No pahkena. Uusi Accord ei pärjännyt TM:n talviautotestissä. Mites nyt suu pannaan... !?
TM:n talviautotesti - aika korutonta kertomaa
61
9210
Vastaukset
- kuusipistettä
Kertokaa oliko Mazda 6 mukana!!!!Olen nimittäin meinannut hankkia.
- noi kutoset
kuusipistettä kirjoitti:
Kertokaa oliko Mazda 6 mukana!!!!Olen nimittäin meinannut hankkia.
ainakin vanhemmat tykkäs ruosteesta
- mazda3mies
noi kutoset kirjoitti:
ainakin vanhemmat tykkäs ruosteesta
tykkäs voittaa kaikki testit mitä vastaan tuli..!
ja mitä ruosteeseen tulee nii ei ruostu jossain vanhenmissa oli samaa vikaa ko mondeoissa ja c-sarjan mb:ssä ali hankkian moka!
- elegance plus
Aivan sama mikä testit voittaa,samat miehet testaa kamerat ja autot,tosi luotettavaa.No joo,tiedä häntä mut itse testaan omat ostokseni ja sen perusteella ostan mikä on mieleinen.Onneks on valinnan varaa ja kukin saa ostaa minkä haluaa :)
- sehän
oli tm joka valitsi muutama vuosi sitten talviautoksi auton jossa oli huonoin lämmityslaite (Golf). Eikä noi kokemukset muuta tue edelleenkään VAG konsernin osalta. Eli ei kiitos
- asentamalla webaston
sehän kirjoitti:
oli tm joka valitsi muutama vuosi sitten talviautoksi auton jossa oli huonoin lämmityslaite (Golf). Eikä noi kokemukset muuta tue edelleenkään VAG konsernin osalta. Eli ei kiitos
Huonoja ajo-ominaisuuksia ei.
- on paljon
muuta kuin lämmityslaitetesti kuten näkyy...
- pisteitä
pitäisi olla lämmityslaitessa, kokemuksen syvä rintaääni puhuu.
Volsu kylmempi kuin brittivehkeet yhteesä.
- painotuksien perusteella
samaa Tyhmien Menneisyys brändiä kuin ekoautovertailussa menneinä vuosina. Onnea valinalle.
- !!!
Uskottavuus testeihin karissut jo ajat sitten.Tuulilasin rengastestit ja TM:n vastaava, samat rengasmallit molemmilla ja kuinka ollakaan loppujärjestys aivan erilainen.Jokainen autoilua ymmärtävä tajuaa,ettei lehtien selitykset erilaisista testausolosuhteista ym.pidä paikkaansa.
Mutta TM:n pojat ovatkin Jumalasta seuraavia ratkaisemaan paremmuusjärjestyksiä.Amen. - ei sitten...
!!! kirjoitti:
Uskottavuus testeihin karissut jo ajat sitten.Tuulilasin rengastestit ja TM:n vastaava, samat rengasmallit molemmilla ja kuinka ollakaan loppujärjestys aivan erilainen.Jokainen autoilua ymmärtävä tajuaa,ettei lehtien selitykset erilaisista testausolosuhteista ym.pidä paikkaansa.
Mutta TM:n pojat ovatkin Jumalasta seuraavia ratkaisemaan paremmuusjärjestyksiä.Amen.vaan miellytä, kun ei oma merkki pärjää. Sittenhän ne lehtitestaajat olis keisareita, jos honda olisi voittanut. Mutta kun ei voittanut, oli jopa luvattoman huono.
- vaikutti
osaltaan ainakin ajo-ominaisuuksiin, sillä ainakin minulle yksi Honda-myyjä väitti, että heille ei enää oteta esittelyautoja 16 tuuman talvikumeilla, koska ajo-ominaisuudet kärsivät kuulemma liikaa.
Toisaalta mikään ei kyllä näytä poistavan sitä tosiseikkaa, että Accordin jarrut ovat edelleen liian huonot mukamas sporttiseen autoon, eivätkä lämmityksen ongelmatkaan minään yllätyksenä tule kuten jo Ajovalon.netin testaaja ennusti: "toimi lämpimällä kesäkelillä asiallisesti. Uskallan jo etukäteen esittää epäilyni automatiikan toimivuudesta talviolosuhteissa muiden Honda-mallien perusteella". - ...lukenut...
...mutta jos ajo-ominaisuuksia moitittiin niin ei ihme. Uusi acco ollut alla 7kk eikä vedä ajo-ominaisuuksiltaan vertoja edelliselle mallille, ei kesällä eikä talvella. Muutamissa muissakin seikoissa on otettu takapakkia. Voisin jopa sanoa, että turha malli. Niinpä odottelenkin jo seuraavaa :)
- totuuksia...
http://www.auto-motor-und-sport.de/vergleichstest/opel-insignia-gegen-ford-mondeo-honda-accord-und-vw-passat-kampf-um-die-mittelklasse-939908.html
http://www.auto-motor-und-sport.de/vergleichstest/skoda-superb-vs-honda-accord-und-vw-passat-reicht-schiere-groesse-um-in-der-mittelklasse-zu-bestehen-759321.html- hilipalihittaa
Ei Honda oo ikinä noissa pärjänny, eikä luultavasti pärjääkään. Olispa ollu joku toinenkin japsi mukana. Itselläni ei muista autoista kuin accoista oo hirveesti kokemuksia mut se syy miksi hondaa edelleen suosin on se, että ei tartte korjaamolla notkua. Neljäs acco on alla eikä yhdenkään kanssa ole tarvinnut huoltojen lisäksi korjaamolla käydä, aika hyvin verrattuna työkaverien Volvoon, Passattiin jne...
- exvw
Uusista malleista ei ole kokemuksia mutta kun toissa vuonna 2 passatin jälkeen päädyin accordiin ero minun mielestä oli huomattava hondan eduksi. Mutta ehkä uusissa malleissa taas toisin päin tai sitten accord vaan istuu minulle paremmin.
- Accord...
0-100 9.8s, kyllä on suorituskyky pahasti heikentynyt näiden viheraatteiden takia...
Edellinen malli taisi olla reilusti kiihkeämpi. - nopeampi
Accord... kirjoitti:
0-100 9.8s, kyllä on suorituskyky pahasti heikentynyt näiden viheraatteiden takia...
Edellinen malli taisi olla reilusti kiihkeämpi.viivalta ja myös mitatut ohituskiihtyvyys arvot olivat selvästi parempia. Nykyinen 2.0 on ihan samanlainen pappakone kuin Avensis, ja luulenpa että Aven uusi voi jopa jättää. No, siistihän se edelleen käy ja kiertää eikä huuda kuin rääkätty sika niin kuin joidenkin kilpailijoiden mallit vähänkin enemmän kierrättäessä. Ruotsalainen Teknikens Värld sai kiihtyvyydeksi Hondalle säälittävät 10,2 ja mittasi penkistä vääntöäkin 5 nm ilmoitettua vähemmän. Tehoja oli pari heppaa ilmoitettua enemmän, mikä on kuitenkin vähemmän kuin kotimainen läpyskä mittasi vanhasta (160).
http://www.teknikensvarld.se/files/0821_accord_laguna_superb.pdf - vaihtoehto...
nopeampi kirjoitti:
viivalta ja myös mitatut ohituskiihtyvyys arvot olivat selvästi parempia. Nykyinen 2.0 on ihan samanlainen pappakone kuin Avensis, ja luulenpa että Aven uusi voi jopa jättää. No, siistihän se edelleen käy ja kiertää eikä huuda kuin rääkätty sika niin kuin joidenkin kilpailijoiden mallit vähänkin enemmän kierrättäessä. Ruotsalainen Teknikens Värld sai kiihtyvyydeksi Hondalle säälittävät 10,2 ja mittasi penkistä vääntöäkin 5 nm ilmoitettua vähemmän. Tehoja oli pari heppaa ilmoitettua enemmän, mikä on kuitenkin vähemmän kuin kotimainen läpyskä mittasi vanhasta (160).
http://www.teknikensvarld.se/files/0821_accord_laguna_superb.pdfUuteen Accordiin on Diesel.
2.0 on laiska ja 2.4-mallia ei saa Suomessa kuin automaattina joka vie kaikki tehot autosta.Manuaali 2.4 liikkuu jotenkuten, häviten kuitenkin reilusti näille Eurooppalaisille 2.0 Turboille. - Civic viime
hilipalihittaa kirjoitti:
Ei Honda oo ikinä noissa pärjänny, eikä luultavasti pärjääkään. Olispa ollu joku toinenkin japsi mukana. Itselläni ei muista autoista kuin accoista oo hirveesti kokemuksia mut se syy miksi hondaa edelleen suosin on se, että ei tartte korjaamolla notkua. Neljäs acco on alla eikä yhdenkään kanssa ole tarvinnut huoltojen lisäksi korjaamolla käydä, aika hyvin verrattuna työkaverien Volvoon, Passattiin jne...
vuoden testissä toinen! Eli kyllä meriittejäkin löytyy.
Tässä testissä Honda oli varustettu täysin väärillä renkailla. Miksi maahantuoja antoi testiin vakiorenkaita leveämmillä ja matalimmilla renkailla varustetun auton? Jarrutus kärsi tästä ja samoin lopputulos.
- MonttuPentti
Testi näyttää herättäneen vilkasta keskustelua useammankin automerkin palstoilla. Jutun selailun perusteella Accord tosiaan vaikutti liukkaalta, vaikka sitä muuten kehuttiinkin. Rengasvalinta varmaan ratkaiseen paljon. Mielenkiintoista, että omassa tesissään nyky-Civic oli aikanaan testikakkonen heti Saab/Cadillacin jälkeen. Minusta edellisen mallin Accord taas on ainakin lumella tosi hyvä ja kääntyvä Continentalin nastarenkailla. No, testit on testejä ja jotenkin ne pitää pisteyttää.
- 09acco
Aivan, edellinen oli/on hyvä. Itselläni uudessa accossa continentalit ja melko liukkaalta tuntui eilen kun sohjossa ajelin. Tuntuma tiehen melko huono edelliseen verrattuna. Myöskin lumella (nuoska) tuntui epämukavalta. Jäisellä asfaltilla kuitenkin ihan hyvä ajettava eli ei nyt ihan paska joka alustalla kun huomioi ettei ole kesälläkään kovin häävi (verrattuna siis edelliseen malliin). Testien jarrutesti hieman ihmetyttää, oliskohan parannettavissa ABS:n ohjelmistopäivityksellä...Myöskin luistonesto lyö mielestäni liian nopeasti päälle, vaikuttanee negatiivisesti kiihtyvyyteen. Testissä taisi siltäkin osin mennä suht huonosti,.
- juupajuu2
09acco kirjoitti:
Aivan, edellinen oli/on hyvä. Itselläni uudessa accossa continentalit ja melko liukkaalta tuntui eilen kun sohjossa ajelin. Tuntuma tiehen melko huono edelliseen verrattuna. Myöskin lumella (nuoska) tuntui epämukavalta. Jäisellä asfaltilla kuitenkin ihan hyvä ajettava eli ei nyt ihan paska joka alustalla kun huomioi ettei ole kesälläkään kovin häävi (verrattuna siis edelliseen malliin). Testien jarrutesti hieman ihmetyttää, oliskohan parannettavissa ABS:n ohjelmistopäivityksellä...Myöskin luistonesto lyö mielestäni liian nopeasti päälle, vaikuttanee negatiivisesti kiihtyvyyteen. Testissä taisi siltäkin osin mennä suht huonosti,.
Edellinen malli oli paras vaginan maailman testissä ajo-ominaisuuksiltaan hakkas mm mondeon ja passatin. Ainostaan korkeat vakuustus maksut ja huollot esti voittamasta testiä. Kysessä oli bensamallit,fsi paskatti jä mm kulutuksessa kirkkaasti taakse.
- ohjaustehostimessa
Uudessa acordissa se on sähköinen ja vanhassa hydraulinen.
- WWWrrrrooommmm
09acco kirjoitti:
Aivan, edellinen oli/on hyvä. Itselläni uudessa accossa continentalit ja melko liukkaalta tuntui eilen kun sohjossa ajelin. Tuntuma tiehen melko huono edelliseen verrattuna. Myöskin lumella (nuoska) tuntui epämukavalta. Jäisellä asfaltilla kuitenkin ihan hyvä ajettava eli ei nyt ihan paska joka alustalla kun huomioi ettei ole kesälläkään kovin häävi (verrattuna siis edelliseen malliin). Testien jarrutesti hieman ihmetyttää, oliskohan parannettavissa ABS:n ohjelmistopäivityksellä...Myöskin luistonesto lyö mielestäni liian nopeasti päälle, vaikuttanee negatiivisesti kiihtyvyyteen. Testissä taisi siltäkin osin mennä suht huonosti,.
... toi menee kyllä potaskan puolelle, että uusi Accord olisi ajo-ominaisuuksiltaan huonompi kuin edellinen malli :))
- Don Moro Amalgaameil
juupajuu2 kirjoitti:
Edellinen malli oli paras vaginan maailman testissä ajo-ominaisuuksiltaan hakkas mm mondeon ja passatin. Ainostaan korkeat vakuustus maksut ja huollot esti voittamasta testiä. Kysessä oli bensamallit,fsi paskatti jä mm kulutuksessa kirkkaasti taakse.
Parissa viimme accordissa ei oo minkäänlaista jousitusta ja piste
- Vaihdan merkiä
Sanokaa rehellisesti onko uusi Accord lämmin. Joulupäivänä tulin volkkarilla Kirkkonummelta Lappeenrantaan
ja jalat meinasivat jäätyä. Jos käänsi lämmöt jaloille niin ikkunat umpijäässä.
Kun lämpö on säädetty tuulilasille kaikki ikkunat ovat sulana,vaikka 40 asteen pakkasella,mutta jalat
on volsussa aina jäässä. Talviauto,voi vittulanjänkä sanon minä.Markan rahalla saa tehdyksi vaikka
minkälaisia testejä.
- ihmetyttää.
CO2- ja NOx päästöt jätettiin arvostelematta kylmäpäästöihin.
TM:n mukaan Honda läpäisisi EURO4-normin mukaisen NOx-rajan moottori kylmänä, muttei lämpimänä.
Lienee kyseessä painovirhe. - acco alla
,ja vieläpä goodyearin uusilla testissä huonosti pärjänneillä nastoilla.Mutta vitun hyvin olen pärjännyt kelissä kuin kelissä.Lämpiää komiasti,ja kaikinpuolin hyvä päästellä?Harvoimpa tosin tulee noilla äärirajoilla ajeltua enää,kun on vtota ikääkin jo 44v.normaali ajossa verraton vehjet ilman mitään ongelmia.Testit saa näyttää mitä vaan.
- FGU
luottamista,se joka maksaa TM:lle eniten saa testivoiton.Kaveri joka myy esim. perämoottorit kertoi että trimmasi viikkokaupalla omaa moottoria (niinkuin kaikki muutkin merkit) ennenkuin lähetti TM:lle testattavaksi, ja TM kehui (lue valehteli) kuinka moottorit oli otettu tehdaspakkauksista testeihin.
Ihan humpuukia koko testihomma, autoilija tietää kyllä kokemuksella itse mitä haluaa ja mihin luottaa.
- Sakemanni ja talvi
Muuta en tarvitse tietää. Onko uusi accord lämmin ?
Siirryn VAG:sta toiseen merkkiin,kun palelee.- 3xAccord
Acco on erityisen lämmin japanilainen henkilöauto. Ota valkoinen tai musta.
- ätsät
Lämmin, mutta nippanappa tarkenee. Diesel07.
- Exe 2,4
ätsät kirjoitti:
Lämmin, mutta nippanappa tarkenee. Diesel07.
On lämmin, tarkenee vallan mainiosti ilman talvitakkia pipoa ym. Vag kuskien rekvisiittaa. Bensa 2.4 vm.06
- tarkii
ätsät kirjoitti:
Lämmin, mutta nippanappa tarkenee. Diesel07.
Diesel 08 (silti vielä vanhaa mallia) on ainakin lämmin. Ja se hot gas minusta toimii: lämmintä tulee sisälle ennen kuin lämpömittari värähtää. Vai mistä on kyse?
- paveli60
ätsät kirjoitti:
Lämmin, mutta nippanappa tarkenee. Diesel07.
diesel farmari 2007 on erittäin lämmin vaikka on 30 astetta pakkasta,
keulassa nahkapeitto ettei viima mene koneeseen,
sisälämmitin että auto on valmiiksi lämmin kun lähdet ajamaan niin tarkenee sen
pari kilometriä kun oma lämmitin puhaltaa jo lämmintä.
laittakaa hyvät ihmiset dieselautoihin ne keulapeitot
- ltråotyhm
jättäisn nuo"talviauto"testit omaan arvoon,jos kerran neliveto subaru imppu hävis(olisko juuri 08)vw kolopallolle???????????!!!!!!!WTF.Esim impus parempi lämppäri,valot(xenon vakiona)NELIVETO.Mitä v#ttu ne siel testaa/painottaa
- Kokoomuslainen nuori
Uusi Accord maailman kaunein auto.
Mitään vikoja ei ole ollut.
Ajettu 35000 km 13 kuukaudessa. - inöri
Wv-konserniin en sorru siitä kuultujen juttujen takia. Vikoja on kun ranskalaisessa ja moottori on valmis paaluun reilusti alle 200 tkm ajettuna. Nykyvolkkari vielä tehdään mopomoottirilla tyyliin 1.4 l. Sitten sillä pitäis liikuttaa passatin kokoista auto, eli siihen pistetään kaksi turboa. On varmaan ympäristöystävällistä ja säästää muutaman prosentin satasella ja muutama CO2-grammakin säästetään. Autolehdet ylistää nykyaikaista huippumoottoria. Kääntöpuolena sitten on se, että kaksi rikkoutuvaa turboa ja mopomoottorista irrotettu teho hajottaa vielä päälle männänrenkaat.
Tietäähän sen jokainen autoihminen, että liika ahtaminen kuluttaa ja tappaa moottorin. Käyttöautoa ei pidä virittää äärimmilleen ja Honda sen ymmärtää. - ottakaaiisimmin
Kyllä näyttää ottavan eräillä pattiin kun ei Hondasta oo suomen talveen.
- Ilomantsi
Kaikista autoista on suomen talveen, miehet vaan on erilaisia.
- AllersBög24
Ilomantsi kirjoitti:
Kaikista autoista on suomen talveen, miehet vaan on erilaisia.
Niin no, hiihtämälläki pääsee.
- bakajap
Talvi lähestyy...
- destinyy
vääjäämättä
- Dalvi-durkki
destinyy kirjoitti:
vääjäämättä
Vectra erityisen tasaläpönen joka paikasta , tosi tyytyväinen. Lämpömittarin näyttäessä 90 astetta tulee lämppäristä runsaasti kuumaa koviinkin pakkasiin
- Olisihan se lämmin
Mutta mitsen saada Opeli käyntiin näillä pakkasilla,se onkin sitten toinen juttu?
- Dalvi-durkki
Virta-avaimesta, 60 Ah akku .ja em. Hondassa 45Ah siinä se ero kun autot pannaan yli 20 asteen pakkaseen . Ja silloin voi unohtaa kaikenmaailman killuttimet stoppi automaati takalasin lämmittimet penkinlämmittimet ym. virran syöpöt
- iso H
Mua ei kiinnosta TM testit. Kokeilen eri autoja ja sen ostan mistä pidän eniten. Honda on japanilaisista paras vaihtoehto. Parasta on moottorit. Honda ei kertakaikkiaan pysty tekemään huonoja moottoreita. Honda poikkeaa muista japanilaisita myös ajo-ominaisuuksiltaan. Honda on ajajan auto jota ei tuuli heittele ja mutkat hidasta.
- JaP-Horn
Joo mun tietääkseni se on ainoo auto jota tehdään pelkästään japanissa, Muut tunnetut tehdään puolassa englannissa ym maissa ja sen kyllä ovat laadussa huomanneet
- Iso HOnda MOtorsport
Iso-Homolle: taitaa olla helpotus kun taas pääsee poikia narraamaan lumien sulettua!
- PuniikkiTyllerö.
JaP-Horn kirjoitti:
Joo mun tietääkseni se on ainoo auto jota tehdään pelkästään japanissa, Muut tunnetut tehdään puolassa englannissa ym maissa ja sen kyllä ovat laadussa huomanneet
Eiks Matukka 6 ole myös aito Japanilainen ?
- Ziiiiiip
Kun on kunnon talvia ollut niin ei tuollaista kyllä kannata vaivoikseen hankkia.
- lämmitämuaåke!
Voi akkordi pojkeja!
- Peraereikea
Voi pojat, on kyllä kummaa lätinää. Itsellä alla uusi Accord ja hienosti menee talvella - eikä mitään ongelmia!
- 3. Accord
Markan rahalla saa vaikka minkälaisia testejä.
Accord on lämmin, tyylikäs , nykyaikaisella moottorilla varustettu, huipputuote.
Ainut miinus: "Hieman peltinen" ja äänekäs huonoilla teillä.- dell.
Kyllä tarkenee. 20 astetta pakkasta ja auto lämpenee ilman mitään alkulämmityksiä siten, että 10-12 minuuttia ajoa, niin auto on lämmin. Eipä tuo muutenkaan mitenkään huono auto ole ollut, päin vastoin, erinomainen laatutuote. Auto siis Accord 2.0 Executive bensa automaatti -09.
- foorttimies
Olen jo monta kertaa sanonut älkää sortuko Honda paskaan surkein auto maanpäällä Ruostuva lelumainen tekele
- laho kasat
Kaikki ruostuu, etenkin toyotat.
- fomoco
Aasi ei ole hevonen ja Ford ei ole auto!
- tojoonsuolesta
Taas täällä tojomyyjät äänessä. Tunnetusti tojopojket seurustelevat keskenään. Saman sukupuolen rakastaminen onkin suomessa yllättävän suosittua kun katukuvaa tarkkailee. Tojoon ei kaunista naista saa astumaan. Kuitenkin vanhat tojosedät jaksaa tikkarien kanssa houkutella lapsia kyytiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta613111Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh433067- 422417
Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa912037- 311893
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘251759- 481606
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä831370- 391280
- 791110