200CDI automaatti 2005 voimansiirto ulisee

tietääkö joku?

Autona MB 200 CDI automaatti vm 2005. Ei vetokoukkua! Ajettu nyt 106000km. N. 100000 vaiheilla alkoi vedätettäessä kuulua ulinaa joka tulee joko vaihteistosta tai perästä. Osaako joku sanoa, onko tyyppivika ja mistä johtuu? Kilometreistä on turha viisastella, auto ollut uudesta asti ja jäähdytysvesiongelman tiedän myös, kyse ei ole siitä johtuva. Vaihteisto öljytkin on vaihdettu

33

13702

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • timppanen

      Olisiko kannatinlaakeri.
      Auto nosturille, siellä sen saa todettua.

    • Usko pois

      se siellä vollaa. Kasaus vaiheessa sattunut pieni vipa asentajalle.

    • kerrohan

      Olisi hyvä jos tämä palsta toimisi molempiin suuntiin !

      Voisitko kertoa mikä siinä oli vikana ja paljonko remppa maksoi ?

      • alkaa epäilyttää

        Suunnitelmissa W211 -04. Onko tuo ongelma kovinkin yleinen jo noilla vaatimattomilla kilometreilla? Mitä se kertoo laadusta? Kuinka sen voi huomata/aavistaa ostovaiheessa ja saada siten korjautettua myyjän laskuun.


      • Ylimääräinen jurina
        alkaa epäilyttää kirjoitti:

        Suunnitelmissa W211 -04. Onko tuo ongelma kovinkin yleinen jo noilla vaatimattomilla kilometreilla? Mitä se kertoo laadusta? Kuinka sen voi huomata/aavistaa ostovaiheessa ja saada siten korjautettua myyjän laskuun.

        Kuulen mielellään lisää mahdollisesta äänen aiheuttajasta. Minunkin mersu (ajettu 140.000 km) ryhtyi juuri ulisemaan/jurisemaan. Ääni kuuluu selvimmin 40-50 km/h nopeudessa epämääräisestä suunnasta. Voiko olla myös pyörän laakeri? Vai tosiaan perä, kardaanin kannatinlaakeri...?
        Mitä peräremontti maksaa, entäs kannatinlaakerin vaihto?


      • tod.näk.
        Ylimääräinen jurina kirjoitti:

        Kuulen mielellään lisää mahdollisesta äänen aiheuttajasta. Minunkin mersu (ajettu 140.000 km) ryhtyi juuri ulisemaan/jurisemaan. Ääni kuuluu selvimmin 40-50 km/h nopeudessa epämääräisestä suunnasta. Voiko olla myös pyörän laakeri? Vai tosiaan perä, kardaanin kannatinlaakeri...?
        Mitä peräremontti maksaa, entäs kannatinlaakerin vaihto?

        Käänteles ajaessa puolelta toiselle ja kuulostele ääntä. Jos voimistuu jomminkumminpuolin kääntäessä, se on tod. näk pyörän laakeri, eikä iso juttu, kunhan et vaihdata Veholla.


      • Kannatinlaakeri
        tod.näk. kirjoitti:

        Käänteles ajaessa puolelta toiselle ja kuulostele ääntä. Jos voimistuu jomminkumminpuolin kääntäessä, se on tod. näk pyörän laakeri, eikä iso juttu, kunhan et vaihdata Veholla.

        Ei ollut pyörän laakeri, koska ei muuttunut ohjausta heilutellessa. Eikä perä kun ääni kuului niin alhaisella nopeudella eli 40-50 km/h selvimmin. Oli siis kardaanin kannatinlaakeri ja vaihto maksoi vain 170 € kun vaihdoin Veholla ja työllä on vielä takuukin.


      • Anonyymi
        Kannatinlaakeri kirjoitti:

        Ei ollut pyörän laakeri, koska ei muuttunut ohjausta heilutellessa. Eikä perä kun ääni kuului niin alhaisella nopeudella eli 40-50 km/h selvimmin. Oli siis kardaanin kannatinlaakeri ja vaihto maksoi vain 170 € kun vaihdoin Veholla ja työllä on vielä takuukin.

        oliko kannatinlaakeri muuten päällinpuolin kunnossa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        oliko kannatinlaakeri muuten päällinpuolin kunnossa?

        On tietysti, ulisee vain ilkeästi, äkkiä veholle tai teholle huoltoon!


    • Amatööri(m)asentaja

      Kyssäri nimimerkille "Usko pois": Millainen asennusfiba asentajalla oli käynyt? Itsellä -05 E 200 CDI A ja samat oireet. Ainoa ongelma, että kannatinlaakeri vaihdettiin puoli vuotta sitten???

      Vai olisiko perä vetämässä viimeisiään? Ja kilsoja 255 000 km.

    • ei hyvä

      mersussa on nykyään mennyt laatua roimasti alaspäin. kyseessä on perän laakeri mennyt todennäköisesti. kannattaa viedä nopeasti korjaamoon.

    • 5xpeukalo

      -05 mallin E 200 CDI:n perä on nyt osina pöydällä. Samat oireet alkoivat vuosi sitten, jollottava ääni, joka erotti parhaiten 50-70 km/h kohdalla. Mittarissa 267 000 km
      Vika löytyi pinjonin kardaaninpuoleisessa päässä olevasta laakerista, joka oli lievästi sanottuna tiensä päässä. Samoin kuin toinen poskilaakeri näytti antautumisen merkkejä.
      Samalla vaihdoin poskilaakerit tai siis vaihdan, kun tulee toinen OIKEAN kokoinen laakeri paikalliseen MB-liikkeeseen.
      Ongelmana oli vaan, että merkkiliikkeen kautta saa poskilaakerit, stefat ja kardaanin mutterin, mutta pinjonin laakerit joutui hakemaan alan liikkeestä mallin kanssa.
      Perimmäinen ongelman aiheuttaja oli särkynyt huohotin, joka päästi sadekelillä veden perän sisään ja...

    • mesecdi

      -05 mallin E 200 CDI nypyttää ajettaessa alkoi ensin kylmänä ja loppui kun lämpeni kone nyt tekee lämpösenäkin olisiko laatikko vika? 320000km ajettu

      • mhk160

        paineventtiili. n 40 euroa!


    • dde

      Kyllä jos tuontiauto niin ei ihme, ja ajettu vähän elikkäs alta millin vanha taxi.
      Jos Suomi auto niin empä tiedä.

      • jurkeles

        eikös nää meset oo kaikki saksan tuontia? ite en ainakaan oo nähnyt suomessa valmistettua ikinä


      • 5xpeukalo

        No oma oli ainakin vuonna 2005 saksan tuonti (vuosimalli -05). Särkynyt huohotin on särkynyt huohotin oli sitten ns. tuontiauto tai kotimainen.

        Summa summarum. Vika tuli korjattua vaihtamalla kaikki perän laakerit stefat ja laakereista oli kiittäminen paikallista laakeriliikettä, kun merkkiliike ei suostunut myymään tarvittavia laakereita.

        Jos viestin lukijoiden kulkupeleissä ilmenee vastaavia oireita, niin konsultaatioapua on saatavilla.


      • sportcoupe
        5xpeukalo kirjoitti:

        No oma oli ainakin vuonna 2005 saksan tuonti (vuosimalli -05). Särkynyt huohotin on särkynyt huohotin oli sitten ns. tuontiauto tai kotimainen.

        Summa summarum. Vika tuli korjattua vaihtamalla kaikki perän laakerit stefat ja laakereista oli kiittäminen paikallista laakeriliikettä, kun merkkiliike ei suostunut myymään tarvittavia laakereita.

        Jos viestin lukijoiden kulkupeleissä ilmenee vastaavia oireita, niin konsultaatioapua on saatavilla.

        Kiitän tiedonjaosta! Miten tuon huohottimen tunnistaa vialliseksi? vaihdoitko pyöränlaakerin o/v takaa? mitä kamat maksoi? Ittelläni c180 aut.2003 170000km ulisee kiihdyttäessä n. 90km/h> vauhdissa selvimmin onkohan sama vika... Hienoa toimintaa kesk. palstalla!


      • 5xpeukalo
        sportcoupe kirjoitti:

        Kiitän tiedonjaosta! Miten tuon huohottimen tunnistaa vialliseksi? vaihdoitko pyöränlaakerin o/v takaa? mitä kamat maksoi? Ittelläni c180 aut.2003 170000km ulisee kiihdyttäessä n. 90km/h> vauhdissa selvimmin onkohan sama vika... Hienoa toimintaa kesk. palstalla!

        Kannattaa tarkistaa peräöljyt. Jos öljy vaahtoaa, niin todennäköisesti huohotin on auki molempiin suuntiin, eli vesi päässyt sisään. Suosittelisin tarkistamaan myös kardaaninkannatinlaakerin.

        Pyöränlaakereihin en koskenut. Ajaessa kannattaa käännellä puolelta toisella ja jos ääni ei muutu, niin vika on peränlaakereissa tai sitten tuossa kannatinlaakerissa.

        Osat maksoi about 250 €. Stefat , poskilaakerit ja huohottimen saa merkkiliikkeestä, mutta pinjonin laakeri joutui etsimään laakerikaupasta...

        Kauanko perä on pitänyt meteliä?


      • Arska 69
        5xpeukalo kirjoitti:

        No oma oli ainakin vuonna 2005 saksan tuonti (vuosimalli -05). Särkynyt huohotin on särkynyt huohotin oli sitten ns. tuontiauto tai kotimainen.

        Summa summarum. Vika tuli korjattua vaihtamalla kaikki perän laakerit stefat ja laakereista oli kiittäminen paikallista laakeriliikettä, kun merkkiliike ei suostunut myymään tarvittavia laakereita.

        Jos viestin lukijoiden kulkupeleissä ilmenee vastaavia oireita, niin konsultaatioapua on saatavilla.

        Nyt ois mulla myös pinjonin laakeri ruennut ääntään. Auto220 cdi w211.208 farkku . Olisin kovin kiitollinen tiedoista miten asia hoitui, ja mitä asioita hyvä ottaa huomioon yms. Miten otit perän irti, pitikö molemmat tai toinen pyörän napa irroittaa. Minulla mittarissa 204 tkm. aklasila ( at ) gmail.com


      • Mylly-Antti
        5xpeukalo kirjoitti:

        No oma oli ainakin vuonna 2005 saksan tuonti (vuosimalli -05). Särkynyt huohotin on särkynyt huohotin oli sitten ns. tuontiauto tai kotimainen.

        Summa summarum. Vika tuli korjattua vaihtamalla kaikki perän laakerit stefat ja laakereista oli kiittäminen paikallista laakeriliikettä, kun merkkiliike ei suostunut myymään tarvittavia laakereita.

        Jos viestin lukijoiden kulkupeleissä ilmenee vastaavia oireita, niin konsultaatioapua on saatavilla.

        Terve,
        Mulla -03 ja kilometrejä 235 tkm. Tuo jollottava ääni kuuluu mullakin tosin 60km/h vauhdissa parhaiten ja 90 vauhdissa ulissut jo pitkän aikaa. Tuo perän laakerointi taitaa olla edessä mullakin ja olisinkin kovin kiitollinen vinkeistä / laakerityypeistä.
        Kävin MB liikkeessä ja sanoivat että w211:n perä on sellainen johon ei heiltä saa laakereita erikseen vaan koko murikka vaihtoon hintaan 2000€


      • Tunkki
        5xpeukalo kirjoitti:

        No oma oli ainakin vuonna 2005 saksan tuonti (vuosimalli -05). Särkynyt huohotin on särkynyt huohotin oli sitten ns. tuontiauto tai kotimainen.

        Summa summarum. Vika tuli korjattua vaihtamalla kaikki perän laakerit stefat ja laakereista oli kiittäminen paikallista laakeriliikettä, kun merkkiliike ei suostunut myymään tarvittavia laakereita.

        Jos viestin lukijoiden kulkupeleissä ilmenee vastaavia oireita, niin konsultaatioapua on saatavilla.

        Laakerityypit ja saatavuus kiinnostaa! Mistä sait apua? 320 cdi 4matic -06 W211 180tkm jollottanut koko talven ja vika paikallistettu kardaanin pään laakeriin.


    • ei ikuinen sekään...

      Seitsemän vuotta vanha auto olisi pitänyt vaihtaa uuteen jo ajat sitten. Saksalaisautoissa maksimi käyttöikä viisi vuotta, ja sitten vaihtoon.

    • 5xpeukalo

      Niin nämähän on vain näitä elämän valintoja, että kuinka vanhalla autolla kukin haluaa ajaa.

      Mutta suomessa rekisteröityjen autojen keski-iän kehitys kertoo aika karusta suunnassa:

      2006 10,5 vuotta
      2007 10,8 vuotta
      2008 11,0 vuotta
      2009 12,1 vuotta
      2010 12,5 vuotta

    • paaliin vaan

      Paaliin se joutaa

    • Merse

      5xpeukalo, mistä laakeriliikkeestä sait pinionin laakerit? Olen kysellyt noita useammasta alan liikkestä, mutta kellään ei ole ollut vastaavia saatavilla.

    • nou roplem

      Alimitoitetut laakerit siellä muistuttavat olemassa olostaan.

      • Liikavani

        Itselläni ollut 17 uutta mersua. sanoisin,että ääni tulee perästä ja syy mistä se johtuu on,että huohotinreikä on tukkeutunut silloin se ajaa peräöljyä ulos. varsikin kylminä talvina HYVIN YLEISTÄ AINAKIN MERSUISSA. Perässä on hyvin pieni öljymäärä ja sitä se ei kestä,että huohotin reikä tukkeutuu,huomaa yleensä kun kurkistaa alle perämurikkas hikoilee öljystä,mutta asian pitää todeta ajoissa jos ajat pölyisiä hiekkateitä et sitä huomaa. Ei muuta kun laakeroi perä ,maksaa alta 1000€ sillä homma korjaantuu.


    • Make vantaa

      itselläni on samanlainen auto aj.285 000 km vaihteisto ei ulise ainalkaan viellä nykii kylmänä n-.4 km sit tasaantuu epäilevät polttoaine punmpun oo tiivisteitä tai sitten vaihteiston mommenninmuunninta öljyt kannattaa vaihtaa ainakin maksoi minulle Veholla 400 eur ei sanottavaa vaikutusta.

      • mesetsu

        Paljon maksaa pinionin päässä oleva laakeri?


    • Miljoonan kestää

      Mersussa ei ole vikoja sitä vaan huoletaan,sen kertoo se hinta.

      Miljoona kilometriä pitää saada ajaa ilman minkäänlaista niin sanottua remonttia,huoltoihin lasketaan öljynvaihto ja suodattimet.Ei muuta.

      Jos alle miljoonan kilometrin ilmenee jotain niin on tullut hankittua mersun jäljitelmä ei siis aitoa mersua.Voihan se olla ettei nykyään saa edes oikeaa mersua,nehän kasaa sitä kiinan osilla jne...

      • laatu laatu laatu

        Hulluinta on kun eräät luulee ajavansa mersulla kuten joku w211 malli,eihän se ole nähnytkään mersun laatua.

        sama on c sarjassa ja vitossa ja a ja b jne...loppua ei näy...


      • mesetsu
        laatu laatu laatu kirjoitti:

        Hulluinta on kun eräät luulee ajavansa mersulla kuten joku w211 malli,eihän se ole nähnytkään mersun laatua.

        sama on c sarjassa ja vitossa ja a ja b jne...loppua ei näy...

        Auto on C200 kompressor -01 W203, joten käykö saman vuotta uudemman -02 perä eli tasauspyörästö -01:seen?Välityssuhde kummassakin sama.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      624
      4622
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      468
      3509
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      154
      3211
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      168
      2469
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      10
      2309
    6. 252
      1867
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1457
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1349
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      95
      1340
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1140
    Aihe