myeklonia epilepsia

neuvoja?

Hei!

Kyselisin millainen on myekloniaepilepsia? Minkälaisia ne nytkähdykset ovat?

Minulla säpsähtää yleensä jompikumpi jalka kun olen menossa nukkumaan ja olen unen rajamailla. Joskus nytkähtää kädessä. Onko tämä vaarallista? Nytkähdys tapahtuu kerran.

Päivisin ei sellaisia tule liikkuessa, mutta joskus kun istun ja katson telkkaria saattaa jalka nytkähtää.

Pelkään että mulla on nyt tämä epilepsian muoto. Voisiko joku kertoa onko minulla syytä huoleen? Onko tässä epilepsiassa muita oireta?

Olen 20-vuotias.

3

522

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ap.

Siis myeklonusepilepsia

• on.........

Nuoruusiän myoklonusepilepsiaa.
      nykähdykset on sellaisia joissa esim. lautanen on kädessä voi se lentää lattialle. kerran lenkillä ollessani kun sain tälläisen kohtauksen lensin maahan leviäksi. olin kuitenkin niin nuori etten tajunnut mikä mättäsi . olin tuolloin 10vuotias varsinaisen dg.n sain 15-vuotiaana.
      lievemmissä nykähdykissä taas kädet voi pikkasen heilahtaaja tuntuu että silmät muljahtavat takaraivoon. Tulee sellainen epätodellinen olo ja samalla sydän tuntuu pomppaavan kurkusta ulos.

monella ihmisellä tapahtuu noita nytkähdykisä juuri kun on nukahtamaisillaan. mieheni on kuin räsynykke kun se sätkii vieressäni melkeen joka ilta.

esiintyykö sinulla näitä nykähdyksia päivällä jos olet väsynyt tai vaikka jos istut tietokoneen äärellä??

jos nuo nykähdykset paljon vaivaa , kannattaa ihmeessä käydä lääkärin juttusilla.
      Jokaisella nuo epi oireet on niin erillaisia..mulla tää sairaus on sen verran "edennyt" että enää ei ole pelkästään nykähdyksiä vaan kouristuskohtaukset ovat astuneet myös kuvaan. onneksi tämän hetkinen lääkitys pitää ne poissa.

• luulosairastelijalle

Ei tuo ole mitään epilepsiaa, että raajat nytkähtelee, kun olet vaipumassa uneen. Lihakset vaan rentoutuvat eikä siinä ole mitään vaarallista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4088
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      24
      2911
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2310
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      34
      1321
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      909
    6. 131
      885
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      874
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      822
    9. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      760
    10. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      756
    Aihe