elikkä,,,
oon pian 15 vuotta täyttävä tyttö ja ensimmäiset laihdutushalut alkoi joskus ala-asteen aikaan, en muista kyllä yhtään millä luokalla. silloin pidin jonki aikaa ruokapäiväkirjaa ja vähensin ruoan määrää ym. sitä kesti ehkä parisen vuotta(?), mut itsekuri oli niin huono enkä silloin niin kauheesti laihdutuksesta ees tienny, joten en mä kyllä laihtunut. mutta sitte pituutta tuli aina lisää mutta paino pysyi melko samas.
seiskalla paino pysy samas kokoajan ja varsinkin lukuvuoden alus skippasin aterioita, piilotin ruokaa ja laitoin roskakoriin. joskus myös oksentelin, mut se ei oo niin mun juttu. 8 luokan alussa sitte eli syyslukukaudella koko laihdutus väheni tosi paljo ja söin tosi paljo ja hyvin, mut vaan sen takia koska halusin kasvaa lisää pituutta ja muutenki kehittyä enemmän. no, painoa on tullu melkein kymmenisen kiloa tän kasi luokan alusta lähtien.. ja se ahdistaa paljo. seiska luokalla sain myös ravata paljo terkkarilla mun painon takia ja pari kertaa piti verikokeissaki käyrä. mut sit loppuvuodesta se jäi vähempään.
mut nyt näin nykyhetkestä..
vielä jonki aikaa sitte söin tosi hyvin ja näin, osasyynä oikestaan pojat, ihastukset, kun niiden ajattelemiseen on menny kaikki aika niin siks tää laihdutus jäi vähemmälle..
kyllä nytki löytyy ihastus jota ajattelen paljo mut ny on laihdutus taas tullu aika lailla tärkeeks.
oon myös pitäny kunnon päiväkirjaa mitoista ja painosta ja liikunnasta jne. viiltelyäki on tullu tehtyä seiskan lopus ja kasin alussa. se ei ollu kyllä kovin vakavaa, tosin on siitä jääny pienet arvet, kyllä aika huomaamattomat ranteisiin, mutta kuitenki.
mut et luuletteko et tää on vaan jotaki teiniangstausta tai sellasta ( miksikä en kyllä tätä ite niin aattele ) vai sh. koska joka ikinen päivä oon selaillu ja selailen pro ana sivuja ja luen kaikkia laihdutusvinkkejä yms. ja kirjotan blogia mis kerron mitä oon syöny jne, niin et en oo saanu kovin selvää kuvaa et onko tällänen just sitä "laihdutus on elämäntapa" tyyliä vai tekeekö ihan syömishäiriöinenki näin?
sori ku tää kirjotus on aika sekava mut toivon että te ny tajuatte mitä ajan takaa ja voisitte auttaa mua, koska en tiedä yhtää missä meen ja niin.
saattaisko mulla olla syömishäiriö..?
8
573
Vastaukset
- Susannnnna
En sanois tota mikskään teiniangstiks. Syömisestä alkaa tulla sulle ongelma. Nyt suosittelisin, että meet terkkarin puheille samantien, ja kerrot koko homman. Sä et halua sairastua anoreksiaan tai mihinkään muuhunkaan syömishäiriöön. Se saattaa nyt tuntua hyvltä, mutta loppujen lopuksi halut kuolla, koskan sua ällöttää olla niin laiha. ETC!!!
Joten toivon sydämeni pohjasta, että tekisit asialle jotakin!! Nuori tyttö! - anlican.kn<öw9uwjn.,-fa
niin, sääli jos nuorta lihaa menee hukkaan......
jätä pois niitten sivujen selaaminen ihan oikeesti. siitä seuraa sellanen helvetti, että vaikka et heti kuolis syömishäiriöön niin sen jälkeen kidut sen kourissa ja sitten vasta kuolet.
muista, pro-ana tai pro-mia ei ole syömishäiriöinen vaan huomionhakuinen teini joka on vinksahtanut pahemman kerran.
anoreksia ja bulimia ovat mielisairauksia. ethän haluaisi skitsofreniaakaan?- Nimetön
uskon kyllä kaiken mitä sanoitte. ja ehkä olis järkevintä puhua jollekki, koska kukaa ei tiedä tästä muuta ku sellaset ihmiset joihin oon tutustunu netin kautta ja joita en tunne mitenkää. ei ees mun kaverit...
ja mun pääs pyörii melkeen joka päivä sellanen ajatus et; "mä haluan kertoa tästä jollekki. mun on pakko. mun pitää, mun täytyy. jollekki kaverille, jollekki. mut en voi, koska sit mun laihdutus menis perseelleen ja en laihtuis ikinä. mun vaan pitää laihduttaa ja ehkä ne sitte huomaa. ehkä. vai onko silloon jo liian myöhästä?.... äh ei! mä laihdun ja PISTE.ja kukaa ei voi estää mua.."
eli mä en pysty. joku mun sisällä, mun pään sisällä ei anna mun kertoa ja en voi sille mitää.
nytki mun pääs pyörii vaan et voisin tukkia suuni ja tehrä 50 vatsaa enkä ruikuttaa täälä tälläsestä. tää on ahdistavaa,, mut jotenki myös niin helvetin ihanaa et en haluu taistella vastaa.. - ó__Ò
Nimetön kirjoitti:
uskon kyllä kaiken mitä sanoitte. ja ehkä olis järkevintä puhua jollekki, koska kukaa ei tiedä tästä muuta ku sellaset ihmiset joihin oon tutustunu netin kautta ja joita en tunne mitenkää. ei ees mun kaverit...
ja mun pääs pyörii melkeen joka päivä sellanen ajatus et; "mä haluan kertoa tästä jollekki. mun on pakko. mun pitää, mun täytyy. jollekki kaverille, jollekki. mut en voi, koska sit mun laihdutus menis perseelleen ja en laihtuis ikinä. mun vaan pitää laihduttaa ja ehkä ne sitte huomaa. ehkä. vai onko silloon jo liian myöhästä?.... äh ei! mä laihdun ja PISTE.ja kukaa ei voi estää mua.."
eli mä en pysty. joku mun sisällä, mun pään sisällä ei anna mun kertoa ja en voi sille mitää.
nytki mun pääs pyörii vaan et voisin tukkia suuni ja tehrä 50 vatsaa enkä ruikuttaa täälä tälläsestä. tää on ahdistavaa,, mut jotenki myös niin helvetin ihanaa et en haluu taistella vastaa..Toi kohta on ku mun. Älä kuuntele sitä mikä sun sisälläs puhuu. Se yrittää tappaa sut. Mee terkkarille puhuu ja piste.
- Nimetön
ó__Ò kirjoitti:
Toi kohta on ku mun. Älä kuuntele sitä mikä sun sisälläs puhuu. Se yrittää tappaa sut. Mee terkkarille puhuu ja piste.
mä tiedän mun pitäs mut en oikesti pysty tai ku se 'ääni',, se ei päästä eikä anna mun puhua tästä kellekkään. se vaa on liian vahva ja nii.. huoh
- Nimetön
Nimetön kirjoitti:
mä tiedän mun pitäs mut en oikesti pysty tai ku se 'ääni',, se ei päästä eikä anna mun puhua tästä kellekkään. se vaa on liian vahva ja nii.. huoh
joten koska mä en vaan pysty tehä mitää, ehkä mun vaan pitää antaa periks ja ajan myötä jos ne huomaa.. ja vaikak mä oon yrittäny taistella näitä ajatuksia vastaan ja vaikka mä söisin hyvin ja olisin päällisin puolin eilonen niin silti joka päivä ku oon yksin huoneessani katton itteäni peilistä ja meen läpi koko kehon rasvat ja läskit ja mietin miten oon päästäny itteni siihen kuntoon. eli se syöminen ei auta tähän oikeen mitenkää ja mun olis pakko kertoo tästä koska musta tuntuu etten ikinä pääse tästä muuten irti. ehkä.
mut silti vaikka haluisin tästä eroon se joku ajatus mun sisällä haluaa että jatkan ja jatkan niin kauan et oon täydellinen. ja se joku ei haluu antaa periks ainakaan helpolla. - Nimetön
Nimetön kirjoitti:
joten koska mä en vaan pysty tehä mitää, ehkä mun vaan pitää antaa periks ja ajan myötä jos ne huomaa.. ja vaikak mä oon yrittäny taistella näitä ajatuksia vastaan ja vaikka mä söisin hyvin ja olisin päällisin puolin eilonen niin silti joka päivä ku oon yksin huoneessani katton itteäni peilistä ja meen läpi koko kehon rasvat ja läskit ja mietin miten oon päästäny itteni siihen kuntoon. eli se syöminen ei auta tähän oikeen mitenkää ja mun olis pakko kertoo tästä koska musta tuntuu etten ikinä pääse tästä muuten irti. ehkä.
mut silti vaikka haluisin tästä eroon se joku ajatus mun sisällä haluaa että jatkan ja jatkan niin kauan et oon täydellinen. ja se joku ei haluu antaa periks ainakaan helpolla.oon toivoton.
- mun tarinalta
Itse sairastuin yläasteella ortoreksian kautta anoreksiaan ja lopulta bulimiaan. Päässä ei pyöriny muu kuin laihdutus, sairastin monta vuotta (täytän 20 ja vihdoin alan päästä irti suuren elämänmuutoksen myötä).
Hyvä että olet itse huomannut ettei kaikki ole kunnossa. Hae pikimmiten apua terkkariltasi tai juttele jollekin muulle ammattilaiselle, he osaavat auttaa sinua.
Itse suosittelen että keskityt nyt elämään: ihastuksiisi, perheeseesi, ystäviisi, hauskanpitoon jnejne. Unohda laihdutus, siitä seuraa vaan haittaa. Kun olin sairaimmillani päiväkirjani oli täynnä surua ja yksinäisyyttä ja vihaa. Nyt kun voin sanoa olevani lähes täysin parantunut, olen vihdoin löytänyt sen onnen jota epätoivoisesti etsin vuosia aivan väärällä tavalla. Tuhlasin vuosia painoni vahtaamiseen, ja pakko myöntää: se ei todellakaan ollut sen arvoista! Sinulla on koko elämä edessäsi, nauti siitä. :)
Ja varoituksen sana viiltelystä.. Itsekin viiltelin aikoinani ja vieläkin rumia arpia ranteessa. Ne eivät välttämättä katoa koskaan täysin. Ja tuttavaltani katkesi jokin hermo viiltelyn takia, eikä käsi enää koskaan toimi normaalisti.. Yritä päästä ajoissa irti!
Onnea avunhankkimiseen, muista ettet ole yksin! On varmasti monia, jotka haluavat auttaa sinua!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Perussuomalaiset kirjoittaa vain positiivisista uutisista
Ei tarvitse palstaa paljon seurata, kun sen huomaa. Joka ainoa positiivinen uutinen Suomen taloudesta tai ylipäätään, ni1136955Kuka on UMK-suosikkisi? UMK26 paljastuksia lauantai 28.2.
UMK26 tänä lauantaina! UMK26 tulee suorana Tampereelta ja nyt selviää, kuka pääsee edustamaan Suomea Euroviisuihin. M1054680L/over ja Jani Volanen! Minkä arvosanan 4-10 annat roolityöstä?
Psykologinen trilleri L/over - ikuisesti minun on koukuttanut tv-katsojat ruudun ääreen. Kun Roosa (Krista Kosonen) tapa483932TTK:n jättänyt Vappu Pimiä rehellisenä MasterChef-kuvauksista: "Höh..."
Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Viime vuonna Tanssii Tähtien Kanssa jäi taakse, ja nyt vuorossa on uusi a133324Natomaa hyökkäsi Iraniin
Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu6721987Trump aloitti III maailmansodan tänään.
Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?2221348- 661328
Osaako kukaan sanoa?
Mikä on syy siihen, että apulaisidiootti yrittää kaikin keinoin haitata kaikkea yrittämistä Ähtärissä? Nyttkin pilkkaa j521277Rakas tiedät, että toivoisin
Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja551273Viesti miehelle
Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise12962