Petollisia

toimistotarvikekauppiaita

Älkää vaan ostako firmoihin tai esim. kouluihin toimistotarvikkeita kiertäviltä esittelijöiltä. Ette pysty vertaamaan hintaa sillä hetkellä muiden hintoihin ja loppulasku saattaa olla huima, kun esittelijä pitää isoa erää tuotetta esillä ja antaa ymmärtää, että puhuttu hinta koskee koko erää. Vasta loppulaskusta huomaa, että hinta olikin pienen erän hinta ja loppulasku moninkertainen.
Tavaraa et voi millään palauttaa.
No, meidän firma ei osta mitään tältä eikä muiltakaan kiertäviltä kauppiailta, vastaavat tuotteet saa oman paikkakunnan kaupasta.

7

1012

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ....

En ymmärrä miten onnistut ostamaan toimistotarvikkeita tietämättä mitä ostat tai mitä maksat. Kyllähän kaupankäynti ja laskutus perustuvat aina yhteiseen sopimukseen.

En myöskään ymmärrä miten tämä liittyy kuluttajansuojaan.

• kauppias ihan ite?

Kas esittelijä valehtelee hinnan tarkoituksella.
        Voihan sitä tehdä kertaluonteista kauppaa, ajattelis kuitenkin, että pysyvät asiakassuhteet olisi firmallekin jatkumo.
        Kun jälkeen päin ottaa tuotteesta selvää, huomaa sen maksavan muualla puolet pyydetystä. Ja sitten vielä se monin kerroin laskussa.
        No, hullu ei ole kait joka pyytää, vaan se joka maksaa. Mutta ei maksa kyllä toista kertaa eikä suosittele kavereillekaan.

• ....
        kauppias ihan ite? kirjoitti:

Kas esittelijä valehtelee hinnan tarkoituksella.
        Voihan sitä tehdä kertaluonteista kauppaa, ajattelis kuitenkin, että pysyvät asiakassuhteet olisi firmallekin jatkumo.
        Kun jälkeen päin ottaa tuotteesta selvää, huomaa sen maksavan muualla puolet pyydetystä. Ja sitten vielä se monin kerroin laskussa.
        No, hullu ei ole kait joka pyytää, vaan se joka maksaa. Mutta ei maksa kyllä toista kertaa eikä suosittele kavereillekaan.

"Kas esittelijä valehtelee hinnan tarkoituksella."

Jos noin, niin tavara pitää tietenkin saada sillä hinnalla minkä esittelijä on ilmoittanut.

• onkin se,
        .... kirjoitti:

"Kas esittelijä valehtelee hinnan tarkoituksella."

Jos noin, niin tavara pitää tietenkin saada sillä hinnalla minkä esittelijä on ilmoittanut.

että esittelyhetkellä edustaja vakuutti moneen kertaan ko. hinnan koskevan koko näkyvillä olevaa laatikollista, jonka sisällä oli 10 pikkupakkausta.
        Pikkupakkauksen hinnaksi yksikköhinta oli aivan älytön.Paikalla oli monia kuulijoita.
        Lasku oli sitten kymmenkertainen. Toki, olisi pitänyt varmistaa ja vielä kerran varmistaa.
        Firma ei suostu mihinkään komppromisseihin. Aivan selvästi tahallaan tehty petkutus.

• ostajaminä
        onkin se, kirjoitti:

että esittelyhetkellä edustaja vakuutti moneen kertaan ko. hinnan koskevan koko näkyvillä olevaa laatikollista, jonka sisällä oli 10 pikkupakkausta.
        Pikkupakkauksen hinnaksi yksikköhinta oli aivan älytön.Paikalla oli monia kuulijoita.
        Lasku oli sitten kymmenkertainen. Toki, olisi pitänyt varmistaa ja vielä kerran varmistaa.
        Firma ei suostu mihinkään komppromisseihin. Aivan selvästi tahallaan tehty petkutus.

Juu.. nää on inhottavia ja itsekkin olen mennyt retkuun. Ei mulle varsinaisesti missään vaiheessa valehdeltu, mutta annettiin ymmärtää muutakuin asia oli.

Minun tapauksessa oli kyse jostain puhdistusliinoista ja kun en päässyt siitä myyjästä keltanokkana eroon, niin lupasin ostaa laatikollisen kokeeksi. Myyjällä oli sellainen laatikko jossa oli 10 liinaa. Hinta oli aikasta kova, mutta ostin silti. Ylläri oli kun joku rahtifirma toi laatikon jonka mitat oli sellasen metri*50cm*70cm ja se sisälsi ehkä parisataa pienempää laatikkoa sen sisällä ja niissä oli kaikissa se 10 liinaa.

Hintakin oli päässyt pomppaamaan laatikolta aikasta paljon vielä kovemmaksi.

En enää muista mikä oli hintamuutoksen syy, mutta jotain se siihenkin selvitti.

Määrän hän selvitti sillä, että pienin tilausmäärä oli tosiaan se laatikollinen, ei tosin se joka hänellä oli mukana vaan tämä massiivinen 200*pikkulaatikko pakkaus. Myyjä tasan tarkkaan tiesi koko ajan, että olin tarkoittanut sitä pikkulaatikkoa, mutta ei korjannut tai kysynyt tarkennusta.

Suuren tappelun jälkeen saimme peruttua ne 199 pikkulaatikkoa ja ostimme vain sen yhden, koska siihen olin lupautunut. Tämä operaatio tosin oli pitkä ja mutkikas ja esim. firman tj. soitti mulle kerran lauantaiyönä kännipäissään ja haukku minut ja meidän firman paskaksi ja köyhäksi kun ei ole vara maksaa niitä kaikkia. Hintaa isolle laatikolle näyttöliinoja olisi tullut markkoina useampi kymmenen tuhatta. En muista enää tarkkaan.

Nyt sitten olenkin jo muutaman kauppamiehen nähnyt ja tavallaan kiitän niitä keltanokkaaikojen kusettajia. En jää enää neuvottelemaan kauppiaiden kanssa vaan lopetan keskustelun kohteliaasti, mutta päättäväisesti alkuunsa.

• ....
        ostajaminä kirjoitti:

Juu.. nää on inhottavia ja itsekkin olen mennyt retkuun. Ei mulle varsinaisesti missään vaiheessa valehdeltu, mutta annettiin ymmärtää muutakuin asia oli.

Minun tapauksessa oli kyse jostain puhdistusliinoista ja kun en päässyt siitä myyjästä keltanokkana eroon, niin lupasin ostaa laatikollisen kokeeksi. Myyjällä oli sellainen laatikko jossa oli 10 liinaa. Hinta oli aikasta kova, mutta ostin silti. Ylläri oli kun joku rahtifirma toi laatikon jonka mitat oli sellasen metri*50cm*70cm ja se sisälsi ehkä parisataa pienempää laatikkoa sen sisällä ja niissä oli kaikissa se 10 liinaa.

Hintakin oli päässyt pomppaamaan laatikolta aikasta paljon vielä kovemmaksi.

En enää muista mikä oli hintamuutoksen syy, mutta jotain se siihenkin selvitti.

Määrän hän selvitti sillä, että pienin tilausmäärä oli tosiaan se laatikollinen, ei tosin se joka hänellä oli mukana vaan tämä massiivinen 200*pikkulaatikko pakkaus. Myyjä tasan tarkkaan tiesi koko ajan, että olin tarkoittanut sitä pikkulaatikkoa, mutta ei korjannut tai kysynyt tarkennusta.

Suuren tappelun jälkeen saimme peruttua ne 199 pikkulaatikkoa ja ostimme vain sen yhden, koska siihen olin lupautunut. Tämä operaatio tosin oli pitkä ja mutkikas ja esim. firman tj. soitti mulle kerran lauantaiyönä kännipäissään ja haukku minut ja meidän firman paskaksi ja köyhäksi kun ei ole vara maksaa niitä kaikkia. Hintaa isolle laatikolle näyttöliinoja olisi tullut markkoina useampi kymmenen tuhatta. En muista enää tarkkaan.

Nyt sitten olenkin jo muutaman kauppamiehen nähnyt ja tavallaan kiitän niitä keltanokkaaikojen kusettajia. En jää enää neuvottelemaan kauppiaiden kanssa vaan lopetan keskustelun kohteliaasti, mutta päättäväisesti alkuunsa.

Miten te näitä tuotteita oikein olette ostaneet?

Eikös nyt normaalia yritysten välistä kauppaa käydä niin, että ostaja ja myyjä keskenään sopivat jotain tyyliin: "Yritys A ostaa yritykseltä B X kappaletta hilavitkuttimia hintaan Y euroa"? Ja tämä sitten pistetään paperille kahtena kappaleena ja nimet alle.

Ei tuollaisessa oikeasti voi olla mitään epäselvää.

• ostajaminä
        .... kirjoitti:

Miten te näitä tuotteita oikein olette ostaneet?

Eikös nyt normaalia yritysten välistä kauppaa käydä niin, että ostaja ja myyjä keskenään sopivat jotain tyyliin: "Yritys A ostaa yritykseltä B X kappaletta hilavitkuttimia hintaan Y euroa"? Ja tämä sitten pistetään paperille kahtena kappaleena ja nimet alle.

Ei tuollaisessa oikeasti voi olla mitään epäselvää.

Kuten sanoin, keltanokan saa helposti naruun. Hienoa että yrityksesi näin tekee, mutta yleensä yrityskauppa on harvoin tällä pohjalla.

Omassa tapauksessa laitoin nimen paperiin jossa tilattiin 1ltk liinoja ja myyjä lupasi tarkistaa vielä jos saisi hintaa alemmaksi. Tietenkin se olin minä joka mokasin. Kysymys olikin myyjän rehellisyydestä. Tästä myyjästä kärsii nykyäänkin meidän yrityksessä jokainen tarvikekaupustelija.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      106
      6782
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      88
      5072
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      111
      3329
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      33
      3212
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      27
      2368
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1726
    7. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      96
      1371
    8. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      339
      1312
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      131
      1226
    10. Eihän se tietysti minulle kuulu

Mies, mutta missä olet? 🤨 😠
      Ikävä
      48
      994
    Aihe