Kevään kuluessa olisi tarkoitus ostaa pienehkö
vene Saarimökille Ivalojoella,joka olisi tarkoitus saada ihan yksinkin talvisäilöön sitten joskus Syksyllä.Saaressa siis pieni venevaja/puuliiteri.Ilmatäyttöisellä kanotilla sitten pois kanotti kassiin ja henkilöauton perään ja sitten nokka kohti etelää.Käsittääkseni
painoa venellä ei saisi olla paljon yli 100 kg.vai olenko väärässä?Luiska josta veneen saa kuiville on pitkä ja loiva ja maastokin tasainen vajalle asti(n.30m).Mitä venettä suosittelette lähinnä,tavarankuljetusta on tietenkin paljon muttei mitään kovin isoa(remontit tehty)vaan sellaista mitä nyt mökkiläinen tarvii.Kantavuutta
ja painoa saisi kuitenkin olla niin paljon että 3-4 henkeä Inarinkin isoille vesille voisi joskus viedä(vieraat)tutustumaan. Mikähän vene tulisi kysymykseen (tinkimättä kaikesta) näillä kriteereillä??? Tiedoista kiittäen.
Yksinkin liikuteltava vene?
23
4362
Vastaukset
- on tilanne
kumivene lienee ainoa varma ratkaisu. muussatapauksessa osta joku normi paatti ja siihen joku traileriviritys millä saat sen kiskottua vajaan. mitään kevyitä 4-5 henkeä kantavia veneitä kun ei oikein löydy paitsi juuri kumivenepuolelta.
- saaressa
Mutta olen kuullut/en nähnyt että melko isoakin
venettä saa liikuteltua(kysymys taas kuinkahan isoa?)mm.noin 10cm halkasialtaan olevien pyöreiden puiden pällä (4-5 puuta)vaihtamalla perästä eteen niitä kokoajan matkan edetessä.
Toki varmaan hidasta,kuitenkin näin olisi vene mahdollista saada talvisäilöön.Ihan vielä en antaisi periksi.Onko kellään kokemusta?/muita hyviä vinkkejä miten noin 100 kg.kulkee 30 metriä
talvisäilytysvajaan.(maasto on kyllä tasainen).Nopeus ei ole tärkein kriteeri ainoastaan onnistuuko ollenkaan lihasvoimin? - onnistuu
saaressa kirjoitti:
Mutta olen kuullut/en nähnyt että melko isoakin
venettä saa liikuteltua(kysymys taas kuinkahan isoa?)mm.noin 10cm halkasialtaan olevien pyöreiden puiden pällä (4-5 puuta)vaihtamalla perästä eteen niitä kokoajan matkan edetessä.
Toki varmaan hidasta,kuitenkin näin olisi vene mahdollista saada talvisäilöön.Ihan vielä en antaisi periksi.Onko kellään kokemusta?/muita hyviä vinkkejä miten noin 100 kg.kulkee 30 metriä
talvisäilytysvajaan.(maasto on kyllä tasainen).Nopeus ei ole tärkein kriteeri ainoastaan onnistuuko ollenkaan lihasvoimin?eli jos vaikka pistät taljan tai vinssin 10m päähän rannasta puuhun ja nykäset sillä veneen ylös ja siirto seuraavaan puuhun jne... vielä jos alle laittaa puita tms niin nousee mikä vaan perus avovene. eikös noissa taljoissa ole ainakin 2000kg vetokykyä kun niillä saa puutkin kaadettua juurineen ilman sahankäyttöä.
- rullaa
onnistuu kirjoitti:
eli jos vaikka pistät taljan tai vinssin 10m päähän rannasta puuhun ja nykäset sillä veneen ylös ja siirto seuraavaan puuhun jne... vielä jos alle laittaa puita tms niin nousee mikä vaan perus avovene. eikös noissa taljoissa ole ainakin 2000kg vetokykyä kun niillä saa puutkin kaadettua juurineen ilman sahankäyttöä.
vaikka yhdellä kädellä työntäen,
jos alla on pyöreitä puita.
alumiininen rantavene, yli 100kg.
käännän myös ympäri talveksi.
lihasvoiman loppuessa auttaa vinssi. - saaressa
rullaa kirjoitti:
vaikka yhdellä kädellä työntäen,
jos alla on pyöreitä puita.
alumiininen rantavene, yli 100kg.
käännän myös ympäri talveksi.
lihasvoiman loppuessa auttaa vinssi.Mutta onko alumiininen suht ainoa vaihtoehto?(noviisin kysymys)ovat kaiketi suht kalliita,vai olenko taas väärässä?Entä mikähänlainen tavaran
kuljetuksessa palvelisi parhaiten.Autopaikalta venematkaa reilu 500m.(Ivalojoki tällä kohtaa liki kilometrin leveä).Entä kun reittiä pitkin joutuu kulkemaan Inarille tulee melko isoja paatteja vastaan niin vakautta vastalaineissa saisi hieman olla ettei meno tuntuisi liian hurjalta.Entä millainen perämoottori mahdollisiin ehdottaminne vaihtoehtoihin olisi sopiva.Kaikki informaatio olisi tervetullutta. - tulee naarmuja
saaressa kirjoitti:
Mutta onko alumiininen suht ainoa vaihtoehto?(noviisin kysymys)ovat kaiketi suht kalliita,vai olenko taas väärässä?Entä mikähänlainen tavaran
kuljetuksessa palvelisi parhaiten.Autopaikalta venematkaa reilu 500m.(Ivalojoki tällä kohtaa liki kilometrin leveä).Entä kun reittiä pitkin joutuu kulkemaan Inarille tulee melko isoja paatteja vastaan niin vakautta vastalaineissa saisi hieman olla ettei meno tuntuisi liian hurjalta.Entä millainen perämoottori mahdollisiin ehdottaminne vaihtoehtoihin olisi sopiva.Kaikki informaatio olisi tervetullutta.jos liikuttelet usein sitä 30 m väliä.
alu on ollut huoleton ratkaisu ylösvedettävänä rantaveneenä.
n. 4m veneen moottori on 15 hv.
2 päällä norm matkatavarat toimii kuin buikki.
lisälasti saa kaipaamaan jo hivenen lisätehoa.
kaksin ajaessa nopeus lienee 20 solmun korvilla
jos neuvoa saa, on perämoottorin kohdalla yksinkertaisuus valttia.
käsikäynnisteisen, käytetyn 2- tahtisen opit huoltamaan itse, kun taitavat nuo välimatkat olla aikamoiset.
- palle ramstetti
Ei pelkää jäätä eikä pakkasta ja käy talvella vaikka ahkiona;) Zegul 380
- saaressa
Jotakin.Zegul 380 on mulle aivan uusi tuttavuus
ja ehkä juuri minun tarpeisiini sopiva(ehkä vähänlaisesti markkinoitu koska en ole aiemmin kullut keltään tästä vaihtoehdosta,vaikka olen viimepäivinä veneistä jutellut monenkin kanssa.)
Kerroit ettei jää ja pakkanenkaan ole pahasta ja
talvella kävisi jopa ahkiosta.Käsittääkseni muoviseoksesta on materiaalina kyse eli olisiko
kulutuskestävyys sitäluokkaa että sillä tosiaan voisi moottorikelkan perässä vetää tavarat saareen talvella käydessä?Kuulostaa liian hyvältä ollakseen totta.
Jos sinulla tai jollain muulla on käyttökokemuksia k.o.ponttooniveneestä niin kertokaa ihmessä kokemuksianne(uskon että on paljon muita minun lisäksi joita kiinnostaa.)
Lisäksi olisin kysynyt vielä muoviveneestä Terhi 385(paino 96kg)koska näyttää olevan myydyin merkki ja toisaalta tulee aina mieleen että voiko niin moni ihminen olla väärässä.Eli voisiko
tulla kysymykseen kohdallani,paino ehkä ei vielä ole ylivoimainen este ja hintakin on "kohtuullinen".Kommentteja hyvät Zegul 380 ja
Terhi 385 käyttäjät ja edelleen muutkin joilla on vinkkejä mikä vene ja millä tavoin n.30 m matka olisi helpoiten kuljettavissa.Onko markkinoilla mm.myynnissä mitään kevyt versiota venetrailerista jota ei ole tarkoitettukaan autolla vedettäväksi,vaan ainoastaan käsin vedettäväksi.Kaikki mahd.neuvot tervetulleita. - asiaan...
saaressa kirjoitti:
Jotakin.Zegul 380 on mulle aivan uusi tuttavuus
ja ehkä juuri minun tarpeisiini sopiva(ehkä vähänlaisesti markkinoitu koska en ole aiemmin kullut keltään tästä vaihtoehdosta,vaikka olen viimepäivinä veneistä jutellut monenkin kanssa.)
Kerroit ettei jää ja pakkanenkaan ole pahasta ja
talvella kävisi jopa ahkiosta.Käsittääkseni muoviseoksesta on materiaalina kyse eli olisiko
kulutuskestävyys sitäluokkaa että sillä tosiaan voisi moottorikelkan perässä vetää tavarat saareen talvella käydessä?Kuulostaa liian hyvältä ollakseen totta.
Jos sinulla tai jollain muulla on käyttökokemuksia k.o.ponttooniveneestä niin kertokaa ihmessä kokemuksianne(uskon että on paljon muita minun lisäksi joita kiinnostaa.)
Lisäksi olisin kysynyt vielä muoviveneestä Terhi 385(paino 96kg)koska näyttää olevan myydyin merkki ja toisaalta tulee aina mieleen että voiko niin moni ihminen olla väärässä.Eli voisiko
tulla kysymykseen kohdallani,paino ehkä ei vielä ole ylivoimainen este ja hintakin on "kohtuullinen".Kommentteja hyvät Zegul 380 ja
Terhi 385 käyttäjät ja edelleen muutkin joilla on vinkkejä mikä vene ja millä tavoin n.30 m matka olisi helpoiten kuljettavissa.Onko markkinoilla mm.myynnissä mitään kevyt versiota venetrailerista jota ei ole tarkoitettukaan autolla vedettäväksi,vaan ainoastaan käsin vedettäväksi.Kaikki mahd.neuvot tervetulleita.oma trailerini on puusta ja bilteman renkailla. vähän raskas, mutta toimiva. tämä on siis käsin vedettävä malli. käytännössä jos osaa hitsata, niin itse tekee yhden aisan kevytversion, jossa sivuttaistuet. mikäli hitsaaminen ei onnistu, niin sopivat renkaat (kottikärryn esim) jostain biltemasta ja jollekin hitsarille piirrustuksen kanssa. ei pitäisi maksaa edes maltaita.
- yksi liikuttava vene
ahkio-ominaisuuksilla...
on myös monikäyttöisiä peräkärryjä, joiden lasikuitukuomua voi kätevästi käyttää jollana. - palle ramstetti
saaressa kirjoitti:
Jotakin.Zegul 380 on mulle aivan uusi tuttavuus
ja ehkä juuri minun tarpeisiini sopiva(ehkä vähänlaisesti markkinoitu koska en ole aiemmin kullut keltään tästä vaihtoehdosta,vaikka olen viimepäivinä veneistä jutellut monenkin kanssa.)
Kerroit ettei jää ja pakkanenkaan ole pahasta ja
talvella kävisi jopa ahkiosta.Käsittääkseni muoviseoksesta on materiaalina kyse eli olisiko
kulutuskestävyys sitäluokkaa että sillä tosiaan voisi moottorikelkan perässä vetää tavarat saareen talvella käydessä?Kuulostaa liian hyvältä ollakseen totta.
Jos sinulla tai jollain muulla on käyttökokemuksia k.o.ponttooniveneestä niin kertokaa ihmessä kokemuksianne(uskon että on paljon muita minun lisäksi joita kiinnostaa.)
Lisäksi olisin kysynyt vielä muoviveneestä Terhi 385(paino 96kg)koska näyttää olevan myydyin merkki ja toisaalta tulee aina mieleen että voiko niin moni ihminen olla väärässä.Eli voisiko
tulla kysymykseen kohdallani,paino ehkä ei vielä ole ylivoimainen este ja hintakin on "kohtuullinen".Kommentteja hyvät Zegul 380 ja
Terhi 385 käyttäjät ja edelleen muutkin joilla on vinkkejä mikä vene ja millä tavoin n.30 m matka olisi helpoiten kuljettavissa.Onko markkinoilla mm.myynnissä mitään kevyt versiota venetrailerista jota ei ole tarkoitettukaan autolla vedettäväksi,vaan ainoastaan käsin vedettäväksi.Kaikki mahd.neuvot tervetulleita.Materiaali on pulkkamuovia jo syntyessään ja kestää ehkä parhaiten karua käyttöä. Pikkuterhiä en vetelisi talvella kelkan perässä .Liimaukset ja sisusvaahto repeävät ja paatti on vainaa alta aikayksikön.
- veneenä!
yksi liikuttava vene kirjoitti:
ahkio-ominaisuuksilla...
on myös monikäyttöisiä peräkärryjä, joiden lasikuitukuomua voi kätevästi käyttää jollana.Eiköhän nyt ole ennemin kysymys veneestä?Tuskin sinä niistä liiemmälti tiedät mitään,joten pidä pääsi kiini ja seuraa keskusstelua kun ISOT POJAT puhuu asioista joista et ymmärrä.Ahkioista löytyy varmaan oma keskustelupalsta joten mene sinne pätemään ja kertomaan vitsejäsi jos vittsikäs kuvittelet olevasi!!!!!!!!!
Terhi 385 sanoisin että on vakaa vene ja nyt kun katselin hintoja on terhin myyntivaltti Hinta/laatu suhde koska ainakin Zegul on reippaasti kallinpi.Terhi 385 on perusvene jossa ns.perusominaisuudet on ja tähän hintaan kun ne löytyy niin kauppakin kai siksi käy.Valitettavasti muista kuin Terhistä ei kokemusta joten viisaanmat jatkakaa!!! - veneenä parempi
veneenä! kirjoitti:
Eiköhän nyt ole ennemin kysymys veneestä?Tuskin sinä niistä liiemmälti tiedät mitään,joten pidä pääsi kiini ja seuraa keskusstelua kun ISOT POJAT puhuu asioista joista et ymmärrä.Ahkioista löytyy varmaan oma keskustelupalsta joten mene sinne pätemään ja kertomaan vitsejäsi jos vittsikäs kuvittelet olevasi!!!!!!!!!
Terhi 385 sanoisin että on vakaa vene ja nyt kun katselin hintoja on terhin myyntivaltti Hinta/laatu suhde koska ainakin Zegul on reippaasti kallinpi.Terhi 385 on perusvene jossa ns.perusominaisuudet on ja tähän hintaan kun ne löytyy niin kauppakin kai siksi käy.Valitettavasti muista kuin Terhistä ei kokemusta joten viisaanmat jatkakaa!!!kuin ISON POJAN nimenä.
lievä kritiikki kohdistui esitettyyn venetyyppiin kysyjän tarvetta ajatellen.
terhi- boy, jokainen saarikiinteistöä ylläpitänyt tietää veneeltään vaadittavan peruskuljetuskapasiteettia enemmän kuin mantereen mökillä.
huomion arvoinen valintakriteeri siis, varsinkin Inarissa, jossa ostopalveluita tälläiseen on kaiketi rajallisesti saatavissa.
puhumattakaan aikaisesta/myöhäisestä jäiden esiintymisestä alueella.
jollamaisessa veneahkiossa jo kaksikin ISOA POIKAA viikonlopun tavaroineen voi tehdä kilometrin matkasta epämiellyttävän jokivesistöä ylitettäessä, varsinkin tuulisella säällä.
esittämäsi vene- tyypin puolestaan voisi kuvitella toimivan tuollaisessa pendelöinnissä. - SAARESSA
veneenä parempi kirjoitti:
kuin ISON POJAN nimenä.
lievä kritiikki kohdistui esitettyyn venetyyppiin kysyjän tarvetta ajatellen.
terhi- boy, jokainen saarikiinteistöä ylläpitänyt tietää veneeltään vaadittavan peruskuljetuskapasiteettia enemmän kuin mantereen mökillä.
huomion arvoinen valintakriteeri siis, varsinkin Inarissa, jossa ostopalveluita tälläiseen on kaiketi rajallisesti saatavissa.
puhumattakaan aikaisesta/myöhäisestä jäiden esiintymisestä alueella.
jollamaisessa veneahkiossa jo kaksikin ISOA POIKAA viikonlopun tavaroineen voi tehdä kilometrin matkasta epämiellyttävän jokivesistöä ylitettäessä, varsinkin tuulisella säällä.
esittämäsi vene- tyypin puolestaan voisi kuvitella toimivan tuollaisessa pendelöinnissä.Zegull veneestä ei kukaan sano (juuta eikä jaata)
Se toki kiinnosti mutta eipä taida juuri kellään olevan,kommentteja käyttökokemuksista.2-5 vuoden käyttökokemukset kiinnostaisi mutta eihän nettiin näimmä ole k.o.veneen omistajia siunaantunut(ilmeisesti hyvin harvinainen merkki.)
Terhi 385 kannalle tässä on kai pakko asettua(vaikka painaakin 96kg.)Suveista ja muista tuskin kilpailioiksi on?Terhi 385 on tietenkin ollut mielessäni jo alusta-asti ,mutta Zegul ja kaikki muutkin paremmat vaihtoehdot k.o.kriteereillä olisi kiinnostanut,mutta tokihan en halua olla minkään venemerkin ensitestaaja,vaan hain tältä palstalta lähinnä käyttäjien kokemuksia.Niitä ei näimmä mm.Zegulin
kohdalta löydy. Käyttökokemuksista k.o. veneistä
2-7 vuoden kokemuksista toivon tästä eteenpäin. - alukiulu
SAARESSA kirjoitti:
Zegull veneestä ei kukaan sano (juuta eikä jaata)
Se toki kiinnosti mutta eipä taida juuri kellään olevan,kommentteja käyttökokemuksista.2-5 vuoden käyttökokemukset kiinnostaisi mutta eihän nettiin näimmä ole k.o.veneen omistajia siunaantunut(ilmeisesti hyvin harvinainen merkki.)
Terhi 385 kannalle tässä on kai pakko asettua(vaikka painaakin 96kg.)Suveista ja muista tuskin kilpailioiksi on?Terhi 385 on tietenkin ollut mielessäni jo alusta-asti ,mutta Zegul ja kaikki muutkin paremmat vaihtoehdot k.o.kriteereillä olisi kiinnostanut,mutta tokihan en halua olla minkään venemerkin ensitestaaja,vaan hain tältä palstalta lähinnä käyttäjien kokemuksia.Niitä ei näimmä mm.Zegulin
kohdalta löydy. Käyttökokemuksista k.o. veneistä
2-7 vuoden kokemuksista toivon tästä eteenpäin.rantaruiskuna on pelittänyt vuosia kivasti eli merkki on linder 400, tiedot löydät itsekin.
jo ajettuna hankittu, kustannustehokas paketti pökkii kuin buikki pienellä 2T- koneella.
onko sulla huolto reitin varrella, paljonko matkaa, haluatko kuljetella konetta?
tollaisessa huollot on ainakin simppeleitä.
400sen rungon muoto on pendelöintiajoon sopiva eli tasaperäinen, kokoluokassaan melko leveä sekä laakeapohjainen edestä. vika ominaisuus antaa edes vähän lisävakautta, helpottaa sekä veneeseen kulkua että rantavedessä lastaamista.
nopeammassa ajossa aallokossa ominaisuuksiltaan ehken heikompi kuin syvempi v-pohja, mutten oikein jaksa edes uskoa suuriin eroihin tässä painoluokassa.
yksin perätuhdolta nopeammin ajaessa pyrkiikin siis loikkimaan aallokossa, mutta ohjauksen jatkovarrella saa tuon hyvin hallintaan.
kilsan matkan ajaa millä vaan, mutta jos mieli halajaa merta edemmäs, niin perämoottori- soutuveneellä voi matkanteko tuntua ajoittain puuduttavalta. en tiedä onko lähellä mitä palveluita, mutta meillä alukiulua käytetään kesäisin myös kauppakassina matkojen taa. myös nuorisomme tekee mielellään päiväretkiä ja tällöin ajoa tulee ehken 10-20 km. ovat ne ihan reippaalla tuulellakin palanneet ja itsekin olen vaahtopäiden seassa lautalastissa sokkaillut. 4hv vankkaa soutuvenettämme ei sen sijaan käytetä juuri ollenkaan, lieneekö syynä juuri kulkemiseen kuluva aika kontra se mitä ehtii kokea? en tiedä.
yksi ominaisuus josta tykkään on kipon jonkinasteinen soudettavuus eli jos vaikka sattuu konetenä niin ei jää ihan matkustajaksi.
toimii myös verkkoveneenä, vaikka itse mielumminn istunkin takatuhdolla seisomisen sijaan verkoilla ollessa.
kompromissejähän tän kokoluokan veneet on aina, mutta mun kokemukseni mukaan näissä mitoissa kaikki sentit vaikuttavat positiivisesti ajettavuuteen sekä erityisesti muuhun toiminnallisuuteen.
milläs nyt kuljet ylitykset?
toinen ton oloinen pikkuvene mistä vastaavia kokemuksia, on iäkäs rantajolla Vator 10 (?, jonkinlainen 2-runkoratkaisu kuitenkin.
sen vakaus on kokoluokassa melkoisen hyvä, uskoisin peittoavan monia isompiaankin.
tän mittaluokan veneille saa rantatrailerinkin muutamalla satasella tai itse nikkaroimalla.
jos käytetty ei ole poissuljettu,
ei 400 ja 2T ole varmaankaan edes hinnallisesti paha verrattuna pohtimaasi yhdistelmään uutena.
saisitko jopa enemmän venettä samaan rahaan?
molempien jälleenmyyntiarvohan on hyvä.
ongelmana lienee vain linskun löytäminen, käyttäjät kun tuppaavat olemaan mieltyneitä.
vaihtoehtoja näissä mitoissa lienee loputtomasti mutta loppujen lopuksi on sama minkä hankit,
tulet kuitenkin olemaan siihen tyytyväinen.
niin toimii ihmismieli.
heh, enpä ole ennen pysähtynyt miettimään miksi tuo paketti toimii mun lähiajoissa niin hyvin..
tuli ihan ikävä kesäpäiviä.
- Löytynyt
Mulla vois olla sulle sopiva.
- jaksaa kantaa
Leveä kanootti voisi olla ratkaisu pulmaasi.
Itselläni on Old Town Guide 160, joka on noin metrin leveä. Paino on 37kg ja kantavuutta yli 500 kg.
Lisävarusteena löytyy airovarustus ja teline pienelle moottorille.
http://www.north-westimport.net/?p=productsMore&iProduct=157 - Linder
http://www.nettivene.com/listAdvSearchFindAgent.php?id=1845012&sid_make=325&id_model=440&tb=tmp_find_agent&PN[0]=adv_search&PL[0]=advSearch.php?id=1845012@tb=tmp_find_agent
Joku jopa kantaa yksin...- kummastelija
miksi se vene pitää saada sinne vajaan talveks? puuveneen kohalla ymmärtäsin mut kukin tyylillään...
- Paattiboy
kummastelija kirjoitti:
miksi se vene pitää saada sinne vajaan talveks? puuveneen kohalla ymmärtäsin mut kukin tyylillään...
Porta-boat. Kokoontaitettava vene.
- Fisu on kala
Moi, olet varmaan jo ostanut veneesi/ahkiosi mutta voin kertoa zegul 380sesta jos haluat.
Eli minulla on zegul 380 maaston vihreä (väriä en kadu missään vaiheessa). Vene on toiminut erittäin hyvin ja he^**tin vakaa!!! Kalastusveneenä käytän itse. Se oli kalliimpi kuin kumiveneet mutta ominaisuuksiltaan aivan ylivoimainen! Olen kokeillut merellä sitä myös mutta liian suuri aallokko on koitunut pahaksi kun aallot tullut sisälle veneeseen. Varmaankin kun pyöreät reunat, mutta sehän on tarkoitettu sisäsaaristoon kuitenkin. oon ottanut sen mukaan keskisuomen kalapaikkoihin peräkärryllä mutta ongelma on siinä että peräkärry on liian lyhyt mutta vie asiansa.
Voit koota sen myös yksin mutta kaksin on SAA**tanan paljon helpompi. Olen kyllä muutamaan otteeseen kironnut kun yksin sitä oon koonnut. Ollaan myös sitä kuljetettu auton katolla mutta ns. normi auton katolla ei voi kuljettaa kun melkein 100kg painaa. Oon kuullu että audi A6 päällä voi viedä mutta maasturin katolla ollaan ite viety.
Vene on helppo soutaa mutta soutuveneeksi siitä ei ole! Pieni sähkömoottori tai 2,5Hp kone on MUST! jos tavaroita meinaat siirrellä.
Kaiken kaikkiaan vene on hintava mutta en kadu päivääkään ja pällisteliöitä löytyy kun kokoat sitä jossain. Kalaveneeksi se on ylivoimainen!
nyt tuli kirjoitettua niin paljon että huhhuhh... nyt juon kaljani ja meen röökille, peace out! - tälläinen ongelma
Itekkin hankin veneen käytettynä, ihan asiallinen ja kiva vene sinänsä.
On huomattava et veneessä on kaksoispohja, tämä aiheuttaa ongelmia esim silloin kuin vaikkapa pohjakorkin laippa(läpivienti)liitoksesta (lohkeaa helposti/muovikierteen kiristys löystyy) pääsee vettä kaksoispohjan sisäpuolelle, väliin. Vesi kun ei pääse tällöin juuri ulos.
Itselläni kävi näin, ja kun tuli pakkanen, ilmeisty halkeamat suotajan jalkaalaipan (sisäpuolelle) viereen.
No irroitin läpivienilaipan ja jätin veneen kuivahtamaan talveksi, keväällä sitten korjaan halkeamat ja tiivistän läpiviennin uudelleen. Mutta eihän siitä enää hyvää saa, vene on n. 7 vuotta.
Eli tässä suhteessa harkitsisin seuraavaksi veneeksi yksirunkoista..- fkdkxnfkfkfl
Zegul nousee 9hp (9.8 tms) sea kingillä plaaniin jos toinen istuu nokassa ja toinen ajaa. Lämä tiskissä kyntää hetken ja sitten nokka laskee. Yksin ajaessa pääsee tuolla koneella 30kmh @gps
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä642116Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1721722Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701418Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2431389Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2371337Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3421195- 811186
- 1281165
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel3571126Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3291103