Mitä voitais tehdä, että sosiaalisin perustein tehtyjen aborttien määrä laskisi tai ei ainakaan lisääntyisi laman kourissa kun silloin on raskaampaa elättää lapsia?
Lama ja sos.perustein tehdyt
16
502
Vastaukset
- tuo oo nyt
itsestäänselvä asia.Pitää jalat tiukemmin ristissä!!!
- muuten aivan
loistava rakasteluasento, kiitos kun muistutit!
- satuapa
ehkäisytietoisuuden jakamiseen ja lapsiperheiden/pätkätyöläisten tukemiseen.
Siinähän ne.
Valitettavasti epävarmojen työpaikkojen/työttömyyden lisääntyminen ei houkuta ihmisiä välttämättä lasten tekemiseen, kun halutaan keskittyä niiden jo syntyneiden hyvinvoinnin takaamiseen. - että ...
se köyhyydestä eli taloudellisesta tilanteesta kellään tässä maassa johtuu, Suomessa pärjää kyllä jos tahtoo, eikös se suurin syy ole että kun ei vaan haluta eikä jakseta just nyt..
- Kyllähän
sitä aina sanotaan että pärjää. Mutta miten on todellisuus? Lapsi tarvitsee kuitenkin vaikka mitä.
jos ette ole huomanneet, työpaikkoja ei enää paljoa ole, enemmän niitä paikkoja lopetetaan.
Ei lasta pyhällä hengellä kasvateta. - kuitenkin
Niin, eli tuon mielipiteesi mukaan täällä ei pitäisi olla laisinkaan sosiaalisin perustein tehtyjä abortteja. Ne ovat niitä turhia abortteja. Eletään kuin pellossa ja sitten tehdään abortteja.
Voi kun jotenkin voisi parantaa tätä maailmaa. Touhu täällä on välillä ihan mielisairasta... - lapsilisällä
Kyllähän kirjoitti:
sitä aina sanotaan että pärjää. Mutta miten on todellisuus? Lapsi tarvitsee kuitenkin vaikka mitä.
jos ette ole huomanneet, työpaikkoja ei enää paljoa ole, enemmän niitä paikkoja lopetetaan.
Ei lasta pyhällä hengellä kasvateta.ja muilla tuilla kylläkin :)
- ainakaan
lapsilisällä kirjoitti:
ja muilla tuilla kylläkin :)
lähde tekemään lapsia tukien varaan. Joillekin meille ei riitä se, että tulee leipää suuhun ja on jotkut ryysyt päällä. Rahatilanteen täytyy olla sellainen että saa kunnon tarvikkeet ja varusteet, lastenhoitajan, siivoojan ja pyykkääjään, pääsee matkustelemaan jne ennen kuin raskautta tulisi mieleenkään jatkaa.
Ei ole mitään sitä vastaan että jotkut tekee köyhänä lapsia mutta itse en rupeaisi. - No ei
ainakaan kirjoitti:
lähde tekemään lapsia tukien varaan. Joillekin meille ei riitä se, että tulee leipää suuhun ja on jotkut ryysyt päällä. Rahatilanteen täytyy olla sellainen että saa kunnon tarvikkeet ja varusteet, lastenhoitajan, siivoojan ja pyykkääjään, pääsee matkustelemaan jne ennen kuin raskautta tulisi mieleenkään jatkaa.
Ei ole mitään sitä vastaan että jotkut tekee köyhänä lapsia mutta itse en rupeaisi.Tiedätkö yhtään lapsiperhettä, jolla on lastenhoitaja, siivoja, pyykkääjä, minä en. Nuohan ovat jokapäiväisiä kotitöitä, jotka kyllä pystyy hoitamaan itse.
Vai ovatko ne niiiiiiiin rasittavia.
Pesukone pesee, imuri imuroi, jne. - minä..
No ei kirjoitti:
Tiedätkö yhtään lapsiperhettä, jolla on lastenhoitaja, siivoja, pyykkääjä, minä en. Nuohan ovat jokapäiväisiä kotitöitä, jotka kyllä pystyy hoitamaan itse.
Pesukone pesee, imuri imuroi, jne.ainakaan siihen ryhtyisi. Mutta kukin tavallaan.
- riippuu
No ei kirjoitti:
Tiedätkö yhtään lapsiperhettä, jolla on lastenhoitaja, siivoja, pyykkääjä, minä en. Nuohan ovat jokapäiväisiä kotitöitä, jotka kyllä pystyy hoitamaan itse.
Pesukone pesee, imuri imuroi, jne...varmaan siitä kuinka monta ja kuinka tiheään lapsia meinaa hankkia ja onko puoliso avuksi vai ei, jos sellaista edes enää on maisemissa. Puhutaan kuitenkin lapsista, ei vain yhdestä lapsesta. Yksinhuoltajat on aika yleisiä nykyään ja jos on vauva ja sille kateellinen kaksivuotias, on varmasti kokoajan oltava silmätarkkana ja keskityttävä lapsiin, ettei pienempi osapuoli kärsi ja että lasten kehitystä onnistutaan tukemaan. Kotityöt voi jäädä monen lapsen kanssa hunningolle ja pienestä se riittämättömyys/tyytymättömyys lähtee ja kehittyy masennukseksi. Loppupeleissä on apukädet tarpeen, ja itse lastensuojelupuolella olen törmännyt äiteihin joille jo sängystä nouseminen on haaste.
Tutkimusten mukaan huono-osaisuus helposti kumuloituu ja tulee moniongelmaisia asiakkaita tässä yhteiskunnassa, ja jos ei ole varma olo omasta selviytymisestä (johon sisältyy toimeentulo), niin on aika riskaapelia hankkia lapsia. ihmisillä on erilaiset vaatimukset, jotta se lapsille elintärkeä varmuus/turvalliselta tuntuva tulevaisuus tuntuu realistiselta asialta.
Onhan sitä selvitty aiemminkin, mutta silloin saattoi perheellä olla tukenaan muu suku, joka ei enää ole itsestäänselvyys, epävirallista tukiverkostoa ei välttämättä kaikilla ole edes nimeksi. muultakin osin on varmaan yhteiskuntaan tullut muutoksia.
Tosin olen myös sitä mieltä että, kotityöt ja esim. keittiöympäristö voi olla myös loistava virikkeiden lähde lapsille, ja siksi sitä ja sen tarjoamia oppimisen mahdollisuuksia ei kannattaisi kokonaan sivuttaa. ..kotitöihin voi lapsetkin osallistua omalla tavallaan, kunhan ovat tarpeeksi isoja eikä heiltä odoteta tehtävien suorittamista yksin tai vaadita liikoja (muuten menee aikuisten ja lasten roolit sekaisin, lasten vastuuna pitää olla olla lapsia, ei suorittajia.)
- on sitä selvitty ennenkin
Puutteen keskellä.
- Selviää jos lapsen haluaa
Selviää mainiosti, jos haluaa lapsen/lapsia. Jotkut laittavat vaatimukset niin uskomattomiksi, ettei vain tarvitsisi ikinä tehdä lapsia.
Tietääkö joku Suomessa olevan lapsiperheen,jolla on siivooja, pyykkäjä ja mitä kaikkea yksikin kirjoittaja edellytti.
Itse en edes haluaisi ketään siivoamaan,teen itse mielelläni ja taatusti parempaa jälkeä. - rakkautta..
pätkääkään joten ei toimi.
- syy aborttiin
vaan se ettei halua lasta siihen elämäntilanteeseen se on vain keino sanoa hyväksyttävästi viranomaisille. Koska ei halua lasta ei useinkaan riitä heille niin tarvitsee sepustaa pieni valkoinen valhe.
- se on!
Ja asialliset keskustelut eivät luista missään.
Kansalaispalkkaa tarvitaan Suomeen, jotta nuoret voivat pitää lapsensa silloin kun niiden aika on 20-30 ikävuoden välissä. Sen jälkeen ollaan jo vanhoja synnyttäjiä...
Terveisin
abortti.blogspot.com
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874138Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella273019No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452320- 351338
- 10919
- 133901
- 6894
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12822Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124766- 11760