mukaan sairaalaan

huhtikuun äiti !

Heippa. Kysyisin kokeneilta kevät vauvojen odottavilta missä vaiheessa kannattaa pakata laukku? Itselläni LA huhtikuun alkupuoliskolla ja mietin onko liian aikaista pakata jo nyt tavarat? Mitä kannattaa ottaa mukaan ja mitä jättää pois? Mikä on ns ollut turhaa ottaa mukaan. Onhan noita kaikenlaisia ohjeita ympäri nettiä mutta haluaisin henk.koht tietoa mikä on hyvä olla ja mikä ei. Mitä äidillä on hyvä olla mukana ja mitä vauvalle kannattaa pakata?

5

663

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

jos haluat hyvissä ajoin pakata, etkä pakkaa mitään mitä vielä ennen synnytystä tarvitset, mutta kiire ei tosiaankaan ole :) Tuolla synnytyspalstalla on uunituore ketju aiheesta. Oletko käynyt katsomassa siellä?

• mamma x2

Parempi pakata liian aikaisin ku myöhään. Mulla tyttö päätti vuos sitten syntyy 5 vkoa liian aikaisin ja jäi koko kassi pakkaamatta :) No miehelle kirjotin sairaalassa lapulle tavarat ja se toi ne sit myöhemmin. Eli ei se niin vaarallista oo vaikk kassi jää kokonaan pakkaamattakin, pääasia muistaa siinä tohinassa ottaa äitiyskortin mukaan! Sillä pärjää pitkälle :)

Muuta mitä siel parin päivän ajan tarvi oli itselle peseytymisaineet/välineet, liivinsuojuksia (reilusti!), imetysliivit, parit vaihtovaatteet jos sairaalavaatteet ei miellytä. Karkkia, lehtiä ja puhelimenlaturi... kännykkä oli kovassa käytössä ainakin mulla ku kaikki soitteli kuinka menee :)

Lapselle isä voi tuoda sit kotiutumispäivänä säähän sopivat vaatteet ja jos autolla kulkee ni tietty turvakaukalo :)

• Kesä_äiti_78

Pakkaa vaan, jos siltä tuntuu. Ja kassiahan voi sitten täydentää sitä mukaa, jos jotain uutta tulee mieleen. Itse koin esikoisen aikana tarpeellisiksi seuraavat kamppeet:

*Imetysliivit
      *Liivinsuojat
      *Omat kempparit(shampoot yms, dödö, kosteusvoide, hammasharja tahna yms)
      *Vaatteet, joissa lähdin sairaalasta kotiin

Näiden lisäksi oli ihan kiva, että kassissa oli karkkipussi ja lukemista

Turhia taas olivat:

*Oma yöpuku(sairaalan kamppeissa mentiin ja niitä oli kätevä vaihtaa likaisista uusiin)
      *Omat terveyssiteet(sairaalan jumbositeet helpottivat istuessa kipua alapäässä ja niitä kaipasin jälkivuotoon jo kotonakin, jossa sitten omien siteiden kanssa kärvistelin)

• tuli yllärinä

kuinka PALJON liivinsuojia meni...Maitoa suihkusi ympäriinsä :) Eli ainakin niitä....

• juuri synnyttänyt

Itse pakkasin paljon turhaa mukaan..

En tarvinnut mitään omia vaatteita itselle, koska palatessa kävi samat vaatteet kuin laitokselle mennessä.

Liivinsuojia en tarvinnut, kun maitoa ei hirveesti tullut vielä silloin, niitä oli kyllä mukana.

Deodorantti, shampoo, hammasharja ja tahna ja kamera. Niillä pärjäsi hyvin.

Vieraat toivat karkkeja, joita ei tehnyt mieli syödä / ei kerennyt, kun halusi vaan nukkua aina kun mahdollista. Sairaalassa sai kyllä ruokaa niin paljon että ei nälkäkään yllättänyt.

Vauvalle body, potkuhousut, sukat ja lapaset, kevyttoppapuku mikä oli äitiyspakkauksessa ja lakki. Mies toi nämä mukanaan, kun tuli hakemaan meitä kotiin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      97
      4419
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3283
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2370
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1378
    5. Minulla on käsitys

Ettet ole kovin se k s uaalinen ihminen.
      Ikävä
      33
      1058
    6. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      32
      1016
    7. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      11
      1014
    8. 158
      997
    9. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      924
    10. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      862
    Aihe