Minullakin on ihmeteltävää Raamatun "totuuksista" heh heh
Missä kuolleesta herätetty Jeesus nähdään ensimmäisen kerran?
a) Suhteellisen lähellä hautaa?
Matt. 28:8-9 "Ja he menivät kiiruusti haudalta peloissaan ja suuresti iloiten ja juoksivat viemään sanaa hänen opetuslapsillensa. Mutta katso, Jeesus tuli heitä vastaan ja sanoi: Terve teille!"
b) Emmauksen lähellä, 7 mailia Jerusalemista?
Luuk. 24:13-15 "Ja katso, kaksi heistä kulki sinä päivänä Emmaus nimiseen kylään, joka on kuudenkymmenen vakomitan päässä Jerusalemista. ... Ja heidän keskustellessaan ja tutkistellessaan tapahtui, että Jeesus itse lähestyi heitä."
C) Haudan luona?
Joh. 20:14 "Tämän sanottuaan hän kääntyi taaksepäin ja näki Jeesuksen siinä seisovan."
On se Raamattu vain huippuunsa hauska kirja; kirjoitettu juosten kusten täyteen virheitä. ;-)
Otan osaa Raamattu kisaan
6
190
Vastaukset
RE:Otan osaa Raamattu kisaan
Naurun paikka 6.2.2009 klo 21.08
-ota huomioon, että Jeessu kuolleistanousemisensa jälkeen voi ilmestyä mihin tahansa, milloin tahansa.
Jopa lukittujen ovien taakse, Joh. ev. 20:
19. Samana päivänä, viikon ensimmäisenä, myöhään illalla, kun opetuslapset olivat koolla lukittujen ovien takana, juutalaisten pelosta, tuli Jeesus ja seisoi heidän keskellään ja sanoi heille: "Rauha teille!"
Raamattu EI OLE RISTIRIITAINEN.- Naurun paikka
Saavatko ihmiset koskea kuolleesta herätettyä Jeesusta?
EI SAA:
Joh. 20:17 "Jeesus sanoi hänelle: Älä minuun koske, sillä en minä ole vielä mennyt ylös Isäni tykö;"
SAA:
Matt. 28:9 "Mutta katso, Jeesus tuli heitä vastaan ... Ja he menivät hänen tykönsä, syleilivät hänen jalkojaan ja kumartaen rukoilivat häntä."
Joh. 20:27 (Jeesus puhuu) "Sitten hän sanoi Tuomaalle: Ojenna sormesi tänne ja katso minun käsiäni, ja ojenna kätesi ja pistä se minun kylkeeni, äläkä ole epäuskoinen, vaan uskovainen." - teu
Naurun paikka kirjoitti:
Saavatko ihmiset koskea kuolleesta herätettyä Jeesusta?
EI SAA:
Joh. 20:17 "Jeesus sanoi hänelle: Älä minuun koske, sillä en minä ole vielä mennyt ylös Isäni tykö;"
SAA:
Matt. 28:9 "Mutta katso, Jeesus tuli heitä vastaan ... Ja he menivät hänen tykönsä, syleilivät hänen jalkojaan ja kumartaen rukoilivat häntä."
Joh. 20:27 (Jeesus puhuu) "Sitten hän sanoi Tuomaalle: Ojenna sormesi tänne ja katso minun käsiäni, ja ojenna kätesi ja pistä se minun kylkeeni, äläkä ole epäuskoinen, vaan uskovainen."Niin siinä oli pieni hetki, jolloin kosketusta ei olisi suotu, Mutta tuo Tuomaan uskomattomuus sai hänet toisiin ajatuksiin . Tässä varmasti tapahtui sellainen asia, että Hän oli jo silloin (Hän sanoi en ole vielä mennyt minun Isäni tykö) josta kaikki hyvyys tuli. Mutta siihen mennessä oli jo aikaa Isän korjata Poikaa, Kuin Pojan saada ohjeet ja valtaa korjata itse .
- Naurun paikka
teu kirjoitti:
Niin siinä oli pieni hetki, jolloin kosketusta ei olisi suotu, Mutta tuo Tuomaan uskomattomuus sai hänet toisiin ajatuksiin . Tässä varmasti tapahtui sellainen asia, että Hän oli jo silloin (Hän sanoi en ole vielä mennyt minun Isäni tykö) josta kaikki hyvyys tuli. Mutta siihen mennessä oli jo aikaa Isän korjata Poikaa, Kuin Pojan saada ohjeet ja valtaa korjata itse .
Missä järjestyksessä Jeesus näyttäytyy ihmisille?
A)Matt. 28:1-18 -- Ensin Maria Magdaleenalle ja toiselle Marialle, sitten opetuslapsille.
B)Mark. 16:9-14 -- Ensin Maria Magdaleenalle, sitten kahdelle tuntemattomalle henkilölle, ja lopuksi opetuslapsille.
C)Luuk. 24:15-36 -- Ensin Kleopakselle ja hänen ystävälleen, sitten Pietarille, ja lopuksi opetuslapsille.
D)Joh. 20:14-21:1 -- Ensin Maria Magdaleenalle, sitten Tuomaalle, ja lopuksi kaksi esiintymistä opetuslapsille.
E)1. Kor. 15:5-8 -- Ensin Keefaalle, sitten kahdelletoista opetuslapselle (siitä huolimatta että Juudas oli jo tällöin kuollut), 500 veljelle (siitä huolimatta että Ap. 1:15 ilmoittaa näitä olleen vain noin 120), tämän jälkeen Jaakobille, sitten apostoleille ja lopuksi Pietarille. - Pottunen
Naurun paikka kirjoitti:
Missä järjestyksessä Jeesus näyttäytyy ihmisille?
A)Matt. 28:1-18 -- Ensin Maria Magdaleenalle ja toiselle Marialle, sitten opetuslapsille.
B)Mark. 16:9-14 -- Ensin Maria Magdaleenalle, sitten kahdelle tuntemattomalle henkilölle, ja lopuksi opetuslapsille.
C)Luuk. 24:15-36 -- Ensin Kleopakselle ja hänen ystävälleen, sitten Pietarille, ja lopuksi opetuslapsille.
D)Joh. 20:14-21:1 -- Ensin Maria Magdaleenalle, sitten Tuomaalle, ja lopuksi kaksi esiintymistä opetuslapsille.
E)1. Kor. 15:5-8 -- Ensin Keefaalle, sitten kahdelletoista opetuslapselle (siitä huolimatta että Juudas oli jo tällöin kuollut), 500 veljelle (siitä huolimatta että Ap. 1:15 ilmoittaa näitä olleen vain noin 120), tämän jälkeen Jaakobille, sitten apostoleille ja lopuksi Pietarille.Kysy itseltään Jeesukselta , kun hän tulee tuomitsemaan eläviä ja kuolleita.
Jos tuo on sinulle tärkeää, niin uskon että saat vastauksen silloin.
Jos se ei ole Jeesukselle tärkeää, eikä hänen välittämälleen sanomalle, niin sekin selviää sinulle sitten.
Miten tuo kysymäsi asia vaikuttaa uskoosi?
Vaikuttaako se?
Jos vaikuttaa, niin uskosi loppuu tuohon, jos sitä on ollutkaan. Niinkö se menee?
- sunnyriver
Eiväthän ykkönen ja kolmonen ole ristiriitaisia,
on ihan sopimusasia, mikä on suhteellisen lähellä hautaa (= aivan haudan vieressä?) tai haudan luona. Minulle ainakin onnistuu ihan hyvin seisoa hautuumaalla haudan lähellä ja luona ihan yhtä aikaa.
Ja jos minä sen jälkeen lähden vaikka serkkupojan
luo, niin kyllä minä hänelle ensimmäisen kerran sinä päivänä näyttäydyn, vaikka olisin jo
sen sata ihmistä sitä ennen nähnyt.
Eli ei se toinenkaan kohta ole ristiriidassa
muiden kanssa.
On siellä Raamatussa parempiakin naurun paikkoja,
niin kuin nyt vaikka lupaus siitä, että
jos uskomme Jumalan rakkauteen ja elämme sen mukaan,
meitä odottaa taivas.
Ja silloin totisesti jo hymyilyttää ihan aidosti ja oikeesti!
Ja voi sen hymyn jo ennakolta räväyttää hieman
aiemminkin, ei se pahaa tee tässä kylmässä
ja pimeässä talvessa!
:) :) :)
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "944293Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293233No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452350- 351358
- 10969
- 141948
- 6904
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12842Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124786- 11780