Minä epäilen vahvasti, että monissa toimistorakennuksissa saamani oireet johtuvat koneellisesta ilmastoinnista. Se on vain näille muutenkin herkille hengitysteideni limakalvoille liian raju. Oireet ovat samantyyppisiä kuin allergiaoireet.
Nenä menee tukkoon, keuhkoputki ärsyyntyy ja lopulta tulehtuu, jolloin tulee hengenadhistusta. Silmät kuivuvat päähän. Tulee kuumeinen ja tukkoinen olo ja myös lämpö itse asiassa nousee selkeästi ihan muutamassa tunnissa. Noin 2vrk poissa tällaisista tiloista ja olo alkaa olla taas ok.
Tämä on siis toistunut erittäin monissa toimistotiloissa. Mitä korkeampi tila, sitä vähemmän oiretta. Eli jos puhaltava laite on korkealla ja kauempana, ärsytystä ei välttämättä ole.
Pitkään epäilin, että minulla on homeesta johtuvaa reagointia tietyissä rakennuksissa, mutta nyt näyttäisi, että niin ei ole. Toisaalta hyvä niin, koska tässä ei ole kysymys mistään myrkytystilasta ja siitä aina toipuu. Kait.
Mutta työasioihin tämä vaikuttaa. Olen joutunut luopumaan jo kahdesta hyvästä työpaikasta tämän asian takia. Tämä siis todella vaikuttaa työuraani. Olen kaupallisen puolen ihminen ja minulle sopivat työt ovat lähinnä toimistoissa. Joissa en sitten kuitenkaan voi näköjään työskennellä. Oireet ovat niin rajut ja sairastuttavat todella.
Onko kukaan muu taistellut tämänkaltaisten ongelmien kanssa?
Home vaiko ilmastointi
9
894
Vastaukset
- Tunti reippaasti
ilmastoidussa virastossa ja nenä vuotaa, kurkkua kuivaa ja kutittaa, ääni katoaa ja aivastuttaa. Pihalle kun pääsee niin huomaa että korvatkin on tukossa ja humisee hetken.
- ja loisteputken kaupan päälle
ihan samat päätelmät tein minäkin. Ensin epäilin hometta koska olen altistunut kotona.Sitten kun kuuntelin muitakin ja tajusin että monella on erityisesti niska-hartiaseudun kipuja ja niiden vuoksi sairasteluja on runsaasti,ymmärsin että liian tehokas ilmastointi on samanlaisten oireilujen takana. Lisäksi itse inhoan vielä loisteputkien valoja joka erityisesti ottaa silmiin ja kuivaa ihoa. Ilmastoinnille ei kuulemma voi mitään. On kaiketi halvempaa kun työntekijät sairastaa,saati selvittää ilmastoinnin tila.
- hmmm mmmm..
Olisiko kyseessä myös se, että se koneellinen ilmastointi liikuttaa mukanaan jotakin epäsopivaa?
Tuletko kipeäksi kun ulkona tuulee?- ja loisteputket
on eri asia olla ulkona tuulessa ulkovaatteet päällä kuin seistä tai istua 7,5 tuntia sisällä, sisävaatteissa ilmastoinnin alla vedossa.
Kyllä ulkona sisävaatteissa saa jo yhden päivän aikana 7,5 tunnissa itsensä yhtä kipeäksi ja ääni lähtee sekä silmät punoittaa.
- täälläki
työpaikassa oli kova imu ilmastointi laitteessa,ja tuloilmaa ei tullut mistään.Työssä oli muutenkin huono ilma ja pölyistä.Minulla oli nuo sinun oireet sekä solmissä jakuvasti tulehdus sekä bakteereja silmökalvolla.Pää humisi ja korvat oli tukossa ym.ikäviä oireita.Siihen tuli sitten vielä niveltulehdukset ym.päälle.Nyt olen työkyvyttömyys eläkkeellä.Meni vuoden kun vihdoin nuo oireet katosi,ja olo on ok.
- pikku Myy
Ilmastoinnista saattaa saada limakalvojen ärsytysoireita, väsymystä, päänsärkyä y.m.
"Ainut" oire joka tulee homeista, mutta ei ilmastoinnista tai muuten huonosta sisäilmasta on kuume/kuumeilu/lämpö.- meillä ei kuumeilua
korvatulehduksia, hengityssairauksia ja jatkuva nenäntukkoisuus kylläkin.
- muutamassa
tunnissa ei voi johtua ilmastoinnista. Itse olen myös monissa toimistorakennuksissa istunut ja työtä tehnyt ja oireillut vastaavanlaisesti mutta tuo muutamassa tunnissa tuleva kuume/tai lämpöily ei kyllä takuulla tule ilmatointikanavasta.Terveisin työntekijä joka altistunut homeille.
- ei myöskään tule
punaiset läntit kaulalle tai vaatteiden rajapinnoille, eikä myöskään ihottumat. Ja toistuvat poskaritulehdukset, sillä nehän aiheuttaa bakteeri.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p595930Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "793319Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242541No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol402125- 202075
Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1621843Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v61639Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy83123281-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome201226Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti
Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah811085