Saako kerrostalossa

käyttää juoksumattoa?

Onko väärin käyttää kerrostalossa juoksumattoa muutaman kerran viikossa max pari tuntia kerrallaan? Uusi kerrostalo, eli ei aivan huonot eristykset. Laadukas matto, ei pidä ÄLYTÖNTÄ meteliä.

Juokseminen tapahtuu vain klo 8-20 välillä.

Eikös hiljaisuusaikojen ulkopuolella saa asunnossaan pitää kohtuullista meteliä?

Eikös jokainen, joka muuttaa kerrostaloon, varaudu siihen, että jotain elämisen ääniä kuuluu naapurustosta?

28

8263

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei varmaan haittaa ei...?!

      sun alakertalaiselta että haittaako, kun se yrittää käydä töiden jälkeen päiväunille koska on mennyt aamu 5 töihin ja sä alatkin juoksemaan juoksumatolla...

      • eläkkeellä

        minä ainakin laitan korvatulpat korviin jos haluan nukkua ja naapurista kuuluu melua.


      • .....................
        eläkkeellä kirjoitti:

        minä ainakin laitan korvatulpat korviin jos haluan nukkua ja naapurista kuuluu melua.

        niin meluisa talo ettei korvatulpat auta!


      • tietäisit...
        eläkkeellä kirjoitti:

        minä ainakin laitan korvatulpat korviin jos haluan nukkua ja naapurista kuuluu melua.

        ...että ne jymähdykset kuuluvat tosi hyvin niistä läpi.


    • kerrostalo

      asunnoissa ei aikuiset juoksentele senhän sanoo jo kyntömiehen järkikin, pienille lapsille asia on erikseen. Etkö tajua mikä jyskytys alakertaan ja muuallekin hommastasi seuraa, töminä on niin matalataajuista ettei siihen mitkään korvatulpat auta, aiheuttamasi töminä on ns. infra ääntä.

      • ...................

        ..korvatulpat auttaa kaikkiin muihin ääniin paitsi mataliin. esim. töminät ja ns. kanta-astumiset kuuluu läpi.


      • aamusta iltaan.

        Naapurin jäävuoren kokoinen vaimokin kuullostaa norsulle, joten mielestäni juoksumattolla saa juosta tasan niin paljon kuin lystää kunhan tekee sen ennen tai jälkeen hiljaisuusajan. Äänineurootikot voivat sitten vaikka puhkoa tärykalvonsa tai mennä puhumaan valkotakkisille sedille iiiiisoiiiista äänistä.


      • Harmaatakkinen
        aamusta iltaan. kirjoitti:

        Naapurin jäävuoren kokoinen vaimokin kuullostaa norsulle, joten mielestäni juoksumattolla saa juosta tasan niin paljon kuin lystää kunhan tekee sen ennen tai jälkeen hiljaisuusajan. Äänineurootikot voivat sitten vaikka puhkoa tärykalvonsa tai mennä puhumaan valkotakkisille sedille iiiiisoiiiista äänistä.

        Oiskohan kuitenkin valkotakkisille enemmän asiaa sillä, joka vapaaehtoisesti juoksee sisällä paikallaan? Luulisi, että jo omankin mielenterveyden vuoksi juoksu maistuisi paremmalta ulkona?

        Ja jos joku jyskyttäisi matollaan naapurissani, niin siitä tulisi nopeasti loppu.


    • juoksumies

      Miksi sinä hyvä ihminen sisällä juokset? Onko sulla jokin outo syy siihen ettet mene ulos juoksentelemaan?

      En ole koskaan ennen edes kuullut kenenkään juosta nylkkäsevän kerrostalossa.

      • urheilija...

        Menkää hyvät ihmiset ulos juoksemaan! Ihme härveleitä tarvi hankkia kotiinsa (kerrostaloon) tilaa viemään?..Mitä järkee, menee rahat täysin hukkaan ja taatusti häiritsee juoksenta eläkeläistäkin joskus..


      • Anonyymi
        urheilija... kirjoitti:

        Menkää hyvät ihmiset ulos juoksemaan! Ihme härveleitä tarvi hankkia kotiinsa (kerrostaloon) tilaa viemään?..Mitä järkee, menee rahat täysin hukkaan ja taatusti häiritsee juoksenta eläkeläistäkin joskus..

        Suomi ei ole enää turvallinen maa. 14 vuotta sitten vuonna 2009 se sitä saattoi olla. Mutta ei enää. helsingissä minä en pimeässä lenkkeile


    • antihäirikkö

      "Eikös hiljaisuusaikojen ulkopuolella saa asunnossaan pitää kohtuullista meteliä?"


      No huh. Ei tietenkään saa pitää meteliä.

      Katsopas sitä järjestyssääntöä. Eiköhän siinä lue, että asunnoissa on vältettävä naapureiden häiritsemistä.

    • make

      mennä vaan!!!itse ainakin teen mitä lystään soitan vaikka rumpuja mutta hiljennän volyymit klo 22

    • Anonyymi

      haistakaa vttu

    • Anonyymi

      Toimii mainoksissa, mutta tiedän yhden perheen, joka sai lähtöpassit soutulaitteen takia. Mekkala oli niin hirvittävä.

    • Anonyymi

      Yläpuolellani asunnossa on joku laite,luulen että juoksumatto. Rakenteita pitkin tulee outoa kuminaa ja tasaiset tömpsähdykset. Eka kerran kun kuulin helmikuussa luulin että nyt on sota syttynyt meilläkin. Ääntä on vaikea kuvailla ja yläkerran henkilö on tod. pelottava ukko etten uskalla mitään mennä sanomaan. Joskus jytisee ilta kymmeneen asti.

    • Anonyymi

      EI!!!

    • Anonyymi

      Nuaoi vasaratnii tarttis kieltää jokaiselta.

    • Anonyymi

      Kuorsaaminen päissään on sanktioitava

    • Anonyymi

      Miksette perusta kerhotilaan pientä kuntosalia? Tämä on toimiva ratkaisu meillä.

    • Anonyymi

      Olen myös aikeissa hankkia sellaisen tarpeeksi leveän ja hiljaisen. Te, jotka ihmettelette, miksi niin kerron. Tulee juostua helpommin, pitempiä matkoja ja säännöllisemmin. Toisaalta, voi turvallisesti välittömästi lopettaa, kun selkä tms. ei enää kestä, kuten minun tapauksessa. Haluan harrastaa sellaista liikuntaa, jota nuorena tein ja josta pidin. Kevyt hölkkä oli yksi niistä.

    • Anonyymi

      Raput kun juoksee muutaman kerran ylös / alas, niin eikö sekin jo käy liikunnasta.

    • Anonyymi

      Onko näin että jos asuu vuokratalossa eli kaikki ovat vuokralaisia, niin häiriöitä on paljon.. huonoa käytöstä. Itse olen asunut aina omistusasunnossa, suht rauhallista hyvin käyttäytyvää porukkaa... vissi ero sanoisin...

      • Anonyymi

        Kaksi viikkoa on yläkerran elefantit tömisyttäneet juoksumatolla. Olen odottanut, että kyllästyvät, mutta ilmeisesti nyt sitten jaksavavat vaikka vanhoja ovatkin. Kunto nousee.
        Ei voi vieraitakaan kotiin kutsua kun töminä on niin helvetillinen. Korvatulpat auttaa kun laittaa päälle vielä kuulosuojaimet. Ja heillä ei ole mitään tiettyä aikaa juoksulle, vaan yht äkkiä keskellä sunnuntaipäivää lähtee elefantti juoksuun.
        Isännöitsijän kanssa aion aloitta keskustelun heti maanantaina.


    • Anonyymi

      Himassaan saa tosiaan nostella painoja ja juosta tömistellä vaikka keskellä yötä, koska se on normaali asumisääni. Mutta normaali ihminen ei luonnollisestikaan niin tee vaan antaa naapureille yörauhan.

      • Anonyymi

        Kaikki metelit,jysähdykset ja pamaukset tuntuvat olevan nyky ihmisille niitä normaalielämän ääniä!! Puhehuutokin on sitä normaalia puhetta!! Ja kaikki klo 22.00----> sitten menevät nukkumaan kun ovat valvottaneet naapureitaan koko yön,kun taas kerran väsyneet ja migreenikipuiset naapurit joutuvat menemään taas kerran muutaman minuutin unilla töihin.


    • Anonyymi

      Täällä on kirjoitetu, että asunnossa saisi hiljaisuusajan ulkopuolella metelöidä niin paljon kuin kehtaa. Se ei tietenkään pidä paikkaansa. Pienten lasten äänet ovat asia erikseen, mutta niistä tuleva haitta on erilainen kuin satakiloisen jumbon juoksumatolla tömistely jtms.

      Terveysmääräyksissä on desibeliarvot äänille asuinhuoneistossa.
      Isännöitsijä / hallitus järjestää mittauksen ja kutsuu paikalle terveystarkastajan. Jo he ovat laiskoja, niin voi edistää asiaa itsekin.

      Mutta siis todellakaan, miten paljon tahansa ei voi metelöidä ts tömistää juoksumatolla nii, että ääni rakenteita pitkin kuuluu talon muihin asuntoihin.

      Jotenkin on varmasti mahdollista eristää laite niin että tömähdykset eivät osu lattiaan.

    • Anonyymi

      Mielestäni kaikki on sallittua, niin kauan kuin se sopii kaikille. Jos joku kärsii, normaali terve ihminen lopettaa eikä mieti enää asiaa vaan on esim tehnyt sitä liikaa, niin että joku naapuri on väsynyt ääneen. Mielestäni ihminen, joka tekee jotain, vaikka tietää jonkun kärsivän, on sosiopaatti, jos kirjoittaa ja kysyy, onko oikeus tehdä, vaikka tietää jonkun kärsivän asiasta ja ei pysty nauttia kodistaan. Tuolle liikkumiselle on paljon vaihtoehtoja esimerkiksi mennä lenkille.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      75
      5484
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      21
      2440
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1957
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      50
      1674
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1591
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1388
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1297
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      9
      1259
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1229
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1183
    Aihe