Polttopuut lappeelleen

parempi lämpö

Koita itse!!Puut lappeeleen,alin kerros eri suuntaan kuin arinan urat.
Paljon isompi hiillos ja pitempi paloaika->enemmän lämpöä.On mittarilla katsottu ja todettu.
Älä enää mihinkään "ukin" neuvoihin,saman joka sanoi maapallon olevan litteä.

8

1108

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • luulee keksineensä

miten puita polttamalla voi lämmittää taloa.

On se hienoa kun olet löytänyt ABC huoltikselta ihan oikeita klapeja, nehän mahtuukin sinne uuniin poikittain, toisin kuin oikeat polttopuut, joilla taloja lämmitetään.

• Kyyyy

Sehän on selvä että puut palaa poikittain paremmin kuin pitkittäin. Minä sahaan samantientien 55cm halkoni kolmeen osaan ja poltan tästä eteenpäin halot poikittain. Kiitti neuvosta

• uuni mestari

Muistakaa myös ottaa energia talteen sulkemalla pelti riittävän ajoissa!!

Edesmennyt setäni (nukkui pois rauhallisesti) neuvoi aina sulkemaan pellin silloin kun viimeiset siniset liekit vielä hieman loimottivat.

Näin olen tehnyt ja lämpöä on riittänyt todella hyvin! Lisäksi olemme nukkuneet erittäin makeasti ja lapsillamme on aina terveen punaiset posket.

• puupalttoo
        uuni mestari kirjoitti:

Edesmennyt setäni (nukkui pois rauhallisesti) neuvoi aina sulkemaan pellin silloin kun viimeiset siniset liekit vielä hieman loimottivat.

Näin olen tehnyt ja lämpöä on riittänyt todella hyvin! Lisäksi olemme nukkuneet erittäin makeasti ja lapsillamme on aina terveen punaiset posket.

Hienoa. Tällä ohjeella häkäkuolemat yleistyvät. Setä todella tiesi mihin nukkua.

• Tuloilmaputki
        uuni mestari kirjoitti:

Elä edes leikilläsi kirjoita moista paskaa tänne.

• " ukin "

puunpoltto neuvo. Polta läpimitaltaan jopa 20-senttiset pöllit ympäristöystävällisesti.

Itse nyt rakennan sellaista "takkaa" jonka pesän syvyys on 60cm, ja voin polttaa vaikka tuollaisia läpimitaltaan 20-senttiset pöllit. Siihen tulee veden lämmitys vaipat ympäri pesää, jolla saan lämmitettyä vesikiertoista lattialämmitystä, ja lämmintä käyttövettä.

Tekniikka on pitkästi tuohon perustuvaa, mikä on tuossa alapuolella olevaan linkkiin. Mutta kun on jo vanhastaan maalämpökin, ja kellarissa on sopiva paikka/tila tuollaiselle takalle. Ent. pannuhuoneessa, jossa joskus oli, haiseva öljylämmitys. Ei ole sitten väliksi vaikka ei saisi sähköä, kun nekin voisin itse tuottaa akkuihin, tuulella ja auringolla..;)

---------------------------------------------------

http://warmax.agrolink.net/fi/product_info.asp

"Täydellisen puhdasta palamista.
      Warmaxin keraamisessa tulipesässä kytee n. 1000°C hiillos, kaasuja kehittäen. Kaasut syttyvät polttokanavassa esilämmitetyn toisioilman sytyttäminä ja palavat sitten kattilan tulipesässä kaasuliekin tapaan. Toisioilma lämpenee ulko- ja sisävaipan välissä, jäähdyttäen samalla tehokkaasti ulkovaippaa. Veto säädetään mekaanisesti tai sähköisesti kattilalämmön mukaan. Palaminen on lähes täydellistä. Piippu ei savuta, eikä nokea ja tuhkaa muodostu kuin murto-osa tavalliseen puukattilan verrattuna. Warmax sopii hyvin myös taajamissa olevien kotien lämmönlähteeksi."

• pessäää

Puun palamiseen vaikuttaa niin moni tekijä,se on kovasti tapauskohtanen.Mut ristiin-latominen on hyvä konsti sytytyksessä vallankii ku palo saa happea reilusti ja tulipintaa piisaa.

• aloittaja

Tuo on klapin mitta,sopii se mulle pesään oikittain juuri ja juuri.
      Ei kai tuollaisia 60cm halkoja kannata polttaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4148
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      28
      3107
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2330
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1338
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      919
    6. 133
      911
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      894
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      832
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      776
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      760
    Aihe