synnytyksessä ulostus

==)

kuulin jutun että kun synnyttää tulee myös kakka ja pissi ulos onko mahdollista? pelottaa jos se tulee eikö ole noloa kokemuksia?

16

3434

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • että näin

mulla ekaa kun hain ei tullu pissaa moneen päivään synnytyksen jälkeen.Toisen kohdalla kaikki pelas ennen synnytystä.Meni maha aivan sekasin.Sanoivat et johtuu niistä lääkkeistä ja on ihan normaalia.Eli synnytyksen aikana ei mulla ainakaan tullu kumpaakaan..

• ...

luultavasti suoli huuhdellaan ennen synnytystä jos on tarvis. Mut voi myös käydä niin et tulee synn.pöydälle...

• se on

mahdollista, ja monella on tullut kumpaakin sorttia.
      Se on kyllä niitä pienimpiä ongelmia siinä tilanteessa.

• synnyttänyt

Ei siitä kukaan puhu jos tulee.. eikä sitä siinä tilanteessa ajattele
      Tai ajattele ettei sieltä mitään tule :)

• brutaali synnyttäjä

Mielestäni on väärää psyykkausta pyrkiä ajattelemaan, "ettei sieltä mitään tule". Valmistaudu tilanteeseen päinvastoin psyykkaamalla itsesi niin, että annat kaiken vain tulla ja sataa! Jos peräruisketta tarjotaan tai jos itse huomaat sitä pyytää, niin hyvä. Voit kuitenkin olla itse tilanteessa yhtä sekava kuin minä, juu kyllä mää vessassa olen käyny. Juu olen...

Eli tässä toisenlaista asennetta "kakkiin" ja "pissiin": asennoidu RONSKISTI sillä asenteella, että paska roiskuu. Tunne voi olla melko villi, mutta lapsi tulee lopulta ulos sillä samalla eläimellisellä ponnistamisella! Synnytyspöydällä ei sortteerata, se on totaalinen täystyhjennys. Sinun tehtäväsi on yrittää rentoutua ja tehdä työtä käskettyä.

Entä jälkikäteen? Hävettää, itkettää ja naurattaa. Kätilö on kuitenkin nähnyt paljon. Ehkä häntäkin vähän jurppii että skeida roiskuu pitkin mutta ainakin minun kätilöni kuittasi asian naurulla.

Paskan haju haihtuu kyllä, samoin häpeän tunne. Ja se tärkein asia makasi tyynenä masuni päällä ja oli itse pyhyys.

• äiti*3

Tuleehan sitä, siksi usein kysytään, että haluaako peräruiskeen. Ja pöntöllä käsketään käydä...

Kaks ekaa lasta tehtiin rauhallisella tahdilla eli vatsat tyhjennettiin yms. ja oltiin sisäsiistejä ja fiksuja.

Kolmas tulikin sitten vauhdilla, ettei mitään ehtinyt tehdä joten ponnistaessa kätilö vaan tuumasi, että nyt tulee kakkaakin ja pyyhkäisi pois. Eipä sitä siinä ehtinyt ihmettelemään kun seuraavana pökäleenä oli se vaavi... ;)

Kätilöt on nähneet monet kakit ja pissit. Ei ole mitään ihmeellistä. En minä ainakaan jäänyt "häpeämään" tuotoksiani, kun se ihanuus, joka syntyi, oli tärkein. Enkä ole miettinyt asiaa sen jälkeen.

Jos tuntuu, että hävettää, pyydä peräruiske, tyhjentää mahan etukäteen. Minunkin piti pyytää myös viimeisessä, mutta aina ei siis suju käsikirjoituksen mukaan...

• usein suoli tyhjenee ennen

Ainakin mulla oli vatsa tosi löysällä pari päivää ennen synnytystä, eli oikeastaan vähän sekasin. Olin kaiketi aika tyhjä, kun mentin sairaalaan. Olen jostain kuullut, että löysä vatsa on merkki synnytyksestä, en tosin osannut vielä sitä odottaa, koska laskettuun aikaan oli vielä aikaa :) Katetroivat myös ennen ponnistusvaihetta, epiduraalin laiton jälkeen, kun ei jalat enää kantaneet vessaan. Sai siis rakonkin tyhjäksi.

Eipä sitä tosiaan kannata murehtia. Kyllä sinne muiden eritteiden joukkoon kakkakin mahtuu...

• mainitsit

niin muistui mieleen oma synnytys, mikä olikin aikamoista rytinää! Mulle annettiin peräruiske just ennen kun alkoi ponnistuttamaan ja siinä tilanteessa pidättäminen on täysin mahdotonta, vaikka kuinka nolostuttais! Näin jälkeenpäin tilanne kyllä jo naurattaa :) Muistan kun huusin kivuissani synnytyssalissa, että "Miten tätä paskaa voi riittääkään!!!" Heh! Miehen kanssa ollaan naurettu, että voi meidän poikaraukkaa, minkä hajun sai ensimmäisenä haistaa tähän maailmaan tultuaan :) Eipä tuo niin iso asia ole. Ainoastaan luonnollista. Ja poika on kyllä vuoden aikana kostanut takasin nuo kakan hajut moninkertaisesti!
      Älä huoli tuommoisia.

• suolihuuhtelu ;)

ennenkun annettiin mitään lääkeitäkään.. et kuules aattele siin synnytysvaihees vaikka sulta tulis merikäärme persiistä.voin sanoa.. ja jos jotai tulee,kätil osaa ottaa"sen " nopsasti poies.ei sitä siel esitellä :D

• öhkisss

Mulla tuli isoa hätää ponnistaessa ja se häiritsi mua suunnattomasti!!! Ei niinkään kätilöiden, vaan mieheni takia. Arastelin sen takia ponnistaa.

• Minusta

isän läsnäolo synnytyksessä ei ole aina kovin hyvä idea. Hirveää, jos se estää ponnistamisen synnytyksessä. Miksi et pyytänyt isää poistumaan?

• ei noteeraa mitenkään

JOs saat fiksun ja asiansa osaavan kätilön, hän mitään sanomatta pyyhkäisee mahdolliset ulosteet pois pediltä, kun ponnistat. Ei siinä ole mitään hävettävää. Kätilö "varmaan" myös joskus ulostaa :) Ja siinä tilanteessa tosiaan olisi ihme, jos sillä ponnistamisella ei pieni kakka irtoaisi. Lisäksi vauvan syntyessä hänen päänsä painaa suoltasi ja tavallaan tyhjentää suolesi sisällön, vaikka sitten hampaat irvessä sitä yrittäisit estää...

JA tosiaan peräruiske annetaan yleensä siinä vaiheessa kun saavut synnytysvastaanottoon ja kerrot synnytyksen käynistyneen. Tästä varmaan voi kieltäytyä, jos ei halua, mutta peräruiske on tosi pieni, ei mitään suolihuuhteluita, kuten joku asian ilmaisi. Siis pienoisperäruiske, joka ruutataan pyllyysi ja hetken kuluttua riennät kakkimaan... No big a deal...
      Näin ainakin TAYS:ssa...

• rv 16 kolmas tulossa

pyysin heti kun menin synnyttämään sen peräruiskeen. siis sairaanhoitaja ruiskuttaa ruiskulla vettä peräsuoleen, odotetaan 5min ja mennään vessaan istumaan. suoli tyhjenee ja ei sit pitäisi tulla ulostetta kun synnytyksessä ponnistaa. ekasta ei tullut ulostetta mutta tokasta tuli vähäsen. se on ihan normaalia eikä kukaan siitä sinulle mitään sano jälkeenpäin. laittoivat vaan paperin siihen päälle ja jatkettiin ponnistamista.

• Toista odottava---

Mulle kätilöä sanoi että ei voi samaan aikaan synnyttää vauvaa ja pidättää kakkaa! Näinhän se loogisesti on eli eipä sille itse mitään voi. Ainoastaan se peräruiske auttaa, mullekin se piti antaa mutta synnytys eteni niin nopeasti että synnytyssaliin suoraan kun tulin sairaalaan..

• murehtia...

mutta synnytyspöydällä sua ei kiinnosta "paskanvertaa" mitä ylimääräistä sieltä tulee :D Siinä keskittyy vain ja ainoastaan siihen synnyttämiseen :)

• molemmilla kerroilla

peräruiske ennen kuin synnytys oli täydessä käynnissä ja suoli tyhjeni tehokkaasti=)

Toisella kerralla punnertaessa tuli kyllä pissat pöydälle ja vähänkö nolotti..kun mieskin oli mukana.

Mutta eipä niitä paljon jälkeenpäin ajattele.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      47
      5425
    2. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      61
      2246
    3. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      18
      1830
    4. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      145
      1761
    5. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      17
      1555
    6. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      30
      1467
    7. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      5
      1358
    8. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      17
      1107
    9. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      77
      1078
    10. Joutuuko Suomi24-palvelu taas oikeuteen ?

Nämä Purraa ja Perussuomalaista johtoa pedofiilian suojeliana pitävän kirjoittajan viestit eivät vain poistu täältä. Se
      Maailman menoa
      213
      963
    Aihe