ULOSOTOSTA TEKSTIVIESTI?!

Hohhoijaaa

Lähetteleekö ulosotto tekstiviestejä "numerosta" "FINDER" johon ei voi vastata? Tekstiviestissä lukee näin: "sinun pitäisi maksaa ulosottoon x euroa jos et jostain syytä pysty maksamaan niin menetät luottotietosi. mutta voit maksella tuon summan vaikka osissa jos se yhtää helpottaa tilinumero on 166030-101280 ja viitenumero on: x."
Tekstiviestissä siis virhe ja muutenkin kaukana kapulakielestä. En millään saa selvitettyä mistä viesti on peräisin ja toisekseen luottotietoni ovat jo menneet, luulisi että asian näkevät jostain. Miten toimia? En ihan äkkiä lähtis kuitenkaan makselemaan laskun summaa tilille kun ei mitään tietoa mihin rahat menee.

12

4502

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • valelaskuja mummoillekkin l...

eikä ikinä tarvitser maksella mitään jos ole varma mihin menee.ulosottofirmat ei lähettele ikinä tekstareita eikä edes sähköpostia vaan aina tulee ihan kirjallisena kotiin jolloin voi tarkistaa vaikka soittamalla mikä tää on.tilinumeronkin voi tarkistaa kun menee pankkiin ja näyttää tekstarin jotta tarkistavat onko kyseinne tili sen firman.tietoja et saa kenen se on mutta kyllä pankki sen sanoo onko sen sen ja sen firman tilinumero.jos on yksityisen niin rikosilmoitus heti poliisille.

• Ei voi olla muuta kuin..

Ei voi missään nimessä olla muuta kuin huijausta. Joku valopää on keksinyt mielestään "hyvän" ansaitsemiskeinon. No katsotaan onko vielä hyvä keino kun poliisi kolkuttaa ovelle.

Tili joka alkaa 166030 on Nordean tili. Käväise konttorissa ja selvitä kenelle tili kuuluu. Jos on joku yksityishenkilö, niin ilmoitus poliisille välittömästi.

• Hohhoijaaa

Että lasku olikin ihan oikeasti ulosottovirastosta. Soitin vaihteeseen ja kysyin, että kuuluuko käytäntöön lähetellä asiakkaille tekstiviestejä. Nainen vaihteessa sanoi ettei ole moisesta kuullut eikä tälläistä tapahdu, ja ohjasi kuitenkin puhelun ulosottoasioita käsittelevälle. Puhelimeen vastasi joku nuorimies ja selvisi että hän oli kuin olikin laittanut ko. viestin. Jo on kummallista.

• tämä...
        Hohhoijaaa kirjoitti:

Että lasku olikin ihan oikeasti ulosottovirastosta. Soitin vaihteeseen ja kysyin, että kuuluuko käytäntöön lähetellä asiakkaille tekstiviestejä. Nainen vaihteessa sanoi ettei ole moisesta kuullut eikä tälläistä tapahdu, ja ohjasi kuitenkin puhelun ulosottoasioita käsittelevälle. Puhelimeen vastasi joku nuorimies ja selvisi että hän oli kuin olikin laittanut ko. viestin. Jo on kummallista.

...kyseinen viesti tuli. Vastaa reilusti viraston nimi!

• Hohhoijaaa
        tämä... kirjoitti:

...kyseinen viesti tuli. Vastaa reilusti viraston nimi!

ulosottovirastosta. Asia kuitenkin jo selvitetty.

• Hohhoijaaa
        Hohhoijaaa kirjoitti:

ulosottovirastosta. Asia kuitenkin jo selvitetty.

Ulosottovirastosta sanoivat ettei luottotoietoni olekaan palaneet, vaikka kotiini olen saanut kirjeen jossa niiden kerrotaan menneen jo 11/2008. Kehottivat maksamaan tekstiviestissä mainitun laskun jotta säästyisin kärähtämiseltä. Mitä ihmettä?

• lähettämä
        Hohhoijaaa kirjoitti:

Ulosottovirastosta sanoivat ettei luottotoietoni olekaan palaneet, vaikka kotiini olen saanut kirjeen jossa niiden kerrotaan menneen jo 11/2008. Kehottivat maksamaan tekstiviestissä mainitun laskun jotta säästyisin kärähtämiseltä. Mitä ihmettä?

oli se luottotiedoista kertova kirje. Oliko Asiakastiedon?

• Hohhoijaaa
        lähettämä kirjoitti:

oli se luottotiedoista kertova kirje. Oliko Asiakastiedon?

tais muistaakseni olla. Kumpi siis oikeassa?

• lähettää
        Hohhoijaaa kirjoitti:

jokaisen henkilön ensimmäisestä maksuhäiriömerkinnästä tiedon asianomaiselle.

Mene Asiakastiedon sivuille ja lue ohjeet miten voit tarkistaa omat luottotietomerkintäsi.
        Omien tietojen tarkistus on kerran vuodessa ilmainen.

• Uskoiko joku
        Hohhoijaaa kirjoitti:

PELLEJÄ täällä!

• näin menee

Ulosoton asikkaana olen useinkin saanut tekstiviestin Finderin kautta. Ei kyllä mitään ole karhuttu eikä käsketty maksaa vaan pyydetty ottamaan yhteyttä av. uo-mieheen no. se ja se. Kai sinäkin voit soittaa ja kysyä, mikä homman nimi on?

• epämääräinen lasku.

älä ihmeessä lähde makselee tollasii epämääräisiä perintä laskuja.kysy asiaa vaikka voudilta luulen että hän on samaa mieltä.pitää olla velasta mustaa valkosella ja selvästi mun tietääksee.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      166
      4797
    2. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      104
      3964
    3. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      36
      3569
    4. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      51
      3370
    5. Kohdataanko me

Enää?
      Ikävä
      55
      3321
    6. Rakkaalle miehelle

Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest
      Ikävä
      34
      2751
    7. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      18
      2569
    8. Olipa turha tämä

Rakkaustarinamme
      Ikävä
      23
      2266
    9. UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?

Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami
      Euroviisut
      20
      1908
    10. Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?

Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?
      Maailman menoa
      36
      1778
    Aihe