Hannun puhumisiin liittyvässä viestiketjussa, eräs kirjoittaja otti aiheeksi WinCapitalaisten kirjoitustaidot. Itse olen kiinnittänyt huomiota samaan asiaan, mutta yleisesti verkostomarkkinoinnin puolestapuhujien viesteissä. Olen asiasta aikaisemminkin maininnut.
Mistäköhän johtuu, että hyvin moni vm. kaveri ei osaa kirjoittaa kunnollista Suomea. Korostan edelleen mitä nimimerkki ... kirjoitti. Emme nyt tarkoita yksittäisiä pikkuvirheitä, vaan täysin virheellistä tekstiä. Teksti on kirjoitettu yhteen pötköön ilman pilkkuja ja ehkä muutamilla pisteillä. Yhdyssanat ovat poikkeuksetta väärin, kappalejakoa ei ole ollenkaan. Teksti on kokonaisuutena aivan järkyttävää luettavaa.
Jokainen voi miettiä, miksi kirjoitustaidottomuus korreloi niin hyvin verkostomarkkinoinnin puolestapuhumisen kanssa. Luulenpa että vm. heppujen matemaattiset lahjat ovat vähintään yhtä huonoja kuin kielelliset lahjat. Mikään muuhan ei voi selittää verkostomarkkinoinnin puolustamista. Vähänkään täysipäiset ihmiset ymmärtävät ja osaavat myös laskea, että kyseessä on täysin toimimaton markkinointi systeemi.
WinCapita on vain yksi, joskin ehkä se paras/huvittavin esimerkki siitä, miten uskomattoman tyhmiä verkostoihin uskovat ihmiset ovat.
Kirjoitustaito ja verkostomarkkinointi
39
1790
Vastaukset
- Stadin starbu
Kirjoitit: "Mistäköhän johtuu, että hyvin moni vm. kaveri ei osaa kirjoittaa kunnollista Suomea."
Sanaa "suomea" ei toki kirjoiteta isolla kirjaimella, kun tarkoitetaan suomenkieltä.- Ajattelija2009
No myönnän, siinä tuli huolimattomuusvirhe. Mutta sinäkin varmaan ymmärsit mitä tarkoitan. En minä puutu yksittäisiin pikkuvirheisiin, joita tulee kun nopeasti näpyttää. Tuskin näitä tekstejä kukaan niin paljoa tarkastaa.
Tarkoitan siis koko tekstin ulkoasua... - marsu1
Tarkuutta lukemiseesi nyt hyvä mies! Ketjun aloittaja selkeästi sanoi ettei tarkoita pikkuvirheitä. "Emme nyt tarkoita pikkuvirheitä..." tms.
Et sitten malttanut lukea tekstiä huolellisesti läpi kun oli niin kiire kirjoittajaa "näpäyttämään" ?
Eli pistetäänpä vm-hemmojen syntilistaan sitten vielä "sisälukutaidottomuus" tuon kirjoitustaidottomuuden ja matemaattisen osaamattomuuden lisäksi ;)
- AdaFlink
... kirjoitustaidolla niin suurta merkitystä ole. Jos kirjoituksesta asia selviää, niin pirunko väliä sillä on, jos ei pilkut, pisteet, yhdyssanat, välilyönnit ja suuret alkukirjaimet aina ihan paikallaan oliskaan.
Mulla on pari tuttua, joilla kirjallinen ilmaisu on ihan perseestä, mutta työssään (yritystoiminnassa) ne on ite petoja.
Ja mitaan ette voi...- Stadin starbu
Olet Ada oikeassa. Virheetön kirjallinen ulosanti ei mitenkään takaa älykkyyttä ja päinvastoin. Aloittajan huomiot todistavat ehkä vain sen, että useat tänne kirjoittavat eivät ole kovin tottuneita kynäilijöitä syystä tai toisesta. Asia tulee kuitenkin useimmiten ymmärretyksi.
- Ajattelija2009
Kyllä minä väitän että se kertoo aika paljon näiden henkilöiden keskimääräisestä koulutustasosta. Se myös uskoakseni kertoo näiden henkilöiden kyvystä ymmärtää pyramidien mahdottomuus matemaattisesti.
Menestyvä yritystoiminta ei toki aina ole yhteydessä suureen älykkyyteen. Mutta tarkoitankin että noilla henkilöillä ei ole edellytyksiä ymmärtää verkostojen mahdottomuutta.
Toki minä myös tiedän, että on lukihäiriöisiä henkilöitä. Tällaiset henkilöt voivat olla hyvinkin älykkäitä, esimerkiksi matemaattisesti. Lukihäiriöllä ei ole mitään tekemistä älykkyyden kanssa.
Minä kuitenkin väittäisin, että näiden WinCapitalaisten ja muiden verkostohemmojen koulutustausta on vain keskivertoa heikompi. En jaksa uskoa että heillä kaikilla sattuisi vain olemaan lukihäiriö. Minä ennemminkin uskon, että ainoastaan keskivertoa tyhmemmät henkilöt liittyvät moisiin busineksiin.
Varsinkin WinCapitan mahdottomuuden ymmärtää jokainen peruskoulun prosentti- ja potenssilaskennan hallitseva henkilö puolessa minuutissa. Siihen ei Hannun tunnustuksia tai KRP:a tarvita.
Ja mitaan ette voi... - ei ole verkostoihin
Ajattelija2009 kirjoitti:
Kyllä minä väitän että se kertoo aika paljon näiden henkilöiden keskimääräisestä koulutustasosta. Se myös uskoakseni kertoo näiden henkilöiden kyvystä ymmärtää pyramidien mahdottomuus matemaattisesti.
Menestyvä yritystoiminta ei toki aina ole yhteydessä suureen älykkyyteen. Mutta tarkoitankin että noilla henkilöillä ei ole edellytyksiä ymmärtää verkostojen mahdottomuutta.
Toki minä myös tiedän, että on lukihäiriöisiä henkilöitä. Tällaiset henkilöt voivat olla hyvinkin älykkäitä, esimerkiksi matemaattisesti. Lukihäiriöllä ei ole mitään tekemistä älykkyyden kanssa.
Minä kuitenkin väittäisin, että näiden WinCapitalaisten ja muiden verkostohemmojen koulutustausta on vain keskivertoa heikompi. En jaksa uskoa että heillä kaikilla sattuisi vain olemaan lukihäiriö. Minä ennemminkin uskon, että ainoastaan keskivertoa tyhmemmät henkilöt liittyvät moisiin busineksiin.
Varsinkin WinCapitan mahdottomuuden ymmärtää jokainen peruskoulun prosentti- ja potenssilaskennan hallitseva henkilö puolessa minuutissa. Siihen ei Hannun tunnustuksia tai KRP:a tarvita.
Ja mitaan ette voi...varsinkaan niistä joilla on asenneongelma! Ihmiset jotka menestyvät elämässä muutenkin, menestyvät myös verkostoissa keskim. muita paremmin. Eihän aloittaminen tai mukanaolo ratkaise mitään, vaan oma halu oppia uutta ja sitoutuminen toimintamalleihin pitkällä aikavälillä. Verkostoituminen tarkoittaa ennenkaikkea verkostoitumista samanhenkisten toimijoiden kanssa! Tämä on taitolaji, jonka ymmärtäminen vaatii opiskelua. Kaikki ne jotka eivät ole alaa opiskelleet, eivät tätä ymmärrä. Matematiikalla ei ole mitään tekemistä tämän kanssa vaan sillä, että osaat rakentaa ihmisuhteita. On todella paljon ihmisiä, kuten sinä, jotka kieltätyvät katsomasta verkostojen mahdollisuuksia tai puhuttamattakaan, että tekisivät itse mitään oman verkoston luomiseksi.
- Riemuylioppilas
Ja mitaan ette voi...Noita oikeakielisyysasioita jankattiin kokoajan, joten eiköhän lukion käyneet hallitse oikeinkirjoituksen kohtuullisesti, mutta muutoinhan lukion käynti ei takaa mitään menestystä. Sehän on vain yleissivistävä koulutus.
Saattaa olla ettei nykyisessä peruskoulussa käydä oikeakielisyysasioita niin tarkasti läpi, puhumattakaan entisestä kansakoulusta.
Ja voihan sitä olla verbaalisesti lahjakas, vaikkei olisi käynyt kuin apukoulun. - niin että
Riemuylioppilas kirjoitti:
Noita oikeakielisyysasioita jankattiin kokoajan, joten eiköhän lukion käyneet hallitse oikeinkirjoituksen kohtuullisesti, mutta muutoinhan lukion käynti ei takaa mitään menestystä. Sehän on vain yleissivistävä koulutus.
Saattaa olla ettei nykyisessä peruskoulussa käydä oikeakielisyysasioita niin tarkasti läpi, puhumattakaan entisestä kansakoulusta.
Ja voihan sitä olla verbaalisesti lahjakas, vaikkei olisi käynyt kuin apukoulun.tohtorinpaperit ei takaa työpaikkaa tai menestymistä elämässä.
- määrä...
ei ole verkostoihin kirjoitti:
varsinkaan niistä joilla on asenneongelma! Ihmiset jotka menestyvät elämässä muutenkin, menestyvät myös verkostoissa keskim. muita paremmin. Eihän aloittaminen tai mukanaolo ratkaise mitään, vaan oma halu oppia uutta ja sitoutuminen toimintamalleihin pitkällä aikavälillä. Verkostoituminen tarkoittaa ennenkaikkea verkostoitumista samanhenkisten toimijoiden kanssa! Tämä on taitolaji, jonka ymmärtäminen vaatii opiskelua. Kaikki ne jotka eivät ole alaa opiskelleet, eivät tätä ymmärrä. Matematiikalla ei ole mitään tekemistä tämän kanssa vaan sillä, että osaat rakentaa ihmisuhteita. On todella paljon ihmisiä, kuten sinä, jotka kieltätyvät katsomasta verkostojen mahdollisuuksia tai puhuttamattakaan, että tekisivät itse mitään oman verkoston luomiseksi.
...hurmahenkistä paskapuhetta riittäisi lannoittamaan isonkin talon pellot. Melkein yökkäytti.
- Ajattelija2009
niin että kirjoitti:
tohtorinpaperit ei takaa työpaikkaa tai menestymistä elämässä.
No se on kyllä totta, että mikään koulutus ei takaa taloudellista menestymistä. Luulenpa kuitenkin, että jos keskimäärin tutkimme kauppakorkeakoulusta valmistuneita ja verkostomarkkinoinnilla leipänsä ainsaitsevia, niin korkeakoulutetut tienaavat äärettömästi enemmän kuin verkostoissa pyörivät.
Tätähän en ole tutkinut, joten väite on hatusta temmattu. Mutta näin perstuntumalla, minun tuntemani korkeakoulutetut tienaavat noin 4-8t€/kk, plus muutama poikkeus jotka tienaavat huomattavasti enemmän. Minun tietämäni verkostomarkkinoitsijat sen sijaan ovat yleensä tienanneet noin -100€/kk, kunnes ovat tulleet järkiinsä ja homman lopettaneet.
Ainoastaan perustajat tienaavat verkostoissa merkittäviä summia. Ja perustajia en väitäkään tyhmiksi, vaan niitä jotka heidän saarnoihinsa uskovat.
Huvittavaa on esimerkiksi miten täällä muutama entinen MOVElainen juhlii oikeuden päätöstä. Onneksi olkoon, toiminta oli laillista. Siis perustajajäsenet saavat nyt laillisesti ajaa teidän rahoillanne ostetuilla urheilu autoilla. - niin että!!!!
No se on kyllä totta, että mikään koulutus ei takaa taloudellista menestymistä. Luulenpa kuitenkin, että jos keskimäärin tutkimme kauppakorkeakoulusta valmistuneita ja verkostomarkkinoinnilla leipänsä ainsaitsevia, niin korkeakoulutetut tienaavat äärettömästi enemmän kuin verkostoissa pyörivät.
Tätähän en ole tutkinut, joten väite on hatusta temmattu. Mutta näin perstuntumalla, minun tuntemani korkeakoulutetut tienaavat noin 4-8t€/kk, plus muutama poikkeus jotka tienaavat huomattavasti enemmän. Minun tietämäni verkostomarkkinoitsijat sen sijaan ovat yleensä tienanneet noin -100€/kk, kunnes ovat tulleet järkiinsä ja homman lopettaneet.
Ainoastaan perustajat tienaavat verkostoissa merkittäviä summia. Ja perustajia en väitäkään tyhmiksi, vaan niitä jotka heidän saarnoihinsa uskovat.
Huvittavaa on esimerkiksi miten täällä muutama entinen MOVElainen juhlii oikeuden päätöstä. Onneksi olkoon, toiminta oli laillista. Siis perustajajäsenet saavat nyt laillisesti ajaa teidän rahoillanne ostetuilla urheilu autoilla.korkeakouluissa käy suuri määrä pyrkimässä ja yrittämässä, saamatta koskaan sieltä papereita. Tämä ei ole kuitenkaan korkeakoulun vika vaan opiskelijan joka ei sopeutunut vaatimuksiin. Tämä ihan normaali kaikessa rekrytoinnissa. Hakijan pitää olla valmis täyttämään ne vaatimukset, jota häeltä edellytetään. Suurin osa ihmisistä ei ole koskaan tähän valmiita.
Verkostomarkkinoinnissa ansaintatapa poikkeaa siitä mihin palkansaaja on tottunut. Tämän takia näitä tapoja ei verrata. Palkansaaja vaihtaa omaa aikaa rahaan , kun taas verkostoihminen tuplaa omaa työtään uusilla halukkailla. Ratkaisevaa on, että onko tätä tapa katsojan mielestä parempi? On ihmisiä joille se on huippumahdollisuus ja niiltä joilta pääsee suora huuto ja kaikkea siltä väliltä. - Ajattelija2009
niin että!!!! kirjoitti:
korkeakouluissa käy suuri määrä pyrkimässä ja yrittämässä, saamatta koskaan sieltä papereita. Tämä ei ole kuitenkaan korkeakoulun vika vaan opiskelijan joka ei sopeutunut vaatimuksiin. Tämä ihan normaali kaikessa rekrytoinnissa. Hakijan pitää olla valmis täyttämään ne vaatimukset, jota häeltä edellytetään. Suurin osa ihmisistä ei ole koskaan tähän valmiita.
Verkostomarkkinoinnissa ansaintatapa poikkeaa siitä mihin palkansaaja on tottunut. Tämän takia näitä tapoja ei verrata. Palkansaaja vaihtaa omaa aikaa rahaan , kun taas verkostoihminen tuplaa omaa työtään uusilla halukkailla. Ratkaisevaa on, että onko tätä tapa katsojan mielestä parempi? On ihmisiä joille se on huippumahdollisuus ja niiltä joilta pääsee suora huuto ja kaikkea siltä väliltä.Korkeakouluun pääsevät ne joilla älliä riittää. Verkostomarkkinoinnissa pärjäävät vain ne jotka tarpeeksi aikaisin ko. verkostoon liittyivät. Kyse ei ole älystä, eikä yrittämisestä, vaan siitä että suurimmalta osalta viedään rahat.
Jos sinä olet hyvä myyjä ja sinulla on hyvä tuote, sinulla ei ole mitään syytä myydä tuotettasi verkostossa. Silloin sinun kannattaa perustaa oikea yritys. Mikäli todella tuote oli hyvä ja sinä olet ammattitaitoinen myyjä, olet kymmenen vuoden kuluttua rikas, tai vähintäänkin hyvin varakas.
Minä en tiedä yhtään verkostomarkkinoinnilla pitkällä tähtäimellä vaurastunutta henkilöä Suomessa. Muutamia hetkellisesti kohtuu hyvin tienaavia on ollut, mutta näidenkin henkilöiden loppu on ollut joko koominen tai traaginen. Ja nämä henkilöt ovat olleet verkoston terävimmässä kärjessä. He ovat siis vieneet hölmöjen rahat.
Jos olen väärässä, niin ilmoittakaa minulle vaikkapa Turun alueelta kymmen henkilöä, jotka ovat viiden viimeisen vuoden aikana tienanneet verkostomarkkinoinnilla yli 80.000€ vuodessa. Eipä taida löytyä yhtään tällaista henkilöä, vai olenko väärässä?
Minun ei tarvinne ilmoittaa kymmentä tällaista "normaalin" yrityksen omistavaa henkilöä. Ne jokainen löytää itsekin, tai vaikka sata. - ei pidä paikkansa
Korkeakouluun pääsevät ne joilla älliä riittää. Verkostomarkkinoinnissa pärjäävät vain ne jotka tarpeeksi aikaisin ko. verkostoon liittyivät. Kyse ei ole älystä, eikä yrittämisestä, vaan siitä että suurimmalta osalta viedään rahat.
Jos sinä olet hyvä myyjä ja sinulla on hyvä tuote, sinulla ei ole mitään syytä myydä tuotettasi verkostossa. Silloin sinun kannattaa perustaa oikea yritys. Mikäli todella tuote oli hyvä ja sinä olet ammattitaitoinen myyjä, olet kymmenen vuoden kuluttua rikas, tai vähintäänkin hyvin varakas.
Minä en tiedä yhtään verkostomarkkinoinnilla pitkällä tähtäimellä vaurastunutta henkilöä Suomessa. Muutamia hetkellisesti kohtuu hyvin tienaavia on ollut, mutta näidenkin henkilöiden loppu on ollut joko koominen tai traaginen. Ja nämä henkilöt ovat olleet verkoston terävimmässä kärjessä. He ovat siis vieneet hölmöjen rahat.
Jos olen väärässä, niin ilmoittakaa minulle vaikkapa Turun alueelta kymmen henkilöä, jotka ovat viiden viimeisen vuoden aikana tienanneet verkostomarkkinoinnilla yli 80.000€ vuodessa. Eipä taida löytyä yhtään tällaista henkilöä, vai olenko väärässä?
Minun ei tarvinne ilmoittaa kymmentä tällaista "normaalin" yrityksen omistavaa henkilöä. Ne jokainen löytää itsekin, tai vaikka sata."Korkeakouluun pääsevät ne joilla älliä riittää. Verkostomarkkinoinnissa pärjäävät vain ne jotka tarpeeksi aikaisin ko. verkostoon liittyivät. Kyse ei ole älystä, eikä yrittämisestä, vaan siitä että suurimmalta osalta viedään rahat."
On verkostoja, joilla on vuosikymmenien historia jo takana ja tänäkin vuonna niihin nousee uusia ihmisiä, jotka sillä menestyvät. Verkostoissahan voi kyllä olla mukana vaikka 20 vuotta, mutta jos ei itse tee mitään, niin ihmiset ei varmasti tule sinne itsestään. Monet ihmiset odottaa vain sopivaa hetkeä lähteä toimimaan itse. Ne jotka jäävät kotiin odotamaan, eivät tule milloinkaan rakentamaan mitään. Suurin syy miksi ihmiset epäonnistuvat, on se että kysytään vain 1-5 ihmiseltä. Näin vähillä kontakteilla ei voi odottaa mitään. 100 kontaktia/kk ja ammattimainen ote 2-5 v voi vasta tuoda tuloksia. Tähän ovat vain harvat valmiita. Turun seudelta tunnen henkilökohtaisesti noin 10 hyvin menestynyttä. - Ajattelija2009
ei pidä paikkansa kirjoitti:
"Korkeakouluun pääsevät ne joilla älliä riittää. Verkostomarkkinoinnissa pärjäävät vain ne jotka tarpeeksi aikaisin ko. verkostoon liittyivät. Kyse ei ole älystä, eikä yrittämisestä, vaan siitä että suurimmalta osalta viedään rahat."
On verkostoja, joilla on vuosikymmenien historia jo takana ja tänäkin vuonna niihin nousee uusia ihmisiä, jotka sillä menestyvät. Verkostoissahan voi kyllä olla mukana vaikka 20 vuotta, mutta jos ei itse tee mitään, niin ihmiset ei varmasti tule sinne itsestään. Monet ihmiset odottaa vain sopivaa hetkeä lähteä toimimaan itse. Ne jotka jäävät kotiin odotamaan, eivät tule milloinkaan rakentamaan mitään. Suurin syy miksi ihmiset epäonnistuvat, on se että kysytään vain 1-5 ihmiseltä. Näin vähillä kontakteilla ei voi odottaa mitään. 100 kontaktia/kk ja ammattimainen ote 2-5 v voi vasta tuoda tuloksia. Tähän ovat vain harvat valmiita. Turun seudelta tunnen henkilökohtaisesti noin 10 hyvin menestynyttä.On verkostoja joilla vuosikymmenien historia. Näitä verkostoja on muutamia. Ja kysymys kuuluu edelleen, kuinka monelle ne ovat kannattavia? Jos verkostomarkkinointi olisi oikeasti kannattavaa, sehän olisi jo ajat sitten syrjäyttänyt tavallisen kaupankäynnin.
Minä voin etsiä ja antaa nimet heti vaikka sadasta turkulaista yrittäjästä tai palkkatyöläisestä, jotka tienaavat enemmän kuin yksikään verkostomarkkinoitsija koko Suomessa. Eiköhän se fakta puhu puolestaan. Sitä tuskin kukaan voi kumota.
Edelleenkään minä en usko että Turussa on edes kymmentä henkilöä, jotka verkostossa tienaisi yli 80.000€ vuodessa säännöllisesti. Miksi et sano nimiä jos tiedät? - paljastaa!
On verkostoja joilla vuosikymmenien historia. Näitä verkostoja on muutamia. Ja kysymys kuuluu edelleen, kuinka monelle ne ovat kannattavia? Jos verkostomarkkinointi olisi oikeasti kannattavaa, sehän olisi jo ajat sitten syrjäyttänyt tavallisen kaupankäynnin.
Minä voin etsiä ja antaa nimet heti vaikka sadasta turkulaista yrittäjästä tai palkkatyöläisestä, jotka tienaavat enemmän kuin yksikään verkostomarkkinoitsija koko Suomessa. Eiköhän se fakta puhu puolestaan. Sitä tuskin kukaan voi kumota.
Edelleenkään minä en usko että Turussa on edes kymmentä henkilöä, jotka verkostossa tienaisi yli 80.000€ vuodessa säännöllisesti. Miksi et sano nimiä jos tiedät?Eihän hän nimiä uskalla paljastaa, koska toiminnan laittomuus tulisi selville. Uudet "heikkouskoiset" alalinjalaiset kelpaavat kaverin verkostopyramiidin capitan pyörittäjiksi, kunhan uskovat edes itseensä. Tuotteena on "kaiken parantava" ihmetuote, joka poistaa vaivat ja säryt, kunhan vain jaksaa uskoa. Hintakaan ei ole ihan mahdoton, vain ehkä 10 x enemmän kuin litra vastaava tuotetta nurkan takana olevassa vähittäiskaupassa :) Ja mikä parasta, asiakkaaksi pääset, kun uskot ja rekisteröidyt "lahkon" jäseneksi ja olet heti tosi uskovainen.
Kyllä uskolla on valtava voima!
Ja seuraavaksi varmaan kuulen, etten minäkään sovi verkostomarkkinoijaksi! - Pisnestiikeri
niin että!!!! kirjoitti:
korkeakouluissa käy suuri määrä pyrkimässä ja yrittämässä, saamatta koskaan sieltä papereita. Tämä ei ole kuitenkaan korkeakoulun vika vaan opiskelijan joka ei sopeutunut vaatimuksiin. Tämä ihan normaali kaikessa rekrytoinnissa. Hakijan pitää olla valmis täyttämään ne vaatimukset, jota häeltä edellytetään. Suurin osa ihmisistä ei ole koskaan tähän valmiita.
Verkostomarkkinoinnissa ansaintatapa poikkeaa siitä mihin palkansaaja on tottunut. Tämän takia näitä tapoja ei verrata. Palkansaaja vaihtaa omaa aikaa rahaan , kun taas verkostoihminen tuplaa omaa työtään uusilla halukkailla. Ratkaisevaa on, että onko tätä tapa katsojan mielestä parempi? On ihmisiä joille se on huippumahdollisuus ja niiltä joilta pääsee suora huuto ja kaikkea siltä väliltä."On myös niin että korkeakouluissa käy suuri määrä pyrkimässä ja yrittämässä, saamatta koskaan sieltä papereita."
Jantterointia ei kannata verrata korkeakouluun, vertaa mieluummin peruskouluun. Jos haluat välttämättä vertailla, niin kerro meille kuinka moni lopettaa Amwayssä jantteroinnin ensimmäisen vuoden jälkeen ja kuinka moni keskeyttää korkeakoulun? Omien muistikuvieni mukaan, yliopistossa ei lopettamisprosentti ensimmäisen vuoden jälkeen ollut lähimainkaan Amwayn luokkaa.
" Tämä ihan normaali kaikessa rekrytoinnissa."
Niinhän sinä yrität toistuvasti selittää, mutta asia ei ole ollenkaan niin. Oikeissa firmoissa ei todellakaan ole sellaista vaihtuvuutta kuin janttereilla. REkrytoinnista vastaavat saisivat meillä kenkää alta aikayksikön, jos epäonnistuisivat yhtä usein kuin Amway.
"Suurin osa ihmisistä ei ole koskaan tähän valmiita. "
Niinpä, teilläkin 99,7% ei pääse edes omilleen.
"Verkostomarkkinoinnissa ansaintatapa poikkeaa siitä mihin palkansaaja on tottunut. Tämän takia näitä tapoja ei verrata. "
Totta kai voi verrata. Eihän siinä tarvitse muuta kuin katsoa kuinka paljon jää viivan alle ja paljonko aikaa toimintaan kuluttaa. Sillä se vertailu hoituu, tuloksia katsomalla. Sinä vaan et vertailua halua, koska jantterit pärjäävät siinä niin huonosti.
"Palkansaaja vaihtaa omaa aikaa rahaan ,"
No milläs keinoin jantteri ne 100 kuukausittaista kontaktia hoitavat, joita sinä markkinoit tarpeellisiksi menestykselle. Millä keinoin jantteri ramppaa motivaatioseminaareissa? Eikö noihin kulu lainkaan aikaa?
" kun taas verkostoihminen tuplaa omaa työtään uusilla halukkailla. "
Minä mieluummin puolittaisin työni kuin tuplaisin sen. Viime kädessä kyse on on kuitenkin siitä, että jonkun pitäisi kyetä myymään jotakin verkoston ulkopuolelle, jotta tuloa tulisi. Siinä te olette onnettoman surkeita.
"On ihmisiä joille se on huippumahdollisuus"
Mahdollisuuden pitäisi myös realisoitua ollakseen hyödyllinen. Montako timantta Amwayllä on Suomessa? - on henkilökohtainen
Pisnestiikeri kirjoitti:
"On myös niin että korkeakouluissa käy suuri määrä pyrkimässä ja yrittämässä, saamatta koskaan sieltä papereita."
Jantterointia ei kannata verrata korkeakouluun, vertaa mieluummin peruskouluun. Jos haluat välttämättä vertailla, niin kerro meille kuinka moni lopettaa Amwayssä jantteroinnin ensimmäisen vuoden jälkeen ja kuinka moni keskeyttää korkeakoulun? Omien muistikuvieni mukaan, yliopistossa ei lopettamisprosentti ensimmäisen vuoden jälkeen ollut lähimainkaan Amwayn luokkaa.
" Tämä ihan normaali kaikessa rekrytoinnissa."
Niinhän sinä yrität toistuvasti selittää, mutta asia ei ole ollenkaan niin. Oikeissa firmoissa ei todellakaan ole sellaista vaihtuvuutta kuin janttereilla. REkrytoinnista vastaavat saisivat meillä kenkää alta aikayksikön, jos epäonnistuisivat yhtä usein kuin Amway.
"Suurin osa ihmisistä ei ole koskaan tähän valmiita. "
Niinpä, teilläkin 99,7% ei pääse edes omilleen.
"Verkostomarkkinoinnissa ansaintatapa poikkeaa siitä mihin palkansaaja on tottunut. Tämän takia näitä tapoja ei verrata. "
Totta kai voi verrata. Eihän siinä tarvitse muuta kuin katsoa kuinka paljon jää viivan alle ja paljonko aikaa toimintaan kuluttaa. Sillä se vertailu hoituu, tuloksia katsomalla. Sinä vaan et vertailua halua, koska jantterit pärjäävät siinä niin huonosti.
"Palkansaaja vaihtaa omaa aikaa rahaan ,"
No milläs keinoin jantteri ne 100 kuukausittaista kontaktia hoitavat, joita sinä markkinoit tarpeellisiksi menestykselle. Millä keinoin jantteri ramppaa motivaatioseminaareissa? Eikö noihin kulu lainkaan aikaa?
" kun taas verkostoihminen tuplaa omaa työtään uusilla halukkailla. "
Minä mieluummin puolittaisin työni kuin tuplaisin sen. Viime kädessä kyse on on kuitenkin siitä, että jonkun pitäisi kyetä myymään jotakin verkoston ulkopuolelle, jotta tuloa tulisi. Siinä te olette onnettoman surkeita.
"On ihmisiä joille se on huippumahdollisuus"
Mahdollisuuden pitäisi myös realisoitua ollakseen hyödyllinen. Montako timantta Amwayllä on Suomessa?valintakysymys! Monille verkostot antavat tähän paremmat mahdollisuudet kuin se perinteinen oravanpyörä. Tämä ei nyt tarkoita välttämättä rahallista menestymistä! Monet ihmiset eivät hae verkostoista rahallista etua, vaan yleisiä menestystyökaluja ja periaatteita, joilla selviävät elämässä paremmin. Kaikki ovat taitoja, joita ei opi keskiverto oravanpyörässä. Kerro miksi pitäisi kaikkien päästä omilleen jos sitä suurinosa ei edes halua?
- Pisnestiikeri
on henkilökohtainen kirjoitti:
valintakysymys! Monille verkostot antavat tähän paremmat mahdollisuudet kuin se perinteinen oravanpyörä. Tämä ei nyt tarkoita välttämättä rahallista menestymistä! Monet ihmiset eivät hae verkostoista rahallista etua, vaan yleisiä menestystyökaluja ja periaatteita, joilla selviävät elämässä paremmin. Kaikki ovat taitoja, joita ei opi keskiverto oravanpyörässä. Kerro miksi pitäisi kaikkien päästä omilleen jos sitä suurinosa ei edes halua?
Tässä tulikin sitten aivan uusi selitys siihen miksi 99,7% amwayläisistä janttereista ei pääse edes omilleen toiminnassaan:
" Kerro miksi pitäisi kaikkien päästä omilleen jos sitä suurinosa ei edes halua?"
Eivät pääse, koska eivät halua. Aiemmin timanttimme nimitteli kyseistä enemmistöä sohvallamakailijoiksi, mutta nyttemmin näyttää ymmärrys heitä kohtaan kasvaneen.
Tällä selityksellä pyritään pääsemään eroon kiusallisesta tilastosta, jonka mukaan vain 3/1000 on edes omillaan. Lisäksi tuon toivotaan selittävän miksi noin huonoja menestyjiä edes värvätään. Eli tarkoituskaan ei olisi värvätä kovia kauppamiehiä vaan mukaan otetaan itsensä kehittäjiäkin, jotka ovat tyytyväisiä kun nettomaksavat mukanaolostaan.
"Monet ihmiset eivät hae verkostoista rahallista etua, vaan yleisiä menestystyökaluja ja periaatteita, joilla selviävät elämässä paremmin."
"Tämä ei nyt tarkoita välttämättä rahallista menestymistä! "
Myöhemmin viestissä tämä "monet" vaivihkaa liukuu muotoon "suurin osa". Hyvä kun täsmensit, että jantterointi ei tarkoita rahallista menestymistä, niinhän asia faktojen valossa onkin.
Tämä uusi selitys vie jantteroinnin pois liiketoiminnan alueelta ja Amway näyttäisikin pikemminkin kilpailevan työväenopistojen kanssa itsensäkehittämisessä kuin Keskon kanssa tavarakaupassa. Vertailu Amwayistä ja työväenopistoista itsensäkehittäjänä olisikin mielenkiintoinen. Onkohan kukaan oikeasti tutkinut mitä jantterit Amwayssä varsinaisesti oppivat. - oli siinä
Pisnestiikeri kirjoitti:
Tässä tulikin sitten aivan uusi selitys siihen miksi 99,7% amwayläisistä janttereista ei pääse edes omilleen toiminnassaan:
" Kerro miksi pitäisi kaikkien päästä omilleen jos sitä suurinosa ei edes halua?"
Eivät pääse, koska eivät halua. Aiemmin timanttimme nimitteli kyseistä enemmistöä sohvallamakailijoiksi, mutta nyttemmin näyttää ymmärrys heitä kohtaan kasvaneen.
Tällä selityksellä pyritään pääsemään eroon kiusallisesta tilastosta, jonka mukaan vain 3/1000 on edes omillaan. Lisäksi tuon toivotaan selittävän miksi noin huonoja menestyjiä edes värvätään. Eli tarkoituskaan ei olisi värvätä kovia kauppamiehiä vaan mukaan otetaan itsensä kehittäjiäkin, jotka ovat tyytyväisiä kun nettomaksavat mukanaolostaan.
"Monet ihmiset eivät hae verkostoista rahallista etua, vaan yleisiä menestystyökaluja ja periaatteita, joilla selviävät elämässä paremmin."
"Tämä ei nyt tarkoita välttämättä rahallista menestymistä! "
Myöhemmin viestissä tämä "monet" vaivihkaa liukuu muotoon "suurin osa". Hyvä kun täsmensit, että jantterointi ei tarkoita rahallista menestymistä, niinhän asia faktojen valossa onkin.
Tämä uusi selitys vie jantteroinnin pois liiketoiminnan alueelta ja Amway näyttäisikin pikemminkin kilpailevan työväenopistojen kanssa itsensäkehittämisessä kuin Keskon kanssa tavarakaupassa. Vertailu Amwayistä ja työväenopistoista itsensäkehittäjänä olisikin mielenkiintoinen. Onkohan kukaan oikeasti tutkinut mitä jantterit Amwayssä varsinaisesti oppivat.että milloin sinä teet jotakin itse hyväksi? Tähän tarvitset oman kipinä ja halun menestyä. Voit " selvittää" tätäkin asiaa seuraavat 20 vuotta tai tehdä päätöksen toiminnan aloittamisesta 2 tunnin päästä, oma valinta.
- Pisnestiikeri
oli siinä kirjoitti:
että milloin sinä teet jotakin itse hyväksi? Tähän tarvitset oman kipinä ja halun menestyä. Voit " selvittää" tätäkin asiaa seuraavat 20 vuotta tai tehdä päätöksen toiminnan aloittamisesta 2 tunnin päästä, oma valinta.
"Pointtihan oli siinä että milloin sinä teet jotakin itse hyväksi?"
Tarkoitatko "itsesi hyväksi"? Minähän teen kaiken aikaa, mistä päättelet etten tekisi? Siksi toiseen käyn jopa yhdellä työväenopiston kurssillakin :-)
"Voit " selvittää" tätäkin asiaa seuraavat 20 vuotta tai tehdä päätöksen toiminnan aloittamisesta 2 tunnin päästä, oma valinta."
Kuten sanoin, minä teen jo jotain itseni hyväksi. Se vaan ei ole jantterointia. Ihan vain palkkatyöstäni saan enemmän tuloa kuin ehkä muutamaa harvaa maamme huippupinssijantteria lukuunottamatta. Ja teen sen siten, että minulle jää vapaa-aikaakin perheelleni. Työnikin on varmasti kiinnostavampaa kuin saippuan ja kattilasarjojen kauppaaminen. Miksi siis aloittaisin jantteroinnin? Elämänlaatuni voi vain huonontua siitä. Mikä sellainen unelma voisi olla, joka ehdottomasti vaatisi jantterointia?
- muuten
...vieläkin tyhmempiä,nimittäin Murot!
- mies491
Kyllä on katkeruus suuri, kun murot huomasivat Capita-kusetuksen suunnilleen kättelyssä. Siellä on selvästi niin teräviä kavereita, ettei capitalaiset ole edes samalla aaltopituudella.
- asetettu liian korkealle
Taito oppia työllistämään itse itsensä, on hyvin monille ihmisille mahdottomuus. Se vaatii aina ajallista panostamista ja muutosta, jos haluaa tuloksia. Muutama pätevä verkostoyritys pystyy antamaan vain puitteet itsensä työllistämiseen. Periaatteessa kuka tahansa kirurgista pitsakokkiin voi työllistää itsensä. Tämä ei vaadi kirjoitustaitoa. Kirjoittelu tällä palstalla ja kirjoitusvirheet osoittaa vain, että huonommistakin lähtökohdista voi omaa bisnestä pyörittää. 60% verkostoihmisistä on 40 v naisia, joka on kertoo suoraan että verkostot vaatii ennenkaikkea ihmissuhdetaitoja eikä kirjoitustaitoa. Monilla miehillä taas ihmissuhdetaidot on kivikaudelta.
- ajattelija 2009
tasapuolisuuden nimessä kertoa hieman enemmän itsestään esim. paljastamalla mihin kaikkeen HÄN I PYHÄ itse uskoo.
Älä pelkää arvostelua, rohkeasti vaan mukaan tähän itsensäpaljastusleikkiin.- Ajattelija2009
Nyt en oikein ymmärrä mitä tarkoitat. Mikä ihmeen leikki? Ja mitä tekemistä tällä on uskomusten kanssa? Muutakuin että WC nyt ehkä on joillekin ihmisille kuin uskonto. Siihen uskotaan, vaikka yhtään oikeaa järjellistä perustelua ei ole olemassa. Eikä ole koskaan ollutkaan.
Yleensäkin verkostomarkkinointi on tietyntapaista uskontoa. Uskotaan karismaattisiin henkilöihin. Typerykset uskovat viisaampiaan, jotka vain käyttävät typeryksiä hyväkseen. Näinhän uskonnot toimivat, näin myös vm toimii. - sinä lienet
Nyt en oikein ymmärrä mitä tarkoitat. Mikä ihmeen leikki? Ja mitä tekemistä tällä on uskomusten kanssa? Muutakuin että WC nyt ehkä on joillekin ihmisille kuin uskonto. Siihen uskotaan, vaikka yhtään oikeaa järjellistä perustelua ei ole olemassa. Eikä ole koskaan ollutkaan.
Yleensäkin verkostomarkkinointi on tietyntapaista uskontoa. Uskotaan karismaattisiin henkilöihin. Typerykset uskovat viisaampiaan, jotka vain käyttävät typeryksiä hyväkseen. Näinhän uskonnot toimivat, näin myös vm toimii.ateisti?
Uskotko mihinkään muuhun kuin omaan ylivertaisuuteesi? - asiantuntija?
Yleensäkin verkostomarkkinointi on tietyntapaista uskontoa. Uskotaan karismaattisiin henkilöihin. Typerykset uskovat viisaampiaan, jotka vain käyttävät typeryksiä hyväkseen. Näinhän uskonnot toimivat, näin myös vm toimii.Verkostomarkkinointi on auttamisbisnes, jossa ihmisiä autetaan saavuttamaan omat tavoitteet ja autetaan menestymään. Halu menestyä pitää luonnollisesti lähteä itsestä. Ketään ei voi koskaan roikottaa väkisin mukana. Halu menestyä ja päästä eteenpäin, on jokaisen oma valinta.
- Huhahhhei
Yleensäkin verkostomarkkinointi on tietyntapaista uskontoa. Uskotaan karismaattisiin henkilöihin. Typerykset uskovat viisaampiaan, jotka vain käyttävät typeryksiä hyväkseen. Näinhän uskonnot toimivat, näin myös vm toimii.Olen usein miettinyt samaa... Lahkouskovaisissa ja verkostopuljaajissa on enemmän yhteistä, mitä äkkipäätä huomaakaan. Liekö niin, että hurahteluun taipuvainen ihmistyyppi hakeutuu/ajautuu molempiin (ja lisäksi erilaisiin vaihtoehtohoitoihin, tarot-kortteihin... jne.) mukaan. Ja kuten tunnettua, molemmissa porukoissa löytyy myös nämä saarnaajansa, jotka puhuvat uhrinsa pyörryksiin.
- Ajattelija2009
Huhahhhei kirjoitti:
Olen usein miettinyt samaa... Lahkouskovaisissa ja verkostopuljaajissa on enemmän yhteistä, mitä äkkipäätä huomaakaan. Liekö niin, että hurahteluun taipuvainen ihmistyyppi hakeutuu/ajautuu molempiin (ja lisäksi erilaisiin vaihtoehtohoitoihin, tarot-kortteihin... jne.) mukaan. Ja kuten tunnettua, molemmissa porukoissa löytyy myös nämä saarnaajansa, jotka puhuvat uhrinsa pyörryksiin.
Jenkkikanavilta tulee sunnuntai aamuisin noita uskonnollisia lähetyksiä. Saarnamiehellä on sliipattu tukka, parin tonnin puku ja kymppitonnin kello. Ja yleisössä on halppispukuihin sonnustautuneita, alemman luokan ihmisiä, jotka silmät pyöreinä kuuntelevat kun saarnamies suu vaahdossa pauhaa miten elämää voi muuttaa. Saarnamiehen tuntipalkka lienee muutamissa tonneissa, ellei kymppitonneissa.
Ainoa ero verkostopuljaajiin on se, että sanan bisnes tilalla on sana Jeesus.
Jos joku uskoo Jumalaan, niin siitä hyvästä ei tarvitse saarnamiehelle maksaa.Jos joku uskoo pystyvänsä rikastumaan taitavana myyntimiehenä, ei hänen kannata myydyistä tuotteista maksaa kymmenelle muulle henkilölle. Eikä varsinkaan maksaa saarnoista, joilla ei ole mitään sisältöä itse bisneksen kannalta.
Minä ainakin uskon itseeni. Minun ei tarvitse maksaa tonnia jollekin, joka kertoo että minun pitää uskoa itseeni. - juuri kysymys
Jenkkikanavilta tulee sunnuntai aamuisin noita uskonnollisia lähetyksiä. Saarnamiehellä on sliipattu tukka, parin tonnin puku ja kymppitonnin kello. Ja yleisössä on halppispukuihin sonnustautuneita, alemman luokan ihmisiä, jotka silmät pyöreinä kuuntelevat kun saarnamies suu vaahdossa pauhaa miten elämää voi muuttaa. Saarnamiehen tuntipalkka lienee muutamissa tonneissa, ellei kymppitonneissa.
Ainoa ero verkostopuljaajiin on se, että sanan bisnes tilalla on sana Jeesus.
Jos joku uskoo Jumalaan, niin siitä hyvästä ei tarvitse saarnamiehelle maksaa.Jos joku uskoo pystyvänsä rikastumaan taitavana myyntimiehenä, ei hänen kannata myydyistä tuotteista maksaa kymmenelle muulle henkilölle. Eikä varsinkaan maksaa saarnoista, joilla ei ole mitään sisältöä itse bisneksen kannalta.
Minä ainakin uskon itseeni. Minun ei tarvitse maksaa tonnia jollekin, joka kertoo että minun pitää uskoa itseeni.että uskotko itseesi niin paljon, että pystyt myymään ja pyörittämään yksinkertaisia rutiineja, myös verkostomarkkinoissa.
- Ajattelija2009
juuri kysymys kirjoitti:
että uskotko itseesi niin paljon, että pystyt myymään ja pyörittämään yksinkertaisia rutiineja, myös verkostomarkkinoissa.
Mutta minä en maksa tonnia siitä, että joku sen minulle kertoo kahden tunnin saarnana. Pieni ero. :)
Sitäpaitsi, kyse ei ole uskosta. Vaikka kuinka uskoisit itseesi, niin et sinä saa jotain ternimaitoa myydyksi kenellekään täysjärkiselle ihmiselle.
Miettikääpä nyt hetki. Kuinka moni hurmoshengessä uskoi mm. ternimaitoon, silloin kun Jussila siitä saarnasi. Kun Jussila poistui maisemista, kukaan ei enää uskonut ternimaitoon, eikä koko verkostoon. Vai käyttääkö joku vielä nykyään joku kyseistä tuoetta? Jos tuote olisi oikeasti ollut kelvollinen, kyllä bisnes pyörisi edelleenkin. Vähän vähemmälläkin itseuskolla!
Tässä on verkostoissa kyse, myydään roskaa idiooteille/sukulaisille ylihinnalla...ja annetaan tukku unelmia kaupan päälle...tai paremminkin, myydään tukku unelmia idiooteille...ja annetaan purkki ihmelääkettä kaupanpäälle.... ;) - mies491
Mutta minä en maksa tonnia siitä, että joku sen minulle kertoo kahden tunnin saarnana. Pieni ero. :)
Sitäpaitsi, kyse ei ole uskosta. Vaikka kuinka uskoisit itseesi, niin et sinä saa jotain ternimaitoa myydyksi kenellekään täysjärkiselle ihmiselle.
Miettikääpä nyt hetki. Kuinka moni hurmoshengessä uskoi mm. ternimaitoon, silloin kun Jussila siitä saarnasi. Kun Jussila poistui maisemista, kukaan ei enää uskonut ternimaitoon, eikä koko verkostoon. Vai käyttääkö joku vielä nykyään joku kyseistä tuoetta? Jos tuote olisi oikeasti ollut kelvollinen, kyllä bisnes pyörisi edelleenkin. Vähän vähemmälläkin itseuskolla!
Tässä on verkostoissa kyse, myydään roskaa idiooteille/sukulaisille ylihinnalla...ja annetaan tukku unelmia kaupan päälle...tai paremminkin, myydään tukku unelmia idiooteille...ja annetaan purkki ihmelääkettä kaupanpäälle.... ;)mitä olet kirjoittanut. Monen capitalaisen kirjallinen ulosanti on n. 3-luokkalaisen tasolla. Huomiosi yhtymäkohdista uskonnollisten lahkojen kanssa osui myös naulankantaan. On selvästi olemassa ihmisryhmä joihin tällaiset kusetukset uppoavat yllättävän helposti. Näyttää myös sltä etteivät he opi erehdyksistään vaan ovat valmiit uuteen hurmosliikkeeseen kun joku osaa vetää oikeasta narosta.
- huvahuva
mies491 kirjoitti:
mitä olet kirjoittanut. Monen capitalaisen kirjallinen ulosanti on n. 3-luokkalaisen tasolla. Huomiosi yhtymäkohdista uskonnollisten lahkojen kanssa osui myös naulankantaan. On selvästi olemassa ihmisryhmä joihin tällaiset kusetukset uppoavat yllättävän helposti. Näyttää myös sltä etteivät he opi erehdyksistään vaan ovat valmiit uuteen hurmosliikkeeseen kun joku osaa vetää oikeasta narosta.
Eipä ole kehumista sinunkaan kirjoitus taidossa:))ehkä ensi kerralla jo onnistut.
- mies491
huvahuva kirjoitti:
Eipä ole kehumista sinunkaan kirjoitus taidossa:))ehkä ensi kerralla jo onnistut.
oli mukavaa. Tarkastan yleensä kirjoittamani tekstit ja pystyn kyllä tuottamaan kutakuinkin virheetöntä suomen kieltä. Eilen teksti karkasi netin toimintavirheen aikana. Pääasia ei ole kuitenkaan pari virheellistä kirjainta vaan asiakokonaisuus.
- kirjoittaa
Ns. bisneshenkiset testosteronia puhkuvat nuoret miehet eivät eivät osaa kirjoittaa kunnolla äidinkielellään, eivätkä myöskään välitä opiskella vaikka kykyjä olisikin. Yleensä ei ole.
- Cambridge
Cmabrigden yilopitson tuktimusken muakan, ei ole väilä msisä jäjretsyksessä sanan kijraimet ovat, ainoa täkreä aisa on, että esnimmäinen ja viimienen kijrain ovat oikelila piakiolla. Loput voiavt olla missä jäjretsyskessä tahasna ja imhinen voi sitli lukea tesktin ongemlitta, koksa aiovt eiävt lue jokaitsa kijraitna eriskeen, vain sanan kokoniasuuetna.
Tuon teksin lukeminen tuottaa useimmille verkostomarkkinoinnin vastustajille vaikeuksia koska heillä ei ole aivoja!
Mitään ette voi...- Pisnestiikeri
"Tuon teksin lukeminen tuottaa useimmille verkostomarkkinoinnin vastustajille vaikeuksia koska heillä ei ole aivoja! "
Jaa, tyypilliseltä janttereiden proosalta tuo vaikutti, tosin ei aihepiirinsä puolesta. Liian vähän höttöä unelmista tuossa tekstissä. Muuten tuli vanha kunnon ilh mieleen. Missähän nykyään lienee? Luultavasti palaverissa Putinin kanssa. Tiesitkös sinä, että Putin on liittänyt koko Venäjän Amwayn jäseneksi? ilh noin tiesi kertoa. - ongelmaa
lukeminen. Sain heti lukiessani selvää jokaisesta sanasta. Tekemäni "lukututkimus" osoitti, että meillä vastustajilla TODELLAKIN ON AIVOT, kun ymmärrämme välttää huijausta.
Ja todellakin voimme .....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1084731Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293463No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452400- 501528
- 361453
- 381266
- 141172
- 1641060
- 271058
Jätä minut rauhaan
En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv181015