olla vika?,En mieti menneitä, en mieti tulevaa , olen vaan väsynyt väsynyt. Ikä lähentelee seitsemääkymmentä. Kuinka meitä vanhuksia joku voisi helpottaa????
EI TUU UNI
21
946
Vastaukset
- mullekkaan
mutta voitko yrittää vaikka päivällä ottaa torkut, niin minä koitan tehdä, mulle aikoinaan yksi lekuri sanoi, että ihmisen elinkaari on niin lyhyt ettei sitä kannata tuhlata nukkumiseen.
On tietysti raskasta ja vähemmän raskasta valvomista.- pidelty.......
Tääläpä minäkin olen kahlaillut lehtiä läpi, ja nukun sitten aamupäivästä jokusen tunnin.
Nousin kahden jälkeen, olinko kunnolla torkahtanut, ehkäpä hetken.
Keitin kahveet ja pianhan jo aamun lehtikin tipahti.
On iltoja jolloin jo 9 aikaan menen nukkumaan ja herään vasta 6 -maissa, vaan usein on näin et vasta siihen aikaan kun ihmiset lähee töihinsä menen nukkumaan.
Mitäpä siitä, olemme erilaisia ja erirytmisiä.
Huomenta vaan teille yönkukkuneille.
- sisätyy.......
Mistähän keskusteltaisiin, näin ani varhain?
Ulkona on vielä hämärää, pakkasta-6 astetta.
Mitäpä on päivän ohjelmassa?
Kauppareissu, ja silakkalaatikon teko nyt ainakin,pyykkiä koneeseen, telkkuakin siinä ohimennen tulee katsottua...
Ehkä hieman sauvakävelen iltapäivällä jos sää pysyy näin hyvänä!!!- on siivouspäivä
entisen morsiameni (vaimoni vuodesta -62 alkaen) kanssa. Eilen tamppasin kaikki matot, tänään jatkamme.
Illalla keilahallille katsomaan miten poikamme joukkue pärjää, tänään onkin kova vastus mutta keilapallo jos mikä on pyöreä.
Hyvää päivänjatkoa kaikille! - tälle päivällekin....
on siivouspäivä kirjoitti:
entisen morsiameni (vaimoni vuodesta -62 alkaen) kanssa. Eilen tamppasin kaikki matot, tänään jatkamme.
Illalla keilahallille katsomaan miten poikamme joukkue pärjää, tänään onkin kova vastus mutta keilapallo jos mikä on pyöreä.
Hyvää päivänjatkoa kaikille!Mukavat on teilläkin ohjelmat, mikään ei tuo niin suurta hyvää mieltä kun perusteellinen siivous.
Niin, olen jokusen kerran heittänyt keilapalloa, ja se ei todellakaan ole helpoimpia lajeja, sen tajusin:)))
Kannustusta poikanne joukkueelle!
- heräsin kukkuun
uni katkesi, tulin koneelle hetkeksi odottelemaan josko tulis väsy hetken päästä uudelleen. Luin aamun lehden.Onko muita yöpöllöjä?
- alima
ihmettelen vaan, että missä te kaikki yökukkujat olette, kun täällä ei juurikaan ole mitään elämää enää puolen yön jälkeen.
Minusta tämä netti just olis hyvää ajankulua unta odotellessa.
Tulee ihan mieleen, ettei uskalleta tulla tänne näyttämään niille oikeille iltaunisille ihmisille, että itse on vielä hereillä.
Meitä on opetettu syyllistymään ihan kaikesta, jopa tuostakin, ettei pysty nukkumaan silloin, kun muut nukkuu.
Se kaikki juontaa juurensa siitä vanhasta sanonnasta: "aamun torkku, illan virkku, se tapa talon hävittää". Sitähän meille lapsesta asti on toitotettu.
Saattaa olla, et edelleen huomautellaan, jos uskaltautuu tänne paljastamaan olevansa hereillä.
Tuolla yhdellä toisella palstalla on useinkin tullut pyyhkeitä kellonajoista.
Pointtini on siis, et ruvetaan valvomaan yhdessä, niin ei ole niin "tuskallista". Ei se uni tule kuitenkaan, vaikka kuinka yrittäisi, niin valvotaan sitten yhdessä, sopiiko?- 1943
ihan tavalliseen aikaa, noin 23-7. Jos ei nukuta, en avaa nettiä, vaan pyöriskelen ja mietiskelen. Yleensä uni on tullut. Eilen näytti siltä, että flunssa olisi iskenyt, nyt näyttää paremmalta. Kävin juuri pyörittämässä osan matoista lumessa, nyt ovat tuulettumassa.
- "Reetta"
...aamu alko jo kättälyömää enneks maltoin käyvä nukkuu. Telkkarista kattelin mitä löysin, välillä vilkuilin onko tääl ketä. Vähän oli liikennettä.
- 1943
"Reetta" kirjoitti:
...aamu alko jo kättälyömää enneks maltoin käyvä nukkuu. Telkkarista kattelin mitä löysin, välillä vilkuilin onko tääl ketä. Vähän oli liikennettä.
porukka valmistautuu varmaan illan hiluihin. Itse en avaa nettiä yöllä, televisiota ei ole. Yökylässä ollessani tutkimme ohjelmat, useimmiten päädymme kuuntelemaan Harju&Pöntistä, kun luemme kirjoja ja lehtiä.
Tulin töistä illalla kahdeksan jälkeen. Työpäivä ja reilun kolmensadan kilometrin ajaminen kypsyttää yli kuusikymppisen melko tehokkaasti. Eipä siinä juuri nettikeskustelut tule illalla mieleen.
Tulen toimeen vähällä unella ja usein heräilen jo kolmen paikkeilla. Nytkin tanssin Muskan tahtiin jo hieman yli kolmen. Oli pakko hieman verrytellä eilisen jäykistämiä jäseniä, kun illalla ei millään jaksanut. Ehdin jo juoda aikaiset aamukahvitkin.
Pimeään aikaan tällainen aikainen herääminen on hieman rasittavaa ja tuntuu, kuin olisi yksin maailmassa. Kesällä aikainen herääminen on vain ihanaa. Silloin olen jo neljän aikaan vesillä tai hillasuolla.- 1947
1943 kirjoitti:
ihan tavalliseen aikaa, noin 23-7. Jos ei nukuta, en avaa nettiä, vaan pyöriskelen ja mietiskelen. Yleensä uni on tullut. Eilen näytti siltä, että flunssa olisi iskenyt, nyt näyttää paremmalta. Kävin juuri pyörittämässä osan matoista lumessa, nyt ovat tuulettumassa.
Minullakin oli ryijyt ja matot lumessa. Kun kerrankin sitä lunta on.
Nukun myös aika hyvin. Mitä nyt heräilen ääniin helpommin. Yleensä uni jatkuu. Aamuyöstä herääminen lopettaa unet. Hetken odottelen ja jos on virkunen olo, keitän kahvit. Siitä päivä alkaa, tai sitten unettaa uudestaan.
Joskus tulee rukoiltuakin yöllä omaisten ja ajankohtaisten asioiden puolesta, en voi sillä kuitenkaan kehuskella. Miksiköhän sitten pian nukahtaa?
Nytkin on jo hiekkaa silmissä. Paras hipsiä pehkuihin, ettei raukeus katoa.
Hyvää yötä, Jeesus myötä!
- on tainnut
tulla jäädäkseen minunkin kohdallani mutta minä mietin menneitä, tulevia ja nykyhetkeä ja kaikkea muutakin maan ja taivaan väliltä.
Öiseen aikaan kaikki asiat tuntuvat suuremmilta kuin ovatkaan varsinkin huolet.Nettiviestien mukaan monet kertovat kärsineensä jopa vuosia huonosta yöunesta.
Tilapäinen unettomuus on kai useimmille tuttua. Voimakkaat tunne-elämykset, shokit usein syynä.
Maalla syntyneenä ja kasvaneena tiedän, rankka fyysinen työ vie unentulo kiusan suit sait.
(tietenkin edellyttäen, että työ on mielekästä)
Katkaisen itse unettomuusputken alaraajojen hapoille treenauksella 2x viikossa.
Se tapahtuu aika myöhään illalla: Sen jälkeen harva tv-ohjelmakaan enää kiinnostaa.- paljon huolia
minuna vain kiukuttaa kun uni ei tuu, oonkin ajatellut käydä lääkärissä kysymässä jotain uni lääkettä, en pidä öisin valvomisesta.
Mulla on pieni korva radio kuulokkeineen, kuuntelen sitä joskus koko yön. Olen huomannut nukahtavani siihen, ja kun aamulla herään se laulaa ja puhuu edelleen mun korvaani.
Se on tosi mukava, siitä tulee koko ajan uutisia ja asia ohjelmia, aika kuluu kummasti, mutta aamulla on väsynyt.On se kuitenkin parempi viettää yö kuunnellen radiota , kuin pyöriä tyhmänä sängyssä.Sieltä tulee yö jumalanpalveluksiakin, niitä on mukava kuunnella. - olen minäkin
paljon huolia kirjoitti:
minuna vain kiukuttaa kun uni ei tuu, oonkin ajatellut käydä lääkärissä kysymässä jotain uni lääkettä, en pidä öisin valvomisesta.
Mulla on pieni korva radio kuulokkeineen, kuuntelen sitä joskus koko yön. Olen huomannut nukahtavani siihen, ja kun aamulla herään se laulaa ja puhuu edelleen mun korvaani.
Se on tosi mukava, siitä tulee koko ajan uutisia ja asia ohjelmia, aika kuluu kummasti, mutta aamulla on väsynyt.On se kuitenkin parempi viettää yö kuunnellen radiota , kuin pyöriä tyhmänä sängyssä.Sieltä tulee yö jumalanpalveluksiakin, niitä on mukava kuunnella.Olen aina ollut illan virkku ja aamun torkku. Töissä käydessäni jouduin nousemaan viideltä ja niinpä oli otettava usein päiväunet. Kun jäin eläkkeelle, palasi vanha unirytmi välittömästi. Nautin iltavalvomisesta ja myöhään nukkumisesta aamuisin. Nyt kuitenkin koen valvomisen jo unettomuudeksi. Puuhailen kaikenlaista yleensä yli puolenyön, vuoteessa vielä luen ja kun kirja ei enää pysy käsissä ja aikansa tankkaa samaa kohtaa, niin luulisi unen tulevan hetkessä.-Mutta kun ei, vaan sitten alkaa ajatuksissa pyöriä menneet ja tulevat,tehdyt ja tekemättömät! Siinä sitä sitten kääntyillään ja etsitään hyvää asentoa,aamuyön kyllä nukun oikein hyvin,joskus hyvinkin pitkään aamupäivälle.Usein kuitenkin yöunet jää 2-4:ään tuntiin.Päikkäreitä en kuitenkaan enää osaa ottaa.
- "Reetta"
olen minäkin kirjoitti:
Olen aina ollut illan virkku ja aamun torkku. Töissä käydessäni jouduin nousemaan viideltä ja niinpä oli otettava usein päiväunet. Kun jäin eläkkeelle, palasi vanha unirytmi välittömästi. Nautin iltavalvomisesta ja myöhään nukkumisesta aamuisin. Nyt kuitenkin koen valvomisen jo unettomuudeksi. Puuhailen kaikenlaista yleensä yli puolenyön, vuoteessa vielä luen ja kun kirja ei enää pysy käsissä ja aikansa tankkaa samaa kohtaa, niin luulisi unen tulevan hetkessä.-Mutta kun ei, vaan sitten alkaa ajatuksissa pyöriä menneet ja tulevat,tehdyt ja tekemättömät! Siinä sitä sitten kääntyillään ja etsitään hyvää asentoa,aamuyön kyllä nukun oikein hyvin,joskus hyvinkin pitkään aamupäivälle.Usein kuitenkin yöunet jää 2-4:ään tuntiin.Päikkäreitä en kuitenkaan enää osaa ottaa.
olen miekin ikäni ollut. Ne oli hirveitä aikoja, kun lapset oli pieniä ja molemmat tehtiin vuorotyötä.
Siinä meni miun unirytmit kaikki sekasin.
Käytin pitkään nukahtamis lääkkeitä. Nyt onneksi olen päässyt niistä! Nyt miulkin on kirjat unilääkkeenä. Olen sen huomannu et se on vähän taiteilemista, pitää osata lopettaa oikees kohas se
lukeminen. Tai sit menee pyörimisekksi, se on ku hienosäätöö;) Aamulla en halua nukkua pitkään, miust
päivä menee pilalle, se on ku nukkus rokuliin;)
- hemmottelua
Tässä teille yökukkujat kaunista musiikkia, itsekin valveilla, vaan muista syistä.
http://www.youtube.com/watch?v=NBLlqGY3DTs
"tehkää hyvin..:)" - joskus unijukka kaukana
laittaa unettomaksi yöllä. Apteekista saa luontaislääketta unettomuuteen. Se antaa unen päästä kiinni. Joskus myös, on sellaisia lääkkeitä, jotka saattavat vaikuttaa piritävästi. Kannattaa lukea tuoteselosteet.
- alkakaahan
miettimään esim. miten monta vaikka Sinikkaa tunnet tms. eli aakkosista alkaen Aarnea jne. sänkyyn mennessäsi!
Siitä jatkat aakkosjärjestyksessä ja sitten naisten nimillä..
tai kaupunkeja Suomessa alat taas Aa.sta...
kaikkea tollaista, järviä jne...
noita minä mietin ja kyl se vaan uni kapshtaa jossain välissä...miettiessä, mitä sitä niitä päivän asioita murehtii yöllä,,enää,,,ne menee ja tulee sitten aikanaan...
Jo vuosia tuon olen kokenut suhtkoht hyväksi, töissä ollessanikin...unohtuu muut päivän huolet kun etsit muuta ajateltavaa...
kokeilkaa...mietteitä muita kuin päivän asioita!
Hyv yötä ja kauniita unia kaikille tasapuolisesti!
Jos otat päikkärit, se on varppi, että joka päivä on sun pakko tehdä niin, elimistö oppii siihen, mieluummin ja vain yöunet! - 1943
alkakaahan kirjoitti:
miettimään esim. miten monta vaikka Sinikkaa tunnet tms. eli aakkosista alkaen Aarnea jne. sänkyyn mennessäsi!
Siitä jatkat aakkosjärjestyksessä ja sitten naisten nimillä..
tai kaupunkeja Suomessa alat taas Aa.sta...
kaikkea tollaista, järviä jne...
noita minä mietin ja kyl se vaan uni kapshtaa jossain välissä...miettiessä, mitä sitä niitä päivän asioita murehtii yöllä,,enää,,,ne menee ja tulee sitten aikanaan...
Jo vuosia tuon olen kokenut suhtkoht hyväksi, töissä ollessanikin...unohtuu muut päivän huolet kun etsit muuta ajateltavaa...
kokeilkaa...mietteitä muita kuin päivän asioita!
Hyv yötä ja kauniita unia kaikille tasapuolisesti!
Jos otat päikkärit, se on varppi, että joka päivä on sun pakko tehdä niin, elimistö oppii siihen, mieluummin ja vain yöunet!saunasta. Raukea olo antaa hyvät unet.Hyvää yötä kaikille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!
"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its3648203Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa
Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.1592562- 72891
Sylikkäin.
Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta60853- 55823
- 25816
- 64812
- 12790
- 46776
Eemeli Peltosen viimeinen postaus Facebookissa!
"Olen ollut kevätistuntokauden viimeisillä viikoilla paljon poissa eduskuntatyöstä. Sain toukokuussa hyvää hoitoa HUSiss68713