oireita ei ole

ahistaa

Semmosta olen tässä miettinyt ja ihmetellyt, kun ei ole noita raskausoireita..jotenkin olisi varmempi olo raskaudesta, kun olisi edes jonkinlaisia oireita. Ajattelin mennä varhaisultraan, mutta kun kävin kysymässä paikallisessa lääkärikeskuksessa hintoja ja sanoivat että maksaa 150-200e, päätin jättää väliin. Nyt sit vissiin pitää odotella vielä noin kuusi viikkoa, että on eka ultra ja saa tietää, et onko masussa ketään. Eka neuvola-aika on parin viikon päästä, mutta siellähän ei ilmeisesti muuta tehdä kuin annetaan informaatiota, otetaan virtsanäyte jne.

Ja vaikka kuinka päättäis, ettei ajattele tulevaa elämää vauvan kanssa, mahdollisia nimiä, lapsen sukupuolta, luonnetta ja ulkonäköä ja sitä, mitä pitäis hankkia lasta varten, ennen kuin on melko varma lapsen tulosta, ei ajatuksille kuitenkaan mahda mitään.

Olen 33v. esikoista (toivottavasti) odottava.

Ja sitä vielä mietin, että missä menee iäkkään ensiodottajan ikäraja? Kun olen kuullut, että vanhemmilla odottajilla tehdään enemmän odotusaikana tutkimuksia varmistaakseen että kaikki on hyvin.

5

364

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • siinä

40vuotta täyttäneet, ainaskin työkaverille tehtiin lapsivesitutkimus.
      Nii-i, voihan se epäusko raskautta kohtaan olla..luota nyt siihen testiin kun se kerran positiivinen oli.mulla menos vko 16 eikä vieläkään tunnu että odottaisin paitsi sitten kun käy masulleen makaamaan. Nii ja menkkoja ei oo tietysti.

• lkajslaiyd

Älä nyt enää kovin usein vatsallasi makaa...

• RV26

Tiedän tunteen, miten malttamattomana sitä odottaa että saisi jotain konkreettista näyttöä siitä että masussa tosiaan sykkii uusi elämä. Ei vauvaa ja tulevaisuutta voi olla ajattelematta heti kun näkee positiivisen testituloksen, en ainakaan minä pystynyt.

Itse pääsin onneksi varhaisultraan kunnan kustantama, sillä laskettua aikaa olisi muutoin ollut todella vaikea määrittää epäsäännöllisten kuukautisten perusteella. Hyvä olikin, että pääsin ultraan kun laskettu aika muuttui kahdella kuukaudella.

Muutaman päivän odotus kuitenkin tuntui tuossa vaiheessa ikuisuudelta. Kun "vihdoin" oli ultran aika, oli se todella huojentava ja rauhoittava tunne kun näin ruudulla pienen sykkivän mytyn. Silloin mentiin viikolla 7. Neuvolassa kävin ensimmäistä kertaa viikolla 9 ja siellä saatiin sydänäänet selkeästi kuuluviin eli hyvässä lykyssä sinäkin voit kuulla edes sydänäänet ennen np-ultraa mikäli päätät jättää varhaisultran väliin. Sydänääniä ei kannata kuitenkaan liikaa odotella, koska niitä ei välttämättä varhaisessa vaiheessa saa kuuluviin.

Ensimmäisellä neuvolakäynnillä tehdään paljon kaikenlaista. Kysellään äidin ja isän terveydentilat ja elintavat, mitataan paino, verenpaine, otetaan virtsanäyte, verikokeet, keskustellaan yleisesti kaikesta jne. Mukaan saa aimoläjän kaikenlaista luettavaa ja sen jälkeen pää tuntuu olevan hiukan pyörällä siitä informaatiotulvasta :)

Käsittääkseni et kuulu iäkkäiden synnyttäjien ryhmään miltään osin, tässä tietty saattaa olla paikkakuntakohtaisia eroja. Itse olen 29-vuotias ja odotan esikoistani. Neuvolatädin mukaan minut luetaan vielä ns. nuoreksi synnyttäjäksi, vaikken mikään teini olekaan eli esim downin syndrooman riski ei ole koholla iän takia vielä tässä iässä.

Tsemppiä sinne odotuksen keskelle ja nauti olostasi jollei sinulla ole mitään oireita. Joillakin raskausaika saattaa sujua ilman mitään sen suurempia oireita ja siitä kannattaa nauttia :)

• mammapallo

minulla ei ollut yhtään mitään oireita esikoisesta ja tuossa se istuu vieressä.
      Se että ei ole oireita ei siis tarkoita ettei kaikki olisi hyvin.

• ........

mulla ekassa raskaudessa ei ollut mitään oireita ennen kun viikkoja oli jo n. 10 kasassa.sillonkin pari kertaa laatta lens ja ne oireet olikin siinä. ole vaan tyytyväinen kun ei tarvitse esimerkiksi pahoinvoinnista kärsiä =)
      mulla ensimmäisellä neuvola käynnillä kuunneltiin vauvan sydäntä.kyllähän siinäkin jo selvisi että siellä jotain on kun sykkeet löyty =)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4088
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      24
      2911
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2310
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      34
      1321
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      909
    6. 131
      885
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      874
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      822
    9. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      760
    10. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      756
    Aihe