Ostin tänäänkin kinkkua S-marketista. Menee huomenna "vanhaksi", mutta huomiseen mennessä perhe on sen jo syönyt. Paljon ostan puolella hintaa tuotteita ja säästän.
K-ryhmän kauppa myy vanhoiksi meneviä -30% alennuksella. Mistähän moinen? Onko lähtöhinta halvempi vai vetääkö K-kauppa kotiinpäin?
S-ryhmä puolella, K-kaupat - 30%
20
2484
Vastaukset
- ole tarkkana
onko leikkele harmaantunut,
eli vertaa uudempiin paketteihin, alempana oleviin, onko sama väri.
usein etumaisena riippuvissa, vielä paljonkin myyntiaikaa omaavat
ovat oikein selvästi harmaantunut, katsele, huomaat.
Äitini osti kerran harmaantunen,
seurasi vakava vatsatauti, ensin kotona viikko, siten sairaalassa kaksi,
sen jälkeen vielä kuukausi kotona toipumista.
(oli juuri eläkkeelle päässyt 66v)
Kyllä sanoi että niin kauhiaa oli
että ei toivo kenellekään,
vasta vuoden kuluttua näki asian positiivisesti,
oli 15 kg ylipainoinen, vaivojen aikana paino laski yli 20 kg,
nyt on hienoa olla samassa painossa kuin kaksikymppisen tyttönä.
---------------------------
minä ostan sillä 50% vain pullaa, tummaa leipää, yms., E-marketista
k varmaan myy vain -30 % kun on riittävästi "hulluja" jotka siläkin ostavat.- Omnifagi
Ei se sapuska myrkyksi muutu heti parasta ennen päivän jälkeen. Minulla on vieläkin tilkka kermaa, joka vanheni 17.1. Hyvin maistuu kahvin kanssa eikä juoksetu.
Eikä minun peltimahani kovin vähästä hätkähdä, mitä nyt usein pierettää vallan pirusti. - nokkela
kun ostat samalla hinnalla eli -50% vanhaa leipää,pullaa mitä muualla maksaisi ihan tuore tavara!
- siellä .
nokkela kirjoitti:
kun ostat samalla hinnalla eli -50% vanhaa leipää,pullaa mitä muualla maksaisi ihan tuore tavara!
paljon halvempaa,
kai se on paikkakuntakohtaista,
meillä kansa menee uudempiin liikkeisiin, vaikka siellä kuluu aikaa ja rahaa enemmän ja kyläntiskitkin ovat huonompaa mallia.
niin, tiedän oikeesti hinnat, en luule, kuten moni vuosia. - päivämääränvahtaaja
Omnifagi kirjoitti:
Ei se sapuska myrkyksi muutu heti parasta ennen päivän jälkeen. Minulla on vieläkin tilkka kermaa, joka vanheni 17.1. Hyvin maistuu kahvin kanssa eikä juoksetu.
Eikä minun peltimahani kovin vähästä hätkähdä, mitä nyt usein pierettää vallan pirusti."Parasta ennen" on lievempi suositus kuin "viimeinen käyttöpäivä". Helposti pilaantuvat merkitään tällä jälkimmäisellä tavalla. Leikkele ei välttämättä säily EDES viimeiseen käyttöpäivään, jos kylmäketju on katkennut ja/tai säilytyslämpötilat ovat liian korkeat.
Pilaantunut liha ja kala on huonompi homma, kuten saatoimme edellä lukea.
Jos hajuaisti on kunnossa, nenä kertoo nopeasti pilaantumisesta, mutta bakteerimäärät voivat olla suuret ennen kuin nenä haistaa.
Jos nenä varoittaa, ÄLÄ SYÖ !
Kypsentäminen EI poista vaaraa, koska mikrobien tuottama myrkky ei poistu kuumennettaessa. Terveisin ammattilainen. - kemisti,
Omnifagi kirjoitti:
Eikä minun peltimahani kovin vähästä hätkähdä, mitä nyt usein pierettää vallan pirusti.eri ruokatarvikkeessa alkaa muodostuman erilaisia bakteereita,
kyllä lihan kanssa kannattaa olla tarkkana,
maito taasen tulee pahanmakuiseksi ja jos laitaa piimää siiheh vähäsen, tulee siitä usein lähes piimän kaltaista.
elintarvikkeista sairastuu vakavasti 100 kertaa enemmän kuin tule lottomiljonäärejä,
eli mieti suhteellisuus ja
siitä sairastumisesta voi tulla iankaikkinen vaiva.
väärin säilytettynä liha ei montaa päivää tarvitse tullakseen hyvin vaaralliseksi,
ota selvää ja sen kyllä siten muistat lopun elämääsi.
- K- kaupan täti
No Osuuskunnilla on kai omat alennus sääntönsä ja jokainen itsenäinen K-kauppias itse päättää millaisen alennuksen antaa tuotteistaan. Nyrkkisääntönä on kuitenkin se, että jos tuotteita on menossa paljon vanhaksi, niin silloin myydään, vaikka -70% alennuksella ja jos vain muutama tuote, niin alennuksen ei tarvitse olla kuin -20%. Toisin sanoen myydään sillä hinnalla, että ei tarvitse roskikseen heittää mitään. Parempi euro tänään kuin huomenna ei mitään.. Ai niin prosentti alennukset ovat muuten kiellettyjä. Alennus tulee ilmoittaa asiakkaille euroissa, koska prosentit eivät kelpaa maksuvälineiksi ;)
- K-kaupan setä
Hassusti mennyt tämä "päiväysruoka", kun ihan selkeesti suosio nousee kauppojen omasta tyhmyydestä!
Maitoa ei uskalleta ostaa, jos on 2pv jäljellä parasta ennen suosituksesta jne.. Maito ei nyt hetkessä happane!
Omassa kaupassa ei juuri aletuotteita tunnneta, eli ne myydään tutulle, joka vie kaiken itkemättä -50% tyyliin.
Yksi tekstari "siivoojille" ja kaikki lähtee takaovesta noutohintaan ja roskiin en ole tavaraa juurikaan laittanut!
K-kaupassasamme jopa oma sukulainen moitti, kun ei ole noita päiväys alehintoja, jota naapurin s-kauppa myy, eli "vanhat" pitää hakee naapurista.
Pakko ostaa hyvää tavaraa ja normaaliin edulliseen hintaan!
Erkki - Sukulaiset käy S-kaupassa
K-kaupan setä kirjoitti:
Hassusti mennyt tämä "päiväysruoka", kun ihan selkeesti suosio nousee kauppojen omasta tyhmyydestä!
Maitoa ei uskalleta ostaa, jos on 2pv jäljellä parasta ennen suosituksesta jne.. Maito ei nyt hetkessä happane!
Omassa kaupassa ei juuri aletuotteita tunnneta, eli ne myydään tutulle, joka vie kaiken itkemättä -50% tyyliin.
Yksi tekstari "siivoojille" ja kaikki lähtee takaovesta noutohintaan ja roskiin en ole tavaraa juurikaan laittanut!
K-kaupassasamme jopa oma sukulainen moitti, kun ei ole noita päiväys alehintoja, jota naapurin s-kauppa myy, eli "vanhat" pitää hakee naapurista.
Pakko ostaa hyvää tavaraa ja normaaliin edulliseen hintaan!
Erkki"Pakko ostaa hyvää tavaraa ja normaaliin edulliseen hintaan!" Se on kyllä hyvä, että sukulaisellasi on mahdollisuus valita kauppansa ja saada S-kaupasta hyvää tavaraa edulliseen hintaan.
- k-kaupan setä
Sukulaiset käy S-kaupassa kirjoitti:
"Pakko ostaa hyvää tavaraa ja normaaliin edulliseen hintaan!" Se on kyllä hyvä, että sukulaisellasi on mahdollisuus valita kauppansa ja saada S-kaupasta hyvää tavaraa edulliseen hintaan.
Nyt vaan kannattaa hakee lähes vanhat ruuat S-kaupasta se on fakta, kun itse en vastaavaa myy!
Tuoretta ja hyvää se olla pitää, eli punaisia lappuja ei ole missään!
Monikohan noita tiukkistuotteita mahtaa kytätä
ja ostaa? Meillä ei asiakkaat ole kiinnostuneita tiukkispäväystuotteita, joten siksi emme niitä edes yritä tarjota, kun saa muutakin! - helmikanana
k-kaupan setä kirjoitti:
Nyt vaan kannattaa hakee lähes vanhat ruuat S-kaupasta se on fakta, kun itse en vastaavaa myy!
Tuoretta ja hyvää se olla pitää, eli punaisia lappuja ei ole missään!
Monikohan noita tiukkistuotteita mahtaa kytätä
ja ostaa? Meillä ei asiakkaat ole kiinnostuneita tiukkispäväystuotteita, joten siksi emme niitä edes yritä tarjota, kun saa muutakin!Vähäiset tulot sanelevat "tiukkislinjan" meidän huushollissa.
Suosin juuri siksi S-ryhmän kauppoja koska sieltä saa poistotuotteet -50%.
Lisäksi yleinen hintatasokin on S-ryhmän kaupoissa edullisempi.
Jos liha-kala-leikkele ym. tuotteita ei löydy alennushinnalla niin niitä en pysty ollenkaan ostamaan.
Siis joko -50% hinnalla tai sitten ei ollenkaan. - Kauppaan voitava luottaa
helmikanana kirjoitti:
Vähäiset tulot sanelevat "tiukkislinjan" meidän huushollissa.
Suosin juuri siksi S-ryhmän kauppoja koska sieltä saa poistotuotteet -50%.
Lisäksi yleinen hintatasokin on S-ryhmän kaupoissa edullisempi.
Jos liha-kala-leikkele ym. tuotteita ei löydy alennushinnalla niin niitä en pysty ollenkaan ostamaan.
Siis joko -50% hinnalla tai sitten ei ollenkaan.S-kauppojen ei tarvitse panna hinnotellessa hintoihin plussaa, plussan päälle, joka annettais jollakin P-kortilla pois. Tasapuolisista oikeista hinnoista hyötyvät kortilliset ja kortittomat asiakkaat. Asiakasomistajat saavat toki osuspääomalleen kunnon koron.
- K-kaupan setä
Kauppaan voitava luottaa kirjoitti:
S-kauppojen ei tarvitse panna hinnotellessa hintoihin plussaa, plussan päälle, joka annettais jollakin P-kortilla pois. Tasapuolisista oikeista hinnoista hyötyvät kortilliset ja kortittomat asiakkaat. Asiakasomistajat saavat toki osuspääomalleen kunnon koron.
Faktaa on että Keskon hinnoittelulla ei kehuta,
kauppias maksaa eri maksuja Keskolle kaikesta myynnistä, eli myös nuo -30% tuotteista.
Kauppiaalla jo edukkaampaa laittaa tavarat roskiin, kuin maksaa Keskolle lisähintaa!
S-ryhmä on ainakin Pohjois-Karjalassa muuttanut tuotteiden alennusprosentiksi -30%. Se niistä "puolen hinnan" tarjouksista.
- kimi90
... puhut kyllä höpöjä. Pohjois-Karjalan osuuskaupalla on kaksi eri alennusprosenttia, jotka ovat -30 % ja 50 %. Taijat vain kuvitella, etteikö Pohjois-Karjalan osuuskauppa käyttäisi -50 %:n alennuksia.
Minä itse olin joskus aikoinani Joensuun Noljakan S-marketilla töissä ja siellä käytettiin -30 % ja 50 % alennusprosentteja, joten usko vaan näitä sanoja. Jos et usko, niin kysy vaan rohkeasti osoitteesta [email protected].
- s-ryhmän
kaupoissa, nyt enää -30%. Ostan aika useinkin päiväyksen takia alennettuja tuotteita, mutta ole kyllä aika tarkka siitä mitä tuotteita. Esim. tuoretta kalaa, varsinkin rasvaista kuten lohi, en osta, jos viimeinen käyttöpv. lähellä. Sama koskee jauhelihaa. Vaikka se on pakattu suojakaasuun, se on usein mennyt ihan raskeaksi,verrattuna tuoreeseen, joka on punaista, kuten täällä joku jo kertoikin. Yök!
- TytteliX
...Vaan eipä ole enää. Nyt on täällä Turussakin enää 30% alennuksia S-ryhmän kaupoissa.
Vielä parisen viikkoa sitten onnessani kehuin, kuinka kivaa on, kun täälläpäin saa S-marketista tavaraa -50% hintaan, toisin kuin Siwassa ja K-kaupassa. Ja nyt sitten ei ole enää muutamaan päivään näkynyt ainuttakaan -50% lappua, vain -30%.
Harmi. Saako enää mistään tavaraa 50% alennuksilla? Noh, suosin silti edelleen S-ryhmän kauppoja, koska niissä ovat normihintaisetkin tuotteet halvempia.
- hkjhkjhj
Jos täydellä hinnalla ostaa niin kannattaa valita takimmainen paketti,
Kaupassa aina laittavat vanhan tavaran eteen.
Toinen konsti on se, että broilerin rintapaloja ostaessa pitää aina ottaa kevein paketti. Jos ottaa painavamman niin saa vain lisää luita mukana.- TytteliX
Toi takimmaisten pakettien kaivaminen on meikäläisen vakiokikka.
Mutta älä nyt tuota vinkkiä kaikelle kansalle jaa! Eihän siitä mitään tulisi, jos *kaikki* harrastaisivat tuota takimmaisten kaivamista! ;) - fhgfhff
TytteliX kirjoitti:
Toi takimmaisten pakettien kaivaminen on meikäläisen vakiokikka.
Mutta älä nyt tuota vinkkiä kaikelle kansalle jaa! Eihän siitä mitään tulisi, jos *kaikki* harrastaisivat tuota takimmaisten kaivamista! ;)Kaikkihan tuota tekevät jo nyt. :-)
Ja kaupan tytöt yrittävät eepätoivoisesti piilottaa uusia tavaroita muiden taakse.
Tai sekoittaa uudet ja hyvät tavarat vanhentuviin.
Tuon huomaa jopa perunoissa, osa on kovia ja osa melko pehmentyneitä.
Karmein esimerkki oli keväällä kun ostin parsoja, samassa laatikossa oli sekaisin uutta ja hyvää sekä viikonvanhaa joka oli puoleenväliin homeessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Natomaa hyökkäsi Iraniin
Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu7202650Trump aloitti III maailmansodan tänään.
Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?3432281Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä262092Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o221973Rakas tiedät, että toivoisin
Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja581678Viesti miehelle
Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise121222Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu181209- 551060
- 631045
Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?31022