Oulun huijariambulanssimiehenä tunnettu mbd
(nykyjään Oulunsalon huijariambulanssi) tekaisi jälleen väärän valan rovaniemen hovioikeuden suullisessa istunnossa.
Herra mbd väitti todistajan asemassa tankanneensa dieseliä 60 litraa mönkijän tankkiin yms.
Lisäksi hän myönsi etteivät hänen esitutkinnassa antaneet ammattinimikkeet ja sotilasarvo pitäneet paikkaansa ( lääkintävahtimestari ja korpraali)
Itä-suomen hovioikeuden istunnossa toisessa asiassa hän kertoi olevansa lääkintävahtimestari ja töissä kemijärvellä ja nosti matkakorvaukset välille kuopio-kemijärvi
Poliisi siivosi mbd:n tiedot pois erään toisen henkilön teletiedoista vuonna 2001 törkeää kätkemisrikosta koskeneessa asiassa erään komisarion käskystä. Mikäli mbd:n tiedot olisivat jääneet pöytäkirjaan ei häntä olisi voinut käyttää poliisin todistajana.
Todellisuudessa mbd oli itse tekijänä kyseisessä anastuksessa, ja hän puhui opman juttunsa todistajana muiden niskaan poliisin suosiollisella tuella.
Mbd sekoili oikeudessa niin pahasti että syyttäjä teki hänen kertomuksestaan tutkintapyynnön, mutta kioska asiaa tutki sama poliisilaitos joka oli aiemmin suojellut kyseisen henkilön osuutta asiassa, asia onn yritetty haudata hiljaisuudessa, koska mikäli tosiasiat tulisivat ilmi, se saattaisi ainakin horjuttaa tietyn komisarion asemaa pahoin.
Kokonaan syytön henkilö sai asiassa 1 vuoden 10kk tuomion vanhoilla taustoilla.
Tiettävästi tällä hetkellä on jopa ulkopuolisten henkilöiden kertomuksia asiankulusta jotka vastaavat todellisuudessa. Toivottavasti joku muu poliisiyksikkö tutkii asian kuin Oulu.
Mbd:llä on kaapissaan äärimmäisen räikeä väärä vala jo vuodelta 1990, jolloin rikoskonstaapeli Paavo Kaakinen käytännössä pakotti hänet kertomaan omia automurtojaan todistajana toisen henkilön niskaan, motiivina lienee ollut ko, henkilön konstaapelin tytärtä kohtaan osoittama kiinnostus.
Eli tällaista peliä Oulussa......
Vääriä valoja!!!!-Oulun poliisi suojelee tekijää
16
955
Vastaukset
- anti-mbd 2
tämä tyyppihän ei tosa tammikuun suullisessa uskaltanut todistaa silleen että kaikki henkilöt olisivat olleet salissa vaan kaikki poistettiin ja se tuotiin takahuoneen kautta saliin, ja kyllä se tosiaan sekoili niin pahasti et uskottavuus on koetuksella, ihmetyttä miten se yleensäoli tässäkin syyttäjän ja kyttien todistajana, tässä ei ole edes rehellisestä vasikasta kyse, vaan vieläkin alhaisemmasta rotasta joka pyrkii todistajana laittamaan omia keikkojaan ja juttujaan toisten syyksi, sitten kytät antaa sen rauhassa leikkiä sairaita ensihoitajaleikkejä ambulansseilla.
- ja purkki....
premiata kirjoitti:
on voinut olla aika kauan kyseenalainen
Se purkki se vasta auvinen tai saari onkin...tai oikeesti jos sanon, niin sä olit aikoinasi kun olit vielä työelämässä, todellakin potilasturvallisuuden kanssa todellinen uhka. Jos sallit, niin uteliaisuuksissani kysyisin, missä vaiheessa sekosit? Älä ota kysymystä loukkauksena.
ja purkki.... kirjoitti:
Se purkki se vasta auvinen tai saari onkin...tai oikeesti jos sanon, niin sä olit aikoinasi kun olit vielä työelämässä, todellakin potilasturvallisuuden kanssa todellinen uhka. Jos sallit, niin uteliaisuuksissani kysyisin, missä vaiheessa sekosit? Älä ota kysymystä loukkauksena.
kulta pieni
Tunnunko sinusta pahalta?
Pelkäätkö myöntää että on totta etten ole suunnitellut massamurhaa, vaan jatkoin kirjoittamista ymmärtääkseni tietyssä kiusaamiskaavion vaiheessa olevia?
Onko vaikea myöntää että poliisi valehtelee?
Että on ihmisiä jotka valehtelevat todistajana kuultaessa tai vääristävät toisen lauseita siten että ajatus muuttuu?
Minusta tämä kokemus teki paremman ihmisen sillä se muutti näkökantani kerta heitolla niistä ajatuksista, joita ihmisille syötetään.
Vaarallinen olen vain siksi etten korjaa muiden virheitä tai korjaa väärinkäsitystä tai tahallista väärää väittämää kollegoideni taholta.
Toki teen niin välillä, mutta vain hyvästä syystä.
Vihaatko minua kun pärjäsin hyvin ensiaputilanteessa tai sitä lääkäriä, joka ymmärtää miten toimitaan psykiatrisissa kohtaamisissa ja käsittää siksi kirjoitusteni sisällön? Vihaatko kollegoitani, jos he ovat ystäviäni?
Etkö pysty myöntämään että vain paha ihminen valehtelee kertoneensa toisella puolustuksen kannalta tärkeitä asioita?
Vain paha ihminen johtaa harhaan asianomistajaa tilanteessa, jossa vastapuoleni saattoi ilmoittaa väärän henkilön? He kantavat silloin vaaran en minä?
Vain hyvin paha ihminen valehtelee olleensa puolueeton tilanteessa jossa oma ennakkoasenne ratkaisee.- en ainakaan vihaa...
premiata kirjoitti:
kulta pieni
Tunnunko sinusta pahalta?
Pelkäätkö myöntää että on totta etten ole suunnitellut massamurhaa, vaan jatkoin kirjoittamista ymmärtääkseni tietyssä kiusaamiskaavion vaiheessa olevia?
Onko vaikea myöntää että poliisi valehtelee?
Että on ihmisiä jotka valehtelevat todistajana kuultaessa tai vääristävät toisen lauseita siten että ajatus muuttuu?
Minusta tämä kokemus teki paremman ihmisen sillä se muutti näkökantani kerta heitolla niistä ajatuksista, joita ihmisille syötetään.
Vaarallinen olen vain siksi etten korjaa muiden virheitä tai korjaa väärinkäsitystä tai tahallista väärää väittämää kollegoideni taholta.
Toki teen niin välillä, mutta vain hyvästä syystä.
Vihaatko minua kun pärjäsin hyvin ensiaputilanteessa tai sitä lääkäriä, joka ymmärtää miten toimitaan psykiatrisissa kohtaamisissa ja käsittää siksi kirjoitusteni sisällön? Vihaatko kollegoitani, jos he ovat ystäviäni?
Etkö pysty myöntämään että vain paha ihminen valehtelee kertoneensa toisella puolustuksen kannalta tärkeitä asioita?
Vain paha ihminen johtaa harhaan asianomistajaa tilanteessa, jossa vastapuoleni saattoi ilmoittaa väärän henkilön? He kantavat silloin vaaran en minä?
Vain hyvin paha ihminen valehtelee olleensa puolueeton tilanteessa jossa oma ennakkoasenne ratkaisee.Siis ihan oikeasti säälin sinua, koska et näytä todellakaan ymmärtävän tilannettasi, etkä enää osaa edes hakea apua. Eli en missään nimessä vihaa sua enkä ketään muutakaan.
Sun maailmasi kun ei enää ole sama missä me muut elämme, joten yritänpä vielä kerran: HAE HYVÄ IHMINEN APUA!!! et selviä enää itse...
Ja poliisin valehtelusta olen hyvin eri mieltä, koska edes sinä et keksi rehellistä ja perusteltua vastausta miksi poliisi niin tekisi. Usko tai älä, mutta ei poliisi voita sillä mitään vaikka valehtelisikin, koska et ole mitenkään tärkeä kenellekään, vaikka ääniä kuuletkin ja näet harhoja...ei sinua kukaan vainoa...usko pois...onko sinusta niin vaikea myöntää sairautesi ja aloittaa parantuminen? Sairaus ei ole häpeä, jos ymmärtää hakea apua mikäli ei enää itse pärjää...
Oletko siis paha ihminen koska valehtelet, vai tekosi ja puheesi ovat vain sairautesi aiheuttamia? Ja oletko sitä mieltä, että hyvä ihminen edes leikillään uhkaisi sivullisia??? Ymmärrän toki ettet sitä nyt tajua, mutta todellakin, HAE APUA!!!!! en ainakaan vihaa... kirjoitti:
Siis ihan oikeasti säälin sinua, koska et näytä todellakaan ymmärtävän tilannettasi, etkä enää osaa edes hakea apua. Eli en missään nimessä vihaa sua enkä ketään muutakaan.
Sun maailmasi kun ei enää ole sama missä me muut elämme, joten yritänpä vielä kerran: HAE HYVÄ IHMINEN APUA!!! et selviä enää itse...
Ja poliisin valehtelusta olen hyvin eri mieltä, koska edes sinä et keksi rehellistä ja perusteltua vastausta miksi poliisi niin tekisi. Usko tai älä, mutta ei poliisi voita sillä mitään vaikka valehtelisikin, koska et ole mitenkään tärkeä kenellekään, vaikka ääniä kuuletkin ja näet harhoja...ei sinua kukaan vainoa...usko pois...onko sinusta niin vaikea myöntää sairautesi ja aloittaa parantuminen? Sairaus ei ole häpeä, jos ymmärtää hakea apua mikäli ei enää itse pärjää...
Oletko siis paha ihminen koska valehtelet, vai tekosi ja puheesi ovat vain sairautesi aiheuttamia? Ja oletko sitä mieltä, että hyvä ihminen edes leikillään uhkaisi sivullisia??? Ymmärrän toki ettet sitä nyt tajua, mutta todellakin, HAE APUA!!!!!niin ja poliisi kyllä valehtelee monen muunkin kuin minun kanssani.
Joka tapauksessa olin kysynyt oikeuskanslerinvirastosta sekä kirjeitse, suullisesti että sähköpostitse onko käyttämäni lause sallitu....eikä kertaakaan sanottu ettei olisi.
Asia on joko minulle kerrottiin oikeasti mitä haetaan tai jätin tuon tiedon kertomatta jättämisen tähden ilmiantamatta ajoissa Auvisen.
Kukaan ei voi olla niin tyhmä että kuvittelee kokemani perusteella asian edes muuten olevan...kun hetken ajattelee tapahtunutta niin kuin se on mennyt oikeasti. Eiväthän he itse kestä edes viattomien kuvien julkaisua.- 90890
en ainakaan vihaa... kirjoitti:
Siis ihan oikeasti säälin sinua, koska et näytä todellakaan ymmärtävän tilannettasi, etkä enää osaa edes hakea apua. Eli en missään nimessä vihaa sua enkä ketään muutakaan.
Oletko siis paha ihminen koska valehtelet, vai tekosi ja puheesi ovat vain sairautesi aiheuttamia? Ja oletko sitä mieltä, että hyvä ihminen edes leikillään uhkaisi sivullisia??? Ymmärrän toki ettet sitä nyt tajua, mutta todellakin, HAE APUA!!!!!miksi edes valehtelisi
Laajennetun itsemurhan tekijä ei valehtele motiivia vaikka tekisikin sen vasta 40 vuoden päästä
Eli jos ei kerrottu mitä haetaan ja väitettiin kerrotun luovuttiin ihmisoikeuksista.
Hän kiisti koko ajan. Lausunto tulkittiin tahallaan väärin ja todistajan edessä annetun lausunnon sisällön väärinkäsityksestä ei ilmoitettu ajoissa. = tahallista. Muut kuolivat, koska purkkia/pulloa ei pidetty kädessä. Työnhakua ei ole.
Mikäli noin on alkuperäisistä tapahtumista on niin kauan että edessä voi hyvin olla laajennettu itsemurha 40 vuoden päästä. Hän voi hyvin vaieta siihen asti. Motiivi on, toteutukseen olette provosoineet ja tietoisesti pitäneet vaarallista tilaa yllä yli kriittisen aikarajan. Paluuta ei ole, se on totuus. Totuuden kertominen vain antaa muille mahdollisuuden tajuta miksi mitäkin on tapahtunut.
jos oikeasti syytön on kuuluisi tehdä kuten Saari ja Auvinen
Ääneen sitä ei auta sanoa, mutta niin on että väärän valan perusteella kärsineiden kuuluisi kuolla eläkeiässä heidän laillaan....sitten kun omaisuus on siirretty suojaan eli on kulunut yli 10 vuotta siirrosta niin perilliset eivät kärsi väärien tuomioiden vastaustamisesta laajennetulla itsemurhalla.
Kukaan meistä ei noin halua kuolla se on selvä, mutta ymmärrän synkkiäkin tunteita. Eihän tuo aika ole oikeasti rahalla korvattavissa, eikä korvausta ole edes tarjottu ilmeisesti.- jooo......
Tai vähintäänkin ottaa se purkki jota lääkäri kutsui sairaanhoitajaksi ja poliisi ei meinannut olla käsi joka sanoi sairaanhoitajaa porilaiseksi ja tamperelaiseksi. Mutta se auvinen ja purkki vasta olikin saari.
- piiipaaa...
yllytys törkeään rikokseen
- voimia
jaksaa jakaa kiellettyä tunnetta, jotta muut jaksavat taakkansa kantaa
- moneypennyx
ei näköjään tarvi menne helsinkiin kun oulunkin poliisi osaa tehdä lainvastaisesti, tämähän on liki verrattavissa helsingin seuduilla käynnissä olevien poliisirikostutkintojen tapahtumiin
joten kyllä meillä oulussakin osataan.
uhrin asema tällaista vasikka-komisarioyhteistyötä vastaan lienee heikko jos vielä on entistä taustaa.
toivottavasti juttu menee uuteen tutkintaan. - ja me uskomme sinua???
Kaikkee paskaa te teinit yritättekin syöttää. Toki tuo uppoaa yhtä tyhmiin kuin olet itse, mutta sun juttus on jo niin huono, että sun kannattas edes vähän harjotella vielä...
- lanssimies
milloinhan oulun poliisilaitoksen henkilöstö aloittaa tämän keskustelun sensuurin yritystä näköjään on jo vissiin kiusallinen aihe
- halloveeniä.....
lanssimies kirjoitti:
milloinhan oulun poliisilaitoksen henkilöstö aloittaa tämän keskustelun sensuurin yritystä näköjään on jo vissiin kiusallinen aihe
Ihan uteliaisuuttani kysyisin, jotta oletkos harhojesi takia samassa laitoksessa ton remiatan kanssa laskemassa purkkeja ja kuuntelemassa mitä auvinen ja saari keskustelevat?
- anti-mbd
keskustelu kääntyy valitettavasti hieman sivuraiteile.
Tarkoituksenanion herättää keskustelua siitä miten poliisi voi toistuvasti käyttää tätä hieman sairasta(mbd syndrooma) henkilöä varsin vakavissakin rikosasioissa todistajana, vaikka selkeästi tiedetään hänellä olevan oma lehmä ojassa.
tällä mbd:llä on ollut tapana puhua esitutkinnassa yleensä poliisin mieliksi ja sitten oikeudessa tarina saattaa muuttua huomattavasti, ja yleensä toiset on tuomittu hänen esitutkintakertomuksensa mukaan,
mbd-syndroomaa sairastava ei siedä suljettua paikkaa kovin hyvin, joten jos hän on muutaman päivän putkassa tai edes uhka koppiin joutumisesta hän hölisee ummet ja lammet ja pyrkii todistajan asemaan,
eli hän kehittää tarinan jossa joku toinen tekee sitä ja tätä ja pahimmillaan kertoo toisten tehneen sen mitä hän on itse touhunnut, ja kun toisella on aikaisempaa taustaa puolustautumiskeinot ovat vähäiset varsinkin jos poliisi vielä suojaa tämän mbd:n selustaa
Tutkinnanjohtajan tässä syytteeseen tulisi joutua samalla tavalla kuin tämän mbd:n
Näille asioille on olemassa faktataustaa, ja mikäli joku haluaa voimme toimittaa numerot esitutkintamateriaalista ja oikeudenkäyntien nauhoitusten purut, sekä koosteen tämänhetkisestä asioiden tilanteesta, eli kevyellä pohjalla tätä asiaa ei julkisuuteen tuoda. eli jos joku hakuaa tarkempaa tietoa kyselyt mailiosoitteeseen [email protected]
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä2414031Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.1232317Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575821996- 1411481
- 77939
Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan
Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein127937Hotelli kainuu
Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!37930Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?
Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!331860Pitäis vaan lopettaa
Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei8847J. Rinta-Joupilla jättimäinen veropetosvyyhti
Seinäjoen keskustan kiinteismiljonäärit olleet jo pitkään ahtaalla ja liittykö J. Rinta-Jouppikin rintamaan? https://yl62770