Ei osaa Eerolakaan kokous

taktiikkaa

Voi Juho miten sulle kävi kaupunkisuunnittelukautakunnan kokouksessa kun et osannut kokoustekniikkaa. Etkö tiedä että muutosehdotuksiin täytyy saada kannatus. Mollasit lehtien ja tällä palstalla syksyllä kun lautakunta jäsenet ei osaa kokoustekniikoita ja nyt munit itse samalla tavalla voi Juho sinua. On se hyvä että uskoo itseensä vaikka kaikki menee päin helvetiä.

11

700

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kateellinen!

kokoustekniikka ei ratkaise sitä saako kannatusta, enemmin siihen vaikuttaa henkilökohtaiset tasot, miten arvostetaan ja millaisena pidetään? ja tietysti eniten se että oletko demari kuppikuntaan kuuluva koplaileva mafioso vai jotain sen ulkopuolelta.

• Paras_Fiilari

Kyllähän Juhossa kehityskapasiteettia on! Asioita pitääkin tuoda esiin, vaikkei niillä siinä vaiheessa olisi kannatustakaan! Siitähän se kehitystyö lähtee ja kannatusta tulee! Kun Juho seuraavissa kuntavaaleissa saa 3900 ääntä, niin löytyy kannatusta jo omastakin porukasta!

Olen kyllä havainnut, että harjoitteluahan Juho vielä tarvitsee. Ihan noin vinkiksi, että riskianalyysien tekoa kannattaisi harjoittaa ja harjoitella!

Mutta kun Juho on vuonna 1975 syntynyt vasta aloittanut kunnallispolitiikon alku, niin seuraillaan positiivisin mielin Juhon kehitystä!

• persufaaaaaan

demari kuppikuntaan kuuluva mafioso

• vanhat konkaritkaan

tai paremminkin ei haluta osata.

• Juho Eerola

Mitä tarkoitat kokoustaktiikalla? Ja muutenkin, olitko kenties paikalla, kun noin tarkasti tiedät? Kaupunkisuunnittelulautakuntaan kuuluu itseni lisäksi kaksi vasemmistoliittolaista, yksi vihreä, kolme kokoomuslaista ja neljä demaria. Niin ja yksi kepulainen.
      Eli jos minä yksin siellä vastustan 150 000 euroa maksavaa jälleen kerran uutta kulttuurisatamakonkurssia, niin vaikea minun tuosta porukasta kannattajaa itselleni on saada.
      Muistan kesällä irvailleeni demareiden Luumille, joka näennäisestä vastustuksestaan huolimatta ajoi palvelumaksujen korotukset sosiaali- ja terveyspuolelle. Kokouksen jälkeen nimittäin löytyi kovasti niitä, jotka hinnan korotuksia vastustivat, mutta kokouksessa meni sitten mönkään. Periaatteessa se korotus olisi siis ollut helppo torpata, kun Luumin puoluetovereita oli paljon paikalla. Tässä puheena olevassa kaupunkisuunnittelulautakunnan kokouksessa minä olen ainoa Persu.
      Ps. Puheen tasolla kaikki muuten kritisoivat hankkeen kalleutta, epävarmuutta yms. yms. mutta kuitenkin sitten kannattivat sitä että 150 000 euroa pannaan menemään ja saadaan vanjojen ökyjahdeille marina puuvenekeskuksen viereen. Minä vastustin.

• ququ

paljonko jää samatta satamamaksuja yms kuten ostosmarkkoja jatkossa? Ensin lasketaan ja sitten vasta vastustetaan - näin se vaan on

• Juho Eerola
        ququ kirjoitti:

paljonko jää samatta satamamaksuja yms kuten ostosmarkkoja jatkossa? Ensin lasketaan ja sitten vasta vastustetaan - näin se vaan on

Eihän ne satamamaksut jää tulematta, jos se hanke kuitenkin toteutuu? Saan pointsit ihmisten silmissä siitä että vastustin, mutta silti rakentamisen mahdolliset hyödyt toteutuvat. HEHEHEHEH.. Näin tehdään politiikkaa.
        Rehellisesti ottaen, voi olla että jää talouslaman myötä ne iivanan paatitkin tulematta. Siinä sitä sitten on kallis marina tyhjillään.

• Tsorbas
        Juho Eerola kirjoitti:

Eihän ne satamamaksut jää tulematta, jos se hanke kuitenkin toteutuu? Saan pointsit ihmisten silmissä siitä että vastustin, mutta silti rakentamisen mahdolliset hyödyt toteutuvat. HEHEHEHEH.. Näin tehdään politiikkaa.
        Rehellisesti ottaen, voi olla että jää talouslaman myötä ne iivanan paatitkin tulematta. Siinä sitä sitten on kallis marina tyhjillään.

Toden totta.

• tuokin nyt sitten
        Juho Eerola kirjoitti:

pitäisi tulkita? Teet politiikkaa ainoastaan siksi, että itse siitä hyötyisit? Jokos eduskuntaan silmät kiiluu? Kuuleppas: sinun ja myös muiden valtuutettujen pitäisi, siis pitäisi, tehdä päätöksiä kuntalaisten kokonaisetu kiikarissa. Ei oma etu ja hyöty. Onneksi olet sen verran kokematon, että tyhmyyksissäsi paljastat todelliset aikeesi.

• Juho Eerola
        tuokin nyt sitten kirjoitti:

pitäisi tulkita? Teet politiikkaa ainoastaan siksi, että itse siitä hyötyisit? Jokos eduskuntaan silmät kiiluu? Kuuleppas: sinun ja myös muiden valtuutettujen pitäisi, siis pitäisi, tehdä päätöksiä kuntalaisten kokonaisetu kiikarissa. Ei oma etu ja hyöty. Onneksi olet sen verran kokematon, että tyhmyyksissäsi paljastat todelliset aikeesi.

Olen vain opetellut näkemään valoisia puolia negatiivisissakin asioissa. Tästä en muuta keksi.
        ; )

• KimSoares

Minä satuin olemaan paikalla. Juho ei ihan tuntenut kokouskäytäntöä, mutta täytyy sanoa, että enpä olisi tuntenut minäkään. Kumpikin ollaan vielä uusia noissa asioissa.

Mutta sitten korjaisin vähän...

Puheen tasolla esitettiin näkemyksiä useampaan suuntaan. Suurin osa EI ollut asiaa vastaan.

vähän faktaa:

Hankkeelle on tulossa 50% tukea Kaakkois-Suomen Ympäristökeskukselta. Toinkin omassa puheenvuorossani esille sen, että jos nyt saadaan ns. puoleen hintaan, niin tyhmää olisi tilanne jättää käyttämättä. Laman aikana pitää varautua uuteen nousuun. Jos jäädään nurkkaan itkemään niin siitä ei tule mitään.

Uutta terminaalia tarvitseva yhtiö on lisäksi tekemässä Kotkaan noin 2 000 000 euron investoinnin. Tällaisena aikana kyseessä on merkittävä asia ja jos se voidaan taata 75 000 rakennuksella niin hyvä.

Ja vielä: Kotka kaupunki tulisi saamaan pelkästään vesialueen vuokrana noin 5000 euroa vuodessa. Eli se 75 000 euroa olisi kuoletettu 15 vuodessa, jonka jälkeen vuokra olisi voittoa. Ja tuossa ei ole kuin vesialueen vuokra, maanvuokra tulisi vielä päälle.

Asiat voi ajatella pidemmälle kotkalaisten edun mukaisesti tai sitten voi vastustaa kaikkea mihin "vanjat" liittyvät.

Ai niin, Kaupunkisuunnittelulautakunta ei päättänyt (eikä voi päättää) hankkeen toteuttamisesta, se ainoastaan "esitti omalta osaltaan kaupunginhallituksen hyväksyttäväksi, että matkustajaterminaali siirretään jäänmurtaja Tarmon entiselle paikalle". Varsinainen rakentamispäätös tehdään tai jätetään tekemättä ihan muualla kuin Kala:ssa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      98
      4466
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3313
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2370
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1378
    5. Minulla on käsitys

Ettet ole kovin se k s uaalinen ihminen.
      Ikävä
      34
      1143
    6. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      37
      1086
    7. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      13
      1054
    8. Mitä sun kaltainen ihminen tekee tämmöisessä paikassa?

Et kuulu tänne?
      Ikävä
      158
      1007
    9. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      934
    10. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      872
    Aihe