Diisseli Caliber

uutta etsimässä

Millasia kokemuksia on kyseisestä autosta? Maahantuoja kertoo keskikulutukseks 6,1 litraa, mites käytännös?

14

2159

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Koyaq

      Moi!
      Jotain kuvaa antaa varmaan uusimman Autobildin juttu, jossa samalla tekniikalla olevia Dodgeja ja Jeeppi ajeltiin tosi pienellä kulutuksella. Avenger automaatti lodjulla oli muistaakseni karvan yli 4 l /100 km

    • taloudellisuusajo

      todellinen kulutus normaaliajossa on ihan jotain muuta.

      • 2007 cali

        44000km keskikulutus 6,40 l/100km puolet motaria ja kaupunkia. Vaihteluväli 4,2 - 7,6. Lukemat perustuvat ostettuihin litroihin.


      • Flyonthewall
        2007 cali kirjoitti:

        44000km keskikulutus 6,40 l/100km puolet motaria ja kaupunkia. Vaihteluväli 4,2 - 7,6. Lukemat perustuvat ostettuihin litroihin.

        Joten ei taida AutoBildinkään lukemat olla ihan päin mäntyä...
        Hienoa että jenkeilläkin pääsee noin pieniin kulutuksiin!


      • omistaja_cali
        Flyonthewall kirjoitti:

        Joten ei taida AutoBildinkään lukemat olla ihan päin mäntyä...
        Hienoa että jenkeilläkin pääsee noin pieniin kulutuksiin!

        Kyllä tuo paikkansa pitää!


      • aarne
        Flyonthewall kirjoitti:

        Joten ei taida AutoBildinkään lukemat olla ihan päin mäntyä...
        Hienoa että jenkeilläkin pääsee noin pieniin kulutuksiin!

        Tuossa jenkissä on VAG-korsernin diesel(VW), bensa moottoreista 1.8 on ainakin Mitsubishin valmistama. Eli näissä autoissa jenkkiä on lähinnä merkki Dodge. Eipä taida juuri muuta olla.


      • Koyaq
        aarne kirjoitti:

        Tuossa jenkissä on VAG-korsernin diesel(VW), bensa moottoreista 1.8 on ainakin Mitsubishin valmistama. Eli näissä autoissa jenkkiä on lähinnä merkki Dodge. Eipä taida juuri muuta olla.

        Tommonen oo aika yleistä autoteollisuudessa? Bensakone taitaa muuten olla Mitsu-Hyundai-Chrysler -yhteistyömoottori eikä Mitsu ;o)


      • aarne
        Koyaq kirjoitti:

        Tommonen oo aika yleistä autoteollisuudessa? Bensakone taitaa muuten olla Mitsu-Hyundai-Chrysler -yhteistyömoottori eikä Mitsu ;o)

        Tuo kone bensakone on varmasti tuo yhteistyö moottori. Johtunee pitkälti jenkit myy ns. malleja eurooppaan ihan kustannus taloudellisista syistä. Verotus jne. Mut tuskin ketään jenkki fanaatikko niitä ostaa:) Ja tuon Caliberin pohja muistaakseni on myös jossain Jeepin mallissa käytössä tai toisinpäin. Eipä tuossa Caliberissa sinällään omasta mielestä ole vikaa paitsi ehkä hieman halvahkon oloinen sisustus, paljon halvanoloista muovia. Ja lastentauteja ainakin ekoissa malleissa oli jonkun verran, mut niin on monessa muussakin ekassa auto mallissa.


      • asiassa,
        aarne kirjoitti:

        Tuo kone bensakone on varmasti tuo yhteistyö moottori. Johtunee pitkälti jenkit myy ns. malleja eurooppaan ihan kustannus taloudellisista syistä. Verotus jne. Mut tuskin ketään jenkki fanaatikko niitä ostaa:) Ja tuon Caliberin pohja muistaakseni on myös jossain Jeepin mallissa käytössä tai toisinpäin. Eipä tuossa Caliberissa sinällään omasta mielestä ole vikaa paitsi ehkä hieman halvahkon oloinen sisustus, paljon halvanoloista muovia. Ja lastentauteja ainakin ekoissa malleissa oli jonkun verran, mut niin on monessa muussakin ekassa auto mallissa.

        Itselläni on 65tkm ajettu 2l bensa, mitään vikaa ei ole ollut. Kaksi ajovalopolttimoa on vaihdettu.
        Oliko näissä tosiaan joku tyyppiviaksi luokiteltava ongelma? Ihan uteliaisuudesta kysyn.


      • niveliä
        asiassa, kirjoitti:

        Itselläni on 65tkm ajettu 2l bensa, mitään vikaa ei ole ollut. Kaksi ajovalopolttimoa on vaihdettu.
        Oliko näissä tosiaan joku tyyppiviaksi luokiteltava ongelma? Ihan uteliaisuudesta kysyn.

        vaihdettu joihinkin autoihin. Omaani mm. meni takuuseen, joten sikäli ongelmaton juttu. Eikä kai ne pallot montaa euroa maksa muutenkaan.


      • kiitos.
        niveliä kirjoitti:

        vaihdettu joihinkin autoihin. Omaani mm. meni takuuseen, joten sikäli ongelmaton juttu. Eikä kai ne pallot montaa euroa maksa muutenkaan.

        Vai niin, ne tuntuu olevan aika yleinen juttu. Ainakin Fordin puolellahan sitä oli paljonkin.


      • diidadii
        aarne kirjoitti:

        Tuo kone bensakone on varmasti tuo yhteistyö moottori. Johtunee pitkälti jenkit myy ns. malleja eurooppaan ihan kustannus taloudellisista syistä. Verotus jne. Mut tuskin ketään jenkki fanaatikko niitä ostaa:) Ja tuon Caliberin pohja muistaakseni on myös jossain Jeepin mallissa käytössä tai toisinpäin. Eipä tuossa Caliberissa sinällään omasta mielestä ole vikaa paitsi ehkä hieman halvahkon oloinen sisustus, paljon halvanoloista muovia. Ja lastentauteja ainakin ekoissa malleissa oli jonkun verran, mut niin on monessa muussakin ekassa auto mallissa.

        Jottei tarvitse arvuutella, niin Aarnelle tiedoksi!

        Caliberissa käytetään Nissanin tytäryhtiön Jatcon CVT-vaihteistoa (Dodge käyttää siitä nimeä CVT2). Auto on ensimmäinen DaimlerChrysler-malli, jossa ko. tekniikkaa käytetään. Autoa tehdään etu- ja nelivetoisena. Neliveto on elektronisesti ohjattu. Caliberissa käytetään Mitsubishin GS -pohjalevyä, joka on suunniteltu yhteistyönä; esimerkiksi Mitsubishi Lancer, Jeep Compass ja Peugeot 4007 käyttää samaa pohjalevyä.

        Moottorista tietoa: http://www.allpar.com/mopar/world-engine.html

        Caliber kuten sen edeltäjäkin rakennetaan DaimlerChryslerin tehtaalla Belvideressa, Illinoisissa (USA).

        Valmistuspaikka: Belvedere Assembly Plant, USA

        historiaa 1924-2009 http://www.allpar.com/corporate/factories.html


      • wiuwauwou
        2007 cali kirjoitti:

        44000km keskikulutus 6,40 l/100km puolet motaria ja kaupunkia. Vaihteluväli 4,2 - 7,6. Lukemat perustuvat ostettuihin litroihin.

        Osaatko sanoa minkä verran CRDn tankillisella ajaa, jos ajetaan lähes kokonaan moottoritienopeuksilla eli 120 km/h ? Olen harkitsemassa kyseistä biiliä mutta vähän arveluttaa tuo kulutuksen suuruus.


    • cabiler

      Kohta ajettu 80000 km, keskikulutus 6,0 ltr/100 km.
      Perustuu ostettuihin litroihin. En voi moittia.
      Edullisempi kuin vastaavan kokoiset muut autot.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1805
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1689
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1514
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1203
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1194
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1182
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1146
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1131
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1119
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1114
    Aihe