onnistuuko suoraveloitus sopimus purkaa netin kautta, vai pitääkö käydä henilökohtaisesti pankissa ?
Suoraveloitussopimus
12
11797
Vastaukset
- suoraveloituksen lopettaminen
En tunne kaikkien pankkien käytäntöä, mutta ainakin niissä pankeissa, joita käytän tai olen käyttänyt on suoraveloitussopimukset voinut tehdä ja lopettaa verkkopankissa. Ihmettelen kylläkin, jos on sellaisia pankkeja, joissa homma ei onnistu. Auttaisi paljon, jos kertoisit, mistä pankista on kysymys.
- oli kivaa
Keväällä 2008 suoraveloituksen lopettaminen Sampo Pankissa tapahtui näin:
Asiakas yritti lukuisia kertoja nettipankin kautta lopettaa suoraveloituksen. Nettipankki antoi järjettömiä virheilmoituksia. Lopulta, useiden päivien yritysten jälkeen nettipankki otti vastaan lopetusilmoituksen.
Sitten muutaman kuukauden kuluttua tuli laskuttajalta karhukirje. Sampo Pankki ei ollut tiedottanut lopetuksesta laskuttajalle eikä ilmeisesti minnekään.
Toimivan suomalaispankin kautta tehdyt uudet suoraveloitussopimukset oikaisivat tilanteen.
Asiakas teki Sampo Pankille kuuluvat hommat ja sai palkkioksi karhulaskun hoidettavakseen.- Pieni vaiva
Jos sv poistetaan, pitäisi laskuttajalta jatkossa tulla postitse lasku. Jos haluaa lopettaa esim. jäsenyyden, asiakkaan on se ilmoitettava laskuttajalle. Et kai tosissasi kuvittele, että joku pankissa seuraa kaikkea (onkohan edes mahdollista?), mitä verkkopankissa teet! Eli miten se voisi olla pankin henkilökunnan tehtävä ilmoittaa laskuttajalle. Tietysti on ikävää, jos palvelu tökki, mutta karhukirjeeseen olet kyllä ihan itse syypää, ei pankki.
- oli kivaa
Pieni vaiva kirjoitti:
Jos sv poistetaan, pitäisi laskuttajalta jatkossa tulla postitse lasku. Jos haluaa lopettaa esim. jäsenyyden, asiakkaan on se ilmoitettava laskuttajalle. Et kai tosissasi kuvittele, että joku pankissa seuraa kaikkea (onkohan edes mahdollista?), mitä verkkopankissa teet! Eli miten se voisi olla pankin henkilökunnan tehtävä ilmoittaa laskuttajalle. Tietysti on ikävää, jos palvelu tökki, mutta karhukirjeeseen olet kyllä ihan itse syypää, ei pankki.
Nimenomaan tiedustelin laskuttajalta, miten pitää toimia. Laskuttaja vastasi: suoraveloituksen lopetus ilmoitetaan pankille!
Asiakas ei voi ilmoittaa suoraveloituksen lopettamista suoraan laskuttajlle, vain pankki voi sen tehdä (mutta ei Sampo Pankki).
Laskuttaja vastasi näin:
" Hei!
Kiitos viestistäsi. Vanhan suoraveloitussopimuksen päättämisestä ja uuden aloittamisesta tulee ilmoittaa pankillesi. Pankkisi ilmoittaa sitten muutoksesta meille.
Terveisin,
Xxxx Xxxxx
--
Xxxx Xxxxx
Fortum asiakaspalvelu
[email protected]
www.fortum.fi
puh. 0800 1 9900 (ma-pe klo 8-18) " - oli kivaa
Pieni vaiva kirjoitti:
>>>Et kai tosissasi kuvittele, että joku pankissa seuraa kaikkea (onkohan edes mahdollista?), mitä verkkopankissa teet!
- purku...
oli kivaa kirjoitti:
>>>Et kai tosissasi kuvittele, että joku pankissa seuraa kaikkea (onkohan edes mahdollista?), mitä verkkopankissa teet!
Siis osuuspankista on kysymys. En vain löydä sen sivulta mitään kohtaa jossa sen sv:n purkamisen voisi suorittaa.
- Lue tarkemmin
oli kivaa kirjoitti:
Nimenomaan tiedustelin laskuttajalta, miten pitää toimia. Laskuttaja vastasi: suoraveloituksen lopetus ilmoitetaan pankille!
Asiakas ei voi ilmoittaa suoraveloituksen lopettamista suoraan laskuttajlle, vain pankki voi sen tehdä (mutta ei Sampo Pankki).
Laskuttaja vastasi näin:
" Hei!
Kiitos viestistäsi. Vanhan suoraveloitussopimuksen päättämisestä ja uuden aloittamisesta tulee ilmoittaa pankillesi. Pankkisi ilmoittaa sitten muutoksesta meille.
Terveisin,
Xxxx Xxxxx
--
Xxxx Xxxxx
Fortum asiakaspalvelu
[email protected]
www.fortum.fi
puh. 0800 1 9900 (ma-pe klo 8-18) "siis nimenomaan SUORAVELOITUS lopetetaan pankissa, mutta JOS HALUAT ESIM. LUOPUA JÄSENYYDESTÄSI, se PITÄÄ ILMOITTAA LASKUTTAJALLE. Kaksi eri asiaa!!
- vai viesti
oli kivaa kirjoitti:
Tarkoitin sitä, että luuletko tosiaan jonkun pankissa seuraavan, mitä laskuja herra Möttönen on viime viikolla käynyt maksamassa verkkopankissa yms. Ei niitä todellakaan seurata. Eri asia on, jos lähetät viestin omia verkkopankkitunnuksia käyttäen. Näihin viesteihin pankeissa reagoidaan (tai ainakin pitäisi)eli voisikohan ap kirjoittaja yrittää poistaa sv:n tällä keinolla?
- herra Möttönen
vai viesti kirjoitti:
Tarkoitin sitä, että luuletko tosiaan jonkun pankissa seuraavan, mitä laskuja herra Möttönen on viime viikolla käynyt maksamassa verkkopankissa yms. Ei niitä todellakaan seurata. Eri asia on, jos lähetät viestin omia verkkopankkitunnuksia käyttäen. Näihin viesteihin pankeissa reagoidaan (tai ainakin pitäisi)eli voisikohan ap kirjoittaja yrittää poistaa sv:n tällä keinolla?
-Tarkoitin sitä, että luuletko tosiaan jonkun pankissa seuraavan, mitä laskuja herra Möttönen on viime viikolla käynyt maksamassa verkkopankissa yms. Ei niitä todellakaan seurata.-
Vasta tänäänkö sait tuon tietää ??? - s0+e9åsfoås
purku... kirjoitti:
Siis osuuspankista on kysymys. En vain löydä sen sivulta mitään kohtaa jossa sen sv:n purkamisen voisi suorittaa.
Oletko katsonut?
OP:n verkkopankissa valikossa "Tilitapahtumat" joka tilin kohdalla on välilehti "Suoraveloitus ja e-lasku". Siinä on lueteltu kaikki ne laskuttajat, joiden kanssa sinulla on suoraveloitussopimus. Jokaisen perässä on linkki "muokkaa". Valitse se ja paina "poista". Pitäisi poistua.
- kautta
suoraveloituksen purku hoituu kätevimmin!
- Anonyymi
Kun edesmenneen anopin asunto on myyty toiselle omistajalle, niin miten lopetan yhtiövastikkeen suoraveloituksen Nordeapankin asiakkana. Mieheni on maksanut yhtiövastikkeet tähän asti?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni821309Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2021098Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä631093Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ1631023Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121009Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä103963Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi68886Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍119791- 77735
Ihmeelliseltä pikkunaiselta....
Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t121734