1 sentti lunta, 2 senttiä suolaa.

Siinäpä mukava aamupuuro

Pisti taas tielaitos aamulla kampoihin hienosti pk seudulla. Lunta tuskin senttiäkään niin jo oli levitetty soossit pikkutietä myöten.

Samalla vimmalla kun tehtäis töitä muuallakin niin lamasta olis tietoakaan.

Ja tätä suomen kansa haluaa lisää....... HÄ ?

Ajaa seuraavan perseessä kiinni pyyhkijät pakkosyötöllä.
Mukavaa työmatkaa kaikille perkele.

10

847

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sohvatiikeri

      Mitä minä katsoin, niin hyvin oli toimittu.

      "Tielaitosta" ei ole olemassa. Pääkaupunkiseudulla toimii kaksi pääurakoitsijaa, Destia ja YIT. Ne päättävät itsenäisesti suolauksista, tosin tieto kulkee firmasta toiseen, niin että toiminta olisi synkronissa.

      • olla muutaman

        vuoden sisällä samaa puljua veikkaan minä


      • muutenhan kompastuisit

        Ei saamari et mua nauratti (tai itketti oikeastaan) tänä aamuna ku ne homot auras länsiväylää. Peräti puol senttiä lunta ni seki pitää aurata vaikka suolaa tulee perästä kuitenkin niin kovaa ku siitä vitun lautasantennista lähtee. Ainiin, unohdin, pitäähän niitä saatanan auranteriäkin kuluttaa mahdollisiman paljon että saadaa suolarahat ens vuodelle.


      • minäkin veikkaan
        olla muutaman kirjoitti:

        vuoden sisällä samaa puljua veikkaan minä

        kumpaa sitten haukutaan....


      • nape
        muutenhan kompastuisit kirjoitti:

        Ei saamari et mua nauratti (tai itketti oikeastaan) tänä aamuna ku ne homot auras länsiväylää. Peräti puol senttiä lunta ni seki pitää aurata vaikka suolaa tulee perästä kuitenkin niin kovaa ku siitä vitun lautasantennista lähtee. Ainiin, unohdin, pitäähän niitä saatanan auranteriäkin kuluttaa mahdollisiman paljon että saadaa suolarahat ens vuodelle.

        Koirat räksyttää, mutta karavaani kulkee eikä se siitä muuksi muutu. Jännä miten jotkut jaksaa stressata tuon suolan takia...noh toiset rakastaa peltiä, jotkut miehiä ja loput naisia.


      • auraaja

    • kuuluu tietysti

      suolata! Tiet pitää ja kuuluu suolata niin hyvin että lunta ei jää pisaraakaan. Se on LIIKENNETURVALLISUUTTA!

      • Että näinkin

      • Sohvatiikeri
        Että näinkin kirjoitti:

        Tubevideo:
        http://www.youtube.com/watch?v=aHDyyldBm_I


        Näin se pitäisi olla joka paikassa, samaa mieltä!!


        http://www.youtube.com/watch?v=iEOgKCplfI0&feature=related

        1. Liikenne. Parin minuutin videossa oli yksi vastaantulija.

        2. Tekstissä kehuttiin ympäristöystävällisyyttä. Tosipuhheessa hiekoitus kuluttaa enemmän luonnonvaroja vilkkaalla tiellä käytettynä. Se vaatii moninverroin enemmän konetyötä (öljyä) ja hiekka/murske itsessään on uusiutumaton luonnonvara.

        3. Tekstin mukaan hiekka voidaan kerätä uusiokäyttöön. Ei voida. Kaupungeissa se pitää siivota pois - jätteisiin.


      • jalkakäytäviäkin
        Sohvatiikeri kirjoitti:

        1. Liikenne. Parin minuutin videossa oli yksi vastaantulija.

        2. Tekstissä kehuttiin ympäristöystävällisyyttä. Tosipuhheessa hiekoitus kuluttaa enemmän luonnonvaroja vilkkaalla tiellä käytettynä. Se vaatii moninverroin enemmän konetyötä (öljyä) ja hiekka/murske itsessään on uusiutumaton luonnonvara.

        3. Tekstin mukaan hiekka voidaan kerätä uusiokäyttöön. Ei voida. Kaupungeissa se pitää siivota pois - jätteisiin.

        suolata? jos se kerran on niin ympäristöystävällistä? eikö suola aiheuta muuten korroosiota autoissa? eikö se pilaa pohjavesiä? eikö se syövytä betonirakenteita? mitä videon vastaantulijalla on tekemistä asian kanssa? ainiin onkin, noin vähän liikennettä suoralla tiellä, ja silti piti suolaa vetää sinne. jos vaikka sattuis jänis liukastumaan siinä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      9599
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      394
      4100
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      87
      2840
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2825
    5. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2584
    6. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      189
      2571
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      152
      1813
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      68
      1648
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1590
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1403
    Aihe