minua ja antanut itsensä minun edestäni. - siksi se käsketään riisumaa...
tuo sokeus kirjoitti:
Ihmettelen tuota EsaT:n sitkeää jankuttamista.
Koko Uusi testamentti puhuu tuota vastaan. Onko kysymyksessä trolli tai todella joku täysin Kristuksen menettänyt??
(Roomalaisille 7,18)
Sillä minä tiedän, ettei minussa, se on minun lihassani, asu mitään hyvää. Tahto minulla kyllä on, mutta voimaa hyvän toteuttamiseen ei;
(Galatalaisille 2,20)
ja minä elän, en enää minä, vaan Kristus elää minussa; ja minkä nyt elän lihassa, sen minä elän Jumalan Pojan uskossa, hänen, joka on rakastanut minua ja antanut itsensä minun edestäni.Ei lihassa asukkaan mitään hyvää, siksi se käsketään riisumaan pois. "Riisukaa vanha ihminen pois päältänne tekoinensa ja pukeutukaa uuteen..."
>kuvottavaa tuo sokeus <
Tämä ei ole riisumista, vaan vanhan ihmisen ruokkimista. Jos ruokit sitä,niin se kasvaa ja voi hyvin. - no joo
tuo sokeus kirjoitti:
Ihmettelen tuota EsaT:n sitkeää jankuttamista.
(Roomalaisille 7,18)
(Galatalaisille 2,20)
ja minä elän, en enää minä, vaan Kristus elää minussa; ja minkä nyt elän lihassa, sen minä elän Jumalan Pojan uskossa, hänen, joka on rakastanut minua ja antanut itsensä minun edestäni.sokealle JUMALAN OMA on trolli.
- ---------------------------...
siksi se käsketään riisumaa... kirjoitti:
Ei lihassa asukkaan mitään hyvää, siksi se käsketään riisumaan pois. "Riisukaa vanha ihminen pois päältänne tekoinensa ja pukeutukaa uuteen..."
>kuvottavaa tuo sokeus <
Tämä ei ole riisumista, vaan vanhan ihmisen ruokkimista. Jos ruokit sitä,niin se kasvaa ja voi hyvin.tosi harmi, ettet päässyt opettamaan Paavalia. Olisi hänkin tullut uskoon!
- !Hallelujaa
no joo kirjoitti:
sokealle JUMALAN OMA on trolli.
Hän elää suuruuden harhassa kuvitellen riisuneensa lihat päältään. Kuitenkin jokaisesta sanasta paistaa iljettävät lihan pyyteet lävitse kirkkaina kuin tuohusvalkea pimeässä.
Ihminen joka asettuu (edes) mielessään Kristuksen vahurskauttamien Jumalan lasten yläpulelle, EI OLE Hengestä uudestisyntynyt. - ------------------------
!Hallelujaa kirjoitti:
Hän elää suuruuden harhassa kuvitellen riisuneensa lihat päältään. Kuitenkin jokaisesta sanasta paistaa iljettävät lihan pyyteet lävitse kirkkaina kuin tuohusvalkea pimeässä.
Ihminen joka asettuu (edes) mielessään Kristuksen vahurskauttamien Jumalan lasten yläpulelle, EI OLE Hengestä uudestisyntynyt.katso peiliin.
- teuta
------------------------ kirjoitti:
katso peiliin.
Peilissä on Uudestisyntynyt ihminen, vaikka se vielä näyttää samalta lihalta kuin ennen parannuksen tekoa, niin meidä on eläminen sen kanssa, täällä maan piirissä, kunnes saamme sen Kirkastetun ruumiin , Ja olemme lopullisesti Taivaskelpoisia .
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "904219Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293203No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452340- 351358
- 10939
- 134931
- 6894
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12832Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124776- 11770