Hei.
En tiedä näistä lainajutuista pahemmin mitään.
Olen kuitenki aikeissani ottaa n.2000 euron lainan.
Pankissa sanottiin että takaajalla se onnistuisi, mutta lähes kaikilta ystäviltäni on mennyt luottotiedot.
Eli siis pitääkö takaajalla olla luottotiedot kunnossa?
TAKAAJAN
6
1942
Vastaukset
- santtu
kelpoisuus on pankin harkinnassa, mutta lähes varmaa on se, että luottotiedot menettänyt henkilö ei kelpaa takaajaksi, koska takaajanhan tulisi maksaa lainasi pankille, jos sinä et maksa. Ja tälläinen luottokelpoisuutensa menettänyt henkilö on hyvin epävarma maksaja.
Eli voit kysyä asian pankista, mutta hyvin todennäköistä että ei onnistu.- kysymys....
hei kiitoksia vastauksesta. Vielä sellasta kysyisin että onko takaajan tuloilla merkitystä?
Eli kysyykö pankki takaajalta tietoja vai riittääkö pankille että takaajalla on luottotiedot kunnossa ja hän suostuu ehtoihin yms..? - santtu
kysymys.... kirjoitti:
hei kiitoksia vastauksesta. Vielä sellasta kysyisin että onko takaajan tuloilla merkitystä?
Eli kysyykö pankki takaajalta tietoja vai riittääkö pankille että takaajalla on luottotiedot kunnossa ja hän suostuu ehtoihin yms..?laina, kuin mitä sinä olet hakemassa, niin myös takaajaehdokas joutuisi hyvinkin todennäköisesti tekemään selvityksen omista tuloistaan/menoistaan, sekä varallisuudesta että veloistaan.
Mutta koska sinulla on kyseessä erittäin pieni laina, niin on MAHDOLLISTA että takaajasi tuloja/varallisuutta ei tarkisteta (luottokelpoisuus yleensä tarkistetaan silloinkin).
Sinun (ja takaajasi) tulee sisäistää se mikä on takaaja, eli takaaja maksaa lainasi sinun sijastasi, jos sinä et jostainsyystä maksa lainaasi takaisin pankille (tämän jälkeen takaaja on oikeutettu perimään maksamiaan rahoja takaisin sinulta). Joten pankkia kiinnostaa takaajasi siinämielessä, että onko hänellä oikeasti mahdollisuuksia maksaa laina, jos sinä et maksa. - pankit saa
esim, olen nyt nordean asiakas ja minulla on sieltä 500e chek in laina kun pankki kuitenkin kysyy muista lainoista ja minua epäiltyyää se että en saa lainaa koska minulla on jo toinen laina toisesta pankista. (siis jos nyt hakisin sitä lainaa vaikka sammosta)
Eli saako ne sen tietää jos vastaan kieltävästi? - saa tietoonsa
pankit saa kirjoitti:
esim, olen nyt nordean asiakas ja minulla on sieltä 500e chek in laina kun pankki kuitenkin kysyy muista lainoista ja minua epäiltyyää se että en saa lainaa koska minulla on jo toinen laina toisesta pankista. (siis jos nyt hakisin sitä lainaa vaikka sammosta)
Eli saako ne sen tietää jos vastaan kieltävästi?Ei pankeilla mitään yhteistä rekisteriä ole velallisista eli eivät saa sitä tietoonsa, mutta lainahakemuksessa on kohta: muut lainat ja jos et siinä ilmoita, niin sellaisessa tapauksessa, että lainasi joutuu ulosottoon ja sen kautta takaajan maksettavaksi, niin tulee ilmi myös tämä toinen laina ja se on sitten käräjien asia, mitä siitä seuraa, velallisen epärehellisyys kai noin pienestä summasta ja ehkä sakkotuomio.
- jos et itse
saa lainaa ilman takaajaa niin miten saisisit luottokelvottoman takaajan kautta??.Eli lyhyesti pitää takaajalla olla luottotiedot kunnossa tai laittaa vaikka asuntonsa pantiksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h654242- 674241
Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1092905Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv582796Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p212029Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.551992Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska151679- 321503
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1091353- 1801281