mitä noutajien taipumuskokeisiin (NOU)

sisältää????

JA MITÄ TARKOITTAA SIIS NOI KAIKKI.MITEN EROAA TOISISTAAN???
NOU1
NOU0
NOU-

KIITOKSIA !!!!

10

2139

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ilona2

      NOU1 tarkoittaa hyväksyttävästi suoritettua taipumuskoetta, NOU0 vastaavasti hylättyä koetta.
      NOU- :stä en ole varma, mutta mieleen tulee, että ohjaaja olisi tällöin itse keskeyttänyt kokeen.

      • keskeytetty koe

        Juu, NOU- tarkoittaa juuri sitä, että omistaja on keskeyttänyt kokeen esim. jos näkee, että koira ei työskentele hyvin ja sille ominaiseen tapaan, turhaa viedä aikaa muilta kokeeseen osallistuvilta.


    • Ilona2

      Koe alkaa motivoiduilla vesinoudoilla, joista ensimmäinen heitetään koiran läheisyyteen maasta käsin ja toinen veneestä. Tehtävään kuuluu laukaukset. Koiran tulee palauttaa lokki joko käteen tai ohjaajan välittömään läheisyyteen.
      Seuraavana on riistanhaku maastosta. Riistana on useimmiten variksia. Maastossa on noin kuusi lintua, joista tuomari haetuttaa vähintään kolme, joskus myös kaikki, jos hakutyöskentely ei jostain syystä "suju" tarpeeksi hyvin.
      Tehtävään kuuluu jälleen laukaukset.
      Jos koira on selvittänyt nämä tehtävät tuomarin mielestä hyväksyttävästi, pääsee koira kanin laahausjäljelle. Ohjaaja näyttää koiralle lähtöpaikan, ja koira seuraa itsenäisesti laahausjälkeä ja tuo kanin ohjaajalle.

      Tarkempaa tietoa taipumuskokeista saat www.noutajat.com.
      Eri koiraseurat järjestävät taipparikursseja, joille kannattaa ehdottomasti osallistua, jos aikaa vielä koiransa taipumuskokeeseen.

      • sinullee

        vastauksista...taas olen hieman viisaampi noitten suhteen.Itselläni vajaa 5kk labbisneito jonka kanssa haluaisin ehdottomasti alkaa harrastaan jotain kivaa ja ehkä myös suorittaa tuo taipumuskoe jossain välissä:)


      • Ilona2
        sinullee kirjoitti:

        vastauksista...taas olen hieman viisaampi noitten suhteen.Itselläni vajaa 5kk labbisneito jonka kanssa haluaisin ehdottomasti alkaa harrastaan jotain kivaa ja ehkä myös suorittaa tuo taipumuskoe jossain välissä:)

        Noutajien sivuilta kohdasta Linkit löydät alueelliset jäsenjärjestöt. Ota ihmeessä yhteyttä sinua lähellä olevaan noutajakoirayhdistykseen ja mene seuraamaan taipparikursseja ja toivottavasti saat ihan käytännön ohjaustakin, miten aloitat noutoharrastuksen.. Myös kasvattajasi neuvoo sinua varmasti.


      • MIELELLÄNI
        Ilona2 kirjoitti:

        Noutajien sivuilta kohdasta Linkit löydät alueelliset jäsenjärjestöt. Ota ihmeessä yhteyttä sinua lähellä olevaan noutajakoirayhdistykseen ja mene seuraamaan taipparikursseja ja toivottavasti saat ihan käytännön ohjaustakin, miten aloitat noutoharrastuksen.. Myös kasvattajasi neuvoo sinua varmasti.

        MUTTA TÄÄLLÄPÄIN AIKA SURKEETA TUO TOIMINTA:(
        OLEN KOVASTI YRITTÄNYT OTTAA SELVÄÄ ETTÄ MINNE MENISIN MUTTA TÄÄLLÄ (UUSIKAUPUNKI) AIKA HILJAISTA:(((


      • Ilona2
        MIELELLÄNI kirjoitti:

        MUTTA TÄÄLLÄPÄIN AIKA SURKEETA TUO TOIMINTA:(
        OLEN KOVASTI YRITTÄNYT OTTAA SELVÄÄ ETTÄ MINNE MENISIN MUTTA TÄÄLLÄ (UUSIKAUPUNKI) AIKA HILJAISTA:(((

        Ongelma on nomepuolella valitettavan yleinen.
        Itse olen saanut kasvattajalta tuhdin alkukoulutuksen, mutta sen jälkeen pitää olla valmis ajamaan pitkiäkin matkoja saadakseen hyvää koulutusta. Kehoittaisin kuitenkin sinua ottamaan yhteyttä Salon seudun noutajiin tai Auran nuuskuihin (vai mikä on lähinnä Uuttakaupunkia ?), labradoreillahan on sitten myös omia järjestöjä kuten kultaisillakin. Minulla on käyttölinjainen kultainen ja Goldenring järjestää joka vuosi useita koulutustilaisuuksia tai harjoituskokeita.
        Mutta tosiaan, pitää itse olla aktiivinen ja valmis uhraamaan aikaa ja vaivaa... Mutta se kyllä kannattaa ..:)


      • Auran seudun
        Ilona2 kirjoitti:

        Ongelma on nomepuolella valitettavan yleinen.
        Itse olen saanut kasvattajalta tuhdin alkukoulutuksen, mutta sen jälkeen pitää olla valmis ajamaan pitkiäkin matkoja saadakseen hyvää koulutusta. Kehoittaisin kuitenkin sinua ottamaan yhteyttä Salon seudun noutajiin tai Auran nuuskuihin (vai mikä on lähinnä Uuttakaupunkia ?), labradoreillahan on sitten myös omia järjestöjä kuten kultaisillakin. Minulla on käyttölinjainen kultainen ja Goldenring järjestää joka vuosi useita koulutustilaisuuksia tai harjoituskokeita.
        Mutta tosiaan, pitää itse olla aktiivinen ja valmis uhraamaan aikaa ja vaivaa... Mutta se kyllä kannattaa ..:)

        koulutuksiin olen tutustunut ja noi leirit kuulostaa kans kivoilta:)mutta onhan tässä onneksi vielä aikaa....mutta innostusta onneksi löytyy:)meillä molemmilla minulla ja koiralla:))


      • Ilona2
        Auran seudun kirjoitti:

        koulutuksiin olen tutustunut ja noi leirit kuulostaa kans kivoilta:)mutta onhan tässä onneksi vielä aikaa....mutta innostusta onneksi löytyy:)meillä molemmilla minulla ja koiralla:))

        Kuulostaa hyvältä, SNJ:n kesäleiri on tosi monipuolinen ja hyvätasoinen, mutta on niitä toki muitakin!
        Perusasioita kannattaa kuitenkin ruveta harjoittelemaan mahdollisimman aikaisin. Esim sisällä dummyn pitämistä suussa, eli hyvän nouto-otteen alkeita, samoin hyviä luovutuksia. Ulkona hihnassa dummyn kantoa ja taas hyviä luovutuksia.
        Mutta, onnea matkaan..:)


      • tottis:)
        Ilona2 kirjoitti:

        Kuulostaa hyvältä, SNJ:n kesäleiri on tosi monipuolinen ja hyvätasoinen, mutta on niitä toki muitakin!
        Perusasioita kannattaa kuitenkin ruveta harjoittelemaan mahdollisimman aikaisin. Esim sisällä dummyn pitämistä suussa, eli hyvän nouto-otteen alkeita, samoin hyviä luovutuksia. Ulkona hihnassa dummyn kantoa ja taas hyviä luovutuksia.
        Mutta, onnea matkaan..:)

        Jos haluat joskus tuonne kokeisiin mennä, niin kannattaa panostaa tuohon perus tottelevaisuuteen todella kovin. Ja tottelevaisuus on hyvä tai siis PITÄÄ osata vaikka ei menisikään kokeisiin. Taipumuskokeissa ei ole vielä niin tarkkaa se koiran hallinta, mutta jos nälkä kasvaa syödessä ja haluat NOME-kokeisiin niin siellä ruvetaan jo koiralta vaatimaan kuuliaisuutta. Itsekin olen vielä täysi amatööri mutta kasvattajalta saa onneksi neuvoja:) 13 viikkoinen labbis uros on koulutuksessa ja tavoitteena käytännön metsästys ja kokeet.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      325
      2695
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      87
      2022
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      120
      1590
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      73
      1134
    5. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      71
      992
    6. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      61
      963
    7. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      41
      930
    8. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      143
      863
    9. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      290
      822
    10. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      40
      724
    Aihe