Runontapainen olotilasta!

Nuorineiti........

Tässä mietelmiä tämänhetkisestä olotilasta. Kommentoikaa jos herättää ajatuksia!

Kohta se tapahtuu. Se lopullinen sekoaminen. Nyt on jo jotain outoja tuntemuksia. Ärsyttää kun ei voi olla normaali. oon niin vihainen itelleni. Syyllisyys kalvaa ja vastuu perheestä. Miksi en voi olla niinkuin muut. Missä on tasapainoinen minäni? Sellainen kuin olin ennen.

Onko tämä hulluus ollut aina minussa? Ehkä se on ollut vain piilevänä jossain alitajunnassa. Iltaisin pelkään. Päähän tulee pelottavia ajatuksia. Pelkään että kohta näen ilmassa mörköjä tai kauhuleffojen otuksia.

Inhoan sitä että minusta on muille vaivaa. Haluaisin olla riippumaton muiden avusta. Elää kuin normaali ihminen. Miksi minun täytyy olla niin herkkä ja heikko?

Tuntuu ettei olemassaoloni ole kiinteää. Että olen kuin hajoava tähti universumissa. Tuntuu että voisin hajota ilmaan kun jokin hieman kolahtaa. Haluaisin mustaa valkoiselle siitä että olen tässä ulottuvuudessa, tässä elämässä kiinteästi kiinni. Kuka voi sen mulle todistaa jos en itsekään voi?

Minulle on sanottu ettei minusta ole mitään vaivaa. Silti päässä on negatiivisia ajatuksia. Milloin tämä elämä oikein tästä helpottuu? Älkää sanoko että kyllä se siitä. Te ette tiedä miltä minusta tuntuu jos ette ole itse kokeneet samaa!

Miksi kukaan ei ole varoittanut että voi tuntua tältä? Ihmistä ei ole tarkoitettu kestämään aina vaan. Jos jotain voisin toivoa niin sitä että saisin tasapainoisen ja onnellisen elämän. Eikö sitä ole tarkoitettu minulle?

5

210

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Väärin päin

Sun ainoo ongelmas on siinä, et oot vaan niin vitun samanlainen kuin kaikki muutkin agstiteinit.

Ottaako koville, kun et olekaan ainutlaatuinen?

• samalta tuntuu

Oletko jo hakenut apua? Sekoamsien tunne on tuttu ja se vaatii pysähtymistä, mulla käytännössä sairaslomaa.

• että älä

..välitä tuosta yhdestä vihamielisestä, vähättelevästä viestistä. Ylipäätään minua ärsyttää kun täällä saa monesti tuon tyylisiä vastauksia kirjoituksiinsa.

Löysin paljon tuttuja tunteita kirjoituksestasi.

Tällä hetkellä itselläni on pelkotilat päällä.(krapula ja luvaton poissaolo) Minusta tuntuu että ihmiset tietävät mitä olen tehnyt, tai näkevät sen viimeistään silmistäni. Tunnen aina tehneeni jotain pahaa, pahempaa kun ehkä olenkaan tehnyt. Itsesyytökset on sitä luokkaa, että on tullut joskus langetettua itselleen kuolemantuomiokin, mikä tosin epäonnistui.Pelkään jo nyt huomista päivää..ihmisten kohtaamista. pelkään sitä kun joku alkaa pitää minusta ja luottaa minuun ja minä tuhoan kaiken. Pelkään että joku joka minusta pitää alkaa vihata minua.

niin ja naapurikin varmaan kuulee kun juttelen puhelimessa jonkun kanssa.

Minulla on perhe, hyvä perhe jota rakastan ja joka rakastaa minua. Mutta olen niin helvetin vaikea ihminen! Teen päähänpistosta juttuja joista sitten kärsitään..minun on vaikea olla hyvällä tuulella, onnellinen. Useimmiten olen jännittynyt, varuillani.

Ihmisten kanssa tekemisissä ollessani "luen" heitä koko ajan, ilmeitä, eleitä..yritän selvittää mitä he jättävät sanomatta. Sitä pahaa.Mitä he todella ajattelevat.

Minun on todella vaikeaa avata kotimme ovea kenellekään muulle kun perheen jäsenelle. En tahdo että kukaan tulee tänne arvostelemaan.

Mua itkettää ja suututtaa, en minäkään muuta halua kun olla kunnossa.

Minkäänlaisia paineita en kestä lainkaan, saan raivokohtauksia jos täytyy tehdä jotain mistä tunnen etten selviä. Tunnen usein olevani tilanteessa josta en selviä. Mulla on varmasti jotain tuolla päässä mutta en halua kyllä mitään lääkkeitä, en halua zombieksi.

Jos joudun olemaan vuorokauden sisällä, alan pyöriä huoneesta toiseen, en osaa tarttua mihinkään kotitöihin, seinät kaatuu päälle...vaellan huoneesta toiseen se helpottaa jos pääsee ovesta ulos, mutta joskus käy niinkin, että en pääse ovesta ulos vaikka olisin lähdössä johonkin. Kierrän vaan huoneesta toiseen..

Lisäksi olen kiltteydestä kipeä, teen ihan älyttömiä juttuja vain koska on mahdoton sanoa ei.

Pelkään menettäväni työnikin.

Pelkään että minulle ollaan vihaisia.

En minä ihan joka päivä pelkää ja on mulla hyviäkin päiviä mutta nyt oli pakko saada kirjoitettua noita tuntojaan.

Jos jollakulla on yhtään vinkkiä miten sais itestään tasapainoisemman ihmisen voisiko kertoa.

• Malice

minulle todella hyvin. Se oli kuin omasta päästäni otettu katkelma. Emme me kumpikaan kuitenkaan ole epänormaaleja vaikka olemmekin herkkiä ja välillä tuntuu että sekoaa lopullisesti. Nämä ovat aivan inhimillisiä tuntemuksia kun on hirveässä paineessa ja puristuksessa koko ajan. Masennus ei tule tyhjästä. Jokin kauan sitten tapahtunutkin voi aiheuttaa sen. Älä syytä itseäsi. Syy on ennemmin tässä hullussa suoritusyhteiskunnassa. On niin paljon asioita jotka ovat vinksallaan, eikä niille kuitenkaan tehdä mitään, koska niihin on totuttu.

Minustakin tuntuu usein että persoonani jotenkin hajoaa enkä ikinä palaa ennalleni. En pysy kiinni tässä maailmassa. Joskus tuijotan tuntikausia peiliin, koska muuten pelkään unohtavani olevani olemassa.

Voin kertoa senkin, että elämä helpottaa jossain vaiheessa, koska mikään tässä maailmassa ei ole pysyvää, ei edes paha olo. Itselläni masennusjaksot tulevat ja menevät jatkuvana virtana, mutta silti ne aina yllättävät.
      Toivon koko sydämestäni että pääsisit yli vaikeasta olostasi. Halauksia ja tsemppiä!!!

• Nuori neiti........

Kiitos myötätunnosta!

Oon nuori äiti ja kärsin synnytyksen jälkeisestä masennuksesta. Silti en ole kuitenkaan enää teini-ikäinen (pakko selventää) ;)

On se jännä miten voi tuo masennus muuttaa ihmisen entisestä iloisesta ja elämänmyönteisestä yksilöstä, epävarmaksi ja häilyväksi palapeliksi.

Mitä pidemmän aikaa tätä sairastaa, sen vihaisemmaksi tälle sairaudelle tulee ja loppupelissä se vaikuttaa omaan minuuteenkin negatiivisesti.
        Miksi tässä maailmassa on niin paljon kaikkea, aina pitää vaan jaksaa taistella kaiken maailman juttuja vastaan. Uskon Jumalaan ja uskon että kaikelle on tarkoituksensa, tälle en ole vielä kuitenkaan keksinyt että miten tämä voi hyödyttää?
        Vastoinkäymisten pitäisi kai vahvistaa ihmistä. Minkä takia jotkut ihmiset kokevat enemmän vastoinkäymisiä kuin toiset? Miksi ihmisen täytyisi kasvaa niin älyttömän vahvaksi?

Nauttiiko sitä enemmän elämästä sitten kun kaikki on hyvin? No ehkä vähän aikaa mutta sitten se taas unohtuu kiireiden ja velvollisuuksien sekaan.

Kaikki on niin sekavaa ja pitää oppia asiat kantapään kautta. Rupee oikeesti mietityttään että mitä varten pitäis vaan jaksaa sinnitellä,jos ei edes tiedä minkä takia? Elämä on ihanaa silloin jos suurin osa asioista on hyvin. Harvoin näin kuitenkaan on.

Olen optimisti mutta se ei varmaan tässä tekstissä näy. Ehkä se johtuukin sitten tästä masennuksesta, tai oikeastaan se kyllä varmaan johtuu :) No tuopahan se ainakin toivoa että oikea minäni ajattelisi ehkä asioista toisen lailla.

Ehkä masennukseen sairastuneilla on kaksi minää?
        Masentunut minä ja normaali minä ja ne vuorottelee. Masentunut minä on dominoiva ja yrittää kaataa normaalin alleen. Joo, kuulostaa aika järkevältä :D

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4138
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      28
      3067
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2330
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1338
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      919
    6. 133
      901
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      894
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      832
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      776
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      760
    Aihe