TM:n talviautotesti - aika korutonta kertomaa

Wwwrrroooommmm

No pahkena. Uusi Accord ei pärjännyt TM:n talviautotestissä. Mites nyt suu pannaan... !?

61

9210

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • kuusipistettä

        Kertokaa oliko Mazda 6 mukana!!!!Olen nimittäin meinannut hankkia.


      • noi kutoset
        kuusipistettä kirjoitti:

        Kertokaa oliko Mazda 6 mukana!!!!Olen nimittäin meinannut hankkia.

        ainakin vanhemmat tykkäs ruosteesta


      • mazda3mies
        noi kutoset kirjoitti:

        ainakin vanhemmat tykkäs ruosteesta

        tykkäs voittaa kaikki testit mitä vastaan tuli..!
        ja mitä ruosteeseen tulee nii ei ruostu jossain vanhenmissa oli samaa vikaa ko mondeoissa ja c-sarjan mb:ssä ali hankkian moka!


    • elegance plus

      Aivan sama mikä testit voittaa,samat miehet testaa kamerat ja autot,tosi luotettavaa.No joo,tiedä häntä mut itse testaan omat ostokseni ja sen perusteella ostan mikä on mieleinen.Onneks on valinnan varaa ja kukin saa ostaa minkä haluaa :)

      • sehän

        oli tm joka valitsi muutama vuosi sitten talviautoksi auton jossa oli huonoin lämmityslaite (Golf). Eikä noi kokemukset muuta tue edelleenkään VAG konsernin osalta. Eli ei kiitos


      • asentamalla webaston
        sehän kirjoitti:

        oli tm joka valitsi muutama vuosi sitten talviautoksi auton jossa oli huonoin lämmityslaite (Golf). Eikä noi kokemukset muuta tue edelleenkään VAG konsernin osalta. Eli ei kiitos

        Huonoja ajo-ominaisuuksia ei.


    • on paljon

      muuta kuin lämmityslaitetesti kuten näkyy...

      • pisteitä

        pitäisi olla lämmityslaitessa, kokemuksen syvä rintaääni puhuu.
        Volsu kylmempi kuin brittivehkeet yhteesä.


    • painotuksien perusteella

      samaa Tyhmien Menneisyys brändiä kuin ekoautovertailussa menneinä vuosina. Onnea valinalle.

      • !!!

        Uskottavuus testeihin karissut jo ajat sitten.Tuulilasin rengastestit ja TM:n vastaava, samat rengasmallit molemmilla ja kuinka ollakaan loppujärjestys aivan erilainen.Jokainen autoilua ymmärtävä tajuaa,ettei lehtien selitykset erilaisista testausolosuhteista ym.pidä paikkaansa.
        Mutta TM:n pojat ovatkin Jumalasta seuraavia ratkaisemaan paremmuusjärjestyksiä.Amen.


      • ei sitten...
        !!! kirjoitti:

        Uskottavuus testeihin karissut jo ajat sitten.Tuulilasin rengastestit ja TM:n vastaava, samat rengasmallit molemmilla ja kuinka ollakaan loppujärjestys aivan erilainen.Jokainen autoilua ymmärtävä tajuaa,ettei lehtien selitykset erilaisista testausolosuhteista ym.pidä paikkaansa.
        Mutta TM:n pojat ovatkin Jumalasta seuraavia ratkaisemaan paremmuusjärjestyksiä.Amen.

        vaan miellytä, kun ei oma merkki pärjää. Sittenhän ne lehtitestaajat olis keisareita, jos honda olisi voittanut. Mutta kun ei voittanut, oli jopa luvattoman huono.


    • vaikutti

      osaltaan ainakin ajo-ominaisuuksiin, sillä ainakin minulle yksi Honda-myyjä väitti, että heille ei enää oteta esittelyautoja 16 tuuman talvikumeilla, koska ajo-ominaisuudet kärsivät kuulemma liikaa.

      Toisaalta mikään ei kyllä näytä poistavan sitä tosiseikkaa, että Accordin jarrut ovat edelleen liian huonot mukamas sporttiseen autoon, eivätkä lämmityksen ongelmatkaan minään yllätyksenä tule kuten jo Ajovalon.netin testaaja ennusti: "toimi lämpimällä kesäkelillä asiallisesti. Uskallan jo etukäteen esittää epäilyni automatiikan toimivuudesta talviolosuhteissa muiden Honda-mallien perusteella".

    • ...lukenut...

      ...mutta jos ajo-ominaisuuksia moitittiin niin ei ihme. Uusi acco ollut alla 7kk eikä vedä ajo-ominaisuuksiltaan vertoja edelliselle mallille, ei kesällä eikä talvella. Muutamissa muissakin seikoissa on otettu takapakkia. Voisin jopa sanoa, että turha malli. Niinpä odottelenkin jo seuraavaa :)

      • hilipalihittaa

        Ei Honda oo ikinä noissa pärjänny, eikä luultavasti pärjääkään. Olispa ollu joku toinenkin japsi mukana. Itselläni ei muista autoista kuin accoista oo hirveesti kokemuksia mut se syy miksi hondaa edelleen suosin on se, että ei tartte korjaamolla notkua. Neljäs acco on alla eikä yhdenkään kanssa ole tarvinnut huoltojen lisäksi korjaamolla käydä, aika hyvin verrattuna työkaverien Volvoon, Passattiin jne...


      • exvw

        Uusista malleista ei ole kokemuksia mutta kun toissa vuonna 2 passatin jälkeen päädyin accordiin ero minun mielestä oli huomattava hondan eduksi. Mutta ehkä uusissa malleissa taas toisin päin tai sitten accord vaan istuu minulle paremmin.


      • Accord...

        0-100 9.8s, kyllä on suorituskyky pahasti heikentynyt näiden viheraatteiden takia...

        Edellinen malli taisi olla reilusti kiihkeämpi.


      • nopeampi
        Accord... kirjoitti:

        0-100 9.8s, kyllä on suorituskyky pahasti heikentynyt näiden viheraatteiden takia...

        Edellinen malli taisi olla reilusti kiihkeämpi.

        viivalta ja myös mitatut ohituskiihtyvyys arvot olivat selvästi parempia. Nykyinen 2.0 on ihan samanlainen pappakone kuin Avensis, ja luulenpa että Aven uusi voi jopa jättää. No, siistihän se edelleen käy ja kiertää eikä huuda kuin rääkätty sika niin kuin joidenkin kilpailijoiden mallit vähänkin enemmän kierrättäessä. Ruotsalainen Teknikens Värld sai kiihtyvyydeksi Hondalle säälittävät 10,2 ja mittasi penkistä vääntöäkin 5 nm ilmoitettua vähemmän. Tehoja oli pari heppaa ilmoitettua enemmän, mikä on kuitenkin vähemmän kuin kotimainen läpyskä mittasi vanhasta (160).

        http://www.teknikensvarld.se/files/0821_accord_laguna_superb.pdf


      • vaihtoehto...
        nopeampi kirjoitti:

        viivalta ja myös mitatut ohituskiihtyvyys arvot olivat selvästi parempia. Nykyinen 2.0 on ihan samanlainen pappakone kuin Avensis, ja luulenpa että Aven uusi voi jopa jättää. No, siistihän se edelleen käy ja kiertää eikä huuda kuin rääkätty sika niin kuin joidenkin kilpailijoiden mallit vähänkin enemmän kierrättäessä. Ruotsalainen Teknikens Värld sai kiihtyvyydeksi Hondalle säälittävät 10,2 ja mittasi penkistä vääntöäkin 5 nm ilmoitettua vähemmän. Tehoja oli pari heppaa ilmoitettua enemmän, mikä on kuitenkin vähemmän kuin kotimainen läpyskä mittasi vanhasta (160).

        http://www.teknikensvarld.se/files/0821_accord_laguna_superb.pdf

        Uuteen Accordiin on Diesel.

        2.0 on laiska ja 2.4-mallia ei saa Suomessa kuin automaattina joka vie kaikki tehot autosta.Manuaali 2.4 liikkuu jotenkuten, häviten kuitenkin reilusti näille Eurooppalaisille 2.0 Turboille.


      • Civic viime
        hilipalihittaa kirjoitti:

        Ei Honda oo ikinä noissa pärjänny, eikä luultavasti pärjääkään. Olispa ollu joku toinenkin japsi mukana. Itselläni ei muista autoista kuin accoista oo hirveesti kokemuksia mut se syy miksi hondaa edelleen suosin on se, että ei tartte korjaamolla notkua. Neljäs acco on alla eikä yhdenkään kanssa ole tarvinnut huoltojen lisäksi korjaamolla käydä, aika hyvin verrattuna työkaverien Volvoon, Passattiin jne...

        vuoden testissä toinen! Eli kyllä meriittejäkin löytyy.

        Tässä testissä Honda oli varustettu täysin väärillä renkailla. Miksi maahantuoja antoi testiin vakiorenkaita leveämmillä ja matalimmilla renkailla varustetun auton? Jarrutus kärsi tästä ja samoin lopputulos.


    • MonttuPentti

      Testi näyttää herättäneen vilkasta keskustelua useammankin automerkin palstoilla. Jutun selailun perusteella Accord tosiaan vaikutti liukkaalta, vaikka sitä muuten kehuttiinkin. Rengasvalinta varmaan ratkaiseen paljon. Mielenkiintoista, että omassa tesissään nyky-Civic oli aikanaan testikakkonen heti Saab/Cadillacin jälkeen. Minusta edellisen mallin Accord taas on ainakin lumella tosi hyvä ja kääntyvä Continentalin nastarenkailla. No, testit on testejä ja jotenkin ne pitää pisteyttää.

      • 09acco

        Aivan, edellinen oli/on hyvä. Itselläni uudessa accossa continentalit ja melko liukkaalta tuntui eilen kun sohjossa ajelin. Tuntuma tiehen melko huono edelliseen verrattuna. Myöskin lumella (nuoska) tuntui epämukavalta. Jäisellä asfaltilla kuitenkin ihan hyvä ajettava eli ei nyt ihan paska joka alustalla kun huomioi ettei ole kesälläkään kovin häävi (verrattuna siis edelliseen malliin). Testien jarrutesti hieman ihmetyttää, oliskohan parannettavissa ABS:n ohjelmistopäivityksellä...Myöskin luistonesto lyö mielestäni liian nopeasti päälle, vaikuttanee negatiivisesti kiihtyvyyteen. Testissä taisi siltäkin osin mennä suht huonosti,.


      • juupajuu2
        09acco kirjoitti:

        Aivan, edellinen oli/on hyvä. Itselläni uudessa accossa continentalit ja melko liukkaalta tuntui eilen kun sohjossa ajelin. Tuntuma tiehen melko huono edelliseen verrattuna. Myöskin lumella (nuoska) tuntui epämukavalta. Jäisellä asfaltilla kuitenkin ihan hyvä ajettava eli ei nyt ihan paska joka alustalla kun huomioi ettei ole kesälläkään kovin häävi (verrattuna siis edelliseen malliin). Testien jarrutesti hieman ihmetyttää, oliskohan parannettavissa ABS:n ohjelmistopäivityksellä...Myöskin luistonesto lyö mielestäni liian nopeasti päälle, vaikuttanee negatiivisesti kiihtyvyyteen. Testissä taisi siltäkin osin mennä suht huonosti,.

        Edellinen malli oli paras vaginan maailman testissä ajo-ominaisuuksiltaan hakkas mm mondeon ja passatin. Ainostaan korkeat vakuustus maksut ja huollot esti voittamasta testiä. Kysessä oli bensamallit,fsi paskatti jä mm kulutuksessa kirkkaasti taakse.


      • ohjaustehostimessa

        Uudessa acordissa se on sähköinen ja vanhassa hydraulinen.


      • WWWrrrrooommmm
        09acco kirjoitti:

        Aivan, edellinen oli/on hyvä. Itselläni uudessa accossa continentalit ja melko liukkaalta tuntui eilen kun sohjossa ajelin. Tuntuma tiehen melko huono edelliseen verrattuna. Myöskin lumella (nuoska) tuntui epämukavalta. Jäisellä asfaltilla kuitenkin ihan hyvä ajettava eli ei nyt ihan paska joka alustalla kun huomioi ettei ole kesälläkään kovin häävi (verrattuna siis edelliseen malliin). Testien jarrutesti hieman ihmetyttää, oliskohan parannettavissa ABS:n ohjelmistopäivityksellä...Myöskin luistonesto lyö mielestäni liian nopeasti päälle, vaikuttanee negatiivisesti kiihtyvyyteen. Testissä taisi siltäkin osin mennä suht huonosti,.

        ... toi menee kyllä potaskan puolelle, että uusi Accord olisi ajo-ominaisuuksiltaan huonompi kuin edellinen malli :))


      • Don Moro Amalgaameil
        juupajuu2 kirjoitti:

        Edellinen malli oli paras vaginan maailman testissä ajo-ominaisuuksiltaan hakkas mm mondeon ja passatin. Ainostaan korkeat vakuustus maksut ja huollot esti voittamasta testiä. Kysessä oli bensamallit,fsi paskatti jä mm kulutuksessa kirkkaasti taakse.

        Parissa viimme accordissa ei oo minkäänlaista jousitusta ja piste


      • Vaihdan merkiä

        Sanokaa rehellisesti onko uusi Accord lämmin. Joulupäivänä tulin volkkarilla Kirkkonummelta Lappeenrantaan
        ja jalat meinasivat jäätyä. Jos käänsi lämmöt jaloille niin ikkunat umpijäässä.
        Kun lämpö on säädetty tuulilasille kaikki ikkunat ovat sulana,vaikka 40 asteen pakkasella,mutta jalat
        on volsussa aina jäässä. Talviauto,voi vittulanjänkä sanon minä.Markan rahalla saa tehdyksi vaikka
        minkälaisia testejä.


    • ihmetyttää.

      CO2- ja NOx päästöt jätettiin arvostelematta kylmäpäästöihin.

      TM:n mukaan Honda läpäisisi EURO4-normin mukaisen NOx-rajan moottori kylmänä, muttei lämpimänä.

      Lienee kyseessä painovirhe.

    • acco alla

      ,ja vieläpä goodyearin uusilla testissä huonosti pärjänneillä nastoilla.Mutta vitun hyvin olen pärjännyt kelissä kuin kelissä.Lämpiää komiasti,ja kaikinpuolin hyvä päästellä?Harvoimpa tosin tulee noilla äärirajoilla ajeltua enää,kun on vtota ikääkin jo 44v.normaali ajossa verraton vehjet ilman mitään ongelmia.Testit saa näyttää mitä vaan.

      • FGU

        luottamista,se joka maksaa TM:lle eniten saa testivoiton.Kaveri joka myy esim. perämoottorit kertoi että trimmasi viikkokaupalla omaa moottoria (niinkuin kaikki muutkin merkit) ennenkuin lähetti TM:lle testattavaksi, ja TM kehui (lue valehteli) kuinka moottorit oli otettu tehdaspakkauksista testeihin.
        Ihan humpuukia koko testihomma, autoilija tietää kyllä kokemuksella itse mitä haluaa ja mihin luottaa.


    • Sakemanni ja talvi

      Muuta en tarvitse tietää. Onko uusi accord lämmin ?
      Siirryn VAG:sta toiseen merkkiin,kun palelee.

      • 3xAccord

        Acco on erityisen lämmin japanilainen henkilöauto. Ota valkoinen tai musta.


      • ätsät

        Lämmin, mutta nippanappa tarkenee. Diesel07.


      • Exe 2,4
        ätsät kirjoitti:

        Lämmin, mutta nippanappa tarkenee. Diesel07.

        On lämmin, tarkenee vallan mainiosti ilman talvitakkia pipoa ym. Vag kuskien rekvisiittaa. Bensa 2.4 vm.06


      • tarkii
        ätsät kirjoitti:

        Lämmin, mutta nippanappa tarkenee. Diesel07.

        Diesel 08 (silti vielä vanhaa mallia) on ainakin lämmin. Ja se hot gas minusta toimii: lämmintä tulee sisälle ennen kuin lämpömittari värähtää. Vai mistä on kyse?


      • paveli60
        ätsät kirjoitti:

        Lämmin, mutta nippanappa tarkenee. Diesel07.

        diesel farmari 2007 on erittäin lämmin vaikka on 30 astetta pakkasta,
        keulassa nahkapeitto ettei viima mene koneeseen,
        sisälämmitin että auto on valmiiksi lämmin kun lähdet ajamaan niin tarkenee sen
        pari kilometriä kun oma lämmitin puhaltaa jo lämmintä.
        laittakaa hyvät ihmiset dieselautoihin ne keulapeitot


    • ltråotyhm

      jättäisn nuo"talviauto"testit omaan arvoon,jos kerran neliveto subaru imppu hävis(olisko juuri 08)vw kolopallolle???????????!!!!!!!WTF.Esim impus parempi lämppäri,valot(xenon vakiona)NELIVETO.Mitä v#ttu ne siel testaa/painottaa

    • Kokoomuslainen nuori

      Uusi Accord maailman kaunein auto.
      Mitään vikoja ei ole ollut.
      Ajettu 35000 km 13 kuukaudessa.

    • inöri

      Wv-konserniin en sorru siitä kuultujen juttujen takia. Vikoja on kun ranskalaisessa ja moottori on valmis paaluun reilusti alle 200 tkm ajettuna. Nykyvolkkari vielä tehdään mopomoottirilla tyyliin 1.4 l. Sitten sillä pitäis liikuttaa passatin kokoista auto, eli siihen pistetään kaksi turboa. On varmaan ympäristöystävällistä ja säästää muutaman prosentin satasella ja muutama CO2-grammakin säästetään. Autolehdet ylistää nykyaikaista huippumoottoria. Kääntöpuolena sitten on se, että kaksi rikkoutuvaa turboa ja mopomoottorista irrotettu teho hajottaa vielä päälle männänrenkaat.

      Tietäähän sen jokainen autoihminen, että liika ahtaminen kuluttaa ja tappaa moottorin. Käyttöautoa ei pidä virittää äärimmilleen ja Honda sen ymmärtää.

    • ottakaaiisimmin

      Kyllä näyttää ottavan eräillä pattiin kun ei Hondasta oo suomen talveen.

      • Ilomantsi

        Kaikista autoista on suomen talveen, miehet vaan on erilaisia.


      • AllersBög24
        Ilomantsi kirjoitti:

        Kaikista autoista on suomen talveen, miehet vaan on erilaisia.

        Niin no, hiihtämälläki pääsee.


    • bakajap

      Talvi lähestyy...

      • destinyy

        vääjäämättä


      • Dalvi-durkki
        destinyy kirjoitti:

        vääjäämättä

        Vectra erityisen tasaläpönen joka paikasta , tosi tyytyväinen. Lämpömittarin näyttäessä 90 astetta tulee lämppäristä runsaasti kuumaa koviinkin pakkasiin


    • Olisihan se lämmin

      Mutta mitsen saada Opeli käyntiin näillä pakkasilla,se onkin sitten toinen juttu?

      • Dalvi-durkki

        Virta-avaimesta, 60 Ah akku .ja em. Hondassa 45Ah siinä se ero kun autot pannaan yli 20 asteen pakkaseen . Ja silloin voi unohtaa kaikenmaailman killuttimet stoppi automaati takalasin lämmittimet penkinlämmittimet ym. virran syöpöt


    • iso H

      Mua ei kiinnosta TM testit. Kokeilen eri autoja ja sen ostan mistä pidän eniten. Honda on japanilaisista paras vaihtoehto. Parasta on moottorit. Honda ei kertakaikkiaan pysty tekemään huonoja moottoreita. Honda poikkeaa muista japanilaisita myös ajo-ominaisuuksiltaan. Honda on ajajan auto jota ei tuuli heittele ja mutkat hidasta.

      • JaP-Horn

        Joo mun tietääkseni se on ainoo auto jota tehdään pelkästään japanissa, Muut tunnetut tehdään puolassa englannissa ym maissa ja sen kyllä ovat laadussa huomanneet


      • Iso HOnda MOtorsport

        Iso-Homolle: taitaa olla helpotus kun taas pääsee poikia narraamaan lumien sulettua!


      • PuniikkiTyllerö.
        JaP-Horn kirjoitti:

        Joo mun tietääkseni se on ainoo auto jota tehdään pelkästään japanissa, Muut tunnetut tehdään puolassa englannissa ym maissa ja sen kyllä ovat laadussa huomanneet

        Eiks Matukka 6 ole myös aito Japanilainen ?


    • Ziiiiiip

      Kun on kunnon talvia ollut niin ei tuollaista kyllä kannata vaivoikseen hankkia.

    • lämmitämuaåke!

      Voi akkordi pojkeja!

    • Peraereikea

      Voi pojat, on kyllä kummaa lätinää. Itsellä alla uusi Accord ja hienosti menee talvella - eikä mitään ongelmia!

    • 3. Accord

      Markan rahalla saa vaikka minkälaisia testejä.

      Accord on lämmin, tyylikäs , nykyaikaisella moottorilla varustettu, huipputuote.
      Ainut miinus: "Hieman peltinen" ja äänekäs huonoilla teillä.

      • dell.

        Kyllä tarkenee. 20 astetta pakkasta ja auto lämpenee ilman mitään alkulämmityksiä siten, että 10-12 minuuttia ajoa, niin auto on lämmin. Eipä tuo muutenkaan mitenkään huono auto ole ollut, päin vastoin, erinomainen laatutuote. Auto siis Accord 2.0 Executive bensa automaatti -09.


    • foorttimies

      Olen jo monta kertaa sanonut älkää sortuko Honda paskaan surkein auto maanpäällä Ruostuva lelumainen tekele

      • laho kasat

        Kaikki ruostuu, etenkin toyotat.


    • fomoco

      Aasi ei ole hevonen ja Ford ei ole auto!

      • tojoonsuolesta

        Taas täällä tojomyyjät äänessä. Tunnetusti tojopojket seurustelevat keskenään. Saman sukupuolen rakastaminen onkin suomessa yllättävän suosittua kun katukuvaa tarkkailee. Tojoon ei kaunista naista saa astumaan. Kuitenkin vanhat tojosedät jaksaa tikkarien kanssa houkutella lapsia kyytiin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ensi kesänä

      Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      61
      3111
    2. Tukalaa kuumuutta

      Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      43
      3067
    3. Sinä, ihastukseni

      Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      42
      2417
    4. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

      Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      91
      2037
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

      Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1893
    6. Okei, myönnetään,

      Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      25
      1759
    7. Onko kaivatullasi

      himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1606
    8. Mihin hävisi

      Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      83
      1370
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

      En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1280
    10. Lähtikö korvat

      puhtaaksi vaikusta?
      Tuusniemi
      79
      1110
    Aihe