Onko vanhoissa merimiehissä veneilijöitä?

Tuhka-Jussi

Kuinka moni merimiesammatissa ollut harrastaa nykyisin veneilyä? Lämminmies hiljattain kirjoitti tapaavansa jonkun vanhan tutun venemessuilla, tästä tuli mieleen kysyä onko muitakin joukossa.

Finninaamatkin saavat vastata, mutta varovasti ja siivosti.

Venemessut ovat 7.2.-15.2 Messuhallissa, ajattelin käydä katselemassa.

6

787

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • harrastaa

Samalla lailla merimiehetkin harrastavat veneilyä kuin muutkin ihmiset ja kaikkea muutakin mm.moottoripyöräily on aika yleistä merimiesten keskuudessa.

• Lämminmies

Kun on rannalla syntynyt ja 15 v meriä kulkenut , aina on mieli sillä , Minulla 5,5 m jossa voi yöpyä siinä 50 Honda . Viimekesänä en ehtinyt ,rakensin venevajan ja sain vasta Ruotsalaiskartan joten tänäkesänä menemme "taas Lahdesta - Heinolaan "minulla sateliitti kartat tietokoneelle.
        Kaveri jonka tapaan tuttu 1956 Turku hän omistaa vanhan pelastusveneen .

• mooses!!!

Veneily ollut ainoa harrastus kalastuksen lisäksi, kuten muutamalla seilauskaverillakin!

• Lämminmies

TulinVuosaaresta ajattelin jos heittäis vähän virveliä vaikken olekkaan kalamies . Sitten kun läksin niin erehdyn paikasta ja ajoin täysillä kivaan . Koneenkoppa lensi keulaan, jatkoijn matkaa kun nostin veneen ylös niin moottori oli poikki .Kyllähän se vähän savutti ja oli muutenkin OUTO .
        Siksi en enään seilaa ilman sateliitti navikointia

• Tuhka-Jussi
        Lämminmies kirjoitti:

TulinVuosaaresta ajattelin jos heittäis vähän virveliä vaikken olekkaan kalamies . Sitten kun läksin niin erehdyn paikasta ja ajoin täysillä kivaan . Koneenkoppa lensi keulaan, jatkoijn matkaa kun nostin veneen ylös niin moottori oli poikki .Kyllähän se vähän savutti ja oli muutenkin OUTO .
        Siksi en enään seilaa ilman sateliitti navikointia

Kyllä se sateliittinavikointi helpottaa. Varsinkin kun tekee reitit valmiiksi ja ajaa kepsin mukaan.

Ajoin kerran poikani kanssa Ruotsissa Öregrundin vierassatamaan ja sen vasemmassa reunassa oli ruotsalaisveneiden takana hyvin tilaa. Ajelimme hiljalleen sinne. Lähiveneiden svenskit vain katselivat mitään puhumatta kun jäsähdimme kölistä sorapohjaan ja tiukasti. Satamassa ei ollut syvyysmerkintöjä, svenskit varmasti tiesivät syvyyden ja ymmärsivät että ei siihen purkkarilla pääse.
        No, nämä sitten jatkoivat katselua kun sataman toisesta päästä joku ystävällinen svenski tuli pienellä peräprutkulla hinaamaan. Tunnin kallistelun ja hinauksen jälkeen irtosimme ja pääsimme syvään päähän kaijaan.
        Suomessa olisi varmasti huidottu ja huudeltu varoituksia matalasta ja yleensä matalat kohdat on merkittykin satamissa.

Tämmöstä se on, itse harrastelen kesäisin paljon veneilyä. Moottoripyörän möin 59 vuotiaana pois. Se oli viimeiset 18 vuotta.

• Raste

veneilyäkin jonkin verran harrastettua,noita puuveneitä ollut useita,yks purjevene sellainen 8,5m mahonki,pitkäkölinen,vire oli moottori,sit noita perärutkul varustettuja muutamia. Jonkun veneen myös tehnyt.Nyt ei ole muutamaan vuoteen ollut venettä,kanootti vain kun toi joki niin matala tääl mökillä. Mut kyl venekuume iskee joka kevät,kun tuol merenrannal liikkuu,kyllä minä viel paatin hankin,joka kevät oon ostamassa mut aina on jostain syystä jäänyt.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään

Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää
      Maailman menoa
      141
      3908
    2. Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa

Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri
      Maailman menoa
      353
      3027
    3. Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla

Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt
      Tv-sarjat
      13
      1937
    4. Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."

Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa
      Suomalaiset julkkikset
      10
      1665
    5. Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?

Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja
      Tv-sarjat
      4
      1109
    6. Mun kaikkialta häviäminen

Ei liity sinuun. Muista se. ❤️ Mua kiusataan enkä mä enää jaksa.
      Ikävä
      71
      964
    7. Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan

Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar
      Kaste
      38
      874
    8. Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan

Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat
      Kuhmo
      23
      821
    9. Inhottaa ajatus siitä

Miten monia olet pannut.
      Ikävä
      69
      793
    10. Onko teillä

minkä tyyppisiä seksifantasioita kaivattunne kanssa?
      Ikävä
      44
      784
    Aihe