kun vesimiehestä

tulee äiti

onko vesimiehestä äidiksi, millainen äiti minusta tulee? raskaus on suunniteltu ja pitkään harkittu. ja nyt vaaka-vaimoni ensimmäinen raskauskolmannes on nyt takana ja kovasti mietityttää kaikki lapsen mukanaan tuomat ilot ja surut... tätä lapsi on meille molemmille ensimmäinen.

13

1378

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • veskariäidin plso

      Oma kokemukseni veskarista on, etä jos siitä tulee ylipäätään äiti, niin siitä tulee hyvä äiti. Oma äitini veskari ja myös vaimoni veskari. Välit hänen omiin vanhempiin todellla hyvät ja myös lapsiimme. Huolehtii hyvin ja tuo uutta perheeseen. Ole huoleti, hyvä äiti sinusta tulee.

    • vesimies ja äiti..........

      Minulla on ihana rapu-poika,ainokaiseni.
      Hän pitää minua parhaana ihmisenä minkä tuntee.
      Ollaan hyvin läheisiä ja poikani on kasvanut
      reilun pelin säännöillä.
      Hyväksymään erilaisia ihmisiä ja olemaan kaverillinen,
      mutta myös pitämään puolensa.
      Hänestä on kasvanut sydämmellinen aikuinen.
      monet ihmiset ovat sanoneet hänestä..
      -Kyllä näkee että tuota poikaa on todella rakastettu.

    • tulee vesimiehestä

      Vesimies-äidit, joita tunnen, ovat upeita äitejä. Eivät liian huolehtivaisia, vaan järkeviä kasvattajia. Antavat lapselle rakkautta, mutta eivät hössötä.

      • näinkin

        Oma äitini on veskari, samoin itsekin olen. Ihanaa että äitini ei ole koskaan ollu hössöttäjä, määräilijä, hirveiden rajojen vetäjä, ns.pullaäiti. Hän on pitänyt itsensä naisena. Ihailen häntä ja tottakai pyrkimykseni on olla samanlainen omalle lapselleni tulevaisuudessa.

        Olen pistänyt merkille, et YLEENSÄ(en tarkoita et kaikki) veskarilla on vain yksi lapsi. Oletteko huomanneet samaa? Veskari ei ehkä ole lapsirakkaimmasta päästä, mutta eipä tuo minua haittaa(koska en itsekkään ole).


      • vielä sekin
        näinkin kirjoitti:

        Oma äitini on veskari, samoin itsekin olen. Ihanaa että äitini ei ole koskaan ollu hössöttäjä, määräilijä, hirveiden rajojen vetäjä, ns.pullaäiti. Hän on pitänyt itsensä naisena. Ihailen häntä ja tottakai pyrkimykseni on olla samanlainen omalle lapselleni tulevaisuudessa.

        Olen pistänyt merkille, et YLEENSÄ(en tarkoita et kaikki) veskarilla on vain yksi lapsi. Oletteko huomanneet samaa? Veskari ei ehkä ole lapsirakkaimmasta päästä, mutta eipä tuo minua haittaa(koska en itsekkään ole).

        Että näin aikuisiällä meistä on tullu äitini kanssa lähinnä tosi hyviä ystäviä ehkäpä! Mutta tietenkin kutsun häntä äidiksi edelleen. Koska hän ei ole hössöttäjä, tunteilija, pystyn kertomaan hänelle omat salaisuuteni, jotka normaalisti kerrottaisiin oman ikäiselle ystävälle. On tämä elämä ihanaa kun tietää että tässä maailmassa on ainakin 1 ihminen joka ei petä(juoruile asioitani eteenpäin, niinkuin joillakin "ystävillä" on tapana)!


    • AiryFairy

      hyvän ylistyksen lisäksi myös näin.

      Veskari kulkee omia polkujaan myös lapsen synnyttyä, jotan jos hän on kiinnostunut Amnestyn kokouksista, tanssimisesta tai rajatiedon messuista, hän käy niissä edelleen.

      Koska veskari on niin itsenäinen ja omaa vapauttaan rakastava, tulee hänen lapsiensakin olla jo pienestä pitäen oma-aloitteisia (jotta äiti ehtii toteuttaa itseään).

      Jos jotain menee mönkään ja lapsi mokaa, veskari vetäytyy kaikesta vastuusta.

      • Vesimies....äiti

        Vesimies äiti on huolehtivainen ja hellä
        ja aina hyvä äiti


    • äitee....x3

      Kysyin omilta murkuilta millainen äiti olen, vastaus on: lepposa, ei liian nipottaja, mutta ei liian välinpitämätön. Et ole esim.koskaan antanut kotiintuloaikoja esim. kymmeneltä, koska me ollaan kotona jo kuitenkin kuudelta! Kotona on niin hyvä olla.

      Itse kommentoin itseäni näin: en aseta rajoja, testaan ensin ja annan heidän käyttää omaa järkeään ja sillä on pärjätty. Asetan rajoja jos on tarvis ja ei ole ollut koska ottavat itse vastuuta. Kantavat huolta muistakin kavereistaan ja heidän elämästään. Meille on kaikki lapset tervetulleita vaikka keskellä yötä, jos kotiin ei voi mennä ja oven takana on ollutkin tyttö reppu selässä kun omat vanhemmat on humalassa. Ne rajat on sitten olemassa jos niitä tarvitaan.Olen huomannut että jos yleensäkin lapselle asetetaan jo ennakolta rajoja ja tiukkoja ehtoja, tulee uhma rikkoa niitä. Eli ensin mielestäni tutkitaan ja sitten vasta hutkitaan. En myöskään valikoi lasteni kavereita sen perusteella onko hänen kotiolonsa javanhempansa millaisia. Lapsi ei valikoi vanhempiaan eikä häntä voi siitä rangaista jos ne ovat alkoholisteja.

      Kannan huolta henkisistä asioista esim. jos huomaan että kiusataan tai syrjitään. Siitä otan todelliset pultit ja vien asian vaikka kuinka pitkälle jotta asia korjaantuu. On helppo ummistaa silmät tällaisilta ongelmilta, sitä en tee. Omani ovat vaihtaneet kouluakin ja luojan kiitos näin teimme. Koulukiusaamiseeen ei puututa vieläkään todella kaikissa kouluissa. Esim. pikkukouluissa määräävät tietyt suvut, ei opettaja. Nyt lapseni ovat koulussa jossa on mahtavia opettajia ja kuri saadaan uhkailemalla, näin sanoi opettaja, muu ei tehoa ja vaihtoehtona on masentunut nuori jos näin ei tehdä. Eli vielä on kirveellä töitä.....mutta onneksi on opettajia jotka uskaltavat uhmata rajoja ja sääntöjä ja käyttävät maalaisjärkeä.

      • Jarmo-83

        Tuo ajate koulukiusaamisen päättämisestä on omasta mielestäkin aivan loistava. Nykyään kun on sellasia pentuja liikkeellä, että ne valittaa joka asiasta heti vanhemmilleen, ja jos eivät saa tahtoaan läpi alkavat uhkailla jne. Ennen (jopa jo minun ala-aste kouluaikoinani) näitä olisi vedelty persiille karttakepillä ja pistetty kotiin marisemasta, mutta nykyään on asiat hieman toisin kun ei uskalleta tehdä mitään siinä pelossa että saadaan potkut työpaikalta alaikäisen ahdistelusta tai fyysisestä väkivallasta tms... Älyttömäksi on mennyt. Hieno asenne sinulla, ja toivonkin että kaikki ottaisivat mallia :)

        Hauskaa kevään jatkoa ja kesän odotusta sinulle, ja toki kaikille muillekkin palstan lukijoille.


      • äitee kolmelle
        Jarmo-83 kirjoitti:

        Tuo ajate koulukiusaamisen päättämisestä on omasta mielestäkin aivan loistava. Nykyään kun on sellasia pentuja liikkeellä, että ne valittaa joka asiasta heti vanhemmilleen, ja jos eivät saa tahtoaan läpi alkavat uhkailla jne. Ennen (jopa jo minun ala-aste kouluaikoinani) näitä olisi vedelty persiille karttakepillä ja pistetty kotiin marisemasta, mutta nykyään on asiat hieman toisin kun ei uskalleta tehdä mitään siinä pelossa että saadaan potkut työpaikalta alaikäisen ahdistelusta tai fyysisestä väkivallasta tms... Älyttömäksi on mennyt. Hieno asenne sinulla, ja toivonkin että kaikki ottaisivat mallia :)

        Hauskaa kevään jatkoa ja kesän odotusta sinulle, ja toki kaikille muillekkin palstan lukijoille.

        Juu, samapätee työpaikoilla. Työt lisääntyy ja työntekijät pakahtuu ja väsyy, ei uskalleta nousta vastarintaan, lakot on unholassa ja yhteishenki, pelätään että menetetään työpaikka ja näin käykin, koska ei enään vakinaisteta. Ja suomessako muka asiat hyvin, kohta tämä kupla räjähtää. Suomi on pullollaan eronneita naisia, jotka tasaarvon nimissä hulluina tekevät yksin kaiken ja väsyvät ja tässä yksi juuri kirjoittaa. Tuntuu että kohta kasvaa munat ja parta. Ja rinnalle kaipaisi kumppania, mutta eihänmiehiä voi kuormittaa, lähtevät vieraisiin hakeen lohtua kun on niin raskasta. En ole kuitenkaan katkera, mutta joskus vain tuntuu mahdottomalle kaikki. Missä on entisaikojen piiat, joita oli työssäkäyvillä naisilla tai naapurin avuliaat naiset. Kaikki napsii mielialalääkeitä hyödyttöminä kortistossa kun ei kannata tehdä töitä tai ovat ylirasittuneita sohvan pohjalla, siis ainakin ne joilla on lapsia(sairauksia) eikä tukiverkostoa. Auta miestä/naista mäessä äläkä mäen alla, eipä tee tuollakaan sananlaskulla enään mitään. Ja muuten, minä tarjosin anopille ja omalle äidille mahdollisuutta asua saman katon alla vaan eipä halua nykyajan mummot olla nurkissa vaan liidellä päivätansseissa tai olla omissa oloissaan. Olen 60-luvun puolessa välissä syntynyt ja paljon jo elämää nähnyt pätkätöillä, eu:lla väsytetty monen ammatin nainen ja yhäkin yritän pinnistellä eteenpäin uutta ammattia,kelpaanko, olenko tarpeeksi hyvä? Näitä ei tarvinnut ennenvanhaan kysellä, töitä oli ilman koulutusta jokaiselle ja mikäs on ihmiselle tärkeintä kuin työ ja toimeentulo ja tunne että on tärkeä ja hyödyksi. PISTE. Hyvää kevättä sinullekin Jarmo. Ja huom! työllistämistukipaikkalaiset vievät paikat koulutetuilta ammattilaisilta, kylläpä kannattaa opiskella, voi Suomi olet hakoteillä!!!!! Kun naiset väsyy, ollaan hukassa. PISTE UUDELLEEN.


      • veskariäiti

        äitee x3 komenttiin.
        Minulla on myös 3 lasta ja tunnistan tekstistäsi itseni äitinä :) Myös sisarusteni lapset ja lasteni ystävät ovat meillä viihtyneet, kun on rajat ilman rajoja. Ja lapseni olen pyrkinyt kasvattamaan käyttämällä omia aivoja enkä sanelemalla valmiita tapoja. Ja myöskin että päätöksistä pitää myös vastata vaikka menisi pieleenkin, tietysti lapsen ikään katsoen :) Enkä ole kuitenkaan kiusaamisjutuissa puolustanut automaattisesti omia lapsia, vaan olen istuttanut molemmat osapuolet pöydän ääreen ja kaikki ovat saaneet sanoa mielipiteensä. Myöskään en tivaa lapsiltani heidän asioitaan, he tietävät että voivat tulla juttelemaan mistä tahansa asiasta kun siltä tuntuu. Poikani ovat jo kohta aikuisia ja viihtyvät edelleen kotona iltaisin ja viikonloppuisin.

        En hössötä, mutta olen läsnä ja omien lasteni puolesta karjun kuin leijona, jos huomaan että heitä on kohdeltu väärin :)) Sanotaan, että vesimiehen lapset kasvattavat itse itsensä, se pitää kyllä paikkansa, mutta kyllä vesimiehellä on silti homma hanskassa eikä hanskat ole hukassa :)


    • hetkonen hetkinen

      Sinä olet vesimies ja epäilet millainen äiti sinusta tulee? Ja kuitenkin sinulla on vaaka-vaimo?
      siis miten tämä nyt menee?

      • Tietäjä;)

        Se on vesimies! Sen koirakin on puettu nahkapukuun. Ei mitään uutta tai edes outoa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      95
      6876
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      29
      2696
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      33
      2283
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      84
      1960
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1681
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      6
      1487
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1377
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1351
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      8
      1304
    10. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      31
      1257
    Aihe