Hei! Haluaisin ja olen jo monia vuosia halunnut tilata eBaystä kaikkia juttuja mutta olen itse alaikäinen eivätkä vanhempani luota ostamiseen ulkomailta tai mistään ns."epämääräisestä paikasta" niinkuin he sitä sanovat.
Päätinkin nyt kysyä jos täällä olisi joku ihana ihminen joka voisi tilata minulle haluamiani juttuja sieltä eBaystä. Vanhemmilleni tämä sopii.
Eli jos et vielä tajunnut,ja kiinnostuit niin selitän vähän tarkemmin mitä tarkoitan. Siis sinä tilaisit/ostaisit tavarat eBaystä. Ne tulisivat sinun kotiisi ja sitten lähettäisit ne minulle. Maksaisin tietty sinulle tavaroiden oikean hinnan ja postikulut. Maksutapana käy ainakin postiennakko(joo vanhempani eivät oikein luota mihinkään muuhun ja sitäpaitsi tämä olisi varmin tapa.) Joo,tämä saattaa olla HIEMAN epätoivoista mutta kun suomessa ei edes joitain juttuja ollenkaan myydä,ja selitinkin jo loput eli tartteisin tosiaan jonkun joka osaa tilata ja ostaa eBaystä. Laita viestiä tähän alle jos kiinnostaa! Toivottavasti joku ihana ihminen suostuisi tähän... (:
asiaa eBaystä..
5
1450
Vastaukset
- Pari ohjetta
Yritän olla kiltti koska olet nuori, eli tiedät varmaan että suuri osa ebayn kamasta ei ole merkkituotetta vaikka ne väittää sen 100% sitä olevan.
Lisäksi täytyy olla tarkkana mikä on myyjän maine (näkee sivulta eli jos 1 tai 2 on sanonut sen olevan hyvä) niin se myyjä on täysi kusettaja. Vasta jos siellä tuhansia jotka kekuu sen maasta taivaaseen voi harkita.
Kolmanneksi kukaan ei tilaa kellekkään yhtään mitään jos ei saa maksua etukäteen ja jotain vastinetta rahoille, tämä on kova maailma. Kukaan ei ota sitä riskiä että tuote jää tulematta, on väärän kokoinen, väärän värinen ja piraatti ja sitten "oikea" ostaja ei maksakkaan mitään.
Rahalle pitää saada 1) tuottoa ja b) riskit pitää saada pois.
Jos tilaat vaikka 500e ja maksat 700e etukäteen niin joku voi moiseen hommaan lähteä, sillä riskillä että luottokortti kopioidaan, ei muuten.
Nykyään tilanne on vähän rauhoittunut mutta ennen hyvin usein luottokortti kopioitiin nettitilausten yhteydessä, tiedän ainakin parikymmentä tapausta, ja itse olen vaihtanut parikin kertaa kortin samasta syystä, joskin olemme tehneet lukuisia ostoksia.
Helpoiten homma menee nyt niin että sanot vanhemmillesi että hommaavat toisen extra luottokortin, visa tai amerikan mastercard, ja ottavat siihen sinulle pienen luottorajan, vaikka 1000e sekä tarkistavat että siinä on nettiostos vakuutus. Eli sillä kortilla ei voi hävitä 1000e enempää ja vakuutus korvaa myös jos kaikki menee pieleen.
Tommonen luottokortti on ihan ilmanen jos vanhemmillasi on hyvät suhteet pankkiin, muuten se maksaa ehkä jonkun kympin per vuosi. Visa Coldissa on muistaakseni 3000e vakuutus ja maksaa ostettuna ehkä 100e per vuosi, perus visan saa varmaan ilmaseksi. - ...ei onnistu.
Jatkanpa hiukan nuoren ihmisen koulutusta kovaan maailmaan minäkin.
Kuulehan. Ei KUKAAN tilaa kenellekään mistään mitään ENNEN KUIN sinä olet maksanut tilauksen summan postikuluineen ja mahdollisine tulleineen tälle henkilölle ETUKÄTEEN, ja SINUN taas ei kannata lähettää ventovieraille ihmisille euron euroa rahaa ILMAN että tunnet henkilöä, koska et tiedä tuletko ikinä saamaan ko. henkilöltä mitään tavaraa! Kuten todettu, maailma on kova ja netissä kusetettuja ihmisiä on tämä maa täynnä.
PayPal on ihan turvallinen tapa maksaa ostokset eBayssa, ei siinä tule tuollaisia luottokortin numeroiden kopiointiongelmia, koska rahan vastaanottaja ei edes näe PayPalin kautta maksavan kauppakumppanin luottokortin numeroa. Sen sijaan liian monimutkaiseksi menee, että ryhtyisit puljaamaan maksuja ja rahoja eestaas jonkun muun kuin oman perheenjäsenesi kanssa. eBayn käyttö on sinänsä helppoa ja turvallistakin KUNHAN tietää miten toimia, mitä tehdä ja ennen kaikkea mitä varoa. Hölmö ei pidä olla, ja hölmö olisi se ihminen, joka sinua tuntematta sinulle ryhtyisi tavaraa tilailemaan (sinähän voisit yhtäkkiä ilmoittaa että "emmä haluukkaan sitä" jolloin tilattu tavara jäisi tilaajan käsiin). Lisäksi netistä tilatessaan pitää TIETÄÄ mitä tilaa. Nettihuutokaupoissa eivät sanat "aito", "real" tai "authentic" merkitse MITÄÄN. "Timantit" ovat todennäköisesti muovikiviä ja "Rolexit" Ranta-Rolexeja. Nämä nyt vain esimerkkeinä.
Unohda hyvä ihminen moinen, ei onnistu. Ehdit kyllä tilata eBaysta kunhan joskus omistat oman luottokortin. Kerrot halunneesi jo monia vuosia, joten odota vielä muutama vuosi lisää. Ventovieraiden ihmisten kanssa tuollainen järjestely ei onnistu. Niin "ihanaa" ihmistä ei olekaan, vaan pitää olla suorastaan umpityhmä ryhtyäkseen moiseen riskiin.
Järki käteen ja mietipä asiaa uudestaan tämän toisen, teoreettisen, omaa luottokortiaan sinun ostoksiesi vuoksi vinguttelevan henkilön kannalta. Samaa asiaa voisivat miettiä myös vanhempasi, jos -aikuiset ihmiset!- kuvittelevat tosiaan, että joku tilailisi vieraalle teinille tavaraa omalla kustannuksellaan ja lähettelisi sitten postiennakolla kamat tietämättä, käykö kyseinen teini ikinä lunastamassa kamoja postista.
Unohda eBay ja shoppaile kaupoista, vältyt monelta murheelta.- tavaran omistamisesta
hmmm...kusessa olet aikuisena, sillä ruokahalu kasvaa syödessä.
Mitä ILOA on omistaa joku tavara, niitähän tulee pilvin pimein uutta koko ajan!
Aina on jollain jotain sellaista jotya SULLA ei OLE! Ja taas sun pitää lähteä etsimään jotakin...
Lopeta moinen hyvä ihminen!
- ei tosiaan
Kukaan ei myöskään ala ilmaiseksi kenellekään tilaamaan tavaroita. Kyllä kaikki nyt jotain vaivanpalkkaa haluavat. Se eBay tavarahan täytyy hakea postista ja postittaa sulle sitten, tilaamista tarjouskisassa täytyy seurata ja jos tavara jää tulliin, täytyy hakea se sieltä jne. Kukaan tuntematon ei sitä ilmaiseksi tee.
Lisäksi en myöskään itse luottaisi keneenkään tuntemattomaan, että tilaisin hänen kauttaan tavaroita ulkomailta. Malta odottaa vielä muutama vuosi, että saat oman Visasi ja pystyt itse tilaamaan. - vaihtoehtoja
Minulla oli sama tilanne vähän aikaa sitten. Onko ebay sinulle ainoa vaihtoehto? Esimerkiksi amazon.com myy vähän kaikennäköistä tavaraa uutena ja käytettynä. Sielläkin pitää maksaa luottokortilla, mutta sivusto on maailmanlaajuinen ja sitä pidetään luotettavana. Kannattaisi ehkä näyttää vanhemmille suomalaisten keskusteluja sivustoista niin he huomaisivat että nettitilaus on todella yleistä nykyään. Jos vanhempasi eivät kuitenkaan suostu, odota että täytät 18. Aika menee nopeasti!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 996134
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h804812Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv983065Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p292873Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska262125Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191526Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3361081Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?861049Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚126981- 48774