Onko kokemusta vertaistukiryhmien toiminnasta sosiaalisesta jännittämisestä ja ujoudesta kärsiville? Mitä kautta niihin pääsee osallistumaan? Onko jollain kokemusta siitä miten tukihoito tehoaa ja saako sitä kautta ongelmiin helpotusta ja apua?
Mitä ryhmissä tehdään - onko lähinnä vain keskustelua vai tehdäänkö niissä minkä verran esim. käytännön esiintymisharjoituksia tms?
Olisin tosi kiitollinen jos joku ryhmissä käynyt kertoisi kokemuksistaan:))
Jännittäjien ja ujojen
12
2225
Vastaukset
- kannata.
Kokeile mieluummin lisäravinnehoitoa ujouteen.
- vitsinä..
heitit tuommoisenkin vastauksen. Jos taas ei ollut vitsi niin nautiskele ihmeessä vaan itse lisäravinteesi:)
- ollut
vitsinä.. kirjoitti:
heitit tuommoisenkin vastauksen. Jos taas ei ollut vitsi niin nautiskele ihmeessä vaan itse lisäravinteesi:)
Ei kuule ollut mikään vitsi. Nautin kyllä itse lisäravinteeni, ja minulla onnistuukin hoito paremmin. Nykyään en ajattele että ujous olisi pelkkä luonteenpiirre, sitä se ei nimittäin ole.
Jotkut ovat käyttäneet myös antibiootteja ujouden hoitoon:
http://www.goodnewsblog.com/2008/07/09/antibiotics-may-cure-shyness
Sanon vain sen että asiat voivat mennä todellisuudessa erilailla kuin yleensä ajatellaan. - mitään
ollut kirjoitti:
Ei kuule ollut mikään vitsi. Nautin kyllä itse lisäravinteeni, ja minulla onnistuukin hoito paremmin. Nykyään en ajattele että ujous olisi pelkkä luonteenpiirre, sitä se ei nimittäin ole.
Jotkut ovat käyttäneet myös antibiootteja ujouden hoitoon:
http://www.goodnewsblog.com/2008/07/09/antibiotics-may-cure-shyness
Sanon vain sen että asiat voivat mennä todellisuudessa erilailla kuin yleensä ajatellaan.lisäravinteita aio ottaa ujouteeni.Jos en ujona kelpaa niin ei voi mitään ja mihinkään tukiryhmään en aio koskaan mennä itkemään kuin onneton tapaus olen.Elän ja kärsin sitten yksinäni,eipähän kenenkään toisen tarvi katsella ja kuunnella näin outoa otusta.Omalta osaltani koen että on parempikin kun pidän suuni seurassa kiinni niin en häiritse toisten henkeviä keskusteluja.Jos toiset haluaa syodä lääkkeitä ujouteen niin se heidän valintansa.Jokainen elää tavallaan.
- voi voi.
mitään kirjoitti:
lisäravinteita aio ottaa ujouteeni.Jos en ujona kelpaa niin ei voi mitään ja mihinkään tukiryhmään en aio koskaan mennä itkemään kuin onneton tapaus olen.Elän ja kärsin sitten yksinäni,eipähän kenenkään toisen tarvi katsella ja kuunnella näin outoa otusta.Omalta osaltani koen että on parempikin kun pidän suuni seurassa kiinni niin en häiritse toisten henkeviä keskusteluja.Jos toiset haluaa syodä lääkkeitä ujouteen niin se heidän valintansa.Jokainen elää tavallaan.
Kyseessä on kuuri, ei niitä lisäravinteita tarvi syödä loput elämäänsä.
Kaikenlaisia pieniä omituisuuksia voi ruveta huomaamaan itsessään jos esim. syö esim raakaa valkosipulia, B12-vitamiinia tai alfalipoiinihappoa kunnon annoksina.
Minulla rupesi esim. jalat ja kädet kihelmöimään kun otin B12-vitamiinia muutaman päivän ajan muutamia milligrammoja. Luulen että jotain bakteereja kuoli, ne jalat & kädet olivat ennen ihan oireettomia. Valkosipulista taas tulee flunssankaltaisia oireita, lieviä vilunväreitä.
Jos noita patogeeneja löytyy kropasta, niin miksei myös aivoistakin.Lipoiinihappo taas imeytyy erinomaisesti aivoihin. - usko sekä toivo..
voi voi. kirjoitti:
Kyseessä on kuuri, ei niitä lisäravinteita tarvi syödä loput elämäänsä.
Kaikenlaisia pieniä omituisuuksia voi ruveta huomaamaan itsessään jos esim. syö esim raakaa valkosipulia, B12-vitamiinia tai alfalipoiinihappoa kunnon annoksina.
Minulla rupesi esim. jalat ja kädet kihelmöimään kun otin B12-vitamiinia muutaman päivän ajan muutamia milligrammoja. Luulen että jotain bakteereja kuoli, ne jalat & kädet olivat ennen ihan oireettomia. Valkosipulista taas tulee flunssankaltaisia oireita, lieviä vilunväreitä.
Jos noita patogeeneja löytyy kropasta, niin miksei myös aivoistakin.Lipoiinihappo taas imeytyy erinomaisesti aivoihin.Näin kait se melkeen aina näillä palstoilla sitten käypi:( Yritin jotain asiallista keskustelunavausta ja hankkia tietoa ja kokemuksia muilta niin het iskee luontaistuotehörhöt. Jos ei ongelmaan auta astrologia, noituus, uskonnot niin viimeistään valkosipuli ja b-vitamiinit. Voi nyt ju...kauta!!
Surullista mutta näköjään totta.
Silti kaikkea hyvää ja kaunista kaikille,
terv. keskustelunaloittaja (-yrittäjä) - se on...
usko sekä toivo.. kirjoitti:
Näin kait se melkeen aina näillä palstoilla sitten käypi:( Yritin jotain asiallista keskustelunavausta ja hankkia tietoa ja kokemuksia muilta niin het iskee luontaistuotehörhöt. Jos ei ongelmaan auta astrologia, noituus, uskonnot niin viimeistään valkosipuli ja b-vitamiinit. Voi nyt ju...kauta!!
Surullista mutta näköjään totta.
Silti kaikkea hyvää ja kaunista kaikille,
terv. keskustelunaloittaja (-yrittäjä)Jotkut onnettomat jaksaa sotkea toisten aloittamat asialliset keskustelut! Yleisesti tämä ujojen puoli on ihan tasokas, mielenkiintoisia keskusteluja, mietteitä, hyviä kirjoittajia yms. Toivottavasti löytyis kokemuksia tähänkin aiheeseen. Monella on varmasti kiinnostusta vertaistukiryhmiin. Liian moni jättääkin menemättä jännityksen tai ennakkoluulojen takia.
Odotetaan nyt vielä vastauksia :) - jessus.
se on... kirjoitti:
Jotkut onnettomat jaksaa sotkea toisten aloittamat asialliset keskustelut! Yleisesti tämä ujojen puoli on ihan tasokas, mielenkiintoisia keskusteluja, mietteitä, hyviä kirjoittajia yms. Toivottavasti löytyis kokemuksia tähänkin aiheeseen. Monella on varmasti kiinnostusta vertaistukiryhmiin. Liian moni jättääkin menemättä jännityksen tai ennakkoluulojen takia.
Odotetaan nyt vielä vastauksia :)sentään. Tekisi mieli sanoa jotain pahaa, mutta henkilökohtaisuuksiin ei saa näillä palstoilla mennä.
Tarkoitin juuri sitä minä sanoin - joko aloitat sen lisäravinnehoidon, tai vaihtoehtona on järeämmät hoidot, kuten antibiootit. Vertaistuki on hyödytöntä, ujous kuuluu samaan sarjaan kuin masennus, eli on bakteeritauti. Olen hoitanut sekä itseni, ja nykyään jopa muitakin ja nähnyt muidenkin "maagisia" paranemisia tällä tavalla. Kaikki saavat oireena yleensä väsymystä, mahdollisesti aivosumua, ja flunssankaltaisia oireita (harvemmin kuitenkaan kuumetta) jotka indikoivat että jotain patogeeneja kuolee. Kun patogeenit on tuhottu, on sekä masennus että ujous poissa, ja tämä voi kestää vuoden-pari riippuen miten paljon bugeja sinussa asuu.
Mitkään verikokeet eivät näitä patogeeneja havaitse, joten lääkäristä ei ole apua - epäilty patogeeni on Chlamydia pneumoniae, joka on erittäin yleinen solunsisäinen bakteeri, siitä voi itse varmistua.
- samaan
asiaan haluaisin minäkin kommentteja. Olen käynyt muutaman kerran juttelemassa psyk.sairaanhoitajan luona ongelmistani, ja hän nyt ehdotti minulle tuollaista ryhmää....
sinne tulisi n. 5-10 ihmistä joilla sosiaalista jännittämistä tms. ongelmia.
Pelottaa vain, enkä varmaan uskalla mennä!
Tosi ikävää että tähän ketjuun ei ole tullut vastausta sellaiselta, jolla olisi noista ryhmistä kokemusta.....- Kokemusta on
Kävin joskus noin kuusi-seitsemän vuotta sitten Dooriksen nuorten vertaistukiryhmässä, jota minulle suositteli silloinen terapeuttini. Olen tästä ikuisesti kiitollinen, sillä vaikka kehittyminen on hidasta, parannusta on tapahtunut ajan kuluessa huomattavasti. Kokonaan en varmaan koskaan tule jännittämisestä pääsemään, mutta sen olenkin hyväksynyt ajat sitten. Olen silti iloinen siitä, että olen näinkin hyvin oppinut hallitsemaan pelkoani. Suosittelen kyllä lämpimästi kaikille sosiaalisesta fobiasta kärsiville. Oli mukavaa huomata, ettei ole ainut kummajainen. Kyllä ryhmästä sai tukea paljon. Teimme ihan konkreettisia harjoituksia, esim. lauloimme karaokea (kun ryhmässä oli pari, jotka halusivat tätä harjoitella, minä mukaanlukien). Yksi tyttö myös harjoitteli spontaania puhetta, joka oli kohdistettu minulle. Se oli meidän kahden harjoitus, jossa hän pääsi harjoittelemaan pelkäämänsä puheen pitoa, ja minä taas opettelin olemaan huomion keskipisteenä, joka on ollut minulle vaikea ja kiusallinen tilanne. Kerran myös söimme kaikki yhdessä, koska julkiset syömistilanteet olivat meistä osalle vaikeita. Mene ihmeessä mukaan! Kannattaa ainakin kokeilla. Et siinä mitään menetäkään, ainakaan jos olet nuori (noin 15-25v. en muista tarkkaa ikää), sillä ainakin tuo kyseinen ryhmä oli ilmainen osallistujille. En ole tosin varma, toimiiko ryhmä vielä, mutta kai sekin netistä googlettamalla selviää...
- syvä kumarrus:)
Kokemusta on kirjoitti:
Kävin joskus noin kuusi-seitsemän vuotta sitten Dooriksen nuorten vertaistukiryhmässä, jota minulle suositteli silloinen terapeuttini. Olen tästä ikuisesti kiitollinen, sillä vaikka kehittyminen on hidasta, parannusta on tapahtunut ajan kuluessa huomattavasti. Kokonaan en varmaan koskaan tule jännittämisestä pääsemään, mutta sen olenkin hyväksynyt ajat sitten. Olen silti iloinen siitä, että olen näinkin hyvin oppinut hallitsemaan pelkoani. Suosittelen kyllä lämpimästi kaikille sosiaalisesta fobiasta kärsiville. Oli mukavaa huomata, ettei ole ainut kummajainen. Kyllä ryhmästä sai tukea paljon. Teimme ihan konkreettisia harjoituksia, esim. lauloimme karaokea (kun ryhmässä oli pari, jotka halusivat tätä harjoitella, minä mukaanlukien). Yksi tyttö myös harjoitteli spontaania puhetta, joka oli kohdistettu minulle. Se oli meidän kahden harjoitus, jossa hän pääsi harjoittelemaan pelkäämänsä puheen pitoa, ja minä taas opettelin olemaan huomion keskipisteenä, joka on ollut minulle vaikea ja kiusallinen tilanne. Kerran myös söimme kaikki yhdessä, koska julkiset syömistilanteet olivat meistä osalle vaikeita. Mene ihmeessä mukaan! Kannattaa ainakin kokeilla. Et siinä mitään menetäkään, ainakaan jos olet nuori (noin 15-25v. en muista tarkkaa ikää), sillä ainakin tuo kyseinen ryhmä oli ilmainen osallistujille. En ole tosin varma, toimiiko ryhmä vielä, mutta kai sekin netistä googlettamalla selviää...
Mukava, kun viitsit jakaa kokemuksiasi. Eipä taida Dooris enää toimia, ainakin pikaisen nettiselailun perusteella siltä näytti, löysin siitä kyllä 2000-luvun alun tietoa. En enää kyllä olisi mahtunut Dooriksen ikärajoihinkaan, kun oli/on nuorisolle suunnattu ja itse taidan olla enää mieleltäni nuori ( lue. lapsellinen).
- ...
syvä kumarrus:) kirjoitti:
Mukava, kun viitsit jakaa kokemuksiasi. Eipä taida Dooris enää toimia, ainakin pikaisen nettiselailun perusteella siltä näytti, löysin siitä kyllä 2000-luvun alun tietoa. En enää kyllä olisi mahtunut Dooriksen ikärajoihinkaan, kun oli/on nuorisolle suunnattu ja itse taidan olla enää mieleltäni nuori ( lue. lapsellinen).
Yliopisto-opiskelijoille Nyyti ry järjestää jotain tuollaisia juttuja, mutta en tiedä muista.
Tuli vain mieleen..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874138Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella283067No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452330- 351338
- 10919
- 133901
- 6894
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12832Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124776- 11760