Mä olen nyt joutumassa/pääsemässä ( miten sen ottaa, itseä pelottaa ) ehkä sairauslomalle muutaman vuoden kestäneen ahdistuksen ja masennuksen takia. Oon vaihatnut työpaikkaa 4 v sisällä 5 kertaa, ja aina vaihtanut kun on ruvennut ottaan päähän oikein kunnolla ja ahdistamamaan kaikenmaailman asiat siinä työpaikassa. Terapiassa oon ollut 2 vuotta psykologilla sekä erikseen ns hoitosuhteessa psykiatriin, jonka oon tavannut 4 kertaa tuon 2 vuoden ajan.
Nyt rupeaa jo pää hajoamaan, ei jaksa enää ja sairausloma tulis enemmän kuin paikalleen. Mua vaan ahdistaa suunnattomasti töihinpaluu ja olenkin ajatellu, että jos jään saikulle niin sen on oltava niin pitkä että ehtii parantua eikä tartte koko ajan laske viikkoja ja päiviä, että koska töihin.. Psykiatri sanoi, että pistää 2 kk sairasloman A todistuksella ja sitten katsotaan hetki kerrallaan että jatketaanko sairalomaa vai ei. Ymmärrettävää on, pelko on vain että joutuu töihin vaikka olo ei olisi parantunut. Ja nyt ahdistaa hirveesti se , että joudunko esim 1-2 kk pätkissä aina vakuuttamaan psykiatrin etten pysty ja tää vie voimia jo nyt etten pysty varmaan olemaan sairalomalla levolliselle mielellä. Pystyykö psykiari pistään töihin jos itse ei kertakaikkiaan jaksa ? Ja voiko psykiatri kirjoittaa pitemmän sairaloman kuin 2 kk ? Mun psykiatri sanoi, että pitempi kuin 2 kk vaatii kuunnon sepustuksen ja pitäisi olla ollut sairaalahoidossa, tartteeko kun oikeesti tehdä itelleni jotain vähemmän mukavaa jotta uskotaan ? Onko kellään kokemuksia ja tietoa ?
A-todistus, B -todistus yms
9
6407
Vastaukset
- -K-
Mä sain psykiatrilt puolen vuoden saikkarin enkä oo ollu sairaalahoidos. Hoitaja kyl kysy kerran haluunko mennä iteltäni turvaan sairaalaan jouluks. En menny.
B-lausunnon oon saanu kaks kertaa kuntoutustukee varten.
Mul on kans toi et ei mieli kohene ku kokoajan pääs pyörii "joudunko töihin, vaikkei jaksais". Oon ollu koht kolme kuukautta nyt saikkaril. Jaksoin olla vajaan vuoden välil töis ja sit taas tuli romahdus. Elämä oli pelkkää itkuu vaan.
Kerro ihmees lääkäril milt ihan oikeesti tuntuu ja psykologil kans. Mul ainaki on ollu nii fiksui auttajii, et oon saanu todella hyvää hoitoo ja apuu.
Tsemppiä sulle ja jaksamista. Tiedän mis menet, siis henkisesti.- ....
Kiitti sulle ja kiitos zemppaamisesta !
Mä toivon sulle kanssa voimia ja valoa tähän välillä ikävään elämään. Voimaa :)
- Julle 66
Kyllä psykiatri pystyy kirjoittamaan vaikka vuoden sairasloman yhteen menoon. B-lausunto pitää pyytää Kelaa varten jos haet sairauspäivärahaa jota maksetaan vuosi. Minä olen saanut kerralla monen kuukauden sairasloman niin ei tarvitse aina pyytää B-lausuntoa kun se maksaa aika paljon. 25.02.09 on psykyatrilla käynti niin pyydän sairaslomaa tämän vuoden loppuun kun sairaslomaa jäljellä huhtikuun loppuun asti ja B-lausunnon kuntoutustuki/työ-kyvyttömyyseläkkeen valitukseen jonka tein. Eri lääkäreiden lausuntoja jo iso nippu mutta eivät meinaa hyväksyä. Valitan vakuutusoikeuteen valtuuttamani liiton tuomarin kautta jos vireillä oleva valitus vielä hylätään. Liiton tuomari on onneksi ilmainen ei tarvitse kuin toimittaa sille kopiot kaikista lääkärien lausunnoista ja avoin asianajovaltakirja. Kaksi sairaalakäyntiä vielä. Toinen on leukakirurgian polille ja toinen neurologian polille. Ottavat varmaan magneettikuvat kun on jotain muutosta aivoissa. Ne paljastui CT-kuvauksissa.
- ----------------------
Kiitos vastauksestasi, se kyllä auttoi minua.
Vahvistuu vain minulla se kuva, että psykiatrini ei joko näe mun tilannetta tai ota mua muuten vaan vakavasti. Täytyy kysyä jonkun toisenkin psyk. mielipide. Mulla on tän masennuksen lisäksi vaikea uniapnea, verenpainetauti, diapetes ja liiallinen viinan kanssa läträäminen ( rupeaa olemaan aisoissa, mutta täytyy kai tunnustaa itelle että vuosien saatossa siitä on tullut ongelma ja olen kai alkoholisti.. ). ikää on yli 40 v ja mies. Nimimerkistäsi päättelleen ollaan samoja ikiä ja äijiä molemmat.
Kiitos vielä auttamisestasi. Haluan toivottaa sinulle erittäin paljon jaksamista ja hyvä oloa sekä mieltä. Laita tänne tietoa kun olet saanut tuloksia, olisi mukava kuulla miten sulla menee.
Tämä elämä on välillä aivan sieltä minne aurinko ei paista, mutta pidetään mieltä yllä eikä anneta periksi, mä haluan uskoa ja uskonkin että kyllä valoa vielä löytyy itsekullekin :) - Julle 66
---------------------- kirjoitti:
Vahvistuu vain minulla se kuva, että psykiatrini ei joko näe mun tilannetta tai ota mua muuten vaan vakavasti. Täytyy kysyä jonkun toisenkin psyk. mielipide. Mulla on tän masennuksen lisäksi vaikea uniapnea, verenpainetauti, diapetes ja liiallinen viinan kanssa läträäminen ( rupeaa olemaan aisoissa, mutta täytyy kai tunnustaa itelle että vuosien saatossa siitä on tullut ongelma ja olen kai alkoholisti.. ). ikää on yli 40 v ja mies. Nimimerkistäsi päättelleen ollaan samoja ikiä ja äijiä molemmat.
Kiitos vielä auttamisestasi. Haluan toivottaa sinulle erittäin paljon jaksamista ja hyvä oloa sekä mieltä. Laita tänne tietoa kun olet saanut tuloksia, olisi mukava kuulla miten sulla menee.
Tämä elämä on välillä aivan sieltä minne aurinko ei paista, mutta pidetään mieltä yllä eikä anneta periksi, mä haluan uskoa ja uskonkin että kyllä valoa vielä löytyy itsekullekin :)Kävin 02.02.09 apnean takia toisen kerran keuhkotautien poliklinikalla niin lääkäri kirjoitti lähetteen leukakirurgian poliklinikalle apneakiskon tekoa varten koska CPAP-laite ei sopinut mulle. Pyydä lääkäriltäsi lähete unitutkimuksiin. Mulla on kanssa verenpainetauti ja luin netissä että uniapnea aiheuttaa sitä. Minun osalta apnean tutkiminen on johtanut siihen asti että on käynti neurologian poliklinikalla koska totesivat CT-kuvauksissa jotain muutosta aivoissa. Seuraavaksi ottavat varmaan magneettikuvat. Nyt odottelen molempien polien käyntiaikoja. Ryyppäsin itsekkin aika lailla huonoon oloon ennen kuin tajusin että se on masennusta. Nyt on viinan käyttö hallinnassa. Joo ikää tulee ensi syyskuussa 43.
- Julle 66
---------------------- kirjoitti:
Tämä elämä on välillä aivan sieltä minne aurinko ei paista, mutta pidetään mieltä yllä eikä anneta periksi, mä haluan uskoa ja uskonkin että kyllä valoa vielä löytyy itsekullekin :)20mg:n Tenoxia 2 ja Risolid 25mg:n 1 illalla niin saan vähän nukuttua mutta aamupäivällä väsyttää niin perkeleesti. Onneksi aivovaurio ei ole vakava on neurologin lausunto vammasta. Tuli tv:stä yksi ohjelma että aivotärähdys tai joku muu kova tälli aiheuttaa samanlaisia vaurioita ja luin netistä että edellä mainittu vaurio voi aiheuttaa frontaalista psyykettä(masennus, paniikki, eristäytyvät piirteet yms.).
Olen nyt Kelan määrämässä työkokeilussa 4 tuntia päivässä ja 3 päivää viikossa. Kyllä se on aika rankkaa koska ei ole vielä terve ja olen sairastellut jo vuodesta 2005. Nyt on ruvennut oikea olkapää reistailee oon jo ottanut siihen 1 kortisonipiikin. Pitäisi hakea uusi 16.04. kun aika on jo varattu. Lääkitystä on tehostettu niin kyllä tässä nyt päivät on vähän paremmin mennyt kuin aikaisemmin jos ei oteta lukuun tuota verenpainetta mikä reistailee vähän väliä lääkityksestä huolimatta. Vielä on sairaalassa käynti leukakirurgian poliklinikalla apneakiskon tekemisen takia sitten on sairaalaralli loppu ja onhan sitä jo kestänyt vuoden päivät.
- ongelmia
Masennun pitkät päivät kotona, mutta sitten jos saan töitä, masennun vielä syvemmin. Paras olisi saada osa-aikatyötä.
- Julle 66
Vaihda psykiatria tuohan ihan selvästi kiduttaa sinua. Niiden on pakko kirjoittaa B-lausunto jos sen tarvitset. Minulle on kirjoitettu 6-8 kuukauden sairaslomat kerralla. Ensi viikolla pyydän että kirjoittaa tämän vuoden loppuun kun on vielä noita sairaalassa käyntejä yms.
- Julle 66
Tulin just psykiatrin luota uusimasta reseptejä, vein sairaalan lääkärinlausuntoja ja hakemassa sairaslomaa kun entinen loppuu huhtikuun lopussa. Sairasloma jatkuu toukokuun alusta tämän vuoden loppuun.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1442490Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?2001181Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131091Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389940Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi298911- 66868
- 91867
- 53851
- 46839
- 56803