Onko kukaan käyttänyt säännöllisesti lääkkeitä raskauspahoinvointiin?
Mua askarruttaa tämä juttu paljon. Tiedän vallan hyvin että lähes jokaisessa lääkevalmisteessa sanotaan ettei saisi käyttää raskauden aikana. Olen kuitenkin käyttänyt epäsäännöllisesti Primperania.
Nyt mietin, josko alkaisin käyttää sitä säännöllisemmin. Mulla menossa viikko 13 eikä helpotusta näy. En siis yleensä oksenna mutta kuvotus on läsnä KOKO AJAN. Mulla menee yksinkertaisesti voimat niin että itken, ahdistun, masennun. Se rajoittaa elämää, en juuri uskalla poistua kodista. (Pelkään oksentamista sairaalloisesti.)
Haluaisin yrittää elää aktiivisemmin jotta mieliala kohentuisi. Myös työharjoitteluun menoa olen miettinyt. Se kuitenkin vaatisi sen pahoinvointilääkityksen. Mitä olette mieltä?
Lääkäreilläkin suhtautuminen vaihtelee. Itse sain tämän reseptin melkein väkipakolla, mikä tuntui pahalta. Kuitenkin tässä on kyse omasta hyvinvoinnistani, mikä on kai lapsenkin kannalta ihan iso juttu. Harmittaa kun on niin hirveän nihkeää tämä suhtautuminen raskausajan lääkitykseen. Tiedän kyllä, että olisi parempi olla ilman mutta eihän tilanne aina ole sellainen, että voisi olla ilman lääkkeitä... Moni odottaja joutuu syömään erilaisia lääkkeitä.
Pahoinvointilääkkeet
4
258
Vastaukset
- aurinkoinen*
Auttaako sulla se lääke muka siihen kuvotusoloon? Mulla siitä ei ole juurikaan apua, ei edes oksentamiseen. Olen oksennellut rv 7 asti ja nyt menossa rv 16 ja yhä oksennan päivittäin ja olen neljän seinän sisällä, ei voi mitään. Väliin ollut tiputuksessakin. Pahoinvointilääkkeitä otan vain jos oksentelu yltyy ympärivuorokautiseksi eli mikään ei pysy sisällä (uhkaa nestehukka)... Lääkäri sanoi että niitä saa ottaa vain jatkuvaan OKSENTELUUN eli tarpeeseen. Eli en sinuna ottaisi pelkkään kuvotukseen. Sulla todennäköisesti menee tuo pahoinvointikin pian ohi... kestät pari viikkoa niin se siitä! Eikä tarvitse huolehtia lääkevaikutuksista.
Joo niin mäkin kammosin oksentamista. Nyt on tullut oksennettua niin paljon että ei tunnu enää missään...- kysyn..
Kyllä mulla auttaa Primperan kuvotukseen, mutta yksi tabletti ei tietysti ihan koko päivää "kata".
Tämä olisi erilaista jos olisi varma päättymispäivä tiedossa (ei synnytys!!) mutta tosiasia on se, että eihän voi tietää, loppuuko mulla tämä vai ei. Olen jo 13. viikolla kuitenkin.
Mulla se kuvotus tosiaan estää ihan kaiken. Lääkkeen avulla pystyn poistumaan kotoa, käymään kylässä ja kaupassa jne. Ilman lääkettä en voi edes kuntoilla kun hengästyminen kuvottaa erityisesti. Samoin kylmä ilma lisää kuvotusta. En tiedä..onko tällainen sitten terveellisempää kuin tuo lääke..? - rv 14+3
kysyn.. kirjoitti:
Kyllä mulla auttaa Primperan kuvotukseen, mutta yksi tabletti ei tietysti ihan koko päivää "kata".
Tämä olisi erilaista jos olisi varma päättymispäivä tiedossa (ei synnytys!!) mutta tosiasia on se, että eihän voi tietää, loppuuko mulla tämä vai ei. Olen jo 13. viikolla kuitenkin.
Mulla se kuvotus tosiaan estää ihan kaiken. Lääkkeen avulla pystyn poistumaan kotoa, käymään kylässä ja kaupassa jne. Ilman lääkettä en voi edes kuntoilla kun hengästyminen kuvottaa erityisesti. Samoin kylmä ilma lisää kuvotusta. En tiedä..onko tällainen sitten terveellisempää kuin tuo lääke..?En mäkään ole pystynyt poistumaan kotoa kuukauteen... neuvolaan ja lääkärille vain. Sitähän se raskauspahoinvointi voi olla. Sun on vaan levättävä ja mies hoitaa kaupassakäynnit! Kyllä se pian helpottaa!
Miksei kuvotus olisi terveellisempää kuin lääke? Ei se kuvotus tapa... itse en ottaisi kuin hätätapauksessa. Sitäpaitsi kuvotukseenkin tottuu jonkin verran. Sä et edes oksentele sentäs! Ole onnellinen siitä.
- emmix
Minulle lääkäri määräsi hieman eri pahoinvointilääkettä, Postafenia. Sen syöminen on itseäni askarruttanut tosi paljon. Minulla oksennus yltyi myös siihen pisteeseen, etten muuta tehnytkään kuin oksensin, nukuin, söin, oksensin. Silloin lääkäri määräsi kokeiltavaksi. Niistä tulee vaan hillitön väsymys.. siksi en käytä kuin pakon edessä. Olen nyt yrittänyt olla ilman ja otan ne taas käyttöön, jos oksentelu yltyy. Olotila on parempi ilman lääkkeitä, koska olen enempi oma itseni. Toivon, että pahoinvointi loppuisi, mutta heti jos yrittää puuhailla enempi niin tulee takapakkia. Ei auta kuin ottaa rauhallisesti. Ei voi vain mitään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 16912723
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h1525446Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p454750Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1493689Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska392778Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1201945Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?1101696Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3651634Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1071533Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1361471