NEW YORKin kaksoisturnista ??. Kävin ylhäällä , se oli sitäaikaa ken ne oli yrittäneet räjäyttää ensikerran.
Kun olimme ylhäällä ja jo poislähdössä niin sanoin kaverille , tämä talo heiluu niin kaveri koitti selittää " taidet heilua itse" kun menimme päähissille niin eihän se ollutkaan ajokunnossa " kun rakennus heilui" ja jouduimme laskeutumaan pikkuhissillä , niillä pääsi vaan 25 kerrosta ja joutui aina taln toiseen nurkkaan . Tulihan sieltä ostettua jotain. Pojalla oli tornipaita
päällä niin yks setä rupesi pojalleni neuvomaan
mikä kuva siinä on , niinpoikani sanoi , paita on ostettu sieltä tornista niinsetä olikin sitten hiljaa . Tämä oli 1994
Kyllä tuntui pahalta kun näki miten ne sortui, mutta muistot jäi
Kenellä on käyntimuistoja
13
1040
Vastaukset
- Rolf
Aikoinaan kävin Nesteen tornissa " Raatteen hammas" tuossa lauttasaaren kupeessa. On huomattavasti matalempi kuin edesmenneet kaksoistornit. Mutta kyllähän senkin teräsrunko heilui ja ylhäällä oli betoniseinissä halkemia tämän heilumisen seurauksina. Eräs metallinen palo-ovi ei mennyt ylhäällä enää kiinni, kun oli karmit vääntyneet tästä heilumisesta.Tavarahissi ei mennyt alas, jos alhaalla lastauslaaiturilla oli luukut auki. Aikamoinen purje se rakennus, saadaan tällä lauseella liitettyä tämä asia merenkulkuun.
- aatu
Meinaatko, että olisit vielä vanhoilla päivilläsi tekaissut penskan. Kyllä siellä muijas hameen alla on joku muu käynyt sillä aikaa kun olit siellä WTC-tornissa. Millä laivalla olit -94 NY:ssä? Taidat satuilun lisäksi olla aisankannattaja.
- cmacgm
nyyjorkissa kävi aika monta laivaa vuonna 94.
itse kävin myös. vitun urpo, ei kaikissa laivoissa tarvii lukea mariella perseessä, tai suomen lippu. pysy poika ypäjänjärvellä turvallisesti uimapatjasi kanssa!!! - Lämminmies
cmacgm kirjoitti:
itse kävin myös. vitun urpo, ei kaikissa laivoissa tarvii lukea mariella perseessä, tai suomen lippu. pysy poika ypäjänjärvellä turvallisesti uimapatjasi kanssa!!!Ihmettelin miksi oli erikoistarkastus makustajilla keskellä aulaa , tehtiin kaikemoisia kysymyksiä mm:onko minulle esim. viimepöivinä annettu jotain vietäväksi Ameriikkaan . No enhän minä reakoinut tuohon . Minulle oli tuotu vietäväksi Ameriikkaan haudettavaksi , siis minulls oli ihmisen tuhka mukana . Se oli teräsinen pallo muovipussissa , olin unohtanut sen kokonaan ja se oli jo mennyt matkatavaroihin . Luulin tulevan vaikeuksia . EIPÄ TULLUT mitään . Siis tälläinen oli se erikoistarkastus Amerikanmalliin . Sittenkun tämä kuurna siunattiin ja piti laskea haudanlepoon niin eihän se mahtunutkaan vaan jäi maanpinnalle . ETTÄ MULLE SATTUU KAIKEA.
Tämä erikoistarkasus liittyi niihin Tornitalojuttuihin ( en ollut niistä tietoinen) - piisaa
cmacgm kirjoitti:
itse kävin myös. vitun urpo, ei kaikissa laivoissa tarvii lukea mariella perseessä, tai suomen lippu. pysy poika ypäjänjärvellä turvallisesti uimapatjasi kanssa!!!Varmaan kävikin, siinä olet torvi oikeassa, mutta kysyttiinkin, millä laivalla. En ole ollut ikinä Mariellassa töissä, ei senpuoleen ei siinä mitään hävettävää ole, rankempaa autolautoissa on kuin pitkillä linjoilla.Kävin jo -68 Etelä-Afrikassa, Ceylonissa ja Saudi-Arabiassa, Mustanmeren satamissa jne. 80-luvulla tuli käytyä Tyynen valtameren puolella, joten älä pojittele ja uhoa, kun roikuit äitisi tisseissä vielä silloin kun meikäläinen jo seilasi.
- Lämminmies
piisaa kirjoitti:
Varmaan kävikin, siinä olet torvi oikeassa, mutta kysyttiinkin, millä laivalla. En ole ollut ikinä Mariellassa töissä, ei senpuoleen ei siinä mitään hävettävää ole, rankempaa autolautoissa on kuin pitkillä linjoilla.Kävin jo -68 Etelä-Afrikassa, Ceylonissa ja Saudi-Arabiassa, Mustanmeren satamissa jne. 80-luvulla tuli käytyä Tyynen valtameren puolella, joten älä pojittele ja uhoa, kun roikuit äitisi tisseissä vielä silloin kun meikäläinen jo seilasi.
Olimme joskus 1953 Roderdaminassa tokassa , tuli tieto seraava reissu kestää 8 kk . kaikki eivät oikeen halunneet yksikin matruusi kun sai kiltävän vastauksen ettei pääse Suomeen . olimme jo olleet reissussa n vuoden . Niin hän hyppäsi tokkaan ja pääsi Suomeen. Mutta kun sitten seilattiin( muuten ensimmäinen Suomen laiva sodanjälkeen Japanissa).
Tulimme samaan tokkaan 2 tuntia etuajassa."Pojat pistäkää paremmaksi" - kylmämies
piisaa kirjoitti:
Varmaan kävikin, siinä olet torvi oikeassa, mutta kysyttiinkin, millä laivalla. En ole ollut ikinä Mariellassa töissä, ei senpuoleen ei siinä mitään hävettävää ole, rankempaa autolautoissa on kuin pitkillä linjoilla.Kävin jo -68 Etelä-Afrikassa, Ceylonissa ja Saudi-Arabiassa, Mustanmeren satamissa jne. 80-luvulla tuli käytyä Tyynen valtameren puolella, joten älä pojittele ja uhoa, kun roikuit äitisi tisseissä vielä silloin kun meikäläinen jo seilasi.
Otan osaa, olet siis vetänyt jo 60-luvulla elämäsi alas viemäristä...
- towers
heiluvat tornit yhdistetty kävelysillalla, onkos muut kävelly?
- ja punkalaitumella
ja sit myrskyläs kattoos lassee.
- Lämminmies
Kolitramppi 13.04.54 olin lämmittäjänä 2 miestä turkilla 8 fyyriä . Mentiin hakemaan lastia Tunisiasta ja bunkkeri oli keularuumassa.
Kyllä sen jaksoi lämmittää , mutta sen hiilen hankinta ruumasta se oli kova työ . Merivesi 27 astetta ja täystyyni .
Kun tultiin Suomeen niin bunkkeri oli nostettu miitseppiin .
Tietysti joku kysyy miksi näin . Laiva oli rakennettu Eng-kanaliliikenteeseen joten ei tarvittu isoja bokseja. - puppua
Lämminmies kirjoitti:
Kolitramppi 13.04.54 olin lämmittäjänä 2 miestä turkilla 8 fyyriä . Mentiin hakemaan lastia Tunisiasta ja bunkkeri oli keularuumassa.
Kyllä sen jaksoi lämmittää , mutta sen hiilen hankinta ruumasta se oli kova työ . Merivesi 27 astetta ja täystyyni .
Kun tultiin Suomeen niin bunkkeri oli nostettu miitseppiin .
Tietysti joku kysyy miksi näin . Laiva oli rakennettu Eng-kanaliliikenteeseen joten ei tarvittu isoja bokseja.Olet varmaan ollut Trimmarina, et lämmittäjänä.
- Lämminmies
puppua kirjoitti:
Olet varmaan ollut Trimmarina, et lämmittäjänä.
En ole ollut niinsuurissalaivoissa jossa olisi ollut trimmari , missä itseolit kun kysyt ??
Olen pestannut 4 paattia lämmittäjänä :
01.05.52. S/S Ulappa , meni pohjaan
06.06.52 S/S Rex Karkasi oli niin rankka
13.04.54 S/S Nylandia Menin armeejaan
Sitten seilasin Ruotsalaisissa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1134892Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293543No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452430- 501558
- 411480
Jätä minut rauhaan
En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv241334- 141222
- 271128
- 1651089
Olen oikeasti aika mukava
Vaikka itse sanonkin. Tunnemyrsky sekoitti mieltä silloin ja annoin aika kahjon kuvan itsestäni.221057