Olen sairastanut anoreksiaa pian vuoden. Haluaisin tietää, milloin ja mistä syistä osastolle tai sairaalaan voi joutua? Terkkarilla on vuositarkastukset ja luulen että hän huomaa hurjan laihtumiseni. En halua silti joutua minnekkään hoitoon, sillä en koe itseäni anoreksikoksi tai mitenkään laihaksi. Sekoa teini-itkuttelua, mutta se vain on. Voiko joku auttaa?
Mistä joutuu osastolle?
6
1251
Vastaukset
- on alle 16
niin tosi usein joutuu hoitoon. Toivon että et laihdu niin pahasti että joudut osastolle. Kokemuksesta tiedän että on yhtä helvettiä olla osastolla. Olin 5 kuukautta osastolla lihotettavana, mua ei päästetty ulos, mulla oli vierihoitaja muutaman viikon, ja mun painoa ja syömistä tarkkailtiin jatkuvasti. Lihoin järkyttävät 15 kiloa. Anoreksiasta ei mitään hyvää tule, ennenpitkää joutuu osastolle, lihoo ja masentuu. Ei kannata olla anorektikko.
- homssulainen
Tyhmää todellakin olla anorektikko. Ei sille sitten varmaankaan voi mitään, kun oma vika ja näin. Mutta kuitenkin. Kiitos paljon.
- homssulainen
Laskin äsken painoindeksini ja se oli juuri 16. Pistetäänköhän minut pakkohoitoon? Äh en halua, kun en ole edes laiha (anorektisiä puheita jne.) Anteeksi vinguntani, mutta tuli pakokauhu.
- ,.,
Jos BMI 15 ainoastaan suositellaan osastohoitoa. Pakkohoitoraja riippuu lääkäristä, elimistön voinnista yms. Eri lääkärit laittaa täysin eri painorajan. Ennen mulla se oli 16.6, sit 14.0 ja nyt uusi lääkäri sano ettei oo painorajaa ollenkaan että jos haluun kuolla niin hän ei estä.
- kollohi
juo vettä nii perkeleesti ennen sitä terveystarkastusta, tulee väliaikasta painoo
- liiannuori
vaikka paino olisi alhainen, voit sanoa, että syöt hyvin ja liikut kohtuudella ja elät muutenkin terveellisesti, niin luultavasti menee hyvin läpi.
kiviä taskuihin ja maha vettä täyteen nii hyvä tulee :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874138Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella283067No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452330- 351338
- 10919
- 133901
- 6894
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12832Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124776- 11760