Lapset pienellä ikäerolla

mamma x2

Olis kiva tietää onko täällä paljon odottajia, joille tulossa toinen tai useampi lapsi pienellä ikäerolla? Miten olette arkeen varautuneet? :)

Meille tulossa alkukesästä toinen lapsukainen ja ikäeroa tulee 1 v 4 kk. Vilskettä tulee varmasti riittämään :) Sisarusrattaat tuli juuri ostettua, mutta muita hankintoja ei vielä olla tehty.

7

513

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pohjanmaan neito

Meille on tulossa nyt maaliskuussa toinen (nyt rv 33) ja edellinen lapsukainen on kohta 1v2kk.
      Nyt tämä loppuaika on kokoajan raskaampaa kun maha on jo niin iso, hidastaa tekemisiä ja kun vielä kuitenkin pitää esikoiselta pyllyt pestä ja nostella/kannella. Mutta kyllä mä uskon sit vauvan synnyttyä arjen lähtevän pyörimään niin ettei ongelmia tule. Alkuun tietenkin on varmasti haastavaa, mutta kun isäntä on 3 eka viikkoa kotona apuna niin kyllä mä uskon, että esikoinen siinä ajassa oppii, että nyt talossa on toinenkin huolehdittava. Toivotaan ainakin :D

• odotellaan kakkosta

edellinen (ensimmäinen) synty viime toukokuussa ja nyt olis tulossa kakkonen heinäkuussa, eli ikäeroa muksuille kertyy 1v2kk...
      en ole mitenkään varautunut ainakaan vielä kun ollaan vasta niin alkutekijöissä (rv15) ja luulen että paljon vähemmällä "varautumisella" päästään jo tämän kakkosen kohdalla. ehkä ne kaksostenrattaat tulee hankittua sitten myöhemmin.... ja toinen pinnasänky.

• kohta kolmen äiti

Mulla on lapset vuosina 06,07,09. Esikoisella ja nuoremmalla on vuoden ikäero ja nyt odotan kolmatta jota odotellaan syntyväksi helmikuun lopulla :) Eli mulla on sit kolme kaks ja vastasyntynyt :D
      En oikeen oo osannu varautuu sen kummemmin... Kaksosrattaat on näillä kahella pienellä ja tulee ongelmia ehkä vähän ton liikkumisen kans kolmen kans.....hmm....

• kaisa33

Neljättä odottelen, lapset tehty "kahdessa erässä" eli -98, -01 ja sitten pidempi väli -07 ja seuraava nyt -09. Sisarusrattaat hankitaan, ikäeroa tulee 1v2kk. Pinnasänky on jo otettu pois tältä -07:lta kun kiipesi marakatti laidan yli...On nyt 1v 9kk. Kahden vanhimman välillä on just kans 1v 4kk. Vauhtia ei tule puuttumaan:)

• voi ei

Siis meillä ikäeroa on ekoilla 2 v 4 kk ja nyt tulee 2v 2 kk. Silti hankin sisarusrattaat kun kulkeminen meilläpäin hankalaa muuten.

• sama ikäero

Meille tulee sama ikäero lapsille :)
      Laskettu aika tosin on jo parin viikon päästä..

Ostettiin kaksostenrattaat, mutta saas nähdä sitten paljonko niille on käyttöä. Opetettiin myös esikoinen nukkumaan lasten sängyssä jo pari kk:tta sitten niin ei tarvitse ostaa toista pinnasänkyä..
      Muuten ei olla enempiä varauduttu hankintojen suhteen, kun kaikkea on jo :)
      Nukkumisen puolesta ollaan asennoiduttu väsymykseen ekat pari kuukautta :b

• ikäeroa 11kk

Isän yritän pitää kotona mahd. pitkään kun sektiolla todennäköisesti tämä toinenkin syntyy. Mut en tiedä ollaanko muuten osattu mitenkään varautua kun esikoinen on ollut niin helppo ja nukkunut yötkin kokonaan jo 1,5kk lähtien ja sitä ennenkin ainakin sen 6 tuntia nukkui putkeen, et univelkaa ei ole ehtinyt sen kanssa tulla. Tää toinen on varmaan paljon vaikeampi ja siihen ei olla osattu kyllä vielä varautua...

Nyt rv 33 2 ja alkaa tosiaan olla välillä raskasta päivällä lapsen kanssa kun pitää kanniskella joka paikkaan. Leikkii kyllä hyvin itekseenkin niin saan vieressä sohvalla maata, mut sit ku tulee harmi niin ei pääse kyllä tarpeeksi nopeasti ylös kovien liitoskipujen takia.

Sisarusrattaat ostettiin ja matkarattaat esikoiselle niin vauva saa esikoisen yhdistelmät.
      Ja toinen pinnasänky tietenkin kun esikoinen omassaan vielä varmasti jonkun aikaa nukkuu.

Mä luulen et raskaampaa tulee mitä nyt osaa odottaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      47
      5425
    2. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      61
      2246
    3. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      18
      1830
    4. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      145
      1761
    5. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      17
      1555
    6. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      30
      1467
    7. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      5
      1358
    8. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      17
      1107
    9. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      77
      1078
    10. Joutuuko Suomi24-palvelu taas oikeuteen ?

Nämä Purraa ja Perussuomalaista johtoa pedofiilian suojeliana pitävän kirjoittajan viestit eivät vain poistu täältä. Se
      Maailman menoa
      213
      963
    Aihe