Hei!
Mitä minun pitäisi tehdä? Ystävälläni on mielestäni todella hälyttäviä oireita anoreksiasta:
1. Hän ei halua tulla kouluruokailussa syömään, koska näyttää lihavalta muussa kuin mustassa paidassa, ja kaikki ruoka lihottaa (ehdotin salaatin syömistä.
2. Hän sanoi että jos hänelle tulee nälkä, hän juo täyttääkseen mahan. Tämän tiedän todeksi koska hän on juonut pelkkää teetä jo monta viikkoa. (Hän suositteli samaa minulle)
3. Hän on muuttanut tapojaan niin, että käy joka ilta pitkällä lenkillä (jota ei ole ennen tehnyt).
Olen yrittänyt sanoa, ettei hän saa ravinteita teestä, mutta hän vain pitää itsepintaisesti kiinni näkemyksestään ja loukkaantuu vihjauksista.
Hän ei ole (KAI) laihtunut älyttömiä määriä, joten hoitoon häntä ei varmaan edes otettaisi. On hän kuitenkin muutamia kiloja lyhyessä ajassa laihtunut. Eikä häm ehkä edes kerro todellisia lukuja vihjailuitteni takia.
Kertokaa hyvät ihmiset miten saan autettua ystävääni ilman, että menetän hänen ystävyytensä?
Ystävällä alkava anoreksia
2
739
Vastaukset
- tsajajajajajaja
Otappa seuraavana koulupäivänä kaverisi kauniista kädestä kiinni ja taluta suoraan kouluterkkarille, joka katsoo ystäväsi tilanteen ja lähettää tarvittaessa jatkohoitoon.
- lähes parantunut
ihanalla ystävällä! :) Sinun ei tarvitse (tai kannata) pakottaa ystävääsi terkkarin puheille vaan mene itse terkkarille puhumaan ja kertomaan ystävästäsi ja epäilyistäsi. Näin minullekin tehtiin ja terkkari alkoi tarkkailemaan minua. Aluksi suutuin pahoin ystävälleni, nykyään olen niin valtavassa kiitollisuuden velassa ettette voi kuvitella. Lisäksi voit puhua hänen vanhemmilleen asiasta. Käykää SYLI:n (syömishäiriöliitto) sivuilla, siellä on lisää tietoa kuinka läheisten tulisi toimia.
Puhu ystävällesi tai mitä parempaa, kirjoita kirje. Siihen saat kirjattua tunteesi harkitusti. Tee selväksi että olet huolissasi hänestä, että sinua sattuu kun hän tekee itselleen pahaa. Se, että kertoo miten pahalta tuntuu kun hän tekee niin tai näin on miljoona kertaa tehokkaampi keino kuin syyttely.
Onnea yritykselle, ja suuret kiitokset ystäväsi puolesta!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1134802Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293493No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452420- 501538
- 361473
- 391349
Jätä minut rauhaan
En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv231212- 141202
- 1651079
- 271078