milloin raskaus alkoi näkyä

esikoistaan odottava

Hei

Nyt tarvitsisin mielipiteitä teiltä siitä, milloin raskaus on alkanut teillä näkymään? Olen itse nyt rv.14 ja olen nyt kuullut jo kahden ihmisen suusta että minusta huomaa, että olen raskaana, käsittämätöntä mielestäni. Sain juuri töissä kerrottua esimiehelleni, enkä todellakaan ajatellut vielä kertovani kellekkään muulle. Voiko todella raskaus alkaa näkyä näin aikaisessa vaiheessa? Toisaaltahan siinä ei ole mitään huonoa, vaikka näkyisikin. Olen ruumiinrakelteeltani hieman pyöreähkö, joten olisi kyllä luullut, että se juurikin estää sen näkyvyyden jo näin varhaisessa vaiheessa.

12

4830

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kesä_äiti_78

Esikoisen kohdalla alkoi jotain näkyä siinä viikon 20 paikkeilla. Nyt jo hyvinkin tuossa viikolla 14 oli masu pullahtanut esiin. Tällä hetkellä viikkoja 19 4 ja maha on jo samankokoinen kuin esikoista odottaessa ihan loppuvaiheessa, eli ei nyt mitenkään massiivinen vielä, mutta äitiyshousuja kuitenkin käytetty jo useamman viikon ajan.

• vaan ei kaikilla

jotkut porskuttaa puoleen väliin raskautta ja väittävät ettei vielä näy. Mulla näkyi käytännössä heti kun aloin kerätä nestettä elimistöön ja turvota heti kun menkat jäi pois. Viikolla 14 näkyi jo selvästi että pieniin päin ollaan. Alkoi jo housut kiristää. Itse olen kyllä ollut aina varsin hoikka ja pienirakenteinen joten liekö sillä jotain tekemistä asian kanssa..

• alkaa näkyä

Itsellä noin rv 19 pukkasi maha näkyviin oikeen huomattavasti..

• jkhljlj

viikolla 16 ollaan ja kunnon masu on jo tuossa edessä=) ollu nyt noin parisen viikkoa..viikoilla 13 oli vielä ihan litteä=) hassua..

• näkyy jo!

Tällä viikolla alkoi näkymään tuo maha. Sitä ennen oli turvotusta, mutta nyt on sellainen nätti kumpu tuossa edessä :) Eikoista odotan ja olen vähän pyöreä

• Isovatsainen

Ensimmäiset tutut huomas jo viikolla 8. Olen lyhyt 160cm ja laiha 53kg, joten vatsan pyöreys alkoi näkyä heti. Turvotustahan se ensin vain oli. Sitten piti vähän piilotella, koska en halunnut ihmisten tietävän raskaudesta ennen niskapoimu-ultraa, jossa olin 13. viikolla.
      Nyt menossa 22. viikko ja vatsa jo kovin pyöreä. Kiloja tullut 2 tähän mennessä, eli muualle ei ole vielä tullut ylimääräistä, vain pyöreä vatsa.

• rv 14+0.

moi ... esikoisen sain tuossa kohta 7v sitten. raskaus näkyi tosi aikaisin. rv 9, huomasi äitini ja jotkut tutut. siitä meni sit vuosia kun kakkosta odotin ja sillonkin rv 10 oli pallukka tuossa edessä :). nyt odotan kolmatta. rv 14 0 tänään :) kävin just eilen ostamassa stokalta äitiysfarkut ku venhet ei mahdu päälle. kiloja minulle ei kuitenkaan ole vielä tullut yhtään.

• iolili

jotakuinkin 16 viikolla vähän omaan silmään alkoi pullottamaan. Nyt 19-21 viikkojen välissä se on posahtanut tuohon eteen oikein urakalla ja muutkin jo saavat ihailla. Hurja mikä kasvutahti ollu kahessa viikossa... Ja mitä vielä on edessä....

• otto-likka

Mulla on alannut jo vähän pömpöttämään masu. Vaikka oon vasta rv 13 alussa :)

• ............................

Mulla rupes näkyy vasta joskus rv23 tienoilla. Mutta sitten se pullahtikin kunnolla ja nyt kun menossa rv38, niin oon melkoinen valas :D vaikka kiloja ei oo tullut kun 5! Ja pitkä ja hoikka olen ruumiinrakenteeltani.

• RV26

kerroin lähipiirilleni asiasta heti raskausuutisen saatuani joten kenenkään ei tarvinnut arvuutella. Töissä pidin asian omana tietonani siihen asti kunnes joku itse huomasi (pomoa lukuunottamatta). Rohkeimmat kysyivät raskaudestani n. raskausviikolla 18-19, loput huomasivat viimeistään viikolla 23 että masu on vauvamasua. Tosin tiedän työpaikallani juorujen kulkevan suht tehokkaasti, joten epäilen noiden ensimmäisten jo tienneen ns. muuta kautta.

Raskaus näkyy jokaisella eri vaiheessa. Siihen vaikuttaa niin paljon yksilölliset tekijät ettei voi sanoa koska raskauden pitää tai ei pidä näkyä. Toki on olemassa keskiarvioita siitä, milloin masu todennäköisimmin alkaa näkyä selvemmin, mutta tiedän esim. tapauksen, jossa äiti onnistui salaamaan raskautensa ihan viime viikkoihin asti. Itseltäni tuo ei taitaisi onnistua, sen verran näkyvä masu on jo nyt :)

• cinnamon girl

Itselläni näkyi jo todella aikaisin, ennen viikkoa 10.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      124
      5231
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      30
      3718
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2470
    4. Jätä minut rauhaan

En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv
      Ikävä
      24
      1594
    5. Eipä tunnu se "pedofilia" huuto kiinnostavan

Lähinnä se sekohäirikkö ressukka joutuu itse vastaileen itselleen, mitään näkyvyyttä ei saa, palstalla ylipäätään on hyv
      Maailman menoa
      33
      1593
    6. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      50
      1588
    7. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      41
      1570
    8. Minulla ei ole ketään muita

Enkä halua ketään muita kuin sinut.
      Ikävä
      23
      1491
    9. On varmaan turn off

Mutta olen tosi kokematon.
      Ikävä
      29
      1323
    10. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      14
      1322
    Aihe